Stránka 13 z 13

1.9 JTD rachot od motoru při sešlápnutí plynu

Napsal: čtv bře 01, 2018 22:21
od eagle
Ahoj,
dneska se mi v autě objevil nepříjemný rachot při přidávání plynu:
https://youtu.be/0PFg3xMWmp4
nevím jestli to na tom je slyšet dobře, ale v reálu to je slyšet až až. Když přidávám plyn, rachot zesiluje a když ho pustím, zase zeslabuje až do ztracena. Jako když se roztáčí a dotáčí turbo. Můj tip je tedy turbo, ale přijde mi podezřelé, že tak najednou. Rachot je závislý na přidávání plynu, ne na otáčkách.

Nevím jestli to s tím může mít spojitost, ale dneska jsem poprvé v životě auto v těch -15 nastartoval a šel vypravit dítě a trvalo to cca 15min co tam motor klapal naprázdno a od rozvodů se ozývalo toto (chrastění, bouchání):
https://youtu.be/QGzwafv3zN4
pak mi za jízdy párkrát (cca 3x) problikla kontrolka dobíjení, ale pak už nic. Prý volnoběžka alternátoru taky umí vydávat pěkné zvuky.

Moje tipy tedy jsou:
- turbo
- alternátor nebo jeho součásti
- rozvody, napínák?

Co to může být? Dík za tipy a komentáře

Re: 1.9 JTD rachot od motoru při sešlápnutí plynu

Napsal: pát bře 02, 2018 9:58
od jeník1
Z toho videa je slyšet pouze klasické bublaní dízlu a ty zvuky okolo neslyším. Včera jsem startoval s benzíňákem 1,2 v mínus 15 a také se ozývaly hrozné zvuky, které jsem nikdy předtím z motoru neslyšel. Jenže jak se motor ohřál, tak se zvuk vrátil k normálu.

Re: 1.9 JTD rachot od motoru při sešlápnutí plynu

Napsal: pát bře 02, 2018 11:58
od eagle
Tak problém identifikován. Je fakt, že z toho videa to není moc slyšet, ten mobil prsotě ten zvuk nenahraje dobře.

Můžou za to tedy mrazy. Delší dobu neměněný palivový filtr praskl a nafta z něho kapala na řemen k alternátoru. Ten rachot dělal ten řemen + nějaké volnoběžky. Tak teď jen zjistit, co všechno odešlo.

Re: 1.9 JTD rachot od motoru při sešlápnutí plynu

Napsal: pát bře 02, 2018 15:08
od 1nekros1
neviem presne ci na punte je ale mal by tam byt snimac pritomnosti vody vo filtry. iba tak ti to mohlo prasknutze si tam mal vela vody. na brave napriklad je tento snimac

Re: 1.9 JTD rachot od motoru při sešlápnutí plynu

Napsal: pát bře 02, 2018 18:11
od eagle
Nějakej kabel k tomu vede, tak tam snímač asi je, ale auto nic nehlásilo. Poučení do příště, měnit pravidelně palivový filtr, tenhle tam byl cca 3 roky.
Možná jsem to trochu přehnal s tím "praskl". Spíš se povolil a byl celej od nafty a ta pak kapala dolů na řemen.

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: úte říj 16, 2018 21:43
od Lach-T193
Chlapi zdravim Vas. Koupil jsem si puntika 1,9 JTD Multijet 88kw a bohuzel auto nestartuje jak ma.prodejce tvrdil ze to dela od vycisteni motoru (dnes uz vim ze kecal). Ve Fiatu v Havirove napsala diagnostika ze je spatne cidlo otacek klikove hridele-vymeneno/nestartuje, potom doporucena vymena zhavicek-vymeneno/nestartuje. Problem je takovy ze na nazhaveni a otoceni auto za studena nechytne, za tepla obcas ano. Kdyz ovsem nazhavim treba 5-6x chytne prakticky na brnk ( pri zhaveni vzdy problikne kontrolka zhaveni a pak az zhasne). Dalsi vec kterou auto dela (nevim jestli je tam spojitost), na jakykoliv rychlostni stupen presne ve 2000 otacek pri “lechtani plynu” zacuka a cca 2100 otacek jiz je vse ok. Kdyz ovsem pridavam plyn razantneji, po skubnuti ani pamatky. Nevim zda tam nemuze byt spojitost ze auto bylo bourano na pp cast (nic brutal). Diagnostika nyni pise ze auto je naprosto bez chyb presto nestartuje. Dokaze mi nekdo poradit co to muze byt? Spousta lidi mi rika spoustu nazoru pres vstriky v haji, pres starter az po podavaci cerpadlo paliva a pad nafty. Resil uz nekdo z vas stejnou zavadu? Dekuji moc moc moc za reakce.

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv lis 08, 2018 6:44
od Jirka
Potřeba dát na diag. a koukat jaký je tlak v liště při startu.
Musí tam být alespoň 300bar jinak to nechytne.
Pokud tam ten tlak při startování nedosáhneš tak máš 2možnosti.
Buď máš v háji regulátor tlaku paliva a jeho gumičky nebo velký přepad ze vstřikovačů a čerpadlo to pak nestačí dotlačit.
Čerpadlo jako takové v háji nebude to přežije dvoje vstřikovače.
Taky se podívej jestli ti nekape z čerpadla pod hlavama nafta, jsou tam gumičky.