Stránka 1 z 14

Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř lis 24, 2010 11:49
od brasci
Viete niekto, či v tomto motore sú hydro?tely?

V manuáli pí?u, ?e pri 60t treba urobi? kontrolu vôle ventilov, servisák mi tvrdí, ?e to má hydro?tely, a ?e to netreba... Nejako mu neverím...

Re: Ventily 1.4 8V

Napsal: stř lis 24, 2010 11:50
od 1nekros1
brasci píše:Viete niekto, či v tomto motore sú hydro?tely?

V manuáli pí?u, ?e pri 60t treba urobi? kontrolu vôle ventilov, servisák mi tvrdí, ?e to má hydro?tely, a ?e to netreba... Nejako mu neverím...
pokial viem tak uz vsetky nove motory maju hydrostely.

Napsal: stř lis 24, 2010 11:52
od brasci
no tak takéto vysvetlenie som dostal aj od neho, len?e výnimka potvrdzuje pravidlo no :)

okrem toho tento motor svojou kon?trukciou u? niečo pamätá, a? taká prevratná novinka to nie je...

Napsal: stř lis 24, 2010 11:59
od misha
brasci píše:no tak takéto vysvetlenie som dostal aj od neho, len?e výnimka potvrdzuje pravidlo no :)

okrem toho tento motor svojou kon?trukciou u? niečo pamätá, a? taká prevratná novinka to nie je...
blok motoru sice něco pamatuje, ale hlava se pořád vyvýjí, tak?e bych tomu i věřil. Více ti řekne určitě Jarou? :lol:

Napsal: stř lis 24, 2010 12:06
od brasci
jarou?, tak ako?? :D

Napsal: stř lis 24, 2010 14:17
od Macek
sice nejsem jarous ale 1,2 a 1,4 8V maji mechanicky ovladana
zdvihatka :wink:

Napsal: stř lis 24, 2010 17:40
od brasci
no prosím, tie? si to myslím...

čo si človek sám nezistí, ďal?ia kontrola bude zas v autorizovanom, tam aspoň vedia čo to má pod kapotou...

Napsal: stř lis 24, 2010 18:28
od Jarouš
Tak, jarou? u? je na scéně 8)

Přesně jak pí?e macek, 1.2 8V a 1.4 8V hydro?tely nemají, ventilová vůle se vymezuje kalibrovanýma podlo?kama na ventilových zdvihátkách. Hydro?těly má 1.4 16V a tím pádem i T-Jet - stejná hlava. U dehtu nevím, ale v?echny současně montované M-jety mají 16V dvouvačkový rozvod a tím taky hydraulické vymezování ventilové vůle. Stará 1.9 MJET má jen 8V a tam si nejsem jist, myslím ?e hydrauliku nemá.

K tomu konstrukčnímu stáří 8V benzínů: Motor 1.2 u? opravdu něco pamatuje, konstrukčně z něj údajně vychází 1.4 16V. Naproti tomu je 1.4 8V mnohem mlad?í motor - stačí mrknout na kódové označení jednotlivých motorů. Pokud má někdo přesněj?í info, prosím doplnit :D

Napsal: stř lis 24, 2010 19:03
od brasci
jarou?: vidím, ?e aj Ty má? ten istý motor... robili Ti pri 60t kontrlu, pírpadne ?telovanie???

lebo začal som po tom pátra? teraz, keď to začalo nad 6t otáčok vydáva? divné zvuku, ako keby elektrická pílka a pred tým to nerobilo... musím to da? pozrie?

inak nemáte niekto nejaký manuál s technickým popisom pre tento motor???

Napsal: stř lis 24, 2010 19:37
od Jarouš
brasci píše:jarou?: vidím, ?e aj Ty má? ten istý motor... robili Ti pri 60t kontrlu, pírpadne ?telovanie???

lebo začal som po tom pátra? teraz, keď to začalo nad 6t otáčok vydáva? divné zvuku, ako keby elektrická pílka a pred tým to nerobilo... musím to da? pozrie?

inak nemáte niekto nejaký manuál s technickým popisom pre tento motor???
Vůli nekontrolovali, i z vlastní zku?enosti vím, ?e pokud ty ventily nejsou sly?et při nízkých otáčkách nebo volnoběhu, tak není třeba seřizovat nic. Kdy? jsem měl F 128, kde byl rozvod OHC stejné konstrukce (a to byl r.v. 1975), tak ani po 100 tkm od posledního seřízení ventilů, nebylo třeba seřizovat.

Ono se vět?inou ta ventilová vůle zmen?uje (při malé se pozdě nebo v extrému vůbec nezavírá ventil a dojde k "podpálení" ventilu a sedla), tak?e se dávaj tenčí podlo?ky. A? budu mít někdy pří?tí rok čas, tak si ty vůle schválně přeměřím a pak se uvidí, zatím nic neře?ím)

Pokud má tvůj motor při 6000 ot/min divný zvuk, tak to bude nejpí? tím ?e ho brutálně točí? :lol: Dal?í mo?nost je ?patně fungující variátor časovaní vačky (majitelé Alfa Romeo TS by mohli povídat) Ale ptal jsem se mechanika ve Fiatu a tady ten 1.4 u? to má ře?eno plynule, technicky jinak a variátor bezproblémový.

Napsal: stř lis 24, 2010 19:47
od brasci
Tak netočím ho tak stále ale občas hej a proste na 6t sa mi tie otáčky nepáčia, predtým mali kraj?í zvuk... V nízkych otáčkach nepoču? nič, ani na volnobeh...

Pri 2t otáčkach, keď idem ustáleným tempom tak poču? také jemné ?evelenie ale aj rádio keď nehraja hlasno to prebije... A ked pustím plyn to prestane, keď zmačkenem a udr?ujem otáčky tak to zas počujem... Je to ale moc jemné, neviem teda ako znejú ventili, e?te som s nimi nemal nikdy problém...

Tak?e hovorí? nerie?i?? Mám 5t do ďal?ej výmeny oleja, tak to asi u? nechám tak a potom to dám premera?...

Napsal: stř lis 24, 2010 21:05
od Jirka
Jarou? píše:Tak, jarou? u? je na scéně 8)

Přesně jak pí?e macek, 1.2 8V a 1.4 8V hydro?tely nemají, ventilová vůle se vymezuje kalibrovanýma podlo?kama na ventilových zdvihátkách. Hydro?těly má 1.4 16V a tím pádem i T-Jet - stejná hlava. U dehtu nevím, ale v?echny současně montované M-jety mají 16V dvouvačkový rozvod a tím taky hydraulické vymezování ventilové vůle. Stará 1.9 MJET má jen 8V a tam si nejsem jist, myslím ?e hydrauliku nemá.

K tomu konstrukčnímu stáří 8V benzínů: Motor 1.2 u? opravdu něco pamatuje, konstrukčně z něj údajně vychází 1.4 16V. Naproti tomu je 1.4 8V mnohem mlad?í motor - stačí mrknout na kódové označení jednotlivých motorů. Pokud má někdo přesněj?í info, prosím doplnit :D
Je to tak jak pí?e? 1,9mjtd 8V hydro?tely nemá a? 16V má hydra, jinak 1,3 a 1,6mjtd má hydra.

A s tím seřizováním vůlí má? pravdu měl jsem Regatu 1,9Tds a ?teloval jsem to akrát jednou a to jenom na jednom válci jenom pro pořádek aby byli v?echny stejný a kdy? jsem ji prodával tak měla 200tis. a ?lapala jak pila :wink:

Napsal: stř lis 24, 2010 21:23
od Teddy86
brasci píše:Pri 2t otáčkach, keď idem ustáleným tempom tak poču? také jemné ?evelenie ale aj rádio keď nehraja hlasno to prebije... A ked pustím plyn to prestane, keď zmačkenem a udr?ujem otáčky tak to zas počujem..
Neco podobneho jsem pozoroval ja na svem GP ale spis mi pripadalo ze to jde z prevodovky. Ja mam sice manual ale tak pri seslapnuti plynu v niskych otackach so sevelilo a ve vyssich nic. Ted to nepozoruju nebo uz jsem si na to zvykl nevim.

Napsal: pát lis 26, 2010 11:51
od brasci
jarou?: tie? Ti to tak ?ere olej? za posledných 10t km som dolieval vy?e litra, predtým to tak ne?ralo...

Napsal: pát lis 26, 2010 12:03
od Jarouš
brasci píše:jarou?: tie? Ti to tak ?ere olej? za posledných 10t km som dolieval vy?e litra, predtým to tak ne?ralo...
Mě to ne?ere olej vůbec. Z počátku jsem měnil po 20 tkm, to jsem dolil tak max. 0,3 l, teď jsem pře?el na interval 15 tkm, nedolívám nic.

PS: neteče ti ten olej někde? 1 litr za 10 000 km je hodně na ten motor.