Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
ulipek
kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: úte dub 07, 2015 18:31

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od ulipek »

Jezis, uz jsem si toho taky vsimnul.. :/ prosim o presunuti meho dotazu do prislusneho topicu.. Nicmene bych se chtel zeptat, kdy se delaji rozvody nebo spis celkove servisni intervaly + seznam dilu ktery se maji menit (myslim filtry,rozvody,svicky atd.)

Dekuju :)
Fido162
Návštěvník
Příspěvky: 74
Registrován: úte črc 21, 2015 20:47

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Fido162 »

čauky chci se zeptat jaké jsou neřesti tohoto motoru? Je s ním nějaký větší problém? A na co si dát pozor. Díky
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
peterson
Návštěvník
Příspěvky: 87
Registrován: pát pro 14, 2007 9:29
Bydliště: Hodonín

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od peterson »

Fido162 píše:čauky chci se zeptat jaké jsou neřesti tohoto motoru? Je s ním nějaký větší problém? A na co si dát pozor. Díky
Ahoj.Tento motor patří mezi 10 nejspolehlivějších motorů vůbec.(viz.článek na autorevue.cz).Při rozumném zacházení nesmrtelný agregát.Jezdím ho denně krátké trasy 10 let, až na jedno čidlo sání za 1600Kč kdy nechtěl naskočit v mrazu absolutně bez závad.Spotřeba v městském provozu 7,2l.
kolemjdoucí
Fido162
Návštěvník
Příspěvky: 74
Registrován: úte črc 21, 2015 20:47

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Fido162 »

peterson píše:
Fido162 píše:čauky chci se zeptat jaké jsou neřesti tohoto motoru? Je s ním nějaký větší problém? A na co si dát pozor. Díky
Ahoj.Tento motor patří mezi 10 nejspolehlivějších motorů vůbec.(viz.článek na autorevue.cz).Při rozumném zacházení nesmrtelný agregát.Jezdím ho denně krátké trasy 10 let, až na jedno čidlo sání za 1600Kč kdy nechtěl naskočit v mrazu absolutně bez závad.Spotřeba v městském provozu 7,2l.
Díky za informaci :-) Článek jsem sice nečetl ale zkusím jej pohledat. Někde jsem ještě našel že se tento typ motoru nepotká. Co je na tom Pravdy?
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
peterson
Návštěvník
Příspěvky: 87
Registrován: pát pro 14, 2007 9:29
Bydliště: Hodonín

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od peterson »

Fido162 píše:
peterson píše:
Fido162 píše:čauky chci se zeptat jaké jsou neřesti tohoto motoru? Je s ním nějaký větší problém? A na co si dát pozor. Díky
Ahoj.Tento motor patří mezi 10 nejspolehlivějších motorů vůbec.(viz.článek na autorevue.cz).Při rozumném zacházení nesmrtelný agregát.Jezdím ho denně krátké trasy 10 let, až na jedno čidlo sání za 1600Kč kdy nechtěl naskočit v mrazu absolutně bez závad.Spotřeba v městském provozu 7,2l.
Díky za informaci :-) Článek jsem sice nečetl ale zkusím jej pohledat. Někde jsem ještě našel že se tento typ motoru nepotká. Co je na tom Pravdy?
Tento motor se nepotká.Má ale mechanické vymezení vůle ventilů,tak že každých 60000km nechat seřídit vůle měrkama jako u starých škodovek.Rozvodový řemen se mění po 120000km nebo 5 let.Já ho ale měnil až po 8 letech naj.90000 km a v pohodě.
kolemjdoucí
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarouš »

Ten motor se už potká, nepotkávaly se staré 1.1 a 1.0 FIRE, tuším. O vymezování ventilové vůle nemusíš mít strach a srovnání s ventilovým rozvodem Š120 je zcela mimo mísu. Vymezení ventilových vůlí u Fiatu je kalibrovanýma podožkama a rozhodně se nešteluje šroubovákem a klíčem jako u 120 nebo Favorita. Navíc bych řekl, že ventily na Puntu ani seřizovat netřeba, mám najeto 180 tkm a nebylo na ně nikdy šáhnuto. Každopádně vymezení ventilové vůle není u toho motoru žádný velký problém. Ten motor je na svou dobu nedávného vzniku (neplést s 1.2, která je odvozena od 1,4 16V, která už něco pamatuje) pořád ještě celkem jednoduchý. Zkrátka se tam nemá celkem co zkazit, proměnlivé časování vačky je řešeno jinak, než klasický variátor nechvalně známý z 1,8 16V, který se vyskytoval v různých modifikacích ve Fiatu, Alfě i Lancii. Konstrukčně je ještě poctivé železo (litinový blok, který se nekroutí), hliníková hlava, rozvod OHV řemenem - osvědčená klasika. Není se čeho bát.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Fido162
Návštěvník
Příspěvky: 74
Registrován: úte črc 21, 2015 20:47

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Fido162 »

Jarouš píše:Ten motor se už potká, nepotkávaly se staré 1.1 a 1.0 FIRE, tuším. O vymezování ventilové vůle nemusíš mít strach a srovnání s ventilovým rozvodem Š120 je zcela mimo mísu. Vymezení ventilových vůlí u Fiatu je kalibrovanýma podožkama a rozhodně se nešteluje šroubovákem a klíčem jako u 120 nebo Favorita. Navíc bych řekl, že ventily na Puntu ani seřizovat netřeba, mám najeto 180 tkm a nebylo na ně nikdy šáhnuto. Každopádně vymezení ventilové vůle není u toho motoru žádný velký problém. Ten motor je na svou dobu nedávného vzniku (neplést s 1.2, která je odvozena od 1,4 16V, která už něco pamatuje) pořád ještě celkem jednoduchý. Zkrátka se tam nemá celkem co zkazit, proměnlivé časování vačky je řešeno jinak, než klasický variátor nechvalně známý z 1,8 16V, který se vyskytoval v různých modifikacích ve Fiatu, Alfě i Lancii. Konstrukčně je ještě poctivé železo (litinový blok, který se nekroutí), hliníková hlava, rozvod OHV řemenem - osvědčená klasika. Není se čeho bát.


Déky za pěkně rozsáhlé info. Vybral jsem dobře a jsem spokojen. Výkonostně není sice jako staré bravo 1.9 JTD. Ale Jsem spokojený se svižností i na dálnici. Kdybych se dostal k 6ti kvaltové převodovce tak bych asi dlouho neotálel a nabastlil ji tam :-)
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarouš »

6-ti kvalt tam asi nedáš. Blok u 16V je tuším jiný. Navíc ty 6-ti kvalty jsou původem od Opla (M32) a není to zrovna vzor spolehlivosti. 5-kvalt je od Fiatu.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Fido162
Návštěvník
Příspěvky: 74
Registrován: úte črc 21, 2015 20:47

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Fido162 »

Jarouš píše:6-ti kvalt tam asi nedáš. Blok u 16V je tuším jiný. Navíc ty 6-ti kvalty jsou původem od Opla (M32) a není to zrovna vzor spolehlivosti. 5-kvalt je od Fiatu.
Aha no nějak jsem ještě pořádně nezjišťoval zda by seděla. Jediné co mě štve že na dálnici to točí přes 4 tisíce. Ale tak po dálnici jedu tak 1-2x za měsíc takže to oželím. A beru to zas jako + ať se motor trochu proběhne :-)
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarouš »

Přesně tak. Já ho točím už 8 let a prospívá mu to :-)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

6ikvalt do benzínu je origo fiat, je to jenom 2hřídelová převodovka, dávala se třeba do Stila 1,2 16v a 1,4 16v.
Ty od GM jsou 3hřídelové a dávaly se hlavně do dieselů, maj označení M20 a M32.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Fido162
Návštěvník
Příspěvky: 74
Registrován: úte črc 21, 2015 20:47

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Fido162 »

Jirka píše:6ikvalt do benzínu je origo fiat, je to jenom 2hřídelová převodovka, dávala se třeba do Stila 1,2 16v a 1,4 16v.
Ty od GM jsou 3hřídelové a dávaly se hlavně do dieselů, maj označení M20 a M32.
Takže teoreticky by mohla sedět i ze stila. Musím zkusit něco pohledat :-)
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
Uživatelský avatar
vodopadek
kolemjdoucí
Příspěvky: 29
Registrován: stř úno 03, 2016 20:05

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od vodopadek »

Zdravim vsechny, jsem tu novy.. Koupil jsem punto pred mesicem, mam tento motor.. a mam takovy problem. Nekdy (nedela to vzdy) je po nastartovani slyset takovy jako klepavy ci pleskavy zvuk.. dela to na volnobeh i po zarazeni a rozjeti se.. nekdy to hned po par metrech zmizi a neni to slyset.. jindy ujedu treba pul km a pak to ztichne a zmizi.. dost casto to po nastartovani neni slyset vubec. kdyz je motor ohraty, ale stoji treba pul hodky, tzn. jeste uplne nevychladnul tak to nekdy po dalsim nastartovani udela zas. Zajimalo by me co by to mohlo byt za problem.. Prvne jsem myslel ze to delaji ventily, ale dneska jsem poslouchal a prijde mi ze to jde z motoru ze strany ridice.. proslapavani spojky na to nema vliv.. setkal se s tim nekdo? Pripadne nekdo s timto motorem z Ceskych Budejovic a okoli? ze bych si poslechnul cizi motor jestli ma stejnej zvuk abych to mohl porovnat? diky za rady. Tohle mne docela trapi.. auto jede pocitove normalne ale ten zvuk jako diesel po nastarovani me celkem stve. nevim po cem jit v cem by mohl byt problem treba me nekdo z vas nakopne :-) jo a resil jste nekdo na olejove vane dorvany sroub na vypousteni, tak ze nejde povolit? a jak ho povolit? :-)
Vodopadkovo GP 1.4 8V Blue aus DEU
Fido162
Návštěvník
Příspěvky: 74
Registrován: úte črc 21, 2015 20:47

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Fido162 »

čauky chci se zeptat všimnul jsem si že když mi auto beží na volnoběh tak motor jakoby pocukává skoro to nejde zdát pokud člověk nesedí v klidu a nezaposlouchá se. jinak s otáčkoměrem to ani nehýbe. Dělá to někomu taky? Čím by to mohlo být? Lambdou jak řídí bohatost směsi? Díky
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
Fido162
Návštěvník
Příspěvky: 74
Registrován: úte črc 21, 2015 20:47

Re: Motor 1.4 8V (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Fido162 »

vodopadek píše:Zdravim vsechny, jsem tu novy.. Koupil jsem punto pred mesicem, mam tento motor.. a mam takovy problem. Nekdy (nedela to vzdy) je po nastartovani slyset takovy jako klepavy ci pleskavy zvuk.. dela to na volnobeh i po zarazeni a rozjeti se.. nekdy to hned po par metrech zmizi a neni to slyset.. jindy ujedu treba pul km a pak to ztichne a zmizi.. dost casto to po nastartovani neni slyset vubec. kdyz je motor ohraty, ale stoji treba pul hodky, tzn. jeste uplne nevychladnul tak to nekdy po dalsim nastartovani udela zas. Zajimalo by me co by to mohlo byt za problem.. Prvne jsem myslel ze to delaji ventily, ale dneska jsem poslouchal a prijde mi ze to jde z motoru ze strany ridice.. proslapavani spojky na to nema vliv.. setkal se s tim nekdo? Pripadne nekdo s timto motorem z Ceskych Budejovic a okoli? ze bych si poslechnul cizi motor jestli ma stejnej zvuk abych to mohl porovnat? diky za rady. Tohle mne docela trapi.. auto jede pocitove normalne ale ten zvuk jako diesel po nastarovani me celkem stve. nevim po cem jit v cem by mohl byt problem treba me nekdo z vas nakopne :-) jo a resil jste nekdo na olejove vane dorvany sroub na vypousteni, tak ze nejde povolit? a jak ho povolit? :-)

Čau nemáš tam povolený nějaký dekl? Jediné klepání co mě napadá tak by mohlo jít od kladky co napíná řemen. Je v ní pružina a pokud je už trochu opotřebovaná může lehce poklepávat hlavně na volnoběh. Tohle dělá mě když kladku přidržím je klid. Kolik má auto najeto?
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
Odpovědět