ked jazdis mesto vylucne a malo mimo tak zivotnost baterie je max 3 roky a ked jazdis mesto tak by som odporucal ju niekedy nabit pretoze ty malo nabijas a vela startujes. a 12,5 volt na baterii neznamena ze je nabita!!!explorer píše:takze diagnostika ukazala, ze je slaba bateria, a ukazalo chyby RJ vstriekovacov paliva, plus nejake zavady body computra (nieco s nespoznanim kluca). podla technika tie chyby sposobilo podpatie baterie (konektory kabelaze boli skontrolovane, su ok). nasledne mi bolo povedane, ze kedze je to bateriou sposobene a ja sa o bateriu musim starat, tak to neslo ani vybavit v ramci garancie a musel platit 30? za nabitie a diagnostiku. som trochu v pomykove, pretoze bateria nefungovala v horuci den a naopak po studenej noci za este chladneho rana naskocila a takto sa predsa slabe baterie nechovaju, nehovoriac o tom, ze v zime v mrazoch fungovala v pohode. kazdopadne teraz auto startuje a jazdi, tak dufam, ze to zasa nezblbneexplorer píše:tak uz aj ja sa prihlasim s problemom. odskocil som si po praci do obchodaku na nakup. po nakupe som sedel v aute a asi polhodinku telefonoval. potom som nastartoval a presunul sa o par miest dalej (lebo som zavadzial udrzbe parkoviska)...o asi 15 minut neskor som ukoncil hovor a siel nastartovat, ale nic. tocil iba starter (klasicke kaslanie pri startovani), palubovka zhasla a rucicky cukavo skakali par mm, motor nenaskakoval. dosiel znamy s kablami, napojili sme baterku, ale nic, ten isty vysledok...kontrolky naskakovali normalne, pri otoceni klucom do polohy MAR bolo pocut nasavanie paliva pred startom, ale nastartovat nie (obcas sa ale nezobrazila kontrolka motora-ta zlta)...zajtra volam do fiatu, auto je este mesiac v zaruke, akurat som bez autaauto je dva roky stare, GP v zaklade, benzin 1,2
----EDIT: tak po noci som rano dosiel k autu a skusil ho nastartovat a ono naskocilo. na prvykrat. nechapem. ale dost mozne, ze to bude suvisiet s tym cidlom teploty nasavaneho vzduchu, vcera bolo dost horuco a auto bolo dlho na slnku, rano bolo celkom chladne pocasie
Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Mám takovou zajímavou závadu....při dojí?dění ke kři?ovatce se mi rozezněl alarm a hlá?ení "check engine........" s kontrolkou motoru ale vzápětí mi něco "křuplo" pod podlahou a auto nechtělo jet.Točil jsem 4 tisíce otáček a auto skoro nejelo.Tak nevím jestli je to schoda náhod, proto?e se mi zdá ?e spojka u? jede z posledního a natankoval jsem Sheel Fuel Save.....
EX - GP 1.2 Dynamic 2006
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
To nezní moc dobřemilhaus píše:Mám takovou zajímavou závadu....při dojí?dění ke kři?ovatce se mi rozezněl alarm a hlá?ení "check engine........" s kontrolkou motoru ale vzápětí mi něco "křuplo" pod podlahou a auto nechtělo jet.Točil jsem 4 tisíce otáček a auto skoro nejelo.Tak nevím jestli je to schoda náhod, proto?e se mi zdá ?e spojka u? jede z posledního a natankoval jsem Sheel Fuel Save.....

Radek:
Grande Punto 1,9 MultiJet Sport (130k) r.v.2007
Pirelli PZero Nero 205/45 R17 88 W XL Letní
Pirelli WINTER 190 SNOWCONTROL SERIE II 185/65 R15 88 T ECO Zimní
Barva:Carribean orange
Grande Punto 1,9 MultiJet Sport (130k) r.v.2007
Pirelli PZero Nero 205/45 R17 88 W XL Letní
Pirelli WINTER 190 SNOWCONTROL SERIE II 185/65 R15 88 T ECO Zimní
Barva:Carribean orange
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Mo?ná se hloupě ptát, ale kde ten startér pod autem přesně je? Nemohu ho objevit. Je uprostřed motorového prostoru nebo vpravo respektive vlevo?Karel píše:Podle mě to baterkou nebude..
Mám toti? podobný problém, který se opakuje ka?dou (u? druhou), zimu..![]()
Kdy? je zima, tak při otočení klíčkem zpravidla jednou protočí startérem, pak vyskočí pastorek a zpátky zaskočí - tedy nezaskočí, ale jde přes zuby do věnce (typický zvuk rachotu přes zuby).
Při tom se rozsvítí kontrolka teploty motoru a její "rafika" vyletí do maxima.
Je pravda, ?e někdy ten jev s vyskočením není, ale ta signalizace teploty je v?dy.
Mám dvě baterky, obě ne star?í ne? rok. Jednu - tu mi vyměnili v servisu, kdy? jsem tam s touto "závadou" byl a nic nena?li (jestli vůbec hledali a jednu, kterou jsem kupoval v březnu minulého roku sám.
Kdy? baterku vytáhnu a změřím, tak má 12.7-9V a kdy? ji dám na nabíječku, tak po půl hodině vypne, ?e je nabitá.
Při tom tam dává maximálně 0.5A. Mám dvě nabíječky, jednu bě?nou z obchoďáku a jednu velice drahou a kvalitní (modelářskou), která je řízena procesorem a měří jak dodávaný proud, tak napětí a celkově dodaný proud. Obě dělají to stejné.
Podle mě, je to vadný startér !!
Tento má při studeném motoru (vět?í odpor při startování ) má neúměrné nároky na odběr.
Tedy o HODNĚ vy??í, ne? by měl mít a tím způsobí značný pokles napětí na AKB, co? pak má za následek vý?e uvedené chování při startu.
Jinak si to vysvětlit neumím..![]()
Bohu?el se mi nedaří přinutit servis v Brně, aby hledali závadu, místo toho, aby pořád tvrdili, ?e je to slabá baterka.
Mimochodem dělalo to taky hned po výměně baterky (obou) za nové !!
P.S: Teď právě se sna?ím nabíjet - zbytečně, baterka má po vyta?ení z auta 12.7V.
A to jsem večer málem neodjel z práce - startér pořád vyskakoval a nebyl schopen otočit motorem..!!
-
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob črc 10, 2010 14:22
- Bydliště: Kosice-okolie / SLOVENSKO
Re: Při startování cvakání a slabý zvuk podobný čerpadlu ...
tak aj ja som mal rovnaky proble s tym rozdielom, ze mne ani cerpadlo nebolo pocut ani necvakal starter, proste uplne ticho a kontrolky nezhasli... po precitani tejto temy som zacal hladat chybu, najprv som skontroloval starter...aj som ho vybral von, vycistil kontakty a aj tak nic... potom som skusil napojit na diagnostiku a neslo sa mi spojit s RJ ,tak som sa zlakol, ze je to ten problem, co tu bol spominany, ze je potrebne nahrat novy firmware, no nedalo mi to, tak som este skusil premerat ci ide "stava" k starteru a vybehla mi cifra 28V, na baterke bolo 12,7, tak som siel prekontrolovat ukostrenie a problem bol najdeny...ked som chytil do ruky ukostrovaci kabel, ktory ide od - polu baterie , cez kabelove oko prichyteny o ram a dalej ukostreny na prevodovku, tak v mieste, kde je kabelove oko uchytene o ram sa kabel odpojil...bol uplne odhnity, tym padom nemalo nic ukostrenie a preto nic nefungovalo. ocistil som kontakty, a hned sa mi aj podarilo spojit s RJ, diagnostika ukazala zopar chyb, nieco s alternatorom, servom , ale po vymazani a prestartovani bolo vsetko prec...bolo to sposobene tym slabym ukostrenim. a puntik slape zasa ako hodinkyironlionzion píše:Ahoj, potřeboval bych poradit, auto je v provozu ka?dý den a startování bylo v?dy bez problémů i v zimě. Dnes ráno otočím klíčkem a ozvalo se cvaknutí jakoby se sepnul kontakt na startéru a pak je?tě tichý zvuk čerpadla mo?ná palivové čerpadlo. Startér se vůbec neotočil ani není sly?et ?ádný mechanický zvuk. Zkusil jsem potahat za kabely a opakovat, nepomohlo. Nebyl by někdo ochotný poradit co bych mohl je?tě vyzkou?et ne? zavolám servis? Baterka to podle mne není, proto?e elektrika a světla naběhnou. Díky.

grande punto 1.4 16V / bravo 1.6 16V
nastartuje a chcípne
AHOJ
Mám problém "dal?í" auto stojí přes noc, dopoledne startuju, točí, hned chytne a hned zdechne, je li teplo jednou, dvakrát. Jak se ochladilo tak to bě?í a? snad na po ?esté nastartování. zkou?el jsem hned trochu plynu, plnej knedlik, bez plynu, zapnout klíček opakovaně , bo čekat ......
zpočatku nepravidelný běh... ?e by na tři válce?
Co s tím? svíčky, kabely? cívka? nebo čidlo čehosi?
Najeto 45tis.
Děkuji za tipy a také za vřelé přijetí do fora. Modrák konec.
GP 1.2 48kW
Mám problém "dal?í" auto stojí přes noc, dopoledne startuju, točí, hned chytne a hned zdechne, je li teplo jednou, dvakrát. Jak se ochladilo tak to bě?í a? snad na po ?esté nastartování. zkou?el jsem hned trochu plynu, plnej knedlik, bez plynu, zapnout klíček opakovaně , bo čekat ......
zpočatku nepravidelný běh... ?e by na tři válce?
Co s tím? svíčky, kabely? cívka? nebo čidlo čehosi?
Najeto 45tis.
Děkuji za tipy a také za vřelé přijetí do fora. Modrák konec.
GP 1.2 48kW
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastartuje a chcípne
A měnil jsi svíčky ve 30 tisíc km přesně podle plánu údr?by?riverbed píše:AHOJ
Mám problém "dal?í" auto stojí přes noc, dopoledne startuju, točí, hned chytne a hned zdechne, je li teplo jednou, dvakrát. Jak se ochladilo tak to bě?í a? snad na po ?esté nastartování. zkou?el jsem hned trochu plynu, plnej knedlik, bez plynu, zapnout klíček opakovaně , bo čekat ......
zpočatku nepravidelný běh... ?e by na tři válce?
Co s tím? svíčky, kabely? cívka? nebo čidlo čehosi?
Najeto 45tis.
Děkuji za tipy a také za vřelé přijetí do fora. Modrák konec.
GP 1.2 48kW
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Re: nastartuje a chcípne
MAP senzor - 90% pravděpodobnostriverbed píše:AHOJ
Mám problém "dal?í" auto stojí přes noc, dopoledne startuju, točí, hned chytne a hned zdechne, je li teplo jednou, dvakrát. Jak se ochladilo tak to bě?í a? snad na po ?esté nastartování. zkou?el jsem hned trochu plynu, plnej knedlik, bez plynu, zapnout klíček opakovaně , bo čekat ......
zpočatku nepravidelný běh... ?e by na tři válce?
Co s tím? svíčky, kabely? cívka? nebo čidlo čehosi?
Najeto 45tis.
Děkuji za tipy a také za vřelé přijetí do fora. Modrák konec.
GP 1.2 48kW
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
http://www.fiatforum.com/grande-punto-g ... ement.htmlriverbed píše:Svíčky jsem koupil dneska je vyměnim. A uvidím.
Co je to MAP senzor? funkce, kde ho najdu případně děkuji za pomoc
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Problém stále trvá
Výměna svíček hotová.
Bezprostředně auto chytlo.
Drůhý den stav nezměněn, zůstane bě?et a? na počtvrté, paté.
Přijde mi jako kdyby se nezapínal sitič?
Bezprostředně auto chytlo.
Drůhý den stav nezměněn, zůstane bě?et a? na počtvrté, paté.
Přijde mi jako kdyby se nezapínal sitič?
Re: Problém stále trvá
Auto ?ádný sytič nemá, je to motor se vstřikováním. Dávkování směsi ře?í řídící jednotka na základě informací získaných z různých čidel a snímačů. Konkrétně senzor MAP, o kterém jsem psal, posílá jednotce info o teplotě a tlaku nasávaného vzduchu. Pokud há?e nesmysly, tak je třeba dávka palivové směsi při studeném startu "namíchána" pro horký motor. Mě to kleklo v zimě při 15 pod nulou a startoval jsem to asi 20 minut. V okam?iku kdy motor chytnul, tak u? to jelo bez problémů. Diagnostika ukázala udávanou teplotu vzduchu 90°C, venku byl mráz.riverbed píše:Výměna svíček hotová.
Bezprostředně auto chytlo.
Drůhý den stav nezměněn, zůstane bě?et a? na počtvrté, paté.
Přijde mi jako kdyby se nezapínal sitič?
Zajeď na diagnostiku do Fiatu, jestli se to potvrdí nebo kup senzor a vyměň si ho sám - práce na pár minut.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Re: Problém stále trvá
Diky za ifo.Jarou? píše:Auto ?ádný sytič nemá, je to motor se vstřikováním. Dávkování směsi ře?í řídící jednotka na základě informací získaných z různých čidel a snímačů. Konkrétně senzor MAP, o kterém jsem psal, posílá jednotce info o teplotě a tlaku nasávaného vzduchu. Pokud há?e nesmysly, tak je třeba dávka palivové směsi při studeném startu "namíchána" pro horký motor. Mě to kleklo v zimě při 15 pod nulou a startoval jsem to asi 20 minut. V okam?iku kdy motor chytnul, tak u? to jelo bez problémů. Diagnostika ukázala udávanou teplotu vzduchu 90°C, venku byl mráz.riverbed píše:Výměna svíček hotová.
Bezprostředně auto chytlo.
Drůhý den stav nezměněn, zůstane bě?et a? na počtvrté, paté.
Přijde mi jako kdyby se nezapínal sitič?
Zajeď na diagnostiku do Fiatu, jestli se to potvrdí nebo kup senzor a vyměň si ho sám - práce na pár minut.
Jdu dneska na diagnostiku. Tak uvidim.
Je?tě jednou díky v?em za pomoc, rady.
MAP senzor
Ahoj
Tak diagnostika nehlásí ?ádnou chybu.
Ale mi nesedí jak bylo řečeno, teplota nasávaného vzduchu,
počítač hlasí teplotu 38°C, venkovní teplota cca 15°C a auto studený, nazahřátý.
Senzor jsem vyandal a je od oleje? Co? by asi neměl?
Vzal jsem to čističem brzd bez acetonu, a dal zpět, ráno uvidim.
Pro sichr jsem objednal new MAP senzor.
Taky mi radil jeden zámej "mechanik" ?e to mů?e být váha vzduchu?
Ale vzhledem k vlivu venkovní teploty na startování..... ?
PS: děkuji za podporu a rady
Tak diagnostika nehlásí ?ádnou chybu.
Ale mi nesedí jak bylo řečeno, teplota nasávaného vzduchu,
počítač hlasí teplotu 38°C, venkovní teplota cca 15°C a auto studený, nazahřátý.
Senzor jsem vyandal a je od oleje? Co? by asi neměl?
Vzal jsem to čističem brzd bez acetonu, a dal zpět, ráno uvidim.
Pro sichr jsem objednal new MAP senzor.
Taky mi radil jeden zámej "mechanik" ?e to mů?e být váha vzduchu?
Ale vzhledem k vlivu venkovní teploty na startování..... ?
PS: děkuji za podporu a rady

Re: MAP senzor
Váhu vzduchu mů?e? 100% vyloučit, tento motor ji nemá, místo ní je prácě ten MAP senzor.riverbed píše:Ahoj
Tak diagnostika nehlásí ?ádnou chybu.
Ale mi nesedí jak bylo řečeno, teplota nasávaného vzduchu,
počítač hlasí teplotu 38°C, venkovní teplota cca 15°C a auto studený, nazahřátý.
Senzor jsem vyandal a je od oleje? Co? by asi neměl?
Vzal jsem to čističem brzd bez acetonu, a dal zpět, ráno uvidim.
Pro sichr jsem objednal new MAP senzor.
Taky mi radil jeden zámej "mechanik" ?e to mů?e být váha vzduchu?
Ale vzhledem k vlivu venkovní teploty na startování..... ?
PS: děkuji za podporu a rady

Od oleje je to čidlo v?dycky, je to normální.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV