Stránka 7 z 19

Napsal: pon srp 22, 2011 12:57
od Honzus
Jarouďż˝ píše: Nevďż˝m co by mďż˝lo bďż˝t p���inou rozdďż˝lu ve ďż˝ravosti oleje mezi T-Jetem a atmosfďż˝rickou 1.4 16V. Oba motory majďż˝ stejnďż˝ blok a stejnou dvouvaďż˝kovou hlavu. Pokud mďż˝ nďż˝jakďż˝ hodnovďż˝rnďż˝ zdroj informacďż˝, pleskni ho sem. :wink:
Jarou?i, taky netu?ím čím to je, T-Jet bude mít jiné písty i ojnice, ale měl jsem oba zmiňované motory.

Zatímco Starjet plynule olej ba?til (nebylo nutno dolévat mezi výměnami, ale před výměnou byl u spodní rysky)

T-JET má nulovou nebo téměř neznatelnou odchylku, prostě je ho tam pořád po horní rysku, navíc se mi zdá déle čistej...

Nechápu to, turbomotory v?dycky byly na olej roze?rané, ale T-JET je v tomhle zatím nejlep?í, co jsem kdy měl...

Napsal: pon srp 22, 2011 16:39
od Mara87
pEvo píše:Tak ani po 3 hodinách nemám na ryske olej, ani na ?pičke dole. Skúsim dolia? pol litra a uvidíme...
Vítej do klubu
Mě to taky ?ere hodně olej. Kolik si na tu naplň najel km a kdy si ten olej měnil???

Mě to ?ere olej taky jako ďas. Koukam ?e je to slabé místo motoru 1,2.
V ?ádným servisu zatím nezjistili kam ten olej jde.

Napsal: pon srp 22, 2011 20:05
od pEvo
Jazdím na tom rok a pol a teraz som na to kukol prvý krát od novoty...ono to ?ere pomaly ako dvojtakt :)

Napsal: pon srp 22, 2011 20:17
od Jarous1
Co mě zará?í je, ?e já měl 1,2 v Puntu Classic a nedoléval jsem mezi výměnami (15t.km) nic. Olej byl pořád mezi ryskama. Je ale pravda, ?e v té době Fiat doporučoval Selenii 20K(10w40)

Napsal: pon srp 22, 2011 20:56
od Jarouš
Jarous1 píše:Co mě zará?í je, ?e já měl 1,2 v Puntu Classic a nedoléval jsem mezi výměnami (15t.km) nic. Olej byl pořád mezi ryskama. Je ale pravda, ?e v té době Fiat doporučoval Selenii 20K(10w40)
1.2 8 ventilovou? vět?í ?ravost oleje u 16V by asi celkem logicky ?la vysvětlit dvojnásobkem ventilových vodítek, kde se mů?e olej tratit do spalování. Ale asi bych to u 1.4 16V nepřikládal re?imu jízdy ve vy??ích otáčkách (oproti foukané variantě nebo dehtu).

Mám na 1.4 8V najeto u? skoro 100 tkm a nepozoruju vy??í spotřebu oleje oproti dobám, kdy to bylo nové nebo ve 30 - 50 tkm. Průměrně doleju tak čtvrt litru na 10 000 km. A jak u? jsem tu kdysi psal, nemá smysl udr?ovat maximální hladinu oleje. U sebe odzkou?eno, ?e od maxima to do poloviny měrky spadne během 2-3 tkm a pak u? bez problému dr?í.

Napsal: pon srp 22, 2011 21:06
od Honzus
Jarou? píše: A jak u? jsem tu kdysi psal, nemá smysl udr?ovat maximální hladinu oleje. U sebe odzkou?eno, ?e od maxima to do poloviny měrky spadne během 2-3 tkm a pak u? bez problému dr?í.
U atmo motorů tomu taky bylo, ale T-JET dr?í maximum stále, tam to smysl má...

Napsal: pon srp 22, 2011 21:20
od Jarouš
Honzus píše:
Jarou? píše: A jak u? jsem tu kdysi psal, nemá smysl udr?ovat maximální hladinu oleje. U sebe odzkou?eno, ?e od maxima to do poloviny měrky spadne během 2-3 tkm a pak u? bez problému dr?í.
U atmo motorů tomu taky bylo, ale T-JET dr?í maximum stále, tam to smysl má...
Jasně, v?ak tady jen některým olej ?ere atmosféra :wink:

Napsal: úte srp 23, 2011 7:39
od Mara87
pEvo píše:Jazdím na tom rok a pol a teraz som na to kukol prvý krát od novoty...ono to ?ere pomaly ako dvojtakt :)
Ty jsi az po roce a pul udelal kontrolu oleje??? Nevis ze by si ho mel menit kazdy rok??? Si odvazny.

Napsal: úte srp 23, 2011 7:39
od Mara87
Jarou? píše:
Honzus píše:
Jarou? píše: A jak u? jsem tu kdysi psal, nemá smysl udr?ovat maximální hladinu oleje. U sebe odzkou?eno, ?e od maxima to do poloviny měrky spadne během 2-3 tkm a pak u? bez problému dr?í.
U atmo motorů tomu taky bylo, ale T-JET dr?í maximum stále, tam to smysl má...
Jasně, v?ak tady jen některým olej ?ere atmosféra :wink:

JJ, ale proc zrovna me

Napsal: úte srp 23, 2011 9:40
od pEvo
Mara87 píše:
Ty jsi az po roce a pul udelal kontrolu oleje??? Nevis ze by si ho mel menit kazdy rok??? Si odvazny.
Nu? áno, viem ?e by sa mal olej kontrolova? častej?ie, u? som si za to vynadal a polep?ím sa.

Výmena oleja je podža manuálu ka?dých 30 000 km, ak sa najazdí menej ako 10 000 km/rok, výmena ka?dý rok, ak sa jazdí preva?ne v meste, takisto ka?dý rok. Keď?e sa ma posledné dve veci netýkajú (najazdím cca 15 000 za rok), mením podža km v 30 000 km :)

olej

Napsal: úte srp 23, 2011 11:18
od ViPeR
Hehe před ka?dou del?í jízdou třeba na ?umavu jsem kontroloval:) před víkendem:)

Napsal: úte srp 23, 2011 13:24
od Jarous1
Jarou?. ano 1,2 8 ventilů. Doma máme je?tě staré Bravo 1,2 16V a přesto ?e se sním jezdí více ne? slu?ně, tak si něco zobne, ale dělá to tak u? od nova.

Napsal: úte srp 23, 2011 18:15
od Grande EVO
Tak jsem to dnes zkontroloval a po 5000km neubylo skoro nic,nepoznatelne :shock:


Na starem puntu jsem nikdy nedolival,snad to bude i u noveho

Napsal: stř srp 24, 2011 11:13
od pEvo
Takze dolial som nakoniec cely liter oleja, hladina sa zastavila asi 3 mm pod vrchnou ryskou.

Po 1000 km na dialnici, kde sme sli dlhsiu chvilu aj maximalkou 150 kmh pri 4750 otackach, oleja vobec neubudlo...

Zakladna chyba bola, ze som neskontroloval olej hned pri kupe noveho auta...

Napsal: stř srp 24, 2011 14:47
od RP72
pEvo píše:Takďż˝e dolial som nakoniec celďż˝ liter oleja, hladina sa zastavila asi 3 mm pod vrchnou ryskou.

Po 1000 km na dia�nici, kde sme �li dlh� chv�u aj maxim�lkou 150 kmh pri 4750 ot��kach, oleja v�bec neubudlo...

Z�kladn� chyba bola, �e som neskontroloval olej hne� pri k�pe nov�ho auta...
To je hrůza číst, takové klikiháky :shock: