Motory FIAT - v?e o nich
Napsal: čtv čer 24, 2010 20:22
Tak jsem si zase a opět potvrdil, ?e řídím to zprávné auto a značku a hlavně ?e italové umějí dělat auta i motory.
Anketu o nejlep?í motor vyhrál Fiat, VW bodoval s 1,4 TSI
Italský Fiat se mů?e chlubit prvním místem v anketě International Engine of the Year 2010 v kategorii nových motorů. Vítězství mu přinesl motor 1,4 MultiAir Turbo. Celkové vítězství patří Volkswagenu s motorem 1,4 TSI.
Fiat 1,4 MultiAir Turbo
Zvět?it obrázek
Fiat 1,4 MultiAir Turbo
Sedm desítek odborných novinářů letos nejvíce hlasovalo pro přeplňovaný motor 1,4 MultiAir Turbo, který má ve svém portfoliu italský Fiat. Tento motor pou?ívá Alfa Romeo MiTo a Giulietta a Fiat Punto. Ve Fiatu Punto má čtrnáctistovka výkon 105 nebo 135 koní.
Technickou zajímavostí je systém MultiAir. Ten přímo kontroluje přívod vzduchu a vznícení a optimalizuje otevírání sacích ventilů, a to pro ka?dý válec zvlá??. Tím, ?e odhadne ideální moment pro zavření sacích ventilů, systém zlep?uje efektivnost vyu?ití objemu a zvy?uje maximální kroutící moment, a to předev?ím za nízkých rychlostí.
V porovnání se standardními motory s podobným výtlakem tento spotřebuje o 10 % energie méně. Maximální kroutící moment je zároveň o 25 % vy??í, spotřeba paliva a emise CO2 jsou sní?eny o 10 %, a to i přes to, ?e motor rychleji reaguje na zrychlení.
Evropské auto roku Alfa Romeo MiTo.
Alfa Romeo MiTo.
FOTO: Alfa romeo
Celkové vítězství patří Volkswagenu s dvakrát přeplńovaným motorem 1,4 TSI. Ten se objevuje například ve ?kodě Fabii RS [celá zpráva]. Na druhém místě je přeplňovaný třílitrový motor od BMW, třetí je 6,3 litrový osmiválec AMG od Mercedes-Benzu.
Anketa se koná od roku 1999 a má zvlá?tní kategorii pro výkonné a nové motory. Jediným českým zástupcem je Tomá? Hyan z časopisu Automobil Revue.
International Engine of the Year 2010: nový motor
body
1. Fiat 1.4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) 228
2. Ferrari 4.5 V8 (458 Italia) 200
3. Volkswagen 1.2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, ?koda Octavia, Yeti) 134
4. Mercedes-Benz 4,0 Hybrid (S400) 76
5. VW 3,0 TSI Hybrid (VW Touareg, Porsche Cayenne) 71
6. BMW 4.4 V8 (X5 M, X6 M) 68
Anketu o nejlep?í motor vyhrál Fiat, VW bodoval s 1,4 TSI
Italský Fiat se mů?e chlubit prvním místem v anketě International Engine of the Year 2010 v kategorii nových motorů. Vítězství mu přinesl motor 1,4 MultiAir Turbo. Celkové vítězství patří Volkswagenu s motorem 1,4 TSI.
Fiat 1,4 MultiAir Turbo
Zvět?it obrázek
Fiat 1,4 MultiAir Turbo
Sedm desítek odborných novinářů letos nejvíce hlasovalo pro přeplňovaný motor 1,4 MultiAir Turbo, který má ve svém portfoliu italský Fiat. Tento motor pou?ívá Alfa Romeo MiTo a Giulietta a Fiat Punto. Ve Fiatu Punto má čtrnáctistovka výkon 105 nebo 135 koní.
Technickou zajímavostí je systém MultiAir. Ten přímo kontroluje přívod vzduchu a vznícení a optimalizuje otevírání sacích ventilů, a to pro ka?dý válec zvlá??. Tím, ?e odhadne ideální moment pro zavření sacích ventilů, systém zlep?uje efektivnost vyu?ití objemu a zvy?uje maximální kroutící moment, a to předev?ím za nízkých rychlostí.
V porovnání se standardními motory s podobným výtlakem tento spotřebuje o 10 % energie méně. Maximální kroutící moment je zároveň o 25 % vy??í, spotřeba paliva a emise CO2 jsou sní?eny o 10 %, a to i přes to, ?e motor rychleji reaguje na zrychlení.
Evropské auto roku Alfa Romeo MiTo.
Alfa Romeo MiTo.
FOTO: Alfa romeo
Celkové vítězství patří Volkswagenu s dvakrát přeplńovaným motorem 1,4 TSI. Ten se objevuje například ve ?kodě Fabii RS [celá zpráva]. Na druhém místě je přeplňovaný třílitrový motor od BMW, třetí je 6,3 litrový osmiválec AMG od Mercedes-Benzu.
Anketa se koná od roku 1999 a má zvlá?tní kategorii pro výkonné a nové motory. Jediným českým zástupcem je Tomá? Hyan z časopisu Automobil Revue.
International Engine of the Year 2010: nový motor
body
1. Fiat 1.4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) 228
2. Ferrari 4.5 V8 (458 Italia) 200
3. Volkswagen 1.2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, ?koda Octavia, Yeti) 134
4. Mercedes-Benz 4,0 Hybrid (S400) 76
5. VW 3,0 TSI Hybrid (VW Touareg, Porsche Cayenne) 71
6. BMW 4.4 V8 (X5 M, X6 M) 68