tkupilik píše: Nejnizsi teplota je pri naredeni na nejakej pomer a redenim na obe strany se to zhorsuje.
Chce? tvrdit, ?e čistý (neředěný fridex) zmrzne dřív, ne? směs s vodou (třeba 1:1)???
Jarou?i tak nějak. Tkupilik má pravdu.
Foligno píše:lidi řeknete si co je to za kopyto ale nepovedlo se mi od?roubovat víčko z nádr?e chladící kapaliny. jsou tam dva zobáčky a nejsem si jistý co to chce jestli grif nebo více síly. Pravý nebo levý závit.
Normální pravý závit - není důvod (třeba jako u pedálů u jízdního kola) aby tam byl závit levý.
Renault Captur 130 HP Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
tkupilik píše: Nejnizsi teplota je pri naredeni na nejakej pomer a redenim na obe strany se to zhorsuje.
Chce? tvrdit, ?e čistý (neředěný fridex) zmrzne dřív, ne? směs s vodou (třeba 1:1)???
Jarou?i tak nějak. Tkupilik má pravdu.
Má? pro tuto teorii nějaké relevantní podklady? Třeba takový ethylenglykol (1,2 propandiol), který se základní slo?kou nemrznoucích směsí, má v čistém stavu bod tuhnutí při -85°C.
Kdy? smíchá? Fridex s vodou 1:1, vydr?í asi do - 40 st..
Kdy? zvy?uje? podíl Fridexu oproti podílu vody, vět?í mrazuvzdornost u? ze směsi nedostane?, spí? klesne. Bohu?el teď ?ádný písemný důkaz nemám.
Ale v této tabulce nemá? vy??í poměr Fridexu ... Ta tabulka dokazuje jen ředění do poměru 1:1. Poměr vy??í ne? 1:1 tam není, proto?e takové ředění nemá smysl.
Renault Captur 130 HP Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
tkupilik píše:Jarousi, nauc se cist!!! Tech -85C je samozrejme uplnej nesmysl, nevim jak jsi na nej prisel, opakuju se, cistej etylenglykol ma teplotu tuhnuti jen -13C http://www.pentachemicals.eu/bezp_listy ... st_193.pdf
Má? pravdu, těch -85 je pro jiný glykol, nějak se mi ty okna s bezpečnostními listy popřehazovaly
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Celkem mě to překvapilo, původně jsem si taky myslel, ?e s vy??ím podílem fridexu se sni?uje automaticky i bod tuhnutí.
V jednom autě jsem měl dokonce čistý Fridex, asi jsem měl ?těstí
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (?edá Chemical)
Celkem mě to překvapilo, původně jsem si taky myslel, ?e s vy??ím podílem fridexu se sni?uje automaticky i bod tuhnutí.
V jednom autě jsem měl dokonce čistý Fridex, asi jsem měl ?těstí
Ono to bude nejspí? tím, ?e to co dostane? koupit není čistý EG, ale směs s nejni??í bodem tuhnutí. Odtud nejspí? názvev G48 (v případě Fridexu). t.j. 60ti% směs, která má bod tuhnutí -48°C.
Tak?e i v případě, ?e nalije? čistý Fridex, tak ti zgelovatí chladicí směs a? při této teplotě.
Tím je v podstatě vyvrácena úvaha, ?e zvedáním obsahu FRIDEXu v chladicí soustavě klesá mrazuvzdornost směsi.
PS: nedoká?u si jaksi představit, ?e by mi v nevytápěné gará?i zmrzla fla?ka Fridexu při -15, ale jeho ředěná varianta zůstala kapalná
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Ale mě se to stalo, měl jsem v autě fla?ku fridexu neředěného a opravdu zmrzla v autě v chladiči se tomu nestalo nic.
Je pravda ,?e to u? je tak 5let zpátky a byl to nějakej modrej.
Hezký den přeji.
Mám GP 1,2 07 .Chtěl bych se zeptat co muže být příčinou závady která se stala.
Z ničeho nic se mi za jízdy rozsvítila kontrolka oleje.ihned jsme zastavil a zkontroloval měrku oleje však bylo dost i přez to jsem nelenil doběhl na pumpu a olej dolil asi nececelý čtvrt litr a byl jsem hodně přez.Nastartoval jsem a kontolka zhasla asi tak po 2,5km na mě dvakrát problikla a rozsvítila se znovu.Opět jsem zastavil vypl ihned motor a chvílu jsem nechal motor odpočinout.nastartoval jsem a celé se to zopakovalo znovu.Nutno podotknout žese mi to stalo jednou do kopce a po druhé z kopce dolu.To už jsem nelenil a nechal si zavolat odtah abych nepoškodil motor.čím by to mohlo být?olej nikde netečekdyž nepočítám drobnou netěsnost na víku motoru.vana je lehce .stalo se to těsně před výměnou oleje muže to být ucpaný filtr nebo nějaké čerpadlo?Každopádně když jsem otevřel víčko od motoru který běžel bylo na začátku sucho olej nebublal-nevracel se a z víka se lehce kouřilo bez zápachu spaleniny tedy.
Třeba odešlo jen čidlo kontroly ale bojím se že nešel správně tlak a že jsem mohl motor poškodit.
Máte někdo takovouzkušenost?
snimace tlakove obcas odchadzaju a ked uz blbne tak moze sa stat ze spina a nespina a ked sa ten stav zmeni pocas jazdy rj vyhodnoti chybu mazania. taktiez ti musi obcas svietit kontrolka vypalenej ziarovky. a samozrejme ze moze byt aj nieco s cerpadlom alebo filtrom. ale najskor by som skontroloval snimac alebo kabel k nemu.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Děkuji za odpověd.Dnes mi volali ze servisu že je totalně ucpané olejové čerpadlo a že prý jsou chycené ojnice či co tož su zvědavý co ještě objeví.Mimo to mám prý v tahu i těsnící kroužky pod hlavou je to možné na 115 tis?
znas historii toho auta? predepsany interval vymeny 30000 je psycho samo o sobe, staci aby ho majitel 'dodrzoval' a pred prodejem se vykaslal na vymenu ulpne... fire motory jsou osvedceny drzaky a 1.2 na lpg v inzeratech drzi rekordy v kilometrech (>200 000)...
Děkuji.Byly chycené opravdu ojnice z duvodu ucpaného olejového čerpadla.Po vyčisštění čerpadla vany celého motoru .výbrusu a vložení zpět + nové filtry jede jako vyměněné.
Ahojte, potrebujem radu, Robil som upravu motoru, výmena originál airboxu za športový kit (vlastná výroba). Hned od prvého momentu som začal cítiť benzín v kabíne. čím to môže byť sôsobené a ako to odstránim. Vdaka za radi