Lambda sonda

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Macek
Profík
Příspěvky: 812
Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Bydliště: ČT
Kontaktovat uživatele:

Lambda sonda

Příspěvek od Macek »

nevím kam to hodit, ale jak by měl vypadat graf 2. lambdy za katem, měl by být stejně "sinusový" jako 1. lambda anebo pilový?
GP 1,4 16V SPORT
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Mel by byt stejny a lehce zpozdeny v zavislosti na kondici katalizatoru, cim je na tom lip, tim vetsi zpozdeni. Bez zpozdeni == katalyzator na vyhozeni.
GP 1.4 Tjet
Macek
Profík
Příspěvky: 812
Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Bydliště: ČT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek »

to nevím jak to myslí?, ale nám to ukazovalo něco takového na těch lambdách a kámo? si nebyl jistý jestli ta pila neznamená odcházející lambdu...?
Obrázek
GP 1,4 16V SPORT
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

No myslel jsem tim, ze prubeh by mel mit stejny tvar, jen casove posunuty. Nedokazu rict jak vypada odchazejici lamba sonda, zatim me to nikdy neodeslo. Ty grafy mas ale divny, napeti na lambde je vzdy kladny.
GP 1.4 Tjet
Macek
Profík
Příspěvky: 812
Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Bydliště: ČT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek »

aha. no teď si nejsem jistý jestli to ?lo i do záporných hodnot, je mo?né ?e nee a ta nulová osa byla pod tím grafem...ale ten tvar to myslím mělo takový, ikdy? je to celkem nepodstatné, jde mi spí?e o ten tvar a mo?nost vyzkou?et jinou lambdu ne? koupit novou nemám tak proto se ptám. Jinak za poslední rok mi ?la spotřeba min. tak o půl litru i více nahoru a to jezdím pořád stejně tak by to mohlo mít třeba souvislost.
GP 1,4 16V SPORT
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Tak jsem asi kecal, hledal jsem kde jsem cet o tom casovem posunu a nemuzu to najit. Ale zase jsem narazil na info ze signal z druhe sondy ma byt konstantni a meni se jen kdyz je motor dlouhodbe v chudem nebo bohatem rezimu (kdyz ECU dela diagnostiku druhe lambdy). Pri normalnim provozu se zacne menit az kdyz odchazi katalyzator.
Tak jako tak, druha lamba je tam pouze na kontrolu katalyzatoru a nepouziva se na rizeni motoru. Motor se ridi jen podle te prvni, tzn druha by nemela mit vliv na nic.
GP 1.4 Tjet
Uživatelský avatar
Zdenda
Abarthář
Příspěvky: 902
Registrován: stř úno 02, 2011 15:11
Bydliště: Lucany nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zdenda »

Motor se ridi jen podle te prvni, tzn druha by nemela mit vliv na nic.[/quote]
Měl jsem problém se stilem, ?e mi padal do nouzového re?imu a chlastal 13 litrů jak Pivrnec.
Tak jsem ho nechal napojit na extramizer
1.chyba klapka sání -vyměněna a pořád stejný
objevila se chyba č.2 snímač tlaku sání -vyměněno, pořád stejný
objevila se chyba č.3 předehřev lambdy č.1 -tak jsem ji vyměnil, pořád stejný
objevila se chyba č.4 -lambda č.2,tak jsem ji vyměnil a auto jezdí jak víno.
V?echny chyby se objevovaly postupně,tak se měnilo co bylo třeba,ale asi tam ta druhá lambda není jen na to, aby hlídala katalyzátor, proto?e ten se neměnil.Přitom grafy se tvářily jako ?e jsou lambdy v pořádku. Zdenda
AprГЁs les processus d'extraction, la teneur en sildГ©nafil a Г©tГ© dГ©terminГ©e en utilisant l'efficacitГ© liquide haute performance du mГ©dicament mais Г©galement h aprГЁs dans ces articles publiГ©s rГ©fГ©rences 8 18.
Macek
Profík
Příspěvky: 812
Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Bydliště: ČT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek »

mě se zase právě kdysi stalo ?e mi to hodilo chybu a v servisu mi řekli ?e se druhé lambdě nezdály hodnoty za katem...
GP 1,4 16V SPORT
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Macek píše:mě se zase právě kdysi stalo ?e mi to hodilo chybu a v servisu mi řekli ?e se druhé lambdě nezdály hodnoty za katem...
Kdy? jsme u těch emisí, tak normu EURO 4 měly u? první GP v roce 2005 nebo je?tě měly EURO 3?
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

EURO 4 v?echny bez rozdílu
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Jirka píše:EURO 4 v?echny bez rozdílu
Tak to jsem hrozně rád, ?e jsem je?tě stihl EURO 4, moje GP dostalo velký techničák 27.12.2010 :D Jinak i benzínový GP vyrobený v roce 2011 mají filtr pevných částic a ten debilní systém start - stop, který se prý nechá na?těstí vypnout.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Tak ten filtr pevnejch částic u benzinu je je?tě hudba budoucnosti a? od euro6.
A je?tě něco , benzin s tou kuořivostí má problém kdy? má přímí vstřik a doká?e spalovat chudou směs.
A pokud vim tak do GP se motor s přímím vstřikem nemontoval,mo?ná a? nový multiair.
Jinak výrobci u? na to při?li a začali to obcházet, montujou tam oboje vstřikovače jak přímí vstřik tak nepřímí.
Nepřímí se pou?ívá v nízkých otáčkách a při po?adavku malého výkonu o zbytek se postará přímí vstřik.
A právě ty emise se měří při malé zátě?i a v nízkých otáčkách.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Jirka píše:Tak ten filtr pevnejch částic u benzinu je je?tě hudba budoucnosti a? od euro6.
A je?tě něco , benzin s tou kuořivostí má problém kdy? má přímí vstřik a doká?e spalovat chudou směs.
A pokud vim tak do GP se motor s přímím vstřikem nemontoval,mo?ná a? nový multiair.
Jinak výrobci u? na to při?li a začali to obcházet, montujou tam oboje vstřikovače jak přímí vstřik tak nepřímí.
Nepřímí se pou?ívá v nízkých otáčkách a při po?adavku malého výkonu o zbytek se postará přímí vstřik.
A právě ty emise se měří při malé zátě?i a v nízkých otáčkách.
Tak Filtr pevných částic u benzínu není ?ádná hudba budoucnosti, ale realita. třeba si přečti výbavu Fiat Punto Actual na
http://www.jfautocentrum.cz/nove_a_skla ... obni_vozy/
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

No v?iml jsem si ,ale to co je tam napsaný pí?ou zase jenom lidi a ty se taky spletou.
Logicky je to nesmysl aby obyč. verze 1,2 měla filtr DPF jako diesel.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Grande EVO
Návštěvník
Příspěvky: 192
Registrován: sob čer 11, 2011 2:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od Grande EVO »

jeník1 píše:
Jirka píše:EURO 4 v?echny bez rozdílu
Tak to jsem hrozně rád, ?e jsem je?tě stihl EURO 4, moje GP dostalo velký techničák 27.12.2010 :D Jinak i benzínový GP vyrobený v roce 2011 mají filtr pevných částic a ten debilní systém start - stop, který se prý nechá na?těstí vypnout.
Ja 30.12.,koupil jsem ale az v kvetnu 2011,jsem rad ze na me zbylp euro 4 :D
Fiat Punto EVO
muj 4 fiat
1 na LPG
Odpovědět