Stránka 4 z 5

Napsal: úte lis 15, 2011 13:21
od tkupilik
Zimni update - to co se ted tankuje u pump pod nazvem E85 uz neni mix 85% etanolu a 15%benzin, ale je tam vic benzinu (by oko by to mohlo byt k 30%). Je to poznat pri studenych startech a na spotrebe (litr dolu oproti letu). Studene starty s krabickou na vstriky jsou ok, prijde me ze pod 10C uz neni poznat vliv teploty (startuje to stejne v 10 i v -5C) - startuje to na obsaszeny benzin a lih motorem jen protece, protoze se proste neodpari.
Dneska poprve od kvetna zdrazili E85 - z 25.5 na 25.9. Cekal jsem kdy to prijde, je tam ted vic benzinu a benzin sel docela nahoru.
S E85 najeto 14k km, byla uz vymena oleje a nic na nem nevypadalo jinak nez s benzinem.

Napsal: stř lis 16, 2011 9:53
od Dušan
tkupilik píše:Zimni update - to co se ted tankuje u pump pod nazvem E85 uz neni mix 85% etanolu a 15%benzin, ale je tam vic benzinu (by oko by to mohlo byt k 30%).
Na E85 je norma, divil bych se ?e by si jen tak někdo změnil poměr benzínu a etanolu. Z poměru je odvozen i název E85

Napsal: stř lis 16, 2011 13:11
od tkupilik
No long therm fuel trim z ECU spadnul z 20% (leto) pod 10%. Ten neprimo rika jaky je obsah etanolu - 0% odpovida N95 a ~44% je cisty E85 (= 20% ecu * 20% prestavbova krabicka)

Ubytek vykonu vlivem poklesu OC jsem nepozoroval, s nizkou teplotou roste 'hmotnost' vzduchu a zvysuje se ucinost mezichladice. Takze je to po ranu na oslizlych silnicich docela adrenalin kdyz se na to slapne.

http://biopalivafrci.cz/chci-zacit-tank ... to-obnasi/
Dle technické normy existuje v podstatě zimní a letní směs. V letní směsi je a? 85% bioetanolu a 15% benzínu, v zimní směsi potom okolo 65-70% bioetanolu a 30-35% benzínu. Vy??í procento benzínu v zimní směsi má omezit tzv. studené starty.
Bioetanol je oproti benzínu výkonněj?í o 10 ? 15%. Letní směs má a? 109 oktanů, zimní potom 104, zatímco klasický benzín 95.

Napsal: čtv úno 02, 2012 11:30
od tkupilik
Vcera jsem naposled startoval na E85, bylo -11 a nebylo to moc presvedcive. Takze dneska je tam uz benzin a je to jine kafe, motor chytne na dve otoceni :) Lih do tohohle marastu v obyc aute bez predehrevu paliva neni.
Zajimavost ze zimy, motor se na lih ohriva o poznani dele, stejne tak pri topeni a pomale jizde leze teplota motoru dolu. Na benzin to nedela. Z toho se da usuzovat ze na E85 je motor tepelne namahany mene. Obsah energie v palivu (lih ~6kwh/l a N95 ~9kwh/l) by naznacoval zvyseni spotreby o >40% pro E70, ale v realu stoupne jen o 20%. Tzn opet tam teplo schazi. Narazim na stare prispevky kde bylo zminovano vetsi tepelne namahani motoru.
Taky z nejakeho duvodu motor na E85 dela mensi kraval, pri studenem startu je to hodne poznat. Netusim proc, mozna nizsi rychlost horeni lihu a tim padem pomalejsi narusti tlaku ve valci?
Posledni vec je cena, spotreba u zimni smesi E85 je jen o 20% vyssi, takze pri soucasnych cenach benzinu (26E85 a 35.5N95) uz dochazi ke znatelne uspore, skoro 10%.

Re: Palivo E85 (výhody, nevýhody, poznatky)

Napsal: čtv úno 02, 2012 17:49
od jeník1
miky píše:Toto téma nevím kam přesně zařadit tak kdy?tak prosím o pomoc a někam ho ?oupněte

Teď k věci:

Natankoval jsem na zkou?ku palivo E85 za cenu 23.90 Kč do GP motor 1.2 najeto necelejch 21000 km. Dal jsem do nádr?e přesně polovinu a dal?í polovinu doplnil klasikou N95 za přibli?ně 30.50 Kč. Najel jsem na to přibli?ně 200 km. Dal jsem při tankování vyresetovat palubák. Spotřeba je stále na stejné hodnotě, motorový olej neubívá, startování bez obtí?í a jizdní projev je naprosto stejný jako na čistý N95. Tak?e jsem mile překvapen a budu takto tankovat dále v tomto poměru 1:1. Pokud má někdo dal?í poznatky sem s nima. Průbě?ně budu pozorovat chování a pokud bych postřehl nějaké problémy nebo cokoliv jiného budu informovat. Podotýkám ?e mám vlastní servis(ND) a po konzultaci se soudním znalcem na motory jsme se do toho pustili a budeme dále sledovat vlivy tohoto E85 na palivovou soustavu a motor jako takový.
Kdy? jsem měl Pandu dával jsem tam E85 téměř pořád a jezdilo do výrazně lépe. Měl jsem ov?em motor s obsahem 1108 cm. Údajně ?kodí ta voda, která se vá?e na líh. Tak?e je lep?í to vyjet a a pak "propláchnout" celý systém třeba prémiovým benzínem od Shellu nebo OMW. TAm dávají nějaký jiný líh (musí 5 procent) který nevá?e vodu. Je to ten benzín V-Power Racing a Carrera 100. Jsou ale drahý jako kanec :(

Napsal: stř úno 22, 2012 19:00
od tkupilik
Jedu si takhle po dalnici a najednou se rozblikala palubka - asr error, esp error, abs error, check engine error. Do toho smrad spaleniny. Engine kontrolka poblikavala trikrat za sebou, mam pocit ze to znamena chybu vedouci k poskozeni katalyzatoru. Auto jelo, doplazil jsem se 90kou z dalnice (idealni misto na poruchu) pryc. Diagnostika hlasila chybu vstrikovace, takze jsem vyhodil ten ukrajinskej kram a auto slapalo v pohode. Ukazalo se, ze se za ten necely rok uklepala tlumivka falesne zateze, ten smrad spaleniny si neumim vysvetlil, stejne tak ty problemy s asr. Podezreni je na zkrat v kabelovem svazku bioadapteru, ECU tam prala velkej proud, tim ji litalo napajeni / ruseni na cidlech. Doporucuju se tomuhle vyrobku vyhnout.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: stř bře 14, 2012 10:09
od tkupilik
Dneska jsem se konecne dokopal natocit videjko jak to jede na lih. Predelal jsem krabicku od ukrajince a prevazal kabelaz a tu je vysledek:
http://www.youtube.com/watch?v=yfrjPtD5ZiQ

Vzduchovy filtr ma uz nalitano ~25k km, sebere tak 15-20 koniku, ale diky problemum se spojkou ho neresim. V lete mozna bude nova, ta kterou fiat daval do vsech ostatnich modelu s tjetem a po faceliftu i do punta :/

Napsal: sob kvě 19, 2012 22:39
od Dušan

Napsal: úte kvě 29, 2012 19:29
od tkupilik
Dneska jsem byl na STK, z emisi jsem mel trochu strach ale bylo to naprosto v pohode, emise o rad niz nez hranice.
- katalyzator prezil upadlou civku (prispevky vyse) i jedno zblazneni krabicky v -20 kdyz se to cele prolilo benzinem.
- asi uz nestihaji vstrikovace, jsem to nejak pretap s upravou map a jeste etanol. Mam podezreni ze pri plnem zatizeni nedaji dost bohatou smes a to zvysuje tepelne namahani katalyzatoru. Na tohle je potreba si davat pozor obecne, pokud nedojde k vymene vstrikovacu pri prestavbe.

Na E85 uz jezdim neco pres rok, cca 35k km. Kvuly STK jsem tam mel benzin a tak jsem premeril vykon akceleraci pomoci scanmastera a motor je tip top - stejne hodnoty jak pred rokem.

Napsal: pon čer 04, 2012 19:10
od tkupilik
Nove zaclo prodavat E85 v praze ONO v mecholupech... cena je 23,50, parada!

E85

Napsal: pon čer 11, 2012 17:43
od Mellow
Mů?e jezdit benzínové auto na E85?
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/1071586


Myslím, ?e nade?el čas to vyzkou?et. :)

Re: E85

Napsal: pon čer 11, 2012 18:14
od lukin
Mellow píše:Mů?e jezdit benzínové auto na E85?
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/radce/_zprava/1071586


Myslím, ?e nade?el čas to vyzkou?et. :)
Ja nato jezdim uz pres rok a zatim v poho :D a redim to vzdy napul.

Napsal: úte črc 17, 2012 10:57
od tkupilik
Clanek o E85, ktery vysel pred ~mesicem ve svete motoru:
http://www.auto.cz/serial-o-spotrebe-vy ... repu-67787

Nesouhlasim s cenovou kalkulaci co tam maj, realita vychazi mnohem lepe, spotreba nahoru o 30% (ne o 42% s cim tam pocitaj) + lepsi cena E85:
23.5 (ono / prim) * 1.3 = 30.5 je odpovidajici cena benzinu.

Napsal: úte črc 17, 2012 11:27
od jeník1
tkupilik píše:Clanek o E85, ktery vysel pred ~mesicem ve svete motoru:
http://www.auto.cz/serial-o-spotrebe-vy ... repu-67787

Nesouhlasim s cenovou kalkulaci co tam maj, realita vychazi mnohem lepe, spotreba nahoru o 30% (ne o 42% s cim tam pocitaj) + lepsi cena E85:
23.5 (ono / prim) * 1.3 = 30.5 je odpovidajici cena benzinu.
Vůbec bych se nebál toho, ?e palivo E85 způsobuje vět?í opotřebení ventilu a jejich sedel. Fiat ji? z výroby připravuje motor a tím i ventily na LPG a nemontuje přídavné mazání do paliva při provozu na LPG. Ventily i sedla jsou tvrzené a vydr?í v?echno. LPG je opravdu "suché" palivo a E85 ventilům Grande Punta vůbec ne?kodí. Pravě naopak...čistí ventily a jejich sedla. Jednou za měsíc hlavně v létě dávám do nádr?e N95 a E85 v poměru 50:50 pro vyči?tení motoru.

Napsal: sob črc 21, 2012 8:30
od Mellow
jeník1 píše:Vůbec bych se nebál toho, ?e palivo E85 způsobuje vět?í opotřebení ventilu a jejich sedel. Fiat ji? z výroby připravuje motor a tím i ventily na LPG a nemontuje přídavné mazání do paliva při provozu na LPG. Ventily i sedla jsou tvrzené a vydr?í v?echno. LPG je opravdu "suché" palivo a E85 ventilům Grande Punta vůbec ne?kodí. Pravě naopak...čistí ventily a jejich sedla. Jednou za měsíc hlavně v létě dávám do nádr?e N95 a E85 v poměru 50:50 pro vyči?tení motoru.
Díky za informaci, zahnal jsi mou jedinou obavu z mo?ných následků pou?ívání E85. :)

Jsem ve fázi testování (motor 1.2 bez kitu a úprav). Při poměru N95 : E85 3:5 potvrzuji hor?í starty i teď během léta. Vracím se k mixuí v poměru 1:1. ;)