Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
brasci
Návštěvník
Příspěvky: 183
Registrován: pát říj 26, 2007 18:16

Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od brasci »

Viete niekto, či v tomto motore sú hydro?tely?

V manuáli pí?u, ?e pri 60t treba urobi? kontrolu vôle ventilov, servisák mi tvrdí, ?e to má hydro?tely, a ?e to netreba... Nejako mu neverím...
dualogic
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventily 1.4 8V

Příspěvek od 1nekros1 »

brasci píše:Viete niekto, či v tomto motore sú hydro?tely?

V manuáli pí?u, ?e pri 60t treba urobi? kontrolu vôle ventilov, servisák mi tvrdí, ?e to má hydro?tely, a ?e to netreba... Nejako mu neverím...
pokial viem tak uz vsetky nove motory maju hydrostely.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
brasci
Návštěvník
Příspěvky: 183
Registrován: pát říj 26, 2007 18:16

Příspěvek od brasci »

no tak takéto vysvetlenie som dostal aj od neho, len?e výnimka potvrdzuje pravidlo no :)

okrem toho tento motor svojou kon?trukciou u? niečo pamätá, a? taká prevratná novinka to nie je...
dualogic
misha
Štamgast
Příspěvky: 356
Registrován: pon říj 27, 2008 13:17
Bydliště: Olomouc (Uničov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misha »

brasci píše:no tak takéto vysvetlenie som dostal aj od neho, len?e výnimka potvrdzuje pravidlo no :)

okrem toho tento motor svojou kon?trukciou u? niečo pamätá, a? taká prevratná novinka to nie je...
blok motoru sice něco pamatuje, ale hlava se pořád vyvýjí, tak?e bych tomu i věřil. Více ti řekne určitě Jarou? :lol:
-------------------------------------
EX GPS 1.4 16V mandoska 2007
brasci
Návštěvník
Příspěvky: 183
Registrován: pát říj 26, 2007 18:16

Příspěvek od brasci »

jarou?, tak ako?? :D
dualogic
Macek
Profík
Příspěvky: 812
Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Bydliště: ČT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek »

sice nejsem jarous ale 1,2 a 1,4 8V maji mechanicky ovladana
zdvihatka :wink:
GP 1,4 16V SPORT
brasci
Návštěvník
Příspěvky: 183
Registrován: pát říj 26, 2007 18:16

Příspěvek od brasci »

no prosím, tie? si to myslím...

čo si človek sám nezistí, ďal?ia kontrola bude zas v autorizovanom, tam aspoň vedia čo to má pod kapotou...
dualogic
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Tak, jarou? u? je na scéně 8)

Přesně jak pí?e macek, 1.2 8V a 1.4 8V hydro?tely nemají, ventilová vůle se vymezuje kalibrovanýma podlo?kama na ventilových zdvihátkách. Hydro?těly má 1.4 16V a tím pádem i T-Jet - stejná hlava. U dehtu nevím, ale v?echny současně montované M-jety mají 16V dvouvačkový rozvod a tím taky hydraulické vymezování ventilové vůle. Stará 1.9 MJET má jen 8V a tam si nejsem jist, myslím ?e hydrauliku nemá.

K tomu konstrukčnímu stáří 8V benzínů: Motor 1.2 u? opravdu něco pamatuje, konstrukčně z něj údajně vychází 1.4 16V. Naproti tomu je 1.4 8V mnohem mlad?í motor - stačí mrknout na kódové označení jednotlivých motorů. Pokud má někdo přesněj?í info, prosím doplnit :D
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
brasci
Návštěvník
Příspěvky: 183
Registrován: pát říj 26, 2007 18:16

Příspěvek od brasci »

jarou?: vidím, ?e aj Ty má? ten istý motor... robili Ti pri 60t kontrlu, pírpadne ?telovanie???

lebo začal som po tom pátra? teraz, keď to začalo nad 6t otáčok vydáva? divné zvuku, ako keby elektrická pílka a pred tým to nerobilo... musím to da? pozrie?

inak nemáte niekto nejaký manuál s technickým popisom pre tento motor???
dualogic
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

brasci píše:jarou?: vidím, ?e aj Ty má? ten istý motor... robili Ti pri 60t kontrlu, pírpadne ?telovanie???

lebo začal som po tom pátra? teraz, keď to začalo nad 6t otáčok vydáva? divné zvuku, ako keby elektrická pílka a pred tým to nerobilo... musím to da? pozrie?

inak nemáte niekto nejaký manuál s technickým popisom pre tento motor???
Vůli nekontrolovali, i z vlastní zku?enosti vím, ?e pokud ty ventily nejsou sly?et při nízkých otáčkách nebo volnoběhu, tak není třeba seřizovat nic. Kdy? jsem měl F 128, kde byl rozvod OHC stejné konstrukce (a to byl r.v. 1975), tak ani po 100 tkm od posledního seřízení ventilů, nebylo třeba seřizovat.

Ono se vět?inou ta ventilová vůle zmen?uje (při malé se pozdě nebo v extrému vůbec nezavírá ventil a dojde k "podpálení" ventilu a sedla), tak?e se dávaj tenčí podlo?ky. A? budu mít někdy pří?tí rok čas, tak si ty vůle schválně přeměřím a pak se uvidí, zatím nic neře?ím)

Pokud má tvůj motor při 6000 ot/min divný zvuk, tak to bude nejpí? tím ?e ho brutálně točí? :lol: Dal?í mo?nost je ?patně fungující variátor časovaní vačky (majitelé Alfa Romeo TS by mohli povídat) Ale ptal jsem se mechanika ve Fiatu a tady ten 1.4 u? to má ře?eno plynule, technicky jinak a variátor bezproblémový.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
brasci
Návštěvník
Příspěvky: 183
Registrován: pát říj 26, 2007 18:16

Příspěvek od brasci »

Tak netočím ho tak stále ale občas hej a proste na 6t sa mi tie otáčky nepáčia, predtým mali kraj?í zvuk... V nízkych otáčkach nepoču? nič, ani na volnobeh...

Pri 2t otáčkach, keď idem ustáleným tempom tak poču? také jemné ?evelenie ale aj rádio keď nehraja hlasno to prebije... A ked pustím plyn to prestane, keď zmačkenem a udr?ujem otáčky tak to zas počujem... Je to ale moc jemné, neviem teda ako znejú ventili, e?te som s nimi nemal nikdy problém...

Tak?e hovorí? nerie?i?? Mám 5t do ďal?ej výmeny oleja, tak to asi u? nechám tak a potom to dám premera?...
dualogic
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Jarou? píše:Tak, jarou? u? je na scéně 8)

Přesně jak pí?e macek, 1.2 8V a 1.4 8V hydro?tely nemají, ventilová vůle se vymezuje kalibrovanýma podlo?kama na ventilových zdvihátkách. Hydro?těly má 1.4 16V a tím pádem i T-Jet - stejná hlava. U dehtu nevím, ale v?echny současně montované M-jety mají 16V dvouvačkový rozvod a tím taky hydraulické vymezování ventilové vůle. Stará 1.9 MJET má jen 8V a tam si nejsem jist, myslím ?e hydrauliku nemá.

K tomu konstrukčnímu stáří 8V benzínů: Motor 1.2 u? opravdu něco pamatuje, konstrukčně z něj údajně vychází 1.4 16V. Naproti tomu je 1.4 8V mnohem mlad?í motor - stačí mrknout na kódové označení jednotlivých motorů. Pokud má někdo přesněj?í info, prosím doplnit :D
Je to tak jak pí?e? 1,9mjtd 8V hydro?tely nemá a? 16V má hydra, jinak 1,3 a 1,6mjtd má hydra.

A s tím seřizováním vůlí má? pravdu měl jsem Regatu 1,9Tds a ?teloval jsem to akrát jednou a to jenom na jednom válci jenom pro pořádek aby byli v?echny stejný a kdy? jsem ji prodával tak měla 200tis. a ?lapala jak pila :wink:
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

brasci píše:Pri 2t otáčkach, keď idem ustáleným tempom tak poču? také jemné ?evelenie ale aj rádio keď nehraja hlasno to prebije... A ked pustím plyn to prestane, keď zmačkenem a udr?ujem otáčky tak to zas počujem..
Neco podobneho jsem pozoroval ja na svem GP ale spis mi pripadalo ze to jde z prevodovky. Ja mam sice manual ale tak pri seslapnuti plynu v niskych otackach so sevelilo a ve vyssich nic. Ted to nepozoruju nebo uz jsem si na to zvykl nevim.
Obrázek
brasci
Návštěvník
Příspěvky: 183
Registrován: pát říj 26, 2007 18:16

Příspěvek od brasci »

jarou?: tie? Ti to tak ?ere olej? za posledných 10t km som dolieval vy?e litra, predtým to tak ne?ralo...
dualogic
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

brasci píše:jarou?: tie? Ti to tak ?ere olej? za posledných 10t km som dolieval vy?e litra, predtým to tak ne?ralo...
Mě to ne?ere olej vůbec. Z počátku jsem měnil po 20 tkm, to jsem dolil tak max. 0,3 l, teď jsem pře?el na interval 15 tkm, nedolívám nic.

PS: neteče ti ten olej někde? 1 litr za 10 000 km je hodně na ten motor.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Odpovědět