Stránka 3 z 3

Re: Fiat 500X

Napsal: stř úno 07, 2018 14:48
od Jarous1
Jedině T-JET :)

Re: Fiat 500X

Napsal: pát úno 09, 2018 21:10
od bene
MV píše: stř úno 07, 2018 8:31 Já tu módu švindlgaziků taky nechápu, ale když se do toho lidem líp nastupuje, nebo z toho líp vidí, tak ať si připlatí za vyšší spotřebu.
Jinak Tipo s 1.4 16V nevím jestli by Ti stačilo, možná jo, pokud často nejezdíš do kopce :mrgreen:
Myslím, že je to rukama... pamatuju, kolik radosti jsem si užil s Ritmem... co mělo 55kW. Takže nějak nemám pochybnosti, že bych si vystačil se 70kW v o něco těžším autě.

Když se s tím jede jako s atmosférickým motorem, tak to jede hezky. Jasně, člověk si ten výkon musí trochu zasloužit... ale nějak mi to nevadí.
:-)

Ale z principu nemám nic proti T-Jetu.
Pořád je to čtyřválec s docela normálním objemem a přitom přiměřeným výkonem.

Litrovej tříválec, co je rozběsněnej skoro na stejnej výkon, jako ta 1.4, tak to už mě leká. A nejsou to jen "hraběcí řeči" - zkoušel jsem všechny tyhle motory...

Re: Fiat 500X

Napsal: sob úno 10, 2018 9:50
od Jarous1
Bohužel dnes ty motory a speciálně atmosfery díky emisním normám jsou i přes vyšší výkon takové mdlé. :)

Re: Fiat 500X

Napsal: ned úno 11, 2018 8:20
od MV
To je pravda, navíc ta "o něco těžší auta" mají tak o 300 kilo víc.

Re: Fiat 500X

Napsal: stř úno 14, 2018 20:58
od bene
MV píše: ned úno 11, 2018 8:20 To je pravda, navíc ta "o něco těžší auta" mají tak o 300 kilo víc.
No, to je fakt... ale taky jsou výkonější.

To Punto na fotce má 950 kg, 60 koní a 102 Nm... 500X s 1.6 e-torq, které mám vedle toho, má sice 1.275 kg... což je +34%, ale točivej moment má 152Nm (= +49%) a výkonu 109 koní (= +82%).

K tomu má o víc jak čtvrtinu větší čelní plochu... takže je vlastně malej zázrak, že má jen o cca dva lity vyšší spotřebu. (5,5 versus 7,5)

:-)

To srovnání Ritmo x Tipo už tak optimistický není, to je fakt... ale pořád to nevidím jako "nedá se s tím jezdit.
Ritmo 902 kg, 75 koní, 108 Nm, Tipo 1225 kg (+35%), 96 koní (+28%) a 127 Nm (+18%).

Re: Fiat 500X

Napsal: stř úno 14, 2018 21:22
od 1nekros1
bene suhlasim aj ja. ked porovnavam 1.2 16v v punte 2 , 1.4 16v v grande punte a 1.4 16v euro6 v tipe tak najlepsie s najlepsiu spotrebu a s naj vykonom mi vyslo punto 2 nemozem si v tom pomoct. nemozem si pomoct ale tie nove motory su neskutocne brzdy take niake lezerne. OTRASNE

Re: Fiat 500X

Napsal: čtv úno 15, 2018 14:31
od MV
bene píše: stř úno 14, 2018 20:58
MV píše: ned úno 11, 2018 8:20 To je pravda, navíc ta "o něco těžší auta" mají tak o 300 kilo víc.
No, to je fakt... ale taky jsou výkonější.

To Punto na fotce má 950 kg, 60 koní a 102 Nm... 500X s 1.6 e-torq, které mám vedle toho, má sice 1.275 kg... což je +34%, ale točivej moment má 152Nm (= +49%) a výkonu 109 koní (= +82%).

K tomu má o víc jak čtvrtinu větší čelní plochu... takže je vlastně malej zázrak, že má jen o cca dva lity vyšší spotřebu. (5,5 versus 7,5)

:-)

To srovnání Ritmo x Tipo už tak optimistický není, to je fakt... ale pořád to nevidím jako "nedá se s tím jezdit.
Ritmo 902 kg, 75 koní, 108 Nm, Tipo 1225 kg (+35%), 96 koní (+28%) a 127 Nm (+18%).
Jako jo, takhle popsáno čísly to vypadá hezky, ale ty motory s novějšími emisními normami jsou prostě líné, s naschvál pomalou odezvou na plyn. Když to takhle porovnáváš, tak nesmíš zapomenout na to, že hmotnost je vyšší vždy, kdežto nárůst maxima krouťáku a maximální rozdíl ve výkonu je jen v určitém spektru otáček.
Však uvidíš, až Ti přijde to nové punto, co máš dle podpisu objednané - nejen tady jsem četl "nechválu" na to, jak se ty motory chovají líně a to je srovnání v rámci jednoho modelu auta (Grande s EU4 a EU6).
Ale nezpochybňuji, že na klidnou jízdu to stačit bude a na 90 km/h resp. 130 km/h se také nakonec rozjede.

Re: Fiat 500X

Napsal: čtv úno 15, 2018 19:55
od Jarous1
Jj přesně tak, uvidíš až přebereš Punto. Mám doma to samé se stejným motorem v specifikaci Euro 5 a je to líný neskutečně. Vzhledem k tomu, že se s tím jezdí převážně "kolem komína", tak je to akceptovatelné. Jinak pokud zabrousím do historie, v Regatě jsem měl motor 1,5ie s 55kw a jelo to parádně, Tempra s motorem 1,6 (57kw) už jela hůře a víc žrala, atd. Před pár lety jsem měl nejvýkonější atmosféru v GP 1,4 16V(70kw) Euro 4 a pokud jsi neřadil jak šílenec, tak to taky nejelo.

V dnešní době pro mě v této malolitrážní kubatuře už přichází v úvahu jen turbo benzin. :)

Re: Fiat 500X

Napsal: sob úno 24, 2018 18:35
od bene
V dnešní době pro mě v této malolitrážní kubatuře už přichází v úvahu jen turbo benzin. :)
[/quote]

Nestrašte mě!
:-)
Turbo tříválec ani za nic... to raději chodit pěšky.

Uvidíme. Vyrobený má být v březnu.
:-)

Jsem zvyklej na Punto II s 1.2, to má 44kW.. akorát teď nevím, kterou plní emisní normu... je z roku 2008.
A jezdí pěkně... jo, jen se to na začátku muselo naučit. U těchle motorů záleží hodně na tom, jak se zajedou.

Re: Fiat 500X

Napsal: ned úno 25, 2018 13:41
od MV
To ale bude Euro 4, což je ještě v pohodě. Taky jsem měl GP s 1.2 a teď tu 1.4 8V taky ještě s EU4 a reaguje na plyn rychle a ve městě je to super auto. Ale ty s Euro6 už taková hitparáda nebudou.

Re: Fiat 500X

Napsal: ned úno 25, 2018 20:51
od 1nekros1
punto 2 1.2 44 kw je euro 3 a to bol prelom medzi kvalitou a euro sra.kou

Re: Fiat 500X

Napsal: pon úno 26, 2018 14:21
od MV
Nojo ale v roce 2008, to už asi musel mít jako nové auto taky s EU4.

Re: Fiat 500X

Napsal: stř bře 07, 2018 6:35
od fleet.admiral
1nekros1 píše: ned úno 25, 2018 20:51 punto 2 1.2 44 kw je euro 3 a to bol prelom medzi kvalitou a euro sra.kou
Ne nezbytně. Punto 2 má spektrum od Euro II po Euro 4. Euro 4 jsem měl už v MK2b z roku 2004 (původem z Německa). Kromě toho jsem měl 2 kusy s Euro 3 a nebyl tam pocitově rozdíl daný normou, ale spíše tím, jak se s těmi auty jezdilo (jak byly zajeté). Nejlepší dynamiku mělo to nejstarší z roku 2001, původně z Itálie. O rok mladší z ČR bylo o trochu línější, srovnatelné s tím faceliftem - a s oběma původně jezdily ženy.