..radí? k dehtu 1.9......1nekros1 píše:nemoze byt spinava nadrz alebo upchate sitko v nadrzi? kukal si to ? popripade kukni aj tu klapku
Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Ako ono slape len ja mam mozno blby pocit. -neviem. No a s tym cukanim, ne iem akov to je, ked som ho kupil tak som menil palivovy hned na druhy den cize neviem ci to robilo aj pred tym ale asi hej. A ja si tam neviem robit vela veci ako vycisti otvorit a tak. Potreboval by som nejakeho dobreho specialistu na gp. majte sa pani
Fiat GrandPunto 1.9 sport 96KW BLACK
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Mne auto tiez pri velmi nizkych otackach (1000-1200) semtam cukalo, najma pri pohybe po parkovisku a pod.
Na to cukanie by malo pomoct asi toto:
- vycistite EGR ventil, pripadne ho zablokujte
- vycistite trubicu sania pred ventilmi (sprejom na egr/karburator), u mojej 1.3ky je to posledna dlha plastova trubica namontovana na blok motora, dalej pod nou je uz len priamo sanie k ventilovemu rozvodu, vedie k nej hadica od intercooleru, prisrubovana 3 srubami
- skontroluje priepustnost a pripadne vycistite hadicu odvetrania vackovych hriadelov
- az potom kontrolujte stav vahy vzduchu, lambdy a pod.
- dajte si vymazat chyby z RJ a skontrolujte tam pripadne nedostatky
Sprej na cistenie egr/karb. sa da pouzit na vsetky hadice sania od turba dalej.
Ta rychla jazda pomala len preto, ze zvysi prietok vzduchu motorom a postrhava nalepeny bordel.
Na to cukanie by malo pomoct asi toto:
- vycistite EGR ventil, pripadne ho zablokujte
- vycistite trubicu sania pred ventilmi (sprejom na egr/karburator), u mojej 1.3ky je to posledna dlha plastova trubica namontovana na blok motora, dalej pod nou je uz len priamo sanie k ventilovemu rozvodu, vedie k nej hadica od intercooleru, prisrubovana 3 srubami
- skontroluje priepustnost a pripadne vycistite hadicu odvetrania vackovych hriadelov
- az potom kontrolujte stav vahy vzduchu, lambdy a pod.
- dajte si vymazat chyby z RJ a skontrolujte tam pripadne nedostatky
Sprej na cistenie egr/karb. sa da pouzit na vsetky hadice sania od turba dalej.
Ta rychla jazda pomala len preto, ze zvysi prietok vzduchu motorom a postrhava nalepeny bordel.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Zdravím chlapy,
mám ďal?í problém s mojím GP, tie? sa to týka toho ?tartovania, ktorý si myslím ?e je odstránený tak na 90%.
ono to u? ?tartuje normalne, ale občas mi vyhodí chybu čidla teploty motora ( voda prehriata, vypnite motor), ktory vlastne ani nenaskočil, a je studeny, alebo ?e Cruis control nie je zapnuty (tempomat) .... nerobí to stale ale občas... vtedy to na druhy pokus ?tartuje hor?ie. čidlo teploty som menil u? 2x , a na diagnostike nepí?e ?iadnu chybu.
A ten problem stym ?tartovaním, ?e to vôbec nechytalo vyrie?ili vo Fiate, a to tym ?e mi vymenili kabel od ?havičov, a resetli chyby...
a chcem sa e?te opyta?, aku mate spotrebu? lebo moje je dos? nachylne na klimatizaciu, a hlavne na kratke jazdy. spotreba sa mi pohybuje pri jazde okolo 4,5 a? 5,2 litra... akonahle zastanem a motor be?í, alebo idem s autom iba kratku trasu, vybehne na 6 litrov....
je to motor 1,9 multijet 88kw
mám ďal?í problém s mojím GP, tie? sa to týka toho ?tartovania, ktorý si myslím ?e je odstránený tak na 90%.
ono to u? ?tartuje normalne, ale občas mi vyhodí chybu čidla teploty motora ( voda prehriata, vypnite motor), ktory vlastne ani nenaskočil, a je studeny, alebo ?e Cruis control nie je zapnuty (tempomat) .... nerobí to stale ale občas... vtedy to na druhy pokus ?tartuje hor?ie. čidlo teploty som menil u? 2x , a na diagnostike nepí?e ?iadnu chybu.
A ten problem stym ?tartovaním, ?e to vôbec nechytalo vyrie?ili vo Fiate, a to tym ?e mi vymenili kabel od ?havičov, a resetli chyby...
a chcem sa e?te opyta?, aku mate spotrebu? lebo moje je dos? nachylne na klimatizaciu, a hlavne na kratke jazdy. spotreba sa mi pohybuje pri jazde okolo 4,5 a? 5,2 litra... akonahle zastanem a motor be?í, alebo idem s autom iba kratku trasu, vybehne na 6 litrov....
je to motor 1,9 multijet 88kw
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 3
- Registrován: pon dub 23, 2012 23:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi, ohledně toho cukání... mám GP (1.9 JTD 130 CV) asi jen 6 neděl, ale za tu dobu jsem u? poznal, ?e příli? nízké otáčky motoru se mu rozhodně nelíbí. A podle toho, co zde čtu, tak by to mohl být onen problém. Četl jsem tu:
- není 2000 otáček moc?
- jízda 50 km/h na čtyřku (co? je tak 1500 otáček plus mínus)
- cukání v 1000-1200 otáčkách, čili lehce nad volnoběhem
Pokud se budu dr?et toho, ?e motor by se měl otáčkami pohybovat v rozmezí max. točivého momentu a max. výkonu, tak je to 2000 - 4000 otáček. Horní limit vynechme, ale těch okolo 2000 je opravdu rozumné minimum. I vzhledem k tomu, ?e 1.9 JTD má dvouhmotový setrvačník, který nízkými otáčkami spolehlivě odrovnáte (a pak to bude cukat tuplem, navíc cena opravy cca. 20 000 CZK). A potom, kdy? to máte takhle podkvaltovaný, tak rozhodně nedupat na plyn! jak tu někdo psal! To dvouhmo?áku taky ?kodí (obecně mu ?kodí jakákoliv náhlá, rázovitá změna).
Čili s tímto motorem rozhodně nedoporučuji jezdit "na spotřebu". Tenhle diesel chce tro?ku víc točit, není to traktor Schválně to zkuste a uvidíte. Navíc motor bude v těchto otáčkách daleko pru?něj?í a mů?ete si dovolit dynamičtěj?í jízdu (co? se hodí ve městě).
- není 2000 otáček moc?
- jízda 50 km/h na čtyřku (co? je tak 1500 otáček plus mínus)
- cukání v 1000-1200 otáčkách, čili lehce nad volnoběhem
Pokud se budu dr?et toho, ?e motor by se měl otáčkami pohybovat v rozmezí max. točivého momentu a max. výkonu, tak je to 2000 - 4000 otáček. Horní limit vynechme, ale těch okolo 2000 je opravdu rozumné minimum. I vzhledem k tomu, ?e 1.9 JTD má dvouhmotový setrvačník, který nízkými otáčkami spolehlivě odrovnáte (a pak to bude cukat tuplem, navíc cena opravy cca. 20 000 CZK). A potom, kdy? to máte takhle podkvaltovaný, tak rozhodně nedupat na plyn! jak tu někdo psal! To dvouhmo?áku taky ?kodí (obecně mu ?kodí jakákoliv náhlá, rázovitá změna).
Čili s tímto motorem rozhodně nedoporučuji jezdit "na spotřebu". Tenhle diesel chce tro?ku víc točit, není to traktor Schválně to zkuste a uvidíte. Navíc motor bude v těchto otáčkách daleko pru?něj?í a mů?ete si dovolit dynamičtěj?í jízdu (co? se hodí ve městě).
Fiat Grande Punto 1.9 JTD Sport (130 k), 2006, 3D
-
- Návštěvník
- Příspěvky: 60
- Registrován: pon zář 12, 2011 10:28
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Hlá?ku přehřátí motoru při startu způsobuje slabá baterieP@trik píše:Zdravím chlapy,
mám ďal?í problém s mojím GP, tie? sa to týka toho ?tartovania, ktorý si myslím ?e je odstránený tak na 90%.
ono to u? ?tartuje normalne, ale občas mi vyhodí chybu čidla teploty motora ( voda prehriata, vypnite motor), ktory vlastne ani nenaskočil, a je studeny, alebo ?e Cruis control nie je zapnuty (tempomat) .... nerobí to stale ale občas... vtedy to na druhy pokus ?tartuje hor?ie. čidlo teploty som menil u? 2x , a na diagnostike nepí?e ?iadnu chybu.
A ten problem stym ?tartovaním, ?e to vôbec nechytalo vyrie?ili vo Fiate, a to tym ?e mi vymenili kabel od ?havičov, a resetli chyby...
a chcem sa e?te opyta?, aku mate spotrebu? lebo moje je dos? nachylne na klimatizaciu, a hlavne na kratke jazdy. spotreba sa mi pohybuje pri jazde okolo 4,5 a? 5,2 litra... akonahle zastanem a motor be?í, alebo idem s autom iba kratku trasu, vybehne na 6 litrov....
je to motor 1,9 multijet 88kw
GP 1.9 JTD
88kw
2006
88kw
2006
Jestli má? DPF to pozná? zcela jednodu?e. 1) Na ?títku řídící jednotky bude napsaná motorizace a jestli na konci bude DPF (1,9 Mtj 120 DPF), tak ho má?. 2) Na kabelech do řídící jednotky bude opět napsáno to co u bodu 1, tak ho má?. 3) Ve velkém techničáku (u brava to mám i v malém) takté? u motorizace bude napsané to co u bodu 1 a 2, tak ho opět má?. A za 4) jestli si lehne? pod auto a bude tam něco podobného jako katík akorát do jeho přední a zadní části povedou trubky tak ho tam zas má?. A pokud nesplňuje? ani jeden ze 4 bodů tak ho nemá?.
Fiat Bravo 1,9Mtj, Grande punto 1,3Mtj, Marea Weekend 1,9jtd ,Stilo Multiwagon 1,6 16v.
Baterku v bravu (1,9 Mtj 88kw) mám orig. to znamená 60Ah a 540A startovací proud. Granďák 54Ah a 480A startovací proud, ale nevím zda li je je?tě orig. A ani u jednoho auta nemám ?ádný problém se startem ani elektrikou.
Fiat Bravo 1,9Mtj, Grande punto 1,3Mtj, Marea Weekend 1,9jtd ,Stilo Multiwagon 1,6 16v.
odstranenie cukania :-)
Pani tak uz som s tym spravil kratky proces. bol som v fiate a za 340e mi spravili kontrolu auta brzd, a vymenu EGR ventilu co konecne odstranilo cukanie
Fiat GrandPunto 1.9 sport 96KW BLACK
no neviem či to bude baterkou, ale asi to ma súvis s tým, ?e mi tu hla?ku ,,motor prehriaty, vypnite ho! " pri studenom ?tarte ma....
z tochto auta začínam ma? velmi zvla?tny pocit... k tomu EGR ventilu, zaslepi? nepova?ujem za dobry napad, po cca 15 km, sa objavy hla?ka chyba motoru ( diagnostia vypí?e chybu spalín), mne to tie? cuka, kym tam nenatankujem, Shell V-power diesel, vtedy prestane !
Ten ?tart stale nie je taky aky by mal by?... či je zima, leto, jar- jesen... u? stracam trpezlivos?... bol som v dvoch servisoch fiat, v?ade bolo v?etko ok ( okrem toho ?havenia, čo mi vymenili jeden blby kabel ktory stojí cca 35 ? za 145?), dal som prezriet auto chlapíkovy, čo mení vstrekovače a repasuje ich... vraj to nebude ani čerpadlom, ani vstrekmy... ?e je to ok ( a ten sa naozaj vyzna, spravil viac aut doma v gara?i ako niektore servisi), bol som sním aj v obyčajnom servise, tam tie? nena?li chybu... a e?te som objavil par ,,drobnosti" zvla?tny čierny mastny povlak na spodnej hadici od turba ( pri spoji) a ked vypnem klimatizaciu, akoby niečo začalo hrkota?, ked ju zapnem, prestane to...
je to dvojtvarne auto.... pekne, v nekonkurenčnej vybave, s priam neskutočnymi jazdnymi vlastnstami na tu triedu... ale u? naozaj, 4 ročne auto, s takym motorom a v takej vybave... a ono to k...a nechce ?tartova?... moje 15 ročne bravo, čo malo milion km toto nerobilo...
poslednou ?taciou bude zobra? auto k jednemu panovy do Hontiaskych Nemiec... ten sa vraj naozaj vyzna vo fiatoch.... ale ked u? ani ten nepomô?e, tak ho bud predam alebo pustím dole kopcom...
z tochto auta začínam ma? velmi zvla?tny pocit... k tomu EGR ventilu, zaslepi? nepova?ujem za dobry napad, po cca 15 km, sa objavy hla?ka chyba motoru ( diagnostia vypí?e chybu spalín), mne to tie? cuka, kym tam nenatankujem, Shell V-power diesel, vtedy prestane !
Ten ?tart stale nie je taky aky by mal by?... či je zima, leto, jar- jesen... u? stracam trpezlivos?... bol som v dvoch servisoch fiat, v?ade bolo v?etko ok ( okrem toho ?havenia, čo mi vymenili jeden blby kabel ktory stojí cca 35 ? za 145?), dal som prezriet auto chlapíkovy, čo mení vstrekovače a repasuje ich... vraj to nebude ani čerpadlom, ani vstrekmy... ?e je to ok ( a ten sa naozaj vyzna, spravil viac aut doma v gara?i ako niektore servisi), bol som sním aj v obyčajnom servise, tam tie? nena?li chybu... a e?te som objavil par ,,drobnosti" zvla?tny čierny mastny povlak na spodnej hadici od turba ( pri spoji) a ked vypnem klimatizaciu, akoby niečo začalo hrkota?, ked ju zapnem, prestane to...
je to dvojtvarne auto.... pekne, v nekonkurenčnej vybave, s priam neskutočnymi jazdnymi vlastnstami na tu triedu... ale u? naozaj, 4 ročne auto, s takym motorom a v takej vybave... a ono to k...a nechce ?tartova?... moje 15 ročne bravo, čo malo milion km toto nerobilo...
poslednou ?taciou bude zobra? auto k jednemu panovy do Hontiaskych Nemiec... ten sa vraj naozaj vyzna vo fiatoch.... ale ked u? ani ten nepomô?e, tak ho bud predam alebo pustím dole kopcom...
štartovanie 1.9 , 1.3 multijet
Zdravím
zdá sa mi byť táto téma teraz v zime aktuálna, kedže vznetové motory zvládajú toto ročné obdobie trochu horšie.
Mám taký problém s motorom 1,9 mjet 88kw, že na studeno štartuje lepšie, ako ked je motor polostudený, nepíše žiadnu chybu, motor zakaždým naštartuje, len cca tak po 2hodinách státia potočí štartér aj 3x kým motor naskočí.
Skúšal som sa dočítať už na viacerých forach, čo to môže spôsobovať, no jasnú odpoved som ešte nedostal. Je to už dlhšie trvajúci problém, ktorý nevie nikto vyriešiť.
zdá sa mi byť táto téma teraz v zime aktuálna, kedže vznetové motory zvládajú toto ročné obdobie trochu horšie.
Mám taký problém s motorom 1,9 mjet 88kw, že na studeno štartuje lepšie, ako ked je motor polostudený, nepíše žiadnu chybu, motor zakaždým naštartuje, len cca tak po 2hodinách státia potočí štartér aj 3x kým motor naskočí.
Skúšal som sa dočítať už na viacerých forach, čo to môže spôsobovať, no jasnú odpoved som ešte nedostal. Je to už dlhšie trvajúci problém, ktorý nevie nikto vyriešiť.
GP 1.9 Mjet 2008