Stránka 7 z 25
Napsal: sob kvě 21, 2011 16:58
od 1nekros1
explorer píše:explorer píše:tak uz aj ja sa prihlasim s problemom. odskocil som si po praci do obchodaku na nakup. po nakupe som sedel v aute a asi polhodinku telefonoval. potom som nastartoval a presunul sa o par miest dalej (lebo som zavadzial udrzbe parkoviska)...o asi 15 minut neskor som ukoncil hovor a siel nastartovat, ale nic. tocil iba starter (klasicke kaslanie pri startovani), palubovka zhasla a rucicky cukavo skakali par mm, motor nenaskakoval. dosiel znamy s kablami, napojili sme baterku, ale nic, ten isty vysledok...kontrolky naskakovali normalne, pri otoceni klucom do polohy MAR bolo pocut nasavanie paliva pred startom, ale nastartovat nie (obcas sa ale nezobrazila kontrolka motora-ta zlta)...zajtra volam do fiatu, auto je este mesiac v zaruke, akurat som bez auta

auto je dva roky stare, GP v zaklade, benzin 1,2
----EDIT: tak po noci som rano dosiel k autu a skusil ho nastartovat a ono naskocilo. na prvykrat. nechapem. ale dost mozne, ze to bude suvisiet s tym cidlom teploty nasavaneho vzduchu, vcera bolo dost horuco a auto bolo dlho na slnku, rano bolo celkom chladne pocasie

takze diagnostika ukazala, ze je slaba bateria, a ukazalo chyby RJ vstriekovacov paliva, plus nejake zavady body computra (nieco s nespoznanim kluca). podla technika tie chyby sposobilo podpatie baterie (konektory kabelaze boli skontrolovane, su ok). nasledne mi bolo povedane, ze kedze je to bateriou sposobene a ja sa o bateriu musim starat, tak to neslo ani vybavit v ramci garancie a musel platit 30? za nabitie a diagnostiku. som trochu v pomykove, pretoze bateria nefungovala v horuci den a naopak po studenej noci za este chladneho rana naskocila a takto sa predsa slabe baterie nechovaju, nehovoriac o tom, ze v zime v mrazoch fungovala v pohode. kazdopadne teraz auto startuje a jazdi, tak dufam, ze to zasa nezblbne
ked jazdis mesto vylucne a malo mimo tak zivotnost baterie je max 3 roky a ked jazdis mesto tak by som odporucal ju niekedy nabit pretoze ty malo nabijas a vela startujes. a 12,5 volt na baterii neznamena ze je nabita!!!
Napsal: čtv čer 30, 2011 20:03
od milhaus
Mám takovou zajímavou závadu....při dojí?dění ke kři?ovatce se mi rozezněl alarm a hlá?ení "check engine........" s kontrolkou motoru ale vzápětí mi něco "křuplo" pod podlahou a auto nechtělo jet.Točil jsem 4 tisíce otáček a auto skoro nejelo.Tak nevím jestli je to schoda náhod, proto?e se mi zdá ?e spojka u? jede z posledního a natankoval jsem Sheel Fuel Save.....
Napsal: sob zář 03, 2011 8:33
od RP72
milhaus píše:Mám takovou zajímavou závadu....při dojí?dění ke kři?ovatce se mi rozezněl alarm a hlá?ení "check engine........" s kontrolkou motoru ale vzápětí mi něco "křuplo" pod podlahou a auto nechtělo jet.Točil jsem 4 tisíce otáček a auto skoro nejelo.Tak nevím jestli je to schoda náhod, proto?e se mi zdá ?e spojka u? jede z posledního a natankoval jsem Sheel Fuel Save.....
To nezní moc dobře

U? to má? opravené? - co to bylo a jaká byla cena opravy a kde???
Napsal: sob zář 03, 2011 13:02
od jeník1
Karel píše:Podle mě to baterkou nebude..
Mám toti? podobný problém, který se opakuje ka?dou (u? druhou), zimu..
Kdy? je zima, tak při otočení klíčkem zpravidla jednou protočí startérem, pak vyskočí pastorek a zpátky zaskočí - tedy nezaskočí, ale jde přes zuby do věnce (typický zvuk rachotu přes zuby).
Při tom se rozsvítí kontrolka teploty motoru a její "rafika" vyletí do maxima.
Je pravda, ?e někdy ten jev s vyskočením není, ale ta signalizace teploty je v?dy.
Mám dvě baterky, obě ne star?í ne? rok. Jednu - tu mi vyměnili v servisu, kdy? jsem tam s touto "závadou" byl a nic nena?li (jestli vůbec hledali a jednu, kterou jsem kupoval v březnu minulého roku sám.
Kdy? baterku vytáhnu a změřím, tak má 12.7-9V a kdy? ji dám na nabíječku, tak po půl hodině vypne, ?e je nabitá.
Při tom tam dává maximálně 0.5A. Mám dvě nabíječky, jednu bě?nou z obchoďáku a jednu velice drahou a kvalitní (modelářskou), která je řízena procesorem a měří jak dodávaný proud, tak napětí a celkově dodaný proud. Obě dělají to stejné.
Podle mě, je to vadný startér !!
Tento má při studeném motoru (vět?í odpor při startování ) má neúměrné nároky na odběr.
Tedy o HODNĚ vy??í, ne? by měl mít a tím způsobí značný pokles napětí na AKB, co? pak má za následek vý?e uvedené chování při startu.
Jinak si to vysvětlit neumím..
Bohu?el se mi nedaří přinutit servis v Brně, aby hledali závadu, místo toho, aby pořád tvrdili, ?e je to slabá baterka.
Mimochodem dělalo to taky hned po výměně baterky (obou) za nové !!
P.S: Teď právě se sna?ím nabíjet - zbytečně, baterka má po vyta?ení z auta 12.7V.
A to jsem večer málem neodjel z práce - startér pořád vyskakoval a nebyl schopen otočit motorem..!!
Mo?ná se hloupě ptát, ale kde ten startér pod autem přesně je? Nemohu ho objevit. Je uprostřed motorového prostoru nebo vpravo respektive vlevo?
Re: Při startování cvakání a slabý zvuk podobný čerpadlu ...
Napsal: sob zář 24, 2011 18:36
od gogo28
ironlionzion píše:Ahoj, potřeboval bych poradit, auto je v provozu ka?dý den a startování bylo v?dy bez problémů i v zimě. Dnes ráno otočím klíčkem a ozvalo se cvaknutí jakoby se sepnul kontakt na startéru a pak je?tě tichý zvuk čerpadla mo?ná palivové čerpadlo. Startér se vůbec neotočil ani není sly?et ?ádný mechanický zvuk. Zkusil jsem potahat za kabely a opakovat, nepomohlo. Nebyl by někdo ochotný poradit co bych mohl je?tě vyzkou?et ne? zavolám servis? Baterka to podle mne není, proto?e elektrika a světla naběhnou. Díky.
tak aj ja som mal rovnaky proble s tym rozdielom, ze mne ani cerpadlo nebolo pocut ani necvakal starter, proste uplne ticho a kontrolky nezhasli... po precitani tejto temy som zacal hladat chybu, najprv som skontroloval starter...aj som ho vybral von, vycistil kontakty a aj tak nic... potom som skusil napojit na diagnostiku a neslo sa mi spojit s RJ ,tak som sa zlakol, ze je to ten problem, co tu bol spominany, ze je potrebne nahrat novy firmware, no nedalo mi to, tak som este skusil premerat ci ide "stava" k starteru a vybehla mi cifra 28V, na baterke bolo 12,7, tak som siel prekontrolovat ukostrenie a problem bol najdeny...ked som chytil do ruky ukostrovaci kabel, ktory ide od - polu baterie , cez kabelove oko prichyteny o ram a dalej ukostreny na prevodovku, tak v mieste, kde je kabelove oko uchytene o ram sa kabel odpojil...bol uplne odhnity, tym padom nemalo nic ukostrenie a preto nic nefungovalo. ocistil som kontakty, a hned sa mi aj podarilo spojit s RJ, diagnostika ukazala zopar chyb, nieco s alternatorom, servom , ale po vymazani a prestartovani bolo vsetko prec...bolo to sposobene tym slabym ukostrenim. a puntik slape zasa ako hodinky

nastartuje a chcípne
Napsal: úte říj 18, 2011 7:20
od riverbed
AHOJ
Mám problém "dal?í" auto stojí přes noc, dopoledne startuju, točí, hned chytne a hned zdechne, je li teplo jednou, dvakrát. Jak se ochladilo tak to bě?í a? snad na po ?esté nastartování. zkou?el jsem hned trochu plynu, plnej knedlik, bez plynu, zapnout klíček opakovaně , bo čekat ......
zpočatku nepravidelný běh... ?e by na tři válce?
Co s tím? svíčky, kabely? cívka? nebo čidlo čehosi?
Najeto 45tis.
Děkuji za tipy a také za vřelé přijetí do fora. Modrák konec.
GP 1.2 48kW
Re: nastartuje a chcípne
Napsal: úte říj 18, 2011 9:00
od jeník1
riverbed píše:AHOJ
Mám problém "dal?í" auto stojí přes noc, dopoledne startuju, točí, hned chytne a hned zdechne, je li teplo jednou, dvakrát. Jak se ochladilo tak to bě?í a? snad na po ?esté nastartování. zkou?el jsem hned trochu plynu, plnej knedlik, bez plynu, zapnout klíček opakovaně , bo čekat ......
zpočatku nepravidelný běh... ?e by na tři válce?
Co s tím? svíčky, kabely? cívka? nebo čidlo čehosi?
Najeto 45tis.
Děkuji za tipy a také za vřelé přijetí do fora. Modrák konec.
GP 1.2 48kW
A měnil jsi svíčky ve 30 tisíc km přesně podle plánu údr?by?
Re: nastartuje a chcípne
Napsal: úte říj 18, 2011 10:59
od Jarouš
riverbed píše:AHOJ
Mám problém "dal?í" auto stojí přes noc, dopoledne startuju, točí, hned chytne a hned zdechne, je li teplo jednou, dvakrát. Jak se ochladilo tak to bě?í a? snad na po ?esté nastartování. zkou?el jsem hned trochu plynu, plnej knedlik, bez plynu, zapnout klíček opakovaně , bo čekat ......
zpočatku nepravidelný běh... ?e by na tři válce?
Co s tím? svíčky, kabely? cívka? nebo čidlo čehosi?
Najeto 45tis.
Děkuji za tipy a také za vřelé přijetí do fora. Modrák konec.
GP 1.2 48kW
MAP senzor - 90% pravděpodobnost
Napsal: stř říj 19, 2011 15:06
od riverbed
Svíčky jsem koupil dneska je vyměnim. A uvidím.
Co je to MAP senzor? funkce, kde ho najdu případně děkuji za pomoc

Napsal: stř říj 19, 2011 18:25
od Jarouš
riverbed píše:Svíčky jsem koupil dneska je vyměnim. A uvidím.
Co je to MAP senzor? funkce, kde ho najdu případně děkuji za pomoc

http://www.fiatforum.com/grande-punto-g ... ement.html
Problém stále trvá
Napsal: pát říj 21, 2011 7:42
od riverbed
Výměna svíček hotová.
Bezprostředně auto chytlo.
Drůhý den stav nezměněn, zůstane bě?et a? na počtvrté, paté.
Přijde mi jako kdyby se nezapínal sitič?
Re: Problém stále trvá
Napsal: pát říj 21, 2011 9:47
od Jarouš
riverbed píše:Výměna svíček hotová.
Bezprostředně auto chytlo.
Drůhý den stav nezměněn, zůstane bě?et a? na počtvrté, paté.
Přijde mi jako kdyby se nezapínal sitič?
Auto ?ádný sytič nemá, je to motor se vstřikováním. Dávkování směsi ře?í řídící jednotka na základě informací získaných z různých čidel a snímačů. Konkrétně senzor MAP, o kterém jsem psal, posílá jednotce info o teplotě a tlaku nasávaného vzduchu. Pokud há?e nesmysly, tak je třeba dávka palivové směsi při studeném startu "namíchána" pro horký motor. Mě to kleklo v zimě při 15 pod nulou a startoval jsem to asi 20 minut. V okam?iku kdy motor chytnul, tak u? to jelo bez problémů. Diagnostika ukázala udávanou teplotu vzduchu 90°C, venku byl mráz.
Zajeď na diagnostiku do Fiatu, jestli se to potvrdí nebo kup senzor a vyměň si ho sám - práce na pár minut.
Re: Problém stále trvá
Napsal: pát říj 21, 2011 13:09
od riverbed
Jarou? píše:riverbed píše:Výměna svíček hotová.
Bezprostředně auto chytlo.
Drůhý den stav nezměněn, zůstane bě?et a? na počtvrté, paté.
Přijde mi jako kdyby se nezapínal sitič?
Auto ?ádný sytič nemá, je to motor se vstřikováním. Dávkování směsi ře?í řídící jednotka na základě informací získaných z různých čidel a snímačů. Konkrétně senzor MAP, o kterém jsem psal, posílá jednotce info o teplotě a tlaku nasávaného vzduchu. Pokud há?e nesmysly, tak je třeba dávka palivové směsi při studeném startu "namíchána" pro horký motor. Mě to kleklo v zimě při 15 pod nulou a startoval jsem to asi 20 minut. V okam?iku kdy motor chytnul, tak u? to jelo bez problémů. Diagnostika ukázala udávanou teplotu vzduchu 90°C, venku byl mráz.
Zajeď na diagnostiku do Fiatu, jestli se to potvrdí nebo kup senzor a vyměň si ho sám - práce na pár minut.
Diky za ifo.
Jdu dneska na diagnostiku. Tak uvidim.
Je?tě jednou díky v?em za pomoc, rady.
MAP senzor
Napsal: pon říj 24, 2011 13:19
od riverbed
Ahoj
Tak diagnostika nehlásí ?ádnou chybu.
Ale mi nesedí jak bylo řečeno, teplota nasávaného vzduchu,
počítač hlasí teplotu 38°C, venkovní teplota cca 15°C a auto studený, nazahřátý.
Senzor jsem vyandal a je od oleje? Co? by asi neměl?
Vzal jsem to čističem brzd bez acetonu, a dal zpět, ráno uvidim.
Pro sichr jsem objednal new MAP senzor.
Taky mi radil jeden zámej "mechanik" ?e to mů?e být váha vzduchu?
Ale vzhledem k vlivu venkovní teploty na startování..... ?
PS: děkuji za podporu a rady

Re: MAP senzor
Napsal: pon říj 24, 2011 13:51
od Jarouš
riverbed píše:Ahoj
Tak diagnostika nehlásí ?ádnou chybu.
Ale mi nesedí jak bylo řečeno, teplota nasávaného vzduchu,
počítač hlasí teplotu 38°C, venkovní teplota cca 15°C a auto studený, nazahřátý.
Senzor jsem vyandal a je od oleje? Co? by asi neměl?
Vzal jsem to čističem brzd bez acetonu, a dal zpět, ráno uvidim.
Pro sichr jsem objednal new MAP senzor.
Taky mi radil jeden zámej "mechanik" ?e to mů?e být váha vzduchu?
Ale vzhledem k vlivu venkovní teploty na startování..... ?
PS: děkuji za podporu a rady

Váhu vzduchu mů?e? 100% vyloučit, tento motor ji nemá, místo ní je prácě ten MAP senzor.
Od oleje je to čidlo v?dycky, je to normální.