Stránka 6 z 6

Napsal: stř říj 10, 2012 18:31
od jeník1
benja píše:u nás za 30.90 :lol: zítra jde plná...dneska mu pro?enu faldy je?tě zbytkem pětadevadesátky a zítra hurá do stovky..
Tak jak jsem to namíchal měla směs 110 oktanů.

Napsal: stř říj 10, 2012 20:16
od Honza°
110 oktanů?! Tak to ze Starjeta budu mít vlastně nejmíň 1.75TBi!!
No tak to i já mo?ná o nějakej pří?tí stání svátek vyzkou?ím... .... .... :D

Napsal: stř říj 10, 2012 20:17
od Zdenda
Já se poseru, proč jen jsem si kupoval Abartha.Kdy? ta moje 14.8V mohla lítat 300sta z místa za pár korun. :( To je vůl :D Zdenda

Napsal: čtv říj 11, 2012 7:26
od Jarouš
jeník1 píše:Tak jsem dnes koupil 250 ml Zvy?ovače oktanového čísla značky Sonax a celých 250 ml jsem smíchal s 10 litry benzínu. A je to bomba! Motor má hrubý zvuk jako Ferrari, reakce na plyn je fantastická, raději jsem vubec nezkou?el maximálku ale 150 je tak za okam?ik. Fakt je to bomba a přitom spotřeba je stejná, mo?ná je?tě ni??í. Při klidné jízdě je ov?em spotřeba zcela minimální snad srovnatelná s nízkoobjemovým dieslem. Doporučuji v?em zkusit, je to ov?em návykové pak to tam budete lít pořád. Asi jako jízda s benzínovým turbomotorem 1,4 T-Jet

Problém je ov?em cena toho zvy?ovače, stál 150 koun :(
Hmmm...., spotřeba jako dehet, zvuk jako Ferrari, 150 na budíku hned, výkonově kolem 120 koní (T-jet)....To v?e s chcíplou 1.2 48 kW a "opičíma kapkama" do benzínu za 150,-. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: U? jsi se probudil ? :lol:

PS: maximálku rad?i nezkou?ej, mohlo by to být hrubě přes 250 a to u? by pak asi nestíhal podvozek a brzdy (nehledě na skopení zpětných zrcátek při 230) :lol:

Napsal: čtv říj 11, 2012 10:46
od 1nekros1
jarousek ked si uz chemik tak si mohol aj trosku faktov priniest do tejto zaujimavej temy. ze ci vobec spravil 110oktanov :-)

Napsal: čtv říj 11, 2012 11:21
od Jarouš
1nekros1 píše:jarousek ked si uz chemik tak si mohol aj trosku faktov priniest do tejto zaujimavej temy. ze ci vobec spravil 110oktanov :-)
Koukl jsem na net a na?el toto:

http://www.allshop.cz/sonax-zvyseni-okt ... 50-ml.html

Výrobce udává zvý?ení OČ o 2-3 jednotky. Tak?e jestli dobře počítám, tak výsledné OČ při mixu s N95 je 97-98..... :lol:

E85 má udávané OČ kolem 106-109.

Napsal: čtv říj 11, 2012 17:44
od jeník1
Jarou? píše:
1nekros1 píše:jarousek ked si uz chemik tak si mohol aj trosku faktov priniest do tejto zaujimavej temy. ze ci vobec spravil 110oktanov :-)
Koukl jsem na net a na?el toto:

http://www.allshop.cz/sonax-zvyseni-okt ... 50-ml.html

Výrobce udává zvý?ení OČ o 2-3 jednotky. Tak?e jestli dobře počítám, tak výsledné OČ při mixu s N95 je 97-98..... :lol:

E85 má udávané OČ kolem 106-109.
Jo, to kdy? to smíchá? s 50 litry benzínu, tak uděla? z Naturalu 95 Natural 98. Ale kdy? ten obsah naleje? do 10 litrů, tak je z toho 110 oktanů. Roste to lineárně. E85 má sice také skoro 110, ale men?í výhřevnost. 110 oktanu nijak motoru ne?kodí, právě naopak.

Napsal: pát říj 12, 2012 12:53
od Jarouš
jeník1 píše:
Jarou? píše:
1nekros1 píše:jarousek ked si uz chemik tak si mohol aj trosku faktov priniest do tejto zaujimavej temy. ze ci vobec spravil 110oktanov :-)
Koukl jsem na net a na?el toto:

http://www.allshop.cz/sonax-zvyseni-okt ... 50-ml.html

Výrobce udává zvý?ení OČ o 2-3 jednotky. Tak?e jestli dobře počítám, tak výsledné OČ při mixu s N95 je 97-98..... :lol:

E85 má udávané OČ kolem 106-109.
Jo, to kdy? to smíchá? s 50 litry benzínu, tak uděla? z Naturalu 95 Natural 98. Ale kdy? ten obsah naleje? do 10 litrů, tak je z toho 110 oktanů. Roste to lineárně. E85 má sice také skoro 110, ale men?í výhřevnost. 110 oktanu nijak motoru ne?kodí, právě naopak.
Myslí?, ?e to ředění opravdu tak funguje? Pí?e o tom výrobce? Nebo je to jen selská matematika přímou úměrou?

Napsal: pát říj 12, 2012 15:09
od jeník1
Myslí?, ?e to ředění opravdu tak funguje? Pí?e o tom výrobce? Nebo je to jen selská matematika přímou úměrou?[/quote]

Četl jsem to na obalu jiného, podobného přípravku od jiné firmy. Tam bylo napsáno, ?e "60 litrů benzínu s oktanovým číslem 95 zvý?í 300 ml přípravku o 2 a? 3 oktany. Při men?ím ředění se kvalita benzínu je?tě zvý?í." Z toho jsem usoudil, ?e jestli?e se kvalita benzínu uvádí hlavně podle vý?e oktanového čísla, tak?e i to by se mělo men?ím ředěním zvy?ovat.

Dnes ráno jsem pozoroval s tímto přípravkem dal?í zajímavou věc. V?dy po nastartování a jízdě na obyčejný benzín se studeným motorem se průměrná spotřeba pohybovala mezi 6 a 7 litry.
S tímto přípravkem byla průměrná spotřeba při studeném motoru (asi do 20 km jízdy) mezi 5 a 6 litry, co? jsem vůbec nečekal. Pak při dodr?ování silničních limitů nepřesáhla průměrná spotřeba 5 litrů. To je fantastický výsledek!

Napsal: pát říj 12, 2012 15:34
od Jarouš
jeník1 píše:Myslí?, ?e to ředění opravdu tak funguje? Pí?e o tom výrobce? Nebo je to jen selská matematika přímou úměrou?
jeník1 píše:Četl jsem to na obalu jiného, podobného přípravku od jiné firmy. Tam bylo napsáno, ?e "60 litrů benzínu s oktanovým číslem 95 zvý?í 300 ml přípravku o 2 a? 3 oktany. Při men?ím ředění se kvalita benzínu je?tě zvý?í." Z toho jsem usoudil, ?e jestli?e se kvalita benzínu uvádí hlavně podle vý?e oktanového čísla, tak?e i to by se mělo men?ím ředěním zvy?ovat.

Dnes ráno jsem pozoroval s tímto přípravkem dal?í zajímavou věc. V?dy po nastartování a jízdě na obyčejný benzín se studeným motorem se průměrná spotřeba pohybovala mezi 6 a 7 litry.
S tímto přípravkem byla průměrná spotřeba při studeném motoru (asi do 20 km jízdy) mezi 5 a 6 litry, co? jsem vůbec nečekal. Pak při dodr?ování silničních limitů nepřesáhla průměrná spotřeba 5 litrů. To je fantastický výsledek!
Řekl bych, ?e Tvůj úsudek je ?patný. Oktanové číslo neudává přímo kvalitu benzínu, ale je jen z jedním z mnoha parametrů. Oktanové číslo udává schopnost benzínu odolávat detonačnímu spalování. Dne?ní motory jsou vybaveny čidlem detonačního spalování (klepání) a na základě toho doká?ou bez problému jezdit i na benzín s ni??ím OČ. (jednotka reguluje předstih zá?ehu tak, aby bylo potlačeno detonační spalování.) Pokud je atmo motor stavěný na bě?ný N95, tak vysokooktanové palivo nedoká?e skoro vyu?ít. U turbobenzínu je to něco jiného.

"Fantastickou" spotřebu nebudu rad?i komentovat :D