Palivo E85 (výhody, nevýhody, poznatky)

Sekce týkající se tohoto vozu obecně

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

TomasUL
Návštěvník
Příspěvky: 86
Registrován: čtv srp 06, 2009 18:20
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od TomasUL »

Az to nekdo zkusite, tak se podelte o info.

Jinak strejda na to jezdi posledni mesic. Vzdy tankuje N95 a E85 v pomeru 1:1 a nic se nedeje. Jeho postreh je, ze auto lip startuje a lip jede. Spotreba je uplne stejna (max. se lisi o 0,1 litru podle BC). Ma 2 roky stary Hyundai Matrix 1,6 - motor klasika Mazda.

A jeste jedna informace. Velmi dobry znamy dela v ted jiz skoro rozprodanem lihovaru u nas v UL, kde vyrabi "biolih"... Jedine co rikal, tak ze by to po case mohlo zrat nejake tesneni. Ale potom, co jsem guglil, tak jsem nasel odpoved, ze sice to zere tesneni, ale u aut vyrobenych do r. 95-97. Jeho kolegove prave zkouseli jezdit na E85 a popisovali jednotlive poznatky - a to to nalejvali do novejch Passatu a Superbu...A opet bez problemu.

Jeste jsem slysel, ze jeden "blazen" to smichal i s naftou a Golf to prezil. Ale za to nedam ruku do ohne:)

Dle meho je E85 palivova budoucnost v CR, ale neni to jeste "vyzkousene" a popularni.

Rad si prectu co nejvice nazoru a reakci.
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

TomasUL píše:Jeste jsem slysel, ze jeden "blazen" to smichal i s naftou a Golf to prezil. Ale za to nedam ruku do ohne:)
Tomu bych i veril ptz do dieslu muzes pry nalit 3/4 nadrze nafty 1/4 benzinu a je to pry jeste lepsi nez samostatna nafta. Takze pokud to namichal v nejakem takovem pomeru tak si myslim ze to prezil ve zdravi.
Obrázek
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Teddy86 píše:Tomu bych i veril ptz do dieslu muzes pry nalit 3/4 nadrze nafty 1/4 benzinu a je to pry jeste lepsi nez samostatna nafta. Takze pokud to namichal v nejakem takovem pomeru tak si myslim ze to prezil ve zdravi.
Tak to bych neudělal ani ve snu
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
g-lobby
Štamgast
Příspěvky: 677
Registrován: čtv čer 25, 2009 22:03
Bydliště: Mariánské Lázně - Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od g-lobby »

tkupilik píše:Nezapomel jsi napsat 'alkalickymi kovy'? Trosku obracis realitu na ruby, hlinik neni alkalicky kov.
Motor namaha uvolnene teplo (== vyhrevnost) ve valci, ne teplota horeni. To bude nizsi nez u benzinu. Teplota horeni je furt stejna, ale motor dostava zabrat jen kdyz se seslapne plyn na podlahu.
Oktanove cislo souvisi s vykonem, umozni ridici jednotce snizit predstih a efektivneji vyuzit uvolnenou energii z horeni. Viz grafy zavislosti vykonu na predstihu. Motory se senzorem klepani umi posunout predstih na hranici klepani a tezit z vyssiho oktanoeho cisla.
Pojmy a prujmy...
EtOH proste a jednoduse reaguje s kovy a ani bych se nebal rict ze i s hlinikem, vzhledem k extremnim podminkam... Nehlede na to ze je tam jiste i horcik, ktery je mnohem reaktivnejsi nez hlinik a navic vznikle ethoxidy se rozkladaji vodou(proto je nejspis problemove to ze je v tom benzinu i trocha vic vody) na hydroxidy tedy take dosti korozivni latky...

A vyhrevnost jen rika kolik energie je ukrytu v definovanem mnozstvi latky... Tvrdit ze hori pri stejne teplote je naprosto absurdni, nevim jake mas zaklady chemie a fyziky, ale ja jsem ji vystudoval na vysoke...

A OČ opravdu souvisi s efektivitou spalovani, ale jen jako vedlesi efekt! Hlavni vyznam je to aby se zabranilo klepani ventilu. Aby nedoslo k samovzniveni paliva jako u dieslu...
_________________
GP 1,2 Racing 5D černá CO BERUNA
GP 1,2 Racing 3D černá CO KAREL LPG
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

a pravdepodobne nedostudoval... jestli chces delat chytryho tak misto urazek hod cisla.
Klepani ventilu nema s oktanovym cislem nic spolecneho, pokud dojde k samozapalu, tak jsou vsechny ventily zavreny, je to totiz faze komprese.. pane chytrej.
PV diagram te zjevne nic nerika, takze nema smysl pokracovat v diskuzi o tepelnem namahani motoru.
GP 1.4 Tjet
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

tkupilik píše:a pravdepodobne nedostudoval... jestli chces delat chytryho tak misto urazek hod cisla.
Klepani ventilu nema s oktanovym cislem nic spolecneho, pokud dojde k samozapalu, tak jsou vsechny ventily zavreny, je to totiz faze komprese.. pane chytrej.
PV diagram te zjevne nic nerika, takze nema smysl pokracovat v diskuzi o tepelnem namahani motoru.
Kulpiku, prrrr, tro?ku brzdi!!

Za druhé, pokud něco ví? o autech, tak "klepání ventilů" je laické označení detonačního spalování benzinu.... TZN je přímo závislé na OČ benzinu
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Ok, dostali jste me, o autech nic nevim a jsem tupy ucho co si dovolilo oponovat panu inzenyrovi nebo cim jsem vas to urazil.

Ale zpet k topicu, byl jsem project auto s logerem a mam nasledujici poznatky:
Long term fuel trim je u tjetu reportovany ihned po nastartovani i v pripade open loop rizeni. To je velice pozitivni zjisteni, vypada to ze fiat skutecne nebude mit problemy s E85, protoze se sam nauci na to palivo a nezapomene to po zhasnuti motoru.
Zbyva zjistit do jake miry je ecu ochotna obohatit smes aniz by hlasila poruchu vstrikovacu. Na to se chystam pristi tyden az vyjedu nadrz.
GP 1.4 Tjet
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

Dal jsi to tedy pul na pul
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Zatim nic, potrebuju vyject nadrz, abych tam mohl dat treba jen 10l e85 a zjistit zda to na to pojede. Kdyz bude problem, dotankuju N95 a vyjedu to a nebudu muset resit jak to dostat z nadrze ven.
Trochu me znervoznilo ze mam long therm fuel trim +5%, asi jsou tam nahrane nejake divne mapu asi z chiptuningu (neupravoval ty co tam byly, ale dal tam nejake z bravy). Pokud me spadne jednotka do chyby, pouzije jen mapy a bojim se ze to pak na ten E85 ani nenastartuju, protoze motor bude strasne chudy. Tzn budu jeste muset pockat az bude mit kamarad cas aby me sychroval s lanem.
BTW regulator tlaku paliva asi neumoznuje nejake nastavovani, asi se musi vymenit za jiny, co?
GP 1.4 Tjet
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Ahoj, takze mam tu report z testovaci jizdy. Nesehnal jsem nikoho kdo by se mnou chtel jezdit a pripadne me odtahnout. Takze jsem natankoval kanystr E85 (11l) a vyjel jsem nadrz na dve posledni carky. Po doliti kanystru se palivomer posunul na jednu carku nad dlouhou desitku, tzn 11 carka. Netusim kolik muze byt v nadrzi paliva kdyz to ukazuje ty dve carky. Pak jsem krouzil okolo baraku, long therm fuel trim postupne rost, lamba se houpala a auto jelo v pohode, zadny problem se neobevil.
Takze jsem vzal auto protahnout za mesto a prvni dojem byl ze to jede jak podriznuty prase. Nesrovnatelny s benzinem ktery tam byl, natankoval jsem tam nejakou levnou sragoru na kterou to teda pocitove nejelo. Takze jsem vzal scanmaster a nechal ho odhadnout vykonovy graf, viz dole. Je potreba absolulutni hodnoty brat s rezervou, jde predevsim o zmenu:
Kroutak vzrost z 310 nm na 340Nm a vykon z 127kw na 142kw. Jak jsem rikal, jede to jak svin. Long therm fuel trim se po ujeti 10 kilometru ustalil na +25% z puvodnich +4,5%. Teply motor startoval bez problemu, zitra uvidime jak za stuedna a jak je na tom spotreba. Taky zase dotankuju jen cisty e85, uvidime kam se posune ten fuel trim.

Edit: ten puvodni graf je uz starsi a nebyl mereni s tou sragorou benzinem, byl to stejny benzin (mam pocit ze snad N98) se kterym to bylo na skutecny brzde a mel realne kolem 117kW.

Pred
Obrázek

Po
Obrázek
GP 1.4 Tjet
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Studeny start po ranu; teplota 17C a moc se motoru startovat nechtelo, chytnul az na treti protoceni.
Spotreba; 50 kilometru a dojel jsem za 9l/100. S benzinem jsem jezdil mezi 7.5-8l/100. Uvidime kde se to casem ustali, dnes to bylo jen o jizde po dalnici a pak skakani po zacpane jizce (cca 9l pri 140 tachometr, na jizce to uz pak nekleslo). Kazdopadne spotreba proti benzinu urcite vzroste, pokud to bude do 20% jak to ted vypada, tak jizda na lih:
- vic koniku, pocitove motor jede lehce a pritom tahne
- celkove naklady na palivo o 10% nizsi
- asi to bude chtit ten konverzni kit, mel by zlepsit startovani a hlavne kdyz ridici jednotka skoci do chyby a pojede podle tabulek, E85 bez kitu asi neda.
- tezka zrada of fiatu!! Mel jsem podezreni a ted se to potvrdilo. Diagnostika ukazuje asi o 10% mensi rychlost nez tachometr!!! Hajzly maj to premerovani implementovany v budicich, auto vi moc dobre kolik skutecne jede.
GP 1.4 Tjet
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Podle dostupných info je spotřeba E85 skutečně vy??í ne? na BA
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Tak tu mam dalsi vyvoj pouziti paliva E85.... long therm fuel trim rano skoncil tesne pod 25, 24.neco. Ted pri jizde poskocil presne na 25% a ECU nasledne vyhodila chybu P1172. Je to obecna chyba, jejiz popis pro fiat jsem nenasel, no ale asi to bude souviset s tim ujetim fuel trimu. Zda se ze 25% je max kam je ECU ochotna smes obohatit, dal uz to nestoupalo. To je neprijemne, uz jsem myslel ze to fiat da bez kitu. Tzn jsou ted dve cesty jak to poresit... kit u ktereho mam ale strach, protoze si myslim ze me vstrikovace uz jedou na max (chip + obohaceni na E85 to asi dostalo pres rezervu) a proto asi nebude dobry kdyz do pulzu z ECU jeste bude krafat nejaka krabice. Druha moznost je zvysit tlak paliva u vstrikovacu, ale zatim jsem nenasel kde sehnat jiny regulator tlaku.
I pres chybu se lamba porad houpala, takze bohatost bude OK, na vykonu motoru se to nijak neprojevilo. Odpoledni nastartovani bylo naprosto v pohode, bylo dost teplo.
Ted uz jezdim prakticky na cisty E85, dotankoval jsem dalsich 25litru.
GP 1.4 Tjet
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Mj. Co? takhle zkusit i oficiální dotaz na pou?ití E85 na Fiat ČR?
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Toho se bude muset chopit nekdo jiny pokud to nekoho zajima, ja na takove veci dost nejsem. Ale klasicka oficialni odpoved (nasel jsem na nejakem foru ze to nekdo zkousel na skodu) bude nedoporucujeme, nerucime, poskozeni motoru, kupte si flexi fuel verzi atd. Problem je, ze ten dotaz se urcite nedostane pres podporu dost daleko k technicky erudovanym lidem co o tom budou neco vedet :(.
Jinak na te ekologii asi neco bude, cuchal jsem k vyfuku a neni vubec nic citit, jen z toho jde vlhky vzduch. Za studena je to citit po lihu, prijemnejsi nez benzin :).
Nechci tim rozpoutat ale diskuzi, je me jasny ze na vyprodukovani jednoho litru ekolihu se spalil jeden litr nafty a dalsi pul litr ve hnojivech pri pestovani.

Edit:
Obednal jsem tenhle kit http://bioadapter.com/, vypada to ze je to to same co se prodava v cechach za 4,5k, tu za to chteli 83E i s dopravou a snad jsou z eu, tak by nemeli otravovat celnici. Mel by resit studene starty a prodlouzit vstriky, takze ECU nebude hlasit chybu.
GP 1.4 Tjet
Odpovědět