Stránka 1 z 2

buck | 1.3JTD 66kW

Napsal: sob srp 14, 2010 18:03
od buck1
Obrázek

:arrow: rok vyroby: 2006
:arrow: 1.3 JTD
:arrow: 66kW
:arrow: 6ti rychlostni prevodovka
:arrow: najeto: 75 000Km
:arrow: koupeno 11.8.2010
:arrow: planovane upravy: zatmavena skla, elektrony, zadni kslit, mp3 + cd player na misto origo, bile budiky


Jak vidite dle datumu zakoupeni, mam auto jen par dni a uz bych potreboval nekolik zacetickejch rad. Takze:

:arrow: Hned prvni bych smeroval na palivo! Do tyhle doby jsem nikdy nejezdil naftu, jak moc je nachylnej naftak na kvalitni palivo? Nebot jsem uz najel pres 500Km a uplne v pohode, auto krasne tahne uz odspodu, 2 a 3jka je vrazedna. Ale vcera jsem bral na mistni benzince- CEPRO, EURO OIL, bral jsem asi za 3kila diesel. Kdyz jsem dnes nased do auta, nestacil jsem divit, uz pri zpatecce auto vubec nechtelo jet, cukalo a dokonce chciplo na volnobeh, to uz jsem docela cumel. Nechal jsem chvili ohrat a zkusil znova- najednou naprosto bez problemu jizda svizna uplne v pohode. A po cca zas kilaku auto zaclo skubat a ztratilo vykon ikdyz jsme auto tocil, nejelo. Napadlo me jestli na to nemuze mit vlvi prave ten diesel, kdyz jsem cerpal v nadrzi jeste bylo pred rezervou, predtim jsem bral vervu 60 oktanu, je lepsi brat jen jeden typ dieselu? Popr. cim by to mohlo byt?


:arrow: Dalsi otazka smeruje na vystrazny sympol ENGINE i na displeji se ukazuje po otoceni klicku "CHECK ENGINE", symbol dnes prestal svitit, takze predpokladam ze to nemuze byt nic zavaznyho, jinak tipuju ze za timto symbolem muze byt cokoliv a radeji resit po servisech, tim se dostavame k dalsi otazce


:arrow: Jsem z kralovehradeckeho kraje a velmi bych uvital tipy na kvalitni servis v tomto okoli, nechci si davat svy auto tady k mistnim kutilum, za kvalitni pristup si klidne priplatim.


:arrow: Kdyz jsem koupil auto, byl lehce prodrenej tapecirung na ridicovych dveri a chybi na kufru stitek "punto" kde by se dalo sehnat?

Predem diky za jakekoliv rady. A aby jste nerekli ze nepridam fota:

Obrázek

Napsal: sob srp 14, 2010 19:25
od benja
vítej..mezi námi
..nevím s ropákem nemám zku?enosti.znak koupí? v pohodě skoro kdekoli..a hlavně at ti slou?í

Napsal: sob srp 14, 2010 20:57
od g-lobby
welcome

Napsal: sob srp 14, 2010 20:57
od Jirka
Jak popisuje? tvoje problémy tak to vypadá na zanesený EGR ventil , ten potom netěsní a auto ztrácí tah a je?tě je tu jedna mo?nost ?e ti zadrhává regulace VGT na turbu, ale rad?i bych je?tě nav?tívil servis i vzhledem k tomu ?e se ti rozsvěcí kontrolka motoru.
Jinak co se týká opravy tak EGR vyndat rozebrat vyčistit, to bys asi zvládnul, ale to turbo to u? je slo?itěj?í taky vyndat rozebrat a mechanismus naklápění lopatek rozhýbat, ten je bohu?el uvnitř turba.
Co se týká toho tankování paliva tak se rad?i vyhni takovejm nounejm pumpám. Ty co jsi uváděl nejsou ?patné a ta Verva je opravdu dobrá.
Jinak bych doporučoval přidávat do nafty nějaké aditivum třeba VIF je jeden z nejlep?ích a je ke koupi na čerpacích stanicích Benzina.

Pí?e? ?e jsi z Hradce, tam někde je servis Fiat kam jezdí i DONY a je spokojenej.

Jinak přeju mnoho ?tastných km bez nehod a problémů.

Napsal: sob srp 14, 2010 21:34
od buck1
jasne ja vim, stejne to musim dat do servisu na vymenu naplni. No do fiatu se me to 2x davat nechce, a to kvuli cene, ale asi nic jinyho nezbyde.

Jinak teda vicemene jedno jakej disel do toho davam/ micham, kdyz to nebude samozrejme no name pumpa. takze klidne vervu dohromady i s normal dieselem. Ty aditiva, to bych ale musel pri kazdym cerpani michat, na to jsem moc linej:D

Jinak jeste dotaz, hrozne spatne se mi otaci klicky v zapalovani, musim si vzdy pomoct volantem a jeste mit v ruce takovej grif. Zkusel jsem konkor, ale bohuzel beze zmeny. Nevite jak to vychytat?

Napsal: ned srp 15, 2010 2:56
od benja
zvyknout si na spínačku made in fiat....já s ní mám taky docela problémy po dvou a půl letech

Napsal: ned srp 15, 2010 8:21
od Jirka
S tim klíčkem toho moc neudělá? jedině výměna spínačky, dokonce je měnili i v záruce kdo si stě?oval.
Na tu diagnostiku bych zajel do Fiatu a zbytek třeba někde jinde, proto?e na ty italy neni nic lep?ího ne? ten jejich Examiner tam je jistota ?e to chybu odhalí.

Napsal: pon srp 16, 2010 7:58
od 1nekros1
ja som do tej dierky dal olej ale az tak hlbsie pomocou trubicky a pooodstatne sa to zlepsilo len mam este stale trochu olejovy kluc :-) ale to ma nesere hlavne ze to ide v pohode teraz

Napsal: pon srp 16, 2010 10:51
od buck1
1nekros1 píše:ja som do tej dierky dal olej ale az tak hlbsie pomocou trubicky a pooodstatne sa to zlepsilo len mam este stale trochu olejovy kluc :-) ale to ma nesere hlavne ze to ide v pohode teraz
ozkousim:)

Napsal: pon srp 16, 2010 17:26
od buck1
Tak pomohlo, nicmene pokud se volant zamkne, jde to fakt zruha. Se divim ze to dela u 4 roky staryho auta...

Napsal: stř srp 18, 2010 7:50
od julo
welcome
... pekne nafotené.

Napsal: stř srp 18, 2010 10:57
od buck1
dekuji, focene teleofnem :lol:

Re: buck | 1.3JTD 66kW

Napsal: sob srp 21, 2010 8:50
od Dušan
welcome
buck1 píše: Ale vcera jsem bral na mistni benzince- CEPRO, EURO OIL, bral jsem asi za 3kila diesel. Kdyz jsem dnes nased do auta, nestacil jsem divit, uz pri zpatecce auto vubec nechtelo jet, cukalo a dokonce chciplo na volnobeh, to uz jsem docela cumel.
Vzhledem k tomu, ?e EuroOily jsou čerpačky Čepra a něco málo vím o systému jakosti paliv od Čepra, divil bych se, ?e to bylo palivem
buck1 píše: predtim jsem bral vervu 60 oktanu
Je?tě ?e u nás je v prodeji jen BA-91 a vý?e. Jinak bych musel napsat: Nelej do dieselu benzín.
P.S. Co třeba cetanové číslo? :wink:

Napsal: ned srp 22, 2010 0:56
od benja
jj cetan....:Dpokud se nepletu tak čím ni??í tim lep?í?..anebo jsem v chemii spal?:D

Napsal: ned srp 22, 2010 7:06
od Jirka
benja píše:jj cetan....:Dpokud se nepletu tak čím ni??í tim lep?í?..anebo jsem v chemii spal?:D

Tak to jsi asi spal čím víc cetanů tím lépe jako u benzínu oktanů.
Normální nafta má mít min. 50 a prémiové nafty více a VERVA od Benziny má dokonce 60.