Stránka 2 z 3

Re: Dobíjanie

Napsal: stř lis 18, 2015 6:52
od dedii
Uhliky v alternatore ( uhlik na regleri) mozno su zodrate a pruźina ich nerovnomerne pritlàca o komutator

Odoslané z PE-TL10 pomocou Tapatalku

Re: Dobíjanie

Napsal: stř lis 18, 2015 7:01
od 1nekros1
pisal ze ma 23000km a ja som este ani v mojom nemenil a to budem mat 200tkm.
tam bude ken neaka blbost kabel zaoxidovany alebo zhrdzaveny alebo mozno zla baterka. alebo neaky kontakt treba popozerat.

Re: Dobíjanie

Napsal: stř lis 18, 2015 20:18
od roman1
skusal som to pozriet len tak z boku ale nebolo nic vidiet.ked budem mat cas tak s tym skocim na jamu.dam vediet ako som dopadol.

Re: Dobíjanie

Napsal: stř lis 25, 2015 22:30
od roman1
pod jamu som sa stale nedostal ale dnes rano mi klakla baterka .pred tromi tyzdnami som ju dobijal peventivne kedze ide zima a polovicka jazdi do prace 2km tam a spat a je ko.tak som objednal novu a uvidim mozno to bude mat spojitost s mojim problemom.

Re: Dobíjanie

Napsal: čtv lis 26, 2015 8:27
od 1nekros1
no to je mozne punto je dost haklive na slabu bateriu pri starte

Re: Dobíjanie

Napsal: pon lis 30, 2015 19:42
od roman1
baterku som dal novu ale vsetko po starom.chcel bz som sa opytat na ten kabel motor/karoseria ci je to zospodu vidiet normalne alebo treba dat dole nejaky kryt .

Re: Dobíjanie

Napsal: ned pro 06, 2015 5:12
od dedii
Alternàtor, dobijanie

Odoslané z PE-TL10 pomocou Tapatalku

Re: Dobíjanie

Napsal: pát led 22, 2016 11:15
od jerej
Ahoj, je to vyřešené? Zajímalo by mě, v čem byl zakopaný pes.

Díky.

Re: Dobíjanie

Napsal: pát led 20, 2017 18:30
od Kolacok
Ahojte,

stretli ste sa s takym niecim, ze motor toci normalne, otacky nekolisu, ale zrejme palubne napatie kolise - totiz prihasnu svetla a pocut, ze palivove cerpadlo v nadrzi znizi otacky.
Niekedy mi to robilo len ojedinele, teraz zrazu to robi pri preradovani na nizkych otackach, vcera ma to prekvapilo az tak, ze na volnobehu svietili svetla na polovicny jas (otacky stale v norme stabilne). Ak som pridal plyn, tak zacali svietit normalne.

Alternator som kupil novsi od ruky z auta, co malo 80tis.km (moj povodny mal 290tis. a odidenu volnobezku), robilo to aj pred vymenou, aj po vymene. Len teraz akosi castejsie.

Napatie pri nastartovanom aute na baterii je 13.8V. Menej, nez bolo so starym alternatorom, ten mal 14.24V.
Bateria po dni statia a -7C a kratkych jazdach po meste mala 12.0V.

Co to moze robit? stracam niekde nahodile kostru? od alternatora tazko, lebo ten je ukostreny o motor vlastnym telom. Starter - prevodovka-kostra auta ma novy kabel. Ak je auto nastartovane, bateria to nerobi.
Dalej neviem.

Re: Dobíjanie

Napsal: pát led 20, 2017 22:12
od tkupilik
Ahoj, na sledovani dobijeni jsou super takove ty voltmetry do zapalovace.
Napeti ktere alternator dava je zavysle na teplote, ale ted v zime by melo byt spis vyssi, 14.5 a tak... takze bych nejvic podezrival alternator. Jeste to chce overit, ze ten alternator neni rizeny z ECU (na benzinech neni, tam si zije svym zivotem), ECU ho pak muze klidne za jizdy komplet vypnout (to se ale pouziva spis kdyz je plyn v podlaze a ne na volnobeh).
Pokud to auto nechces prodat a pouzivat ho, nekupoval bych dily z vrakace... kilometry se nedaji verit celym autum, natoz dilum. Navic sleva mizerna a pouze riziko problemu.

Re: Dobíjanie

Napsal: pát led 20, 2017 23:08
od Kolacok
Alternator akurat som pozeral, je z Punto Evo 1.3JTD 55kw, 5/2012, takze vcelku novy, oproti mojmu 08/2006, typ FIAT 51784845. Na moje auto boli altiky s cislom 4xxxxx, ale tento je ako nahrada pre moj motor v EPERi.

Napatie sa dakde straca, lebo svetla pohasnu, najcastejsie je to pri preradeni na vyssi prevod, ked klesnu otacky, ale aj vtedy, ak napr. chvilu auto pridava, napr. z 1300 na 1600ot. a zrazu pridavat prestane a ide ustalene. Nad cca 2000ot. to nerobi, resp. stane sa ojedinele, ze aj pri kontinualnej jazde na 2500ot. zrazu svetla pohasnu.
Najprv som podozrieval stary altik, ze jeho zatuhnuta volnobezka ho zrazu spomali pri znizeni otacok motora. No zjavne je to nieco ine.
Alternator nie je riadeny, ma len 2 kable - hruby vystupny a tenky do snimaca dobijania.

Alternator bol lacny, vysiel na cca 44Eur z ebay od firmy, nie sukromnika.

Kedze to iste robil aj stary alternator, asi chyba nebude priamo v nom.

Re: Dobíjanie

Napsal: sob led 21, 2017 6:59
od tkupilik
tohle je elearn primo na naftu. 13,8V je malo, takze muzes zacit s timhle problemem... me to prijde jako altik KO
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (133.8 KiB) Zobrazeno 5264 x

Re: Dobíjanie

Napsal: sob led 21, 2017 9:58
od 1nekros1
baterku si neskusal? mne fungovala do takych -8 celkom normalne ale teraz ako bola zima tak mi to tiez blikotalo ked som tocil volantom a ked som to meral nastartovane cca 20 km zamnou tak na baterke bolo 13,7v a rano pri -10 bolo 11.9 a ked som dal klus co 1 uz napetie kleslo na 10,2(svetla zapnute xenony) uz pri -14mio to nenastartovalo ani ked to bolo celu noc na nabijacke. a teraz ked som tam bachol novu baterku pri -15 mala 12,56v a po 20km som tam nameral 14,3 a blikanie prestalo.ked das klucik do 1 na baterke je 11.8(svetla zapnute) a nehovorim o tom ze auto teraz nastartuje raz dva. vtedy to dlhsie tocilo. toto je skusenost s bravom 2.0 16v MJET baterka tam je bosh 63AH silver

Re: Dobíjanie

Napsal: sob led 21, 2017 16:21
od Kolacok
Baterka ma od vyroby 1.5roka, takze snad nie chybna, ma 53Ah.
I ked prvy start pri -8C toci starter tak pomale otacky, ze cakam akoby motor ani nechcel naskocit, ale celkovo trva start vzdy rovnako dlho. Ak nasledne prejdem len 4km, dalsi start je uz normalny rychly ako napr. v lete.

Ked som meral den odstavene auto, tak pri otoceni klucom, ked vrni cerpadlo mal prave okolo 11.78V, potom to stuplo znova tesne na 12V.

Elearn mam, prave ten graf som pozeral, lenze to je pre modely Puntakov 2005-2008, moj aktualny alternator je 2012. Co som niekde nasiel, su alternatory, co davaju nominalne 14.4V vystup a take, co davaju 14V. Cize v reali cca 14.1-14.2 a 13.7-13.8.
Osobne si neviem celkom predstavit, cim moze davat alternator trosku mensie napatie, okrem pripadu, ze by mu zhorela cast vinuti.

Moze to robit zle ukostrenie alternatora na motor? zo stareho altika som vybil take mosadzne kolecka, ktore som uchytil na novy a tym sa montuje na motor.

Re: Dobíjanie

Napsal: sob led 21, 2017 18:55
od tkupilik
Ty kostry, ja nevim... proc by to pak ovlivnovalo to jaky mas otacky motoru? Tech 14,2V je dane charakteristikou oloveneho akumulatoru, ne rocnikem alternatoru. 13,8 V je proste malo, to te nenabije baterku do plna a pak se ji zkracuje zivotnost.
- mohli te schoret usmernovaci diody na jedne / dvou fazich. Vystupni napeti pak zacne pulzovat (schazi tam ty schorely faze) a multimetr to pak treba zmeri jako nizsi napeti. Tohle jde videt na osciloskopu, to je ale dost nakladne vybaveni. Multimetrem to zmerit nejde :/
Nutne nemusi schoret ty diody, na fordu se me udelali studenaky (diody byly pripajene cinem) a prestala fungovat jedna faze. Na fiatu je ale alternator ktery neni rozebiratelny a diody ma nabodovane (navarene).
- uhliky, pres ty se napaji budici vinuti a tim se reguluje vystupni napeti altrnatoru.
- muze byt nacnuty regulator napeti, je to slozity integrovany obvod ktery je schovany v alternatoru. Tenhle obvod meri svoji teplotu a podle ni pak meni vystupni napeti alternatoru. Taky je v jeho moci alternator komplet 'vypnout'.

Ten voltmetr do zapalovace je dobry, ze vidis na kolik to napeti spadne, kdyz to bude kolem 12V, tak bych to odhadoval ze zdechnul alternator a tahne to jen baterka, pokud niz, bude potreba hledat ty studenaky. Blby je ze punto nema tu zasuvku na palubce jako normali auta...

Jukni na youtube, daji se tam najit videa jak diagnostikovat alternator. Akorat rady typu merit napeti primo na alterantrou jsou u punta dost napytel, bo se k tomu nemuze. Nez se s timhle morit, radsi koupit novy a vim ze dalsich 200000km budu mit pokoj.
https://www.youtube.com/watch?v=MGaHaIXZioA