Stránka 1 z 1

Výztuhy a rozpěry podvozku

Napsal: stř led 11, 2012 1:46
od Lipi
Čauko...
Chcem sa spýta? ohladom vyztuh podvozka... resp. jej vyrobu pripadne navrhy..

Niečo priamo vyraba FORGE (pred.naprava)
[img]http://www.forgemotorsport.co.uk/i ... .jpg[/img]

napadol ma ako material DURAL...ale to je problem zohnat...
Tak ma napadla pasovina... klasicka ?elezna... čo som pozeral na podvozku aj meral tak ta dlha by mala mat 65cm.. a ta druha cca 40cm... u? presne neviem....

Čo som na?iel tak be?ny rozmer ?eleznej pasoviny je 30x5.... na oblazku sa mi to zda vyt aspon 1cm hruhe... (material neviem asi dural?)
Bude stači? aj pasovina o tej hrubke 30x5 či pohladat niečo hrub?ie 30x10?

http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... ct=FMFGPSB


Priapdne niečo v trubkovej verzii..
http://www.ultraracing.com.my/Catalog.a ... 06)&page=1

Predna naprava od UR.
[img]http://www.ultraracing.com.my/vgre ... .jpg[/img]

Komplet nahlad od UR:
Obrázek

Rozmy?lal som aj nad tyčou stabilizatora.. pripadne aj na tu zadnu napravu.... čo som pozeral videa a fora tak som bol prekvapeny..

Dalej rozpera medzi pred. tlmičmi.. (UR)
Obrázek

Zadny stabilizator pre zad. napravu (UR)
http://www.ultraracing.com.my/vgreenwap ... %20ARB.jpg

A stredova rozpera .. uchytava sa na ?altung... (radiacu paku) od spodu.. (UR)
http://www.ultraracing.com.my/vgreenwap ... points.jpg

Predny stabilizator
Obrázek

Napsal: stř led 11, 2012 8:41
od tkupilik
Ty vyztuhy podvozku vypadaji zajimave, kdyz jsi projizdel ty fora, psali lidi ze je to poznat? U tech forge psali ze je to udelane z nerezove oceli a forge vychazeji na 2000 penez, ma cenu to resit samodomo?

- proc tam davat tunningovy stabilizatory, co je spatneho na tech co tam jsou od fiata?
- vzpera tlumicu ve me budi dost neduveru, hlavne proto, ze neni pridelana k tlumicum.

Napsal: stř led 11, 2012 10:58
od Dušan
Má to pro bě?ný provoz smysl :?:

Napsal: stř led 11, 2012 11:46
od Lipi
No tak ked zobere? to FORGE... tak to vychadza na 100?... dajme tomu aj s po?tovnym...

Cena materialu je cca 7? pri hrubke 30x5 /1m... 40x10 napr stoji pribli?ne 12?...
Dlha ma 65cm a kratka okolo 38-40cm...

No a origo čo tam je vyztuha tam je len jedna... a ta je z profilovaneho plechu a ja ho u? mam cely pokruteny...

Dole na obrazku je vydet ta origo vyztuha.. (na obrazku ide pod tou prevodovkou)
Obrázek

A či to ma zmysel?
Na zadnu napravu ktoru nema v sebe vedenu stredom e?te ten pomocny stabilizator ako mavaju napr. peugeoty či renaulty... je to dobra vec...
Ked ide pred vami GP a re?e zakrutu tak je pekne videt ako sa mu zadok naklana čo je normalne z hladicka fyz... odstredivka urobi svoje...
Ale jeden to mal na VW golfe a oproti serii sa mu zadok ani nevyklonil...
Čo dodava lep?iu stabilitu v zakrute...

Ten predny stabilizator sa da porie?it POWERFLEX silentmi.. ale pre GP nerobia.. a aj tak je ta tyč celkovo mäkká... a napadla ma variatna od UR. alebo priamo od Fiatu ale pre ABARTH.. (len nenam to kde porovna? či to neni to iste ako pri seriovke..)

Napsal: stř led 11, 2012 12:00
od Kriss
Pokud by to nekdo dělal doma na předni část vozu tedy jako Forge....tak jdu do toho taky, zaplatim i praci samozřejmě.

Napsal: stř led 11, 2012 13:42
od Jarouš
Kdy? se tak koukám na ty "zázraky", tak jim moc nevěřím. Vzpěra mezi tlumiče k ničemu - není pořádně uchycená k podběhům a u? vůbec ne k místu kde je upevněný tlumič.

Navě?et nějakou pásovinu na pomocný rám vpředu nemá smysl u? vůbec - stačí kouknout na ten svařenec, který je připevněn ke kastli. Nějaké 2 pásky u? asi torzní tuhost znatelně nezvý?í.

Zcela komicky působí ty trubky po délce auta (uchycení jen tak do plechu podlahy) a "výztuha" pod konzolou řadicí páky uprostřed auta. :lol:

Grande má solidní torzní tuhost (3D zvlá??) a vozit pod autem nějaké "le?ení" nemá smysl.

Napsal: stř led 11, 2012 15:45
od kuta33
Plně souhlasím s Jarou?em.
Jeden účel montá?e mě ale napadl. Kdy? mě někdo trefí z boku na předek do jednoho nosníku, přes výztuhy mezi podběhy mi automaticky pohne i s nosníkem na opačné straně. :cry:
Navíc částečně omezuje deformační zónu při čelním nárazu.

Napsal: stř led 11, 2012 21:09
od tkupilik
Pro zajimavost jsem koukal do eperu na abart a ten tam ma to same co normalni punta, tzn jen ten plech.
Pokud lipi rika, ze ma tu vzperu pokroucenou, tak to asi uplne k nicemu nebude, ne?

Napsal: stř led 11, 2012 21:38
od Jarouš
tkupilik píše:Pro zajimavost jsem koukal do eperu na abart a ten tam ma to same co normalni punta, tzn jen ten plech.
Pokud lipi rika, ze ma tu vzperu pokroucenou, tak to asi uplne k nicemu nebude, ne?
Kdo ví, kde s ní ?kubnul. Sama se určitě nezkroutila.

Napsal: čtv led 12, 2012 18:04
od Lipi
No material na vyrobu tejto vyztuhy jak je tato FORGE vychadza 13?...
Potom stači len dve diery vyvrtat a je ... :)

Ja mam na mysli tie stabilizatory.... na predok... a hlavne na zadok... a ten zadny vela pomo?e...
Tie vyztuhy maju svoje vyu?itie... tie pomocne na naprave ju zpevna...ked sa pozre? na napravu je z probilovaneho plechu do V... a maju svoju pevnost ale pri bočnom zata?eni sa kruti...

A myslel som u ABARTHa ten predny stabilizator... či ma rovnaky ako u serii

VIZ Foto...
Obrázek

Napsal: čtv led 12, 2012 18:51
od Jirka
No nevim kdy? vidim ty trubky na povozku tak akorát na to, někde za to chytit a o účelu bych pochyboval.
No a ta vzpěra mezi ty podběhy tomu se musim smát, je to při?roubovaný jen do plechu a ne do hrnců co dr?ej tlumiče.
Jestli jsi někde chytil za ten kousek plechu co je dole , tak ho klidně udělej novej třeba z tý pásoviny jak jsi psal.
Jinak peníze po?etři a kup si něco smysluplněj?ího ne? výztuhy podvozku.

Napsal: pát led 13, 2012 7:23
od Lipi
Tie vyztuhy čo idu sube?ne podbehou je samozrejme trocha blbost..
Ja rozmy?lam len nad tou vyztuhou prednej napravy...
A tych stabilizatorov...nič ine..
Ale zaujimal ma nazor na tie ostatne vyztuhy...

Napsal: pát led 13, 2012 18:13
od tkupilik
Tak podle eperu je stabilizator ruznej pro kazdy motor / vybavu. To co je v abartu je i na jinych modelech (zrovna 66kW chrochtadlo by melo mit stejny), tzn tam neni nic specialniho. Abart ma jine tlumice / pruziny ktere na normalni punta vubec nedavali.