Stránka 3 z 5

Napsal: čtv čer 02, 2011 13:32
od tkupilik
Tak dalsi update. Dneska rano bylo 'jen' 13C a vubec to nechtelo nastartovat. Neuveritelny jak je poznat kazdy stupen o ktery je chladneji. Pricitam to nizke kompresi tjetu (ma jen 9.8:1). Bohuzel jsem zjistil ze ten bioadapter neni z EU, ale z ukrajiny, takze se bojim ze to bude trvat mesic nez to proleze pres celnici.
Prumernou spotrebu po 250km mam 10 litru, snazim se jezdit stejnym stylem jako jsem mel 8l s benzinem. Opet asi problem tjetu a nizke komprese, pri normalni ustalene jizde jede motor v atmosferickem rezimu a diky nizke kompresi se nevyuzije oktanove cislo. Tjet timpadem umi vyuzit E85 jen kdyz nabehne turbo. Navic diky chiptuningu je tam velekj overboost a pak je to divocina.
Da se cekat ze ostatni benzinove atmosfery nebudou mit tak vysoky narust spotreby. Cim vyssi komprese tim lip to na e85 pojede a mene vzroste spotreba. Etanol udajne zvlada kopresi az 15:1.

Napsal: čtv čer 02, 2011 15:05
od Dušan
Podle oficiálních materiálu je spotřeba s E85 o 20 % vy??í

Napsal: čtv čer 02, 2011 16:44
od miky
Co jsem jezdil s 1.2 8V tak spotřeba při tankování 1:1 (N95, E85) spotřeba se zvedla o 1,5 litru na 7.2...Jinak v?e v pohodě...Teď u? auto nemám tak netankuju

Napsal: čtv čer 02, 2011 20:46
od tkupilik
Pri ceste z prace jsem zjistil ze vse v pohode nemam... narust krouticiho momentu byl tak velky ze me prokluzuje spojka :(( To na benzin nedelalo.

Napsal: čtv čer 02, 2011 20:57
od Teddy86
tkupilik píše:Pri ceste z prace jsem zjistil ze vse v pohode nemam... narust krouticiho momentu byl tak velky ze me prokluzuje spojka :(( To na benzin nedelalo.
Ja bych rekl ze to nebude tim E85 ale tim jak sis zvysil vykon motoru a ta spojka sla pomalu a jiste do kytek protoze nezvladala ten kroutak uz pred tim nez jsi tam dal ten E85. Nemyslim ze by ten E85 mel az takovy vliv.

Napsal: čtv čer 02, 2011 21:09
od tkupilik
ale prdlacka, nevymyslej jaky vliv ma etanol na zvyseni krouticiho momentu kdyz si v tom nejel.. ten rozdil je brutalni. Kdyz dam plyn na podlahu tak otacky leti nahoru a ve 3,5k kde je max krouticiho momentu dle grafu z brzdy se to utrhne, proklouzne otacky vyleti na 4k kde kroutak zase klesa a jak se ohreje tak se hned chytne. Proste to neudrzi...

Napsal: úte čer 07, 2011 7:22
od tkupilik
Vyprodukoval jsem video o tom jak to (ne)startuje a podobne, muzete se pokochat http://www.youtube.com/watch?v=wVkaaTUZFOc

Napsal: úte čer 07, 2011 11:28
od Honza°
tkupilik píše:Vyprodukoval jsem video o tom jak to (ne)startuje a podobne, muzete se pokochat http://www.youtube.com/watch?v=wVkaaTUZFOc
Jede to pěkně! Ale zkou?el jsi někdy při tom startování počkat po pootočení klíčku a? ti pohasnou kontrolky? Na videu koukám, ?e ani jednou. Takhle by to kolikrát nechytlo ani nám v?em, naturalistům..
(myslim tim třeba todle kdy? u? jsme na tom youtubu http://www.youtube.com/watch?v=iuCMl6rU_Js )

Napsal: úte čer 07, 2011 13:15
od tkupilik
No muzu to schvalne vyzkouset, ale s benzinem jsem jezdil tri roky a takhle startoval normalne. Staci mu kratka pauza, aby se natlakovala vstrikovaci lista.
S E85 prvni natoceni muzu klidne drzet pet sekund a ani to neskytne. Staci chvilinku pockat, odpari se lih co je v sani a druhy natoceni to skytne. Takhle to porad opakuju dokud se nechytne, na nic lepsiho jsem zatim neprisel. Jen kdyz auto stoji na slunicku a bylo > 26C, tak to startuje jak na benzin.

Napsal: čtv čer 09, 2011 7:45
od tkupilik
Vcera prisel ten bioadapter, rozradostnely jsem letel domu to dat do auta a tezke zklamani. Projev motoru pripominal studenou stodvacitku na sytic, trepal se na volnobeh, skubal v zaberu, proste hruza. Takze to slo ven, pripojil jsem to ke generatoru a osciloskopu a zjistil jsem, ze pulzy na vystupu roztrepane i kdyz na vstupu byl krasny obdelnik. Takze musim pred tim kramem varovat. Je to naprosto stejne jako tohle http://adapter-e85.webnode.cz/products/produkt-1/, jen na ukrajine (kde to vyrabi) to stoji polovic i s dopravou. Celnici to proslo ok, deklarovali hodnotu 10E.

Technika:
Je to velice jednoduchy, pro ecu misto vstrikovacu je pripojena zatez odpor + indukcnost a procesor (atmega8) snima pulzy. Nasledne budi odpovidajici vstrikovac pulzem ktery zacina ve stejnou dobu, ale konec o neco protahne. Problem je ze procesor nema hw podporu pro mereni 4 vstupu, takze to tam nejak patlaji SW a vubec jim to nefunguje. Je tam velky jitter (zacatek i konec pulzu na vystupu) ktery by mohl delat ten trepajici se motor.

Napsal: čtv čer 09, 2011 9:38
od misha
tkupilik píše:
Technika:
Je to velice jednoduchy, pro ecu misto vstrikovacu je pripojena zatez odpor + indukcnost a procesor (atmega8) snima pulzy. Nasledne budi odpovidajici vstrikovac pulzem ktery zacina ve stejnou dobu, ale konec o neco protahne. Problem je ze procesor nema hw podporu pro mereni 4 vstupu, takze to tam nejak patlaji SW a vubec jim to nefunguje. Je tam velky jitter (zacatek i konec pulzu na vystupu) ktery by mohl delat ten trepajici se motor.
No chce to analýzu problému změny paliva z N95 na E85 a vymyslet vlastní kus HW, odladit a ?up s tím na trh.... programátor jednočipu se dá zbastlit nebo pořídit za hubičku, chvilka programování a je vyře?eno :lol:

Napsal: úte čer 14, 2011 21:15
od tkupilik
Tak dalsi report z boje s E85. Sehnal jsem digitalni osciloskop a zjitil jsem, ze na puvodnim SW jim kazdy 10 pulz komplet vypadne prodlouzeni pulzu... plus jak jsem psal predtim, velke chveni. Strasny. Dneska jsem cely den stravil v garazi a vecer uz auto jezdilo. Napsal jsem novy FW do toho procesoru, motor bezi krasne plynule a neni poznat ze na vstrikovcich je nejaka krabicka zarazena. Long therm fuel trim spadnul na 20%, takze predpokladam ze by mela zmizet i check engine kontrolka. Zitra jsem zvedavy na studeny start, zda to bude fungovat.
Obrázek

Napsal: stř čer 29, 2011 23:33
od tkupilik
Zakop jsem o tohle videjko, v americe odjezdili 100k mil na E85 s obyc autem a pak rozebrali motor. Vysledek byl, ze motor nevykazoval zadne znamky opotrebeni nad ramec najezdu a palivovy system byl naopak v lepsi kondici nez u benzinu. Toliko k tomu ze to zere hlinik a podobne moudra. http://www.youtube.com/watch?v=HuOs1yap ... re=related

Napsal: stř čer 29, 2011 23:55
od Honzus
jistě, propagandistický video ze stránek change2e85.com je neklamným důkazem.... :roll:

stačí tam vlízt a je to jen byznys, nic víc, video je silně amatérský ve stylu teleshoppingu.....

to jsou mi moudra....

Napsal: úte srp 30, 2011 18:21
od tkupilik
Tak po delsi dobe dalsi report z provozu na E85:
- najeto cca 8k kilometru
- prumerna spotreba podle tankovani je 9,8l / 100 Obrázek. Neprijemne je snizeni dojezdu v kombinaci s mnozstvim pump co nabizi E85. Neni problem to libovolne redit s N95, ale umyslne jsem jezdil jen na etanol.
- krabicka na prizpusobeni vstriku o ktere jsem psal minule s upravenym FW funguje, zdrojaky jsem strcil na sourceforge.
- vykon motoru je paradni a je to hlavni duvod proc u E85 zustavam,cenove se vyplati minimalne (alespon s mojim stylem jizdy).
- studene starty jsou naprd, krabicka to jakz takz resi. Ted se ochladilo, uvidime jake to bude dal. Z manualu k tjetu jsem vycet, ze v ridici jednotce je ochrana proti uliti motoru. V praxi se to projevuje tak, ze pokud motor pri startovani skytne ale nenaskoci, ecu odpoji privod paliva. To dela pak problemy kdy po skytnuti je nutne zase chcipnout a znova tocit. Na suzuce staci drzet strarter, motor chvilku skyta a naskoci, fiat ani nahodou.

Jeste jsem testoval E85 v suzuki swift 2001, atmosfera 1,3 mpi, pevny predstih. Zvladla to do pomeru 1 dil benzinu a 2 dily E85. Pri vysim podilu e85 lamba prestala skakat - ecu uz to nechtela vic obohatit. Vykon prodle diagnotiky vzrost minimalne (63kw benzin a 65kw lih). Oproti fiatu jde suzuka nastartovat bez problemu i bez krabicky na vstriky.