Napsal: pát led 02, 2009 17:34
U základního PP nic takového není. Ale nejsem blbý, abych nepoznal trojku a nulu. 

Oficiální fórum majitelů Fiatů Grande Punto, Punto Evo a Punto 2012/2013 v České a Slovenské republice
https://forum.gpfans.cz/
Jasně o to nejde ale nechci jezdit pořád do origo servisu na smazání údaje Service. Naopak jsem rád, ?e to nemámDu?an píše:U základního PP nic takového není. Ale nejsem blbý, abych nepoznal trojku a nulu.
Ano, je to téměř jisté....Macek píše:nevím zda je to k tématu ale nechce se mi zakládat nové, je mo?né aby byl olej po 14tkm u? celkem černý u nového auta
Tak olej prostě vyměň hned a je to, dej tam kvalitu a pak jdi na výměnu zase po 30000 nebo po roce, podle toho co bude dřív. A má? klidMacek píše:já jen ?e máme auto s nejistou historií a na diagnostice to zatím nebylo, ale km se zdají být reálné. Jen?e problém ?e nevíme kdy na výměnu blbého oleje
Lidi si vět?inou kupují auto, aby s ním jezdili. 20 000 - 30 000 km za rok není ?ádná výjimka. Ten, kdo s ním najede třeba jen 10 000 km, tak ve městě. A v takto provozovaném autě olej degraduje monhem rychleji vlivem častých jízd se studeným motorem, proto těch 30 000 km nebo rok, podle toho, co nastane dřív. Obecně lze říct, ?e i interval 30 000 u? je hodně nata?ený vzhledem k tomu, ?e je objem olejové náplně pouze 2.6 litru. Já měním po 20 000 a to těch 30tkm ročně najedu.Macek píše:to bude asi nejlep?í, akorát teda nechápu co to je za roze?ranost měnit olej po roce kdy? má vydr?et 30tkm, nebude to jen tahání peněz ze zákazníků? přece není mo?né ?e déle nevydr?í při stejné kvalitě, alespon pokud vím tak se měnil klidně po několika letech a byl ok
Nene v?ecko ?patně, olej je hydroskopický, s tím jak stárne přijímá do sebe stále více vlhkosti, laicky řečeno vodnatí a jak si doká?e? představit, ředěný olej asi nefunguje tak dobře jako neředěný, kdy? kromě mazání má u verzí s motory 1.4 na starosti ovládání variabilního časování ventilů a u 1.4 16V je?tě hydraulická zdvihátka. Tahání peněz to není, je to jen pro ochranu a zvý?ení ?ivotnosti motoruMacek píše:to bude asi nejlep?í, akorát teda nechápu co to je za roze?ranost měnit olej po roce kdy? má vydr?et 30tkm, nebude to jen tahání peněz ze zákazníků? přece není mo?né ?e déle nevydr?í při stejné kvalitě, alespon pokud vím tak se měnil klidně po několika letech a byl ok
Honzus: zase pozděHonzus píše:Nene v?ecko ?patně, olej je hydroskopický, s tím jak stárne přijímá do sebe stále více vlhkosti, laicky řečeno vodnatí a jak si doká?e? představit, ředěný olej asi nefunguje tak dobře jako neředěný, kdy? kromě mazání má u verzí s motory 1.4 na starosti ovládání variabilního časování ventilů a u 1.4 16V je?tě hydraulická zdvihátka. Tahání peněz to není, je to jen pro ochranu a zvý?ení ?ivotnosti motoruMacek píše:to bude asi nejlep?í, akorát teda nechápu co to je za roze?ranost měnit olej po roce kdy? má vydr?et 30tkm, nebude to jen tahání peněz ze zákazníků? přece není mo?né ?e déle nevydr?í při stejné kvalitě, alespon pokud vím tak se měnil klidně po několika letech a byl ok
Jarou? píše:Honzus: zase pozděHonzus píše:Nene v?ecko ?patně, olej je hydroskopický, s tím jak stárne přijímá do sebe stále více vlhkosti, laicky řečeno vodnatí a jak si doká?e? představit, ředěný olej asi nefunguje tak dobře jako neředěný, kdy? kromě mazání má u verzí s motory 1.4 na starosti ovládání variabilního časování ventilů a u 1.4 16V je?tě hydraulická zdvihátka. Tahání peněz to není, je to jen pro ochranu a zvý?ení ?ivotnosti motoruMacek píše:to bude asi nejlep?í, akorát teda nechápu co to je za roze?ranost měnit olej po roce kdy? má vydr?et 30tkm, nebude to jen tahání peněz ze zákazníků? přece není mo?né ?e déle nevydr?í při stejné kvalitě, alespon pokud vím tak se měnil klidně po několika letech a byl ok