Re: Spotreba paliva - 1,2 FIRE
Napsal: pát bře 14, 2014 9:53
Zdravím všetkých GéPéčkárov!
O spotrebe Punta Grande sa občas dočítate zjavné nezmysly, citujem:
„Mam tiez fiat grande punto ale benzin 1.2 uz by som si toto auticko nekupil neviem ci viete ze motor je z roku 1993 ale mne ho prezentovali ako prevratnu novinku, kotuce su bez vnu-torneho chladenia a nemam stabilizator riadenia len v mojej verzii 1.2 Tazke auto slabucky motor a v kopcoch vysoka spotreba. Neviem preco niekto prezentuje ze ma malu spotrebu ano mozno ak zije na juhu slovenska a o kopcoch sa mu len moze zdat. Nech vyskusa 12 az 20 per-centné stupanie a potom nech napise priemernu spotrebu. Dakujem.“
27.05.2011 | 11:43:19 | jaro
Pozri http://www.cars.cz/autorecenze/auta/Fia ... 17909.html
Sedliacky rozum mi hovorí, že ak vyštartujem z bodu A, prekonám stúpanie do bodu B a potom sa vrátim späť do bodu A, musí platiť, že suma stúpaní na danej trase sa rovná sume klesaní na tej istej trase. Teda úspora paliva pri jazde dolu kopcom kompenzuje – aj keď nie celkom – zvýšenú spotrebu pri jazde do kopca.
Body computer vypne prívod paliva, ak sú otáčky motora nad 1300/min. a plynový pedál nie je stlačený. To je funkcia cut of.
Dôveruj, ale preveruj. Vyskúšal som teda jazdu z Popradu (690 m. n. m) na Štrbské Pleso (1300 m.n.m.) a späť.
Hore normálne tempo, zarovno s ostatnými autami na ceste, v stúpaniach trojka, občas dvojka, okolo 3000 ot./min, žiadne dusenie ani vytáčanie motora. V aute sme boli traja. Po zaparkovaní na Plese ukázal palubný počítač hroznú cifru: priemerná spotreba 7,2 l / 100 km.
Cesta dolu po tej istej trase. Bez plynu, brzdenie motorom (väčšinou 3. resp. 4. kvalt). V miernych klesaniach, kde už motor priveľmi brzdil, som dal radšej neutrál (lepšie ako pridávať plyn). Po zaparkovaní v Poprade pozerám na PP a čo vidím: celková spotreba (hore i dolu) je 5,2 l / 100 km. To je už lepšie!
Priemerná spotreba cestou hore bola 7,2 l / 100 km. Otázka je, aká bola spotreba cestou dolu, ak spotreba na celej trase (hore i dolu) bola 5,2 l / 100 km. Trochu matematiky zo základnej školy, a je to:
7,2 / 2 + x / 2 = 5,2
7,2 + x = 10,4
x = 10,4 – 7,2
x = 3,2
Teda spotreba cestou dole bola len 3,2 l / 100 km. To je skoro ako motorka. Samozrejme, že kúrenie, ventilátor a denné svetlá boli zapnuté. Pri brzdení motorom sa alternátor točí a kompresné teplo vzniká aj bez benzínu.
Fyziku neoklameš...
Tatranec, P 2012, 51 kW
O spotrebe Punta Grande sa občas dočítate zjavné nezmysly, citujem:
„Mam tiez fiat grande punto ale benzin 1.2 uz by som si toto auticko nekupil neviem ci viete ze motor je z roku 1993 ale mne ho prezentovali ako prevratnu novinku, kotuce su bez vnu-torneho chladenia a nemam stabilizator riadenia len v mojej verzii 1.2 Tazke auto slabucky motor a v kopcoch vysoka spotreba. Neviem preco niekto prezentuje ze ma malu spotrebu ano mozno ak zije na juhu slovenska a o kopcoch sa mu len moze zdat. Nech vyskusa 12 az 20 per-centné stupanie a potom nech napise priemernu spotrebu. Dakujem.“
27.05.2011 | 11:43:19 | jaro
Pozri http://www.cars.cz/autorecenze/auta/Fia ... 17909.html
Sedliacky rozum mi hovorí, že ak vyštartujem z bodu A, prekonám stúpanie do bodu B a potom sa vrátim späť do bodu A, musí platiť, že suma stúpaní na danej trase sa rovná sume klesaní na tej istej trase. Teda úspora paliva pri jazde dolu kopcom kompenzuje – aj keď nie celkom – zvýšenú spotrebu pri jazde do kopca.
Body computer vypne prívod paliva, ak sú otáčky motora nad 1300/min. a plynový pedál nie je stlačený. To je funkcia cut of.
Dôveruj, ale preveruj. Vyskúšal som teda jazdu z Popradu (690 m. n. m) na Štrbské Pleso (1300 m.n.m.) a späť.
Hore normálne tempo, zarovno s ostatnými autami na ceste, v stúpaniach trojka, občas dvojka, okolo 3000 ot./min, žiadne dusenie ani vytáčanie motora. V aute sme boli traja. Po zaparkovaní na Plese ukázal palubný počítač hroznú cifru: priemerná spotreba 7,2 l / 100 km.
Cesta dolu po tej istej trase. Bez plynu, brzdenie motorom (väčšinou 3. resp. 4. kvalt). V miernych klesaniach, kde už motor priveľmi brzdil, som dal radšej neutrál (lepšie ako pridávať plyn). Po zaparkovaní v Poprade pozerám na PP a čo vidím: celková spotreba (hore i dolu) je 5,2 l / 100 km. To je už lepšie!
Priemerná spotreba cestou hore bola 7,2 l / 100 km. Otázka je, aká bola spotreba cestou dolu, ak spotreba na celej trase (hore i dolu) bola 5,2 l / 100 km. Trochu matematiky zo základnej školy, a je to:
7,2 / 2 + x / 2 = 5,2
7,2 + x = 10,4
x = 10,4 – 7,2
x = 3,2
Teda spotreba cestou dole bola len 3,2 l / 100 km. To je skoro ako motorka. Samozrejme, že kúrenie, ventilátor a denné svetlá boli zapnuté. Pri brzdení motorom sa alternátor točí a kompresné teplo vzniká aj bez benzínu.
Fyziku neoklameš...
Tatranec, P 2012, 51 kW