Stránka 7 z 41

Napsal: pon kvě 21, 2007 16:20
od stanley
neviem, ja som s tym podvozkom nemal ziaden problem, na 2 jazdach vsetko ok.. na suzuki mam tiez tvrdy podvozok a v brave sa mi zdal lepsi. Co sa tyka kolies, 17tky boli v pohode. Navyse sa mi paci dizajn tych standardnych vo verzii Sport ( 2 farebne ). Test v auto.cz bol podla mna pozitivny, ved napokon v zavere je napisane "Nové Bravo patří k nejlep?ím automobilům v segmentu" a s tym suhlasim. Ja som bral ako jeden z najdolezitejsich faktorov kvalitu interieru a tu u mna Bravo boduje 100%-ne. A k Leonu sa nevyjadrujem, to auto sa mi proste nepaci, co s tym narobim... ( mal som ho sice len tyzden pozicane, ale neviem, nejako ma neoslovilo )

Napsal: pon kvě 21, 2007 23:16
od tomko
Tak som uz aj ja v nedelu vyskusal Bravo (Sport, 1,9 JTD 16V). Musim povedat ze ten 150k motor ma vyslovene fascinoval. Pozoroval som sice bezprostredne po zoslapnuti plynu kratku fazu nabehu turba, ale potom nasleduje paradny kontinualny zatah. V interieri bol sice motor identifikovatelny ako JTD (tesne po starte), ale cela jazda sa odohrala v prijemnom tichu v celom spektre otacok (vyskusal som cele spektrum otacok :twisted: ), v porovnani s priemyselnymi TDIckami od VW je to balzam na usi. Nicmenej vsak musim konstatovat, ze moja 1,4 16V v GPcku je tichsia (teda pokial prave neatakujem 5000ot.). Rozhodne by som ale menil.. :D
V teste na auto.cz sa spomina horsi komfort pri prejazde nerovnosti, v tomto smere ale treba povedat ze Bravo je na tom omnoho lepsie ako GP (minimalne to moje). A to som bol v servise prave na vymene tyce riadenia, pricom mi uz predtym mi menili 2x riadenie (a to este stale pocujem buchotanie od prednej napravy). Pravda je ale ze sme isli s autom len po Roznavskej, potom na obchvat a spat popri Hypernove, co su zatial dost kvalitne cesty, takze jednoznacny sud nad podvozkom a komfortom jazdy tu rozhodne vyslovovat nechcem.

V suvislosti s mojimi trampotami s autom, konkretne s riadenim/zavsmi kolies vzika otazka nakolko je mozne verit kvalite znacky. Prosim neukrizujte ma, ale priznam sa ze ja by som uz s Fiatom bol pre buducnost opatrnejsi. Rozhodne by som uz nekupil prvu seriu. (Navyse bol som nedavno mesiac v Taliansku a clovek si za ten cas urobi obraz o ich pristupe a "laske" k praci a preciznosti..). Stanley, ja ti rozhodne prajem aby si mal bezstarostny priebeh vlastnictva auta bez neplanovanych navstev servisu, ale priznam sa, ze tomu moc neverim. Napriek "zaručenej" kontrole kvality. Okrem toho, ja ked som v predvadzacke sedel chvilu vzadu, pocul som rezonovat stropne madlo...

Napsal: úte kvě 22, 2007 8:01
od Honzus
Tomko: no je vidět, ?e i ty, majitel GP, jsi zatí?en předsudky a po problému, jeho? nevyře?ení padá z velké části na servis, hned hází? celý Fiat do ko?e. Neříkám, ?e je bezchybný, ale taky nemám rád, kdy? někdo tvrdí, ?e je to "prostě" Fiat. Uji??uji tě, ?e ka?dé auto s gumama s profilem pdo 50 je o dost hlučněj?í ne? jinak obutý ten samý typ, nevím jaké má? zku?enosti, ale co jsi čekal od 205/45? Tichou plavnou jízdu? To se prostě vylučuje, například já mám na timu profil 65 a to auto jede a je komfortní naprosto jinak ne? v létě. No nic, uvidí? v budoucnu, a? koupí? nějakou jinou "zaručenou" dojče kvalitét značku :-)

Co se týče Italů, no tak to snad aninemyslí? vá?ně, probůh co bych si musel podle toho, jaký lidi vidím na ulicích v Česku nebo Slovensku myslet o Če?ích a Slovácích? Jednak Itálie dala světu celou řadu kulturních i průmyslových ře?ení. Taky tam postavili architektonické skvosty, které dodnes stojí, hergot, jakto?e, kdy? nejsou precizní, ?e ta vě? v Pise dodnes stojí i kdy? je nahnutá jak nevím co. Jakto?e Itálie je jedním z nejbohat?ích států Evropy, má jeden z nejrozvinutěj?ích průmyslů a je členem G7? To mi prostě hlava nebere :? 8)

Napsal: úte kvě 22, 2007 8:44
od RadimG
Honzus: Ja sa bohuzial tiez postavim na stranu Tomka.. V prvom rade nesuhlasim s tvojim tvrdenim "...jsi zatí?en předsudky a po problému, jeho? nevyře?ení padá z velké části na servis, hned hází? celý Fiat do ko?e...". Myslim si, ze keby bol ktokolvek z nas zatazeny nejakymi predsudkami voci Fiatu, tak sa nevozime na prvych seriach. A nevyriesenie problemu v servise? Oni len vymenia riadenie, zoberu stare (zle) a daju nove, ale to riadenie nevyrabaju v servise, to im doda vyrobca.. A ked to niekomu (a takych je tu viac) menili aj 2 - 3 krat a bucha im to znova, toto nie je problem servisu, ale problem vyrobcu. A to sa netyka len riadenia.. Nedavno tu pisal, myslim ze Marek ?veda, ze bol s autom vyrobenym v okt06 na oprave kluciek zadnych dveri!!! Po roku co sa to auto vyraba? Ja zase od septembra minuleho roku cakam na zadne zasterky.. Nie ze by neboli, su, ale akosi nepasuju. A nikoho netrapi ze su stale uvedene v katalogu "originalneho" prislusenstva.. Som clovek pre ktoreho sa celok sklada z detailov. A bohuzial, prave tie detaily
mi dobry dojem z tohto auta kazia..
A preco budem nadavat na Fiat? Z mojho pohladu nie je Fiat len fabrika kde sa auta montuju, ale aj predajca a servis, teda cela siet s ktorou pridem po kupe auta do kontaktu. A ked je ktorykolvek z tychto clankov zly, myslim ze mam pravo byt nespokojny a hodit vinu na "Fiat"..

Napsal: úte kvě 22, 2007 8:56
od RadimG
A zase aby to nevyznelo ze som s autom nespokojny.. Keby som auto kupoval teraz, s najvacsou pravdepodobnostou by som GP-cko kupil znova :D

Napsal: úte kvě 22, 2007 10:08
od Honzus
RadimG: no já se s tebou nehádám, s tím řízením nevím, ale podle mě je to neschopnost servisu zajistit finální ře?ení, tak mění a mění, kdovíco objednávají, neznají ře?ení atd. a to jde z velké části na československé zastoupení, k výrobci se tyto informace nemusejí vůbec dostat. S těmi předsudky jsem to myslel tak, ?e jakmile se u Fiatu objeví problémy, tak i Tomko (kterého mám jinak za jeho názory rád) prohlásí, ?e je to tím, ?e je to Fiat a ?e by si na tu značku dal pří?tě pozor.
Ad causa zadní dveře, opět nevím, jaký podíl na tom mají servisy, jestli to auto, kde se to také objevilo, nebylo skladové atd. Ono prostě odsoudit něco je jednoduché, ale je třeba si uvědomit, ?e jinde to není o nic lep?í, v mnoha případech je to i hor?í, např. ?kodovka a její ignorace ?patné elektrinstalace při crashtestech u roomsterů, tam prostě na zákazníky se.ou úplně a oficiálně.
I já ?el do rizika první série s tím, ?e budou nějaké problémy, tak teď přece nebudu nadávat, ?e při?ly :wink: samozřejmě by bylo lep?í kdyby nepři?ly (vlastně u mě ani nepři?ly) :)

Napsal: úte kvě 22, 2007 10:16
od Honza
Přidám se se svou tro?kou do mlýna i já. Ka?dý si udělá svůj názor na auto, podle toho jak mu slou?í a předev?ím podle toho, jaké problémy se u něj projevují.
Já měl předtím Fabii 1.2 47 kW a za tři roky jsem bez jakýchkoliv prblému najel skoro 80 tisíc km a jen jsem měnil ?árovky v předních světlech. O auto jsem se staral, ale na druhé straně jezdil v létě v zimě. V?dycky jsem měl jen ?kodovky.
A teď jsem koupil GP, proto?e se mi moc líbilo ( a líbí stále víc ). A při těch diskuzích na netu jsem měl pořád podvědomě strach, jaké to auto bude. Poruchy řízení, ?patný servis a to v?e mi moc radosti nepřiná?elo.

Ale dnes vidím, ?e to auto je prostě a jednodu?e super, v?echno funguje jak má, já jsem se s ním rychle s?il a nic mě ne?okouje, jen příjemně překvapuje. Je hbité, pevné na silnici, pohodlné, prostě má v?e, co má moderní auto mít. A ka?dému, co se mi po?klebuje, ( a je jich kolem dost ) hrdě říkám, ano mám Fiata a jsem s ním zatím naprosto spokojen.
A stejnou spokojenost přeji i v?em ostatním majitelům GP.

Napsal: úte kvě 22, 2007 10:27
od RadimG
Honzus: Casto sa za vela problemov obvinuje servis, ale niekedy mam pocit ze ti su v tom nevinne.. Jednoducho ked im pride nahradny diel, ktory tiez nie je v poriadku, oni za to nemozu.. Ved dnes su servisy uz len "zmenarne" kde menia zly diel za dobry.. Ale zase aby to nevyznelo ako ich obhajoba.. :)
Uz som to tu pisal, ked sme sa bavili o tych zadnych kluckach.. Ked predajca vie o niektorych problemoch, tak by ich jednoducho mal odstranit este pred odovzdanim auta zakaznikovi a vela problemom by sa takto mohlo predist (tu s tebou suhlasim, toto bude lokalna zalezitost - neverim ze by sa to stalo v nemecku)..

BTW, zase som si zacal uvedomovat nejaky buchot od praveho predneho kolesa pri pomalej jazde na nekvalitnom povrchu.. Je to riadenie? Ma vyznam s tym ist do servisu? Este nebolo menene.. :twisted:

Napsal: úte kvě 22, 2007 10:37
od stanley
No vidim, ze to az take strasne s Fiatom nebude. Snad sa uz v tovarni do jula ( cervence ) dostatocne dobre vycvicia :)

Napsal: úte kvě 22, 2007 11:07
od tomko
To Honzus:
Takze po poriadku. GP a jazda - rozhodne som posledny, komu by vadila tvrdsia jazda. Preferujem ked podvozok podrzi v lubovolnej zakrute. To s cim mam problemy je riadenie :evil: . Konkretne, vylucne len od praveho predneho kolesa sa ozyva buchot, ktory pripomina vytlceny tlmic, alebo poskodenu tyc stabilizatora. Lave predne koleso sa uplne inac sprava (dalo by sa povedat ze vzorne). Riesilo sa to 2 krat vymenou riadenia. K tomu sa nedavno znova (tento problem sa totiz vyskytol aj pri uplne prvom riadeni) pridalo buchanie vo volante, ktore sa objavovalo vzdy pri prudsom toceni volantu pri malych rychlostiach. To je teraz momentalne vyriesene vymenou tyce riadenia. Buchot od praveho predneho kolesa sa vsak vyskytuje stale. Vobec teraz nespominam vrzganie plastov, ktore sa samovolne uvolnuju (ci uz plasty veka kufra, vsetky plasty pripevnene k blatnikom), cudesne vrzganie pri krizeni zadnej napravy - napr. ked sa zchadza z obrubnika, alebo brutalne piskanie brzd pri cuvani. S tymito vecami sa da zit.
Ale ked su sustavne problemy s riadenim a zavesmi predneho kolesa (to mam najazdene 18 000 km) tak to uz hranici s bezpecnostou vozidla. Co je najhorsie, tento problem ma obrovske mnozstvo majitelov, uz velmi velmi dlho, a predpokladam ze je zopar aj tych co s tym nic nerobia. Pritom nejaku tretiu, udajne definitivnu verziu riadenia, ktore riesi tento problem vypustili az v oktobri 2006, teda po roku predaja. Myslim ze toto nijako nesuvisi s kvalitou servisu. Pri kazdej vymene riadenia bola totiz geometria vzdy v poriadku (pri vymene komponentov riadenia je to asi jediny pracovny vstup servisu).
Je mi luto, ale ja si ruzove okuliare nebudem nasadzovat len preto, ze auto vlastnim a nechcem ani zavádzat potencialnych zaujemcov. Auto vyzera skvele, ma velmi dobru vybavu a cenu (najma Sport), vyborne sa s nim cestuje na dlhe trasy (na dobrych cestach), prikladne sedi v kazdej rychlosti. V spracovani a dotiahnuti aj zakladnych konstrukcnych prvkov su vsak stale medzery, ktore sa riesia velmi lezernym tempom. Staci si pozriet zahranicne fora (nemecke, anglicke,..). A priznam sa ze ja som nove auto kupoval hlavne preto, lebo som sa chcel vyhnut mechanickym problemom a castym navstevam servisu. Zatial teda GP nesplna moje ocakavania. :?

Na margo Talianov par postrehov. Zvykne sa hovorit "To je riadny Talian" na chaotikov a nedbalich ludi. Zdalo sa mi to ako typicky priklad zaritych predsudkov tak beznych v nasej spolocnosti. Dokonca som si to myslel aj po tom ked svagrina, ktora 1 rok posobila v Taliansku, rozpravala o tom ze to sedi na 99,9%. Neveril som, ale ked som bol teraz 1 mesiac na pracovnom pobyte vo Florencii, tak som pochopil aj ja. No a uistujem Ta ze som nesudil len na zaklade skusenosti z ulice. Boli sme na stazi na Univerzite vo Florencii, kde pracovna moralka sa limitne blizila k nule. Vacsinu casu tam doticni neboli, museli sme tam chodit okolo 12tej, lebo "skoro rano" tam este nikto nebyval. No a celkovo z ich prace vyzaroval chaos, bordel a panika. Ked som doteraz nadaval na pomery vo vede na Slovensku, tak teraz musim konstatovat, ze sme na tom neni este vobec zle. Chaos a bordel a smrad panoval aj v uliciach Florencie. Doprava nebola uzavreta ani v tom najexponovanejsiom centre. Zakazy vjazdu skutristi veselo ignorovali, jazdili aj po chodnikoch. Take ze zatavenie na prechode, tak to si trebalo vynutit vrhnutim sa pod kolesa. Dva metre odtial sa samozrejme usmievali niekomu do fotaku policajti prechod mali samozrejme na salame.
To ze maju unikatne kulturne dedicstvo je pravda, ale je to vysledok nie ich sucasnej cinnosti, ale osvietenia veducich predstavitelov z obdobia renesancie. Samozrejme na tom aj intenzivne rizuju, a turizmus predstavuje velku cast ich HDP. Nepacilo sa mi ale akym sposobom zanedbavaju starostlivost o toto celosvetove kulturne dedicstvo. Mimochodom to ze veza v Pise stoji je fajn, ale ona a priori nemala byt sikma..
Aj fakt ze maju silny priemysel a su autormi mnohych unikatnych priemyselnych rieseni plati. Vseobecne mozno konstatovat ze Taliani su tvorivi a maju mnoho dobrych napadov. Su aj prijemni a fajn ludia. Avsak dotiahnutie veci do konca rozhodne nie je ich domenou. Uz aj tu clovek pozoruje ze jednotvarnu, pracnu alebo spinavu robotu robia pristahovalci.

Napsal: úte kvě 22, 2007 12:02
od ironlionzion
ideální by bylo, kdyby vznikla multinárodní značka ve které by parta italů makala na designu a karoserii, parta ?védů by je?tě dopilovala ergonomii a bezpečnost, pak by nastoupila parta japonců co by makala na motorech a parta němců by to smontovala dokupy s podvozkem. Jo a parta arabů by dodala levný palivo. Američané by jenom s padlou čelistí koukali, francouzi nevím, ti jsou stejně jiní a angličané taky.

Jo panečku to by bylo auto snů ... :-D do?ivotní záruka, benzín skoro zadara, bezporuchovost, 6 hvězdiček NCAP, design k pokoukání ........................

No k tématu, řeknu vám to tak, jisté nedostatky v dílenském zpracování tam jsou, počínaje chybějícími úchyty hlukové izolace u motoru, nezaizolované svazky kabelů a? po to bouchání pravého předního kola nebo občasné vrzání zadní nápravy při sjezdu z obrubníku ... tohle v?echno autu odpou?tím proto?e mi to jinými vlastnostmi plně vynahrazuje.

A proč? Předtím jsem měl Fábku, bylo to dobré auto, nikde nic nevrzlo, mělo utlumeněj?í podvozek, mělo příkladně zaizolované kabely a nikde nechyběli ?ádné úchyty. JENOM?E oproti GP to bylo nudné, nezajímavé neergonomické a neprostorné auto s neporovatelnými jízdními vlastnostmi. Fábka nedokázala ani zdaleka poskytnout takovou pohodu a radost s jízdy jako GP. Občas s ní je?tě jedu a po trase Praha - Zlín vycházím z Fábky unavený a vytřepaný, stejnou cestu s GP projedu omnoho víc v pohodě a s komfortem.

A co je víc? Pro mne rozhodně jízda a auto jako celek ne jako jednotlivé detaily ...

BTW ... prosím TOMMYHO jestli mů?e tak a? tuto část diskuze přesune do nového topicu a? to tady není OT, dík

Napsal: úte kvě 22, 2007 12:19
od RadimG
ironlionzion: este k tomu multinarodnemu autu: mohlo by mat rumunsku cenu :lol:
tebe tiez bucha predna naprava? lebo ak si pamatam, ty si ju nemenil..

Napsal: úte kvě 22, 2007 12:28
od ironlionzion
Radime, mě to po 20000 úplně přestalo, asi si to sedlo nebo co.

Ta rumunská cena by byla dobrá :D

Napsal: úte kvě 22, 2007 13:33
od Honzus
Tomko: no to by bylo na del?í diskuzi a o tom to tu není, nicméně dodavatelem řízení je firma TRW, tak?e jádro pudla je nejspí? tam.

O dal?ích věcech by se dalo sáhodlouze diskutovat, ale nic to nevyře?í. Já mů?u ze své zku?enosti s autama (a ?e mi jich za rok projde rukama i několik set) zodpovědně říct, ?e Fiat je na tom ve srovnání s ostatníma automobilkama plus minus stejně, ale má výrazně navrch v neměřitelných hodnotách jako je design, pocit za volantem atd. 8)

Napsal: úte kvě 22, 2007 18:23
od stanley
Dnes vysiel velky test v slovenskom auto, motor a sport a vobec nedopadol zle! Konecne niekto nepise na kazdom 2. riadku, ze auto ma vysoku hranu kufra Smile
http://aycu08.webshots.com/image/15767/ ... 620_rs.jpg
http://aycu17.webshots.com/image/16536/ ... 275_rs.jpg
http://aycu08.webshots.com/image/15847/ ... 910_rs.jpg
http://aycu34.webshots.com/image/15793/ ... 352_rs.jpg