Stránka 12 z 14

Napsal: čtv kvě 22, 2008 22:30
od bob

Napsal: úte kvě 27, 2008 22:08
od Dušan
Fiat 500 Abarth: stvořen na závodní okruhy


Malé závodní auto se celým jménem jmenuje Fiat 500 Abarth Assetto Corse. Závodní verze, vyvinutá společně s Fiatem a jeho dvorní tuningovou firmou Abarth, se vyrobí ve velmi omezené sérii - vznikne pouhých 49 exemplářů.
Vzhled upravené pětistovky nenechá nikoho na pochybách, ?e tohle je verze určená pro motorsport a ne na bě?nou jízdu. Stačí se podívat na obrovskou přední ?tlamu? pro přívod vzduchu, aerodynamické spoilery, odlehčená sedmnáctipalcová závodní kola nebo malinkatá zpětná zrcátka. V?e samozřejmě korunují červené pruhy a logo se ?korpiónem.
Interiér byl přepracován s ohledem na co nejmen?í hmotnost vozidla. Jinými slovy, v?echno nepotřebné ?lo pryč. V?ak se také u?etřily skoro dva metráky (konkrétně 180 kg); čiperný Fiat 500 tak vá?í pouhých 980 kilogramů. Zajímavostí je, ?e řidičovo sedadlo se posunulo blí?e ke středu vozidla.
Převodovka má ?est stupňů; točivý moment se přená?í na přední kola. Posilovač řízení je elektrický, ale prý byl upraven, aby poskytoval lep?í zpětnou vazbu. Patřičné vylep?ení se dotklo i brzdového systému, zadní kotouče mají průměr 264 mm, přední 305 mm.
Benzínová jedna-čtyřka má díky přeplňování turbodmychadlem Garett výkon 200 koní (147 kW) při 6500 otáčkách a 300 Nm točivého momentu při 3000 otáčkách. Vzhledem k poměru hmotnost/výkon by mohla upravená pětistovka na technické trati potrápit i výrazně výkonněj?í automobily.

Obrázek
Obrázek

Napsal: čtv čer 26, 2008 10:41
od popo

Napsal: stř črc 16, 2008 20:18
od MV
Fiat 500 Abarth Opening Edition

http://automix.centrum.cz/clanek.phtml?id=12186

Napsal: úte srp 26, 2008 18:30
od Dušan

Napsal: pon zář 29, 2008 21:20
od Dušan
Fiat 500 ?F1 Limited Edition?: pouze pro dvanáct vyvolených

Automobilka Fiat u příle?itosti GP Singapuru představila tento týden model 500 v početně velmi omezené sérii, která má být připomínkou prvního nočního závodu Formule 1.
27. září odhalila v Singapuru automobilka Fiat model 500 ?F1 Limited Edition?, který vznikl pouze ve dvanáctikusové sérii. V?ech dvanáct vozů bylo přítomno na okruhu v Singapuru a jezdci seriálu Formule 1 s nimi odjelo několik kol po závodní dráze a po závodním víkendu byly tyto automobily dodány zákazníkům v Singapuru, kteří je měli ji? objednané.
Od ostatních verzí Fiatu 500 se vozy z dvanáctikusové série li?í bílým lakem karoserie, černým pruhem na boku karoserie, ?achovnicovým vzorem na stře?e a několika chromovanými detaily.
V?ech dvanáct Fiatů 500 ?F1 Limited Edition? má pod kapotou zá?ehový motor 1.4 16V o výkonu 73,5 kW (100 k) při 6000 ot./min. a točivém momentu 131 Nm při 4250 ot./min. S touto pohonnou jednotkou dosáhne Fiat 500 maximální rychlosti 182 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 s.

Obrázek

Napsal: sob lis 15, 2008 19:15
od Jirka

Napsal: pát lis 28, 2008 9:13
od kuta33
Moje vůbec první auto byl Fiátek 600. Do dne?ka na něho vzpomínám jenom v dobrém. Nový Fiat 500 je krásná vzpomínka. Mohl by se ale vyrábět v trochu cenově přijatelněj?í verzi. Star?í fandové pěti a ?estistovek určitě nepotřebují letadla v plné výbavě. Kdyby byl za podobné peníze jako GP, u? bych ho měl asi v rodině, otec se po něm dost ohlí?el, cena ho samozřejmě odradila.

Napsal: pát lis 28, 2008 15:43
od J.B.
fiat600d bylo taky moje první auto.a nový500 jsem si ?el koupit a za týden jsem odjí?děl-v?ak víte :D

Napsal: pát lis 28, 2008 15:45
od Dušan
A? se tro?inku trh nasytí, určitě bude k dispozici i levněj?í verze 500-ky, tak jako je tomu u jiných automobilek.

Stačí vzpomenout např. původní ceny třeba kolínských trojčat.

Napsal: pát led 23, 2009 16:19
od Dušan
Fiat u? v květnu loňského roku potvrdil, ?e retrostyl miniautomobilu Fiat 500 bude mít své pokračování v otevřené verzi. V létě pak při?la zpráva o uzavření dohody s firmou Magna Car Top Systems, která bude spolu s Fiatem otevřenou pětistovku vyrábět. Stře?ní sety bude Magna CTS do polotovarů Fiatu 500 montovat ve výrobním parku Millenium Logistic Parc v polských Tychách, rodi?ti v?ech současných pětistovek.
Nový kabriolet Fiat 500 měl mít jednoduchý design a stejně jako hatchback by měl zůstat dostupným autem pro ?iroké vrstvy. Jak toho dosáhnout? Střecha bude sice látková, ale vodicí roli obvykle skládacího rámu ponechali konstruktéři v tomto případě na původních pevných obloucích střechy. To zřejmě ře?í strukturální stabilitu v případě nehody nebo dokonce převrácení vozu na střechu a jistě to usnadnilo práci konstruktérům, kteří připravovali pětistovku na dynamické kmitání, které obvykle vzniká při jízdě.


FIAT 500 Cabrio:

Obrázek

Napsal: úte čer 23, 2009 13:38
od Eses
První registrovaná 500ka Abarth v ČR:

http://www.sauto.cz/detail-vozu/osobni/fiat/500/7137241

Napsal: úte čer 23, 2009 13:51
od Honzus
500 krásná, jen mám dvě poznámky

1) to je stín nebo mu to někdo pěkně osprejoval? :-O

2) celkově je to super, ale ty sedačky, ty sedačky, to je velká bída, velká, kdy? to srovnám s GPA, tak jsou tohle ploché ?idličky.... je?tě?e je 500 tak úzká, ?e boční vedení je spolujezdec a dveře :-D

Napsal: úte črc 14, 2009 22:57
od bob

Napsal: čtv zář 10, 2009 16:06
od Dušan