Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

ako ti mohla dojst nafta? si myslim ze tvoje auto je tak isto otravne ako moje ked ma prazdnu nadrz.

a urcite sa to zavzdusnilo a treba to samozrejme cele odvzdusnit aby nieco neslo naprazdno a nezadrelo sa. a kedze si na to jebal a jazdil dalej tak sa nieco poskodilo. ale je mozne ze len nieco sa zanieslo. diagnostika urcite nieco pise.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
eagle
kolemjdoucí
Příspěvky: 15
Registrován: ned úno 15, 2015 15:38

Bouchání při neutrálu

Příspěvek od eagle »

Ahoj,
mám 1.9 88kW, a občas při zařazení neutrálu, nejčastěji při studeném motoru, slyším nějaké bouchání. Jako když bych na roztočené ozubené kolo hodil šroubek a ono ho to někam odpinklo, tak 2x-3x a pak nic.
Děje se to jen občas, proto je těžké, když s tím přijedu do servisu a ono nic.

Stalo se to taky někomu? Nějaké nápady, co to může být? Díky
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Setrvák, dvojhmota?
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
eagle
kolemjdoucí
Příspěvky: 15
Registrován: ned úno 15, 2015 15:38

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od eagle »

no asi by to mohl být ten setrvačník, i podle jiných fór. Jen se mě to nechce zdát. Začalo to dělat po výměně oleje (cca před 2000km). Auto má najeto cca 80000 a já osobně jsem najel posledních 10000 a nechce se mi věřit, že bych za tu dobu oddělal setrvačník. Na to to nejvíc trpí? Všude čtu, že na podtáčení. Je 1500ot klidnou jízdou po rovině podtáčení?
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Dušan »

eagle píše:Je 1500ot klidnou jízdou po rovině podtáčení?
U dieselu? Pochybuju
U Škody Rapid TSI (benzín) se dá takto jezdit též a od těchto otáček již "tahá" a zrychluje
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
eagle
kolemjdoucí
Příspěvky: 15
Registrován: ned úno 15, 2015 15:38

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od eagle »

No právě diesel má výrazně nižší pracovní otáčky něž benzín. Diesel na rozdíl od benzínu nemá smysl vytáčet nad cca 3500ot. A když ten motor má v 1500ot cca 200Nm, nevidím důvod, proč by to mělo vadit. Navíc To používám jen jako udržovací. Z těchhle otáček nikdy nezrychluji, to spíš podřadím. U těch malých benzínových bestií to záleží jen na naladění, kde mají nejvyšší moment. Ale jestli setrvačníku vadí 1500ot. tak to je pro mě docela zklamání. Je to moje první dieselové auto, když nepočítám auta rodičů. Kde Mitsubishi L200 bez problému jezdilo i kolem 1200-1300ot, prostě se to chovalo jako kamion. a Grand Vitara 2.0TD tak bez problému jezdila při 1500ot. Tam naopak byly problémy s hlukem a vibracemi nad 2500.
Jarous1
Návštěvník
Příspěvky: 151
Registrován: stř srp 08, 2007 10:46

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarous1 »

Vadný setrvák už po 80.t.km? To by muselo auto dostávat pořádně zabrat(případně špatně čipnuté), nebo výrobní vada. Otáčky co zmiňuješ po rovině jsou naprosto OK.
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Ještě jedna věc, koukni na olej v převodovce.
Málo oleje bude tyhle zvuky způsobovat, než se zahřeje a rozstříká v převodovce.
Mám to z vlastní zkušenosti,hned po koupi nového auta mi to dělalo taky a v převodovce byli 4deci oleje místo 2litry.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

Dušan píše:
eagle píše:Je 1500ot klidnou jízdou po rovině podtáčení?
U dieselu? Pochybuju
U Škody Rapid TSI (benzín) se dá takto jezdit též a od těchto otáček již "tahá" a zrychluje
no hej da pokial sa ti nerozjebe ta retiazka :-) na rozvodoch.
zatial vsetci co maju rapid okolo mna to menili a nie jeden krat :-) tak drzim palce :-)
kazdopadne 1500 po rovine je podla mna aj dost pomala jazda kedze viem ze diesel ma okolo 1800-2000 pri 90km/h zatial kazdy jeden na ktorom som chodil
a punto 1.3 ma tiaz tak.
a tak ako pise jirka bud mas malo oleja v prevodovke alebo je v prdeli dvojhmota onoto to vtedy aj tak cudne zuzle. aspon na peugeote. kolegovy to za studena robila aj oktavia ale ju predal :-) takze neviem vysledok.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
eagle
kolemjdoucí
Příspěvky: 15
Registrován: ned úno 15, 2015 15:38

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od eagle »

1nekros1 píše:
Dušan píše:
eagle píše:Je 1500ot klidnou jízdou po rovině podtáčení?
U dieselu? Pochybuju
U Škody Rapid TSI (benzín) se dá takto jezdit též a od těchto otáček již "tahá" a zrychluje
no hej da pokial sa ti nerozjebe ta retiazka :-) na rozvodoch.
zatial vsetci co maju rapid okolo mna to menili a nie jeden krat :-) tak drzim palce :-)
kazdopadne 1500 po rovine je podla mna aj dost pomala jazda kedze viem ze diesel ma okolo 1800-2000 pri 90km/h zatial kazdy jeden na ktorom som chodil
a punto 1.3 ma tiaz tak.
a tak ako pise jirka bud mas malo oleja v prevodovke alebo je v prdeli dvojhmota onoto to vtedy aj tak cudne zuzle. aspon na peugeote. kolegovy to za studena robila aj oktavia ale ju predal :-) takze neviem vysledok.
To moje GP 1.9 má při 1500ot 90km/h (na 6.). To auto má sice jen 80tkm, ale bohužel tak 70% těch kilometrů je po městě. Zkusím zkontrolovat ten olej a uvidím. Jinak jsem byl docela překvapený (příjemně) z ceny toho dvouhmotového setrvačníku, kdy se to dá sehnat už od 6000Kč.

Jo a kterou spojkovou sadu byste kdyžtak vzali? 5000? nebo 2500?
stačí ta levnější?
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

No tak jednu sadu máš bez vypínacího ložiska a jednu s ložiskem.
Jinak jestli si to neuděláš sám a budeš dávat někomu dělat tak dát vše ať je to naráz a nemusíš platit 2krát za práci.
U tohodle musí dolů i celá nápravnice abys vyndal převodovku, takže dost práce.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
eagle
kolemjdoucí
Příspěvky: 15
Registrován: ned úno 15, 2015 15:38

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od eagle »

Jirka píše:No tak jednu sadu máš bez vypínacího ložiska a jednu s ložiskem.
Jinak jestli si to neuděláš sám a budeš dávat někomu dělat tak dát vše ať je to naráz a nemusíš platit 2krát za práci.
U tohodle musí dolů i celá nápravnice abys vyndal převodovku, takže dost práce.
A je potřeba to koupit s tím vypínacím ložiskem? Budu to dávat známému do servisu, resp. to tam už je a uvidím co zjistí. Je mi jasný, že když se bude měnit setrvačník, spojka se musí taky. takže bych to nechal udělat dohromady.
zokot
Návštěvník
Příspěvky: 54
Registrován: pát kvě 10, 2013 19:52

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od zokot »

Tak jsem ro vymenil a je klid dvouhmota + lozisko.
Fiat GP 1.9 (2006)
andy.the
kolemjdoucí
Příspěvky: 1
Registrován: stř bře 15, 2017 21:26

divny zvuk 1.9 jtdm

Příspěvek od andy.the »

Ahojte,
Mám GP 1.9 jtdm 88kW.
Na volnobehu či už keď mi auto stojí alebo je v pohybe v akejkolvek rychlosti tak všetko v pohode, ale akonáhle zaradím akukolvek rychlosť tak mi niekde z podkapoty na strane spolujazdca, čiže na opačnej od prevodovky a spojky, niečo drnčí taký divný zvuk akoby kovovy akoby niekto trasucimi rukami o seba velmi rychlo drncal stare hrnce ale tak drhnuto.... tento zvuk nabera a ubera intenzitu v zavislosti od otačiek motora a viac pri nižších otáčkach je taky drncavy a pri vyššich je taký drhnuci zle sa to popisuje :D :D ale už ma to vytača a cca okolo 2500 všetko zarezonuje na chvilku... a pri každej rychlosti je ten zvuk od motora taky isty len čim viac počujem vietor tak tym menej ten zvuk a pri 90tke napriklad počujem len v pozadi akoby take vibrujuce drhnutie je to hnus proste a ked chytim radiacu paku silnejšie aj ona vibruje čo by asi nemala.... :D
Mimo ineho mam nedavno menenu komplet spojku a dvojhmotu, ložiska su OK, remenica klukovky je OK, altik mam po repase, napinacia kladka je OK, napravy su pevne, homokinetaky neklepocu, zvuk neovplyvnuje a nemení zatačanie auta do stran...
Stretol sa niekto s niečim takymto? :D dakujem
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: divny zvuk 1.9 jtdm

Příspěvek od 1nekros1 »

bud skontroluj este uchytenie motora to co je na podlahe od spolujazdcovej strany alebo vyfuk moze byt KO to spojdenie pruzne medzi motorom a vyfukovou castou
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Odpovědět