Najednou se mi na pocitaci rozsvitila zluta kontrolka s trojuhelnikem vne s vykricnikem a cely to je v sipce do kruhu. Nikde jsem to na netu nemohl najit, co je to? FIAT GRANDE PUNTO 1.3JTD 2006
buck1 píše:tak mam asi jinou prirucku, nevadi. Na jinem foru byla jeste rec o ESP, resp o mozne poruse cidla.
Multijet prave mam 1.3JTD
Jo ta moznost ESP tam je taky zapomel jsem ji dopsat. Ale jak rikam pravdepodobne ti nesviti nebo obcas nema kontakt nektera zarovka. Mi to delalo osvetleni SPZ.
Ahoj
prave dnes som po prvyraz po 5.5 roku nenastartoval - zasvietila sa zlta kontrolka trojuholnika, ale bez kruzku naokolo:
je nad LCD palubaku http://i42.tinypic.com/3133rqo.jpg
Toto presne http://www.claytonsmot.co.uk/images/icons/icon12.png
Ani som netusil, ze tam nieco take mam.
Auto pri startovani ani necekne, nic sa nespusti, akurat roztoci sa cerpadlo a po chvili sa trojuholnik rozsvieti.
Podla eLearnu je to "obecna chyba", coz je hodne siroky pojem.
Mam taky pocit, ze tomu nieco predchadzalo; v poslednom case kym netocilo turbo, auto bolo dost zdochnute, akoby nemalo vzduch alebo nechcelo davkovat palivo.
Stretol sa s tym uz dakto?
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Je to chyba neakeho snimaca nedava ani jeden signal (napriklad olejovy, teplotny) alebo mas vypalenu neaku ziarovku.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Tak som to bol aj skontrolovat a ukazalo toto, co je na obrazku - chyba snimaca oleja.
Ten snimac je jednopinovy, teda asi len on/off.
Zaujimalo by ma, ci ho je mozne skratnut; teda, ci ma default hodnotu ON alebo je normalne OFF; a ci to vobec mozem skratnut. Napr. priamo na minus baterie a takto otestovat, ci je chyba v nom.
CHyba zhaviacich sviecok sa objavi len semtam a neviem preco. Teraz to ani nezistim, ked je 25C vonku, ale je mozne, ze v zime nenastartujem.
Přílohy
chybaECUAktuala.png (50.19 KiB) Zobrazeno 77470 x
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
no vidis super. ten snimac len spina tie dva kable pri urcitom tlaku ktore idu donho. urcite to neopieraj o kostru. kup ten snimac a netreba s tym vymyslat. uz to par ludi tu riesilo.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Zdravím.
Chystám se koupit FGP 1.9 JTD Multijet Sport a nemám s tímto autem žádné zkušenosti.
Na palubní desce svítí kontrolka tuším ESP (trojúhelník s vykřičníkem v jakémsi kruhu) a na počítači se zobrazuje chybová hláška Hill Holder Unavailable.
Chci se jen zeptat... je to jen drobná závada nějakého čidla nebo spínače (dočetl jsem se že to může být jen vadný brzdový spínač), nebo se za tím může skrývat větší investice?
Díky za odpovědi
No je to vseobecna chyba treba pozriet v pc o co konkeretne ide. Moze byt chyba od snimaca cez kabel( ro som mal ja), kotoc magneticky v naboji az po samotny system abs. Co je najdrahsia polozka. Kedze auto bolo burane je mozne hocico s toho kazdopadne to bude brzdit ale ziadne systemy brzdne ti nefunguju. Ked nemas sajnu ako to opravit tak neviem ci je dobra volba kupovat take auto
este ma napadlo ze pozri zozadu na volante su take vyperforovane kruzky ci su prederavene ked nie tak to je origos auto.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Tak som kupil suciastku, ktora aj tak nejde - nakoniec som kablik od senzora oleja premostil na bateriu a chyba v ECU zmizla, trojuholnik nesvieti.
Ale auto aj tak nestartuje. Este je tam chyba Lambdy, ale to nebrani startovaniu, ta je starsieho data.
Auto neurobi ani tuk, pri pokuse nastartovat. Skusal som druhy klucik od auta, ci nahodou imobilizer nezblbol, 0 uspech.
Viac chyb v ECU nemam, neviem od coho sa odrazit. Bateria ma 12V, v pohode taha, tu chyba nie je.
Co dalej?
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Nový spínač mazání nefunguje? To znamená co? Nespíná jako ten původní? Ono když motor nenaskočí, tak asi nemaže, ne? Řekl, že bys měl pátrat úplně jiným směrem - druhá chyba v logu diagnostiky ukazuje na žhaviče v prdeli nebo něco kolem nich (kabely, relé, některý ze žhavičů, řídící modul žhavení). Proto to nejspíš nestartuje. S vyřazeným/vadným spínačem oleje motor naskočí bez problému.
PS: šlehnout kontrolu mazání motoru nakrátko je geniální nápad
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV