Napsal: stř říj 10, 2012 18:31
Tak jak jsem to namíchal měla směs 110 oktanů.benja píše:u nás za 30.90zítra jde plná...dneska mu pro?enu faldy je?tě zbytkem pětadevadesátky a zítra hurá do stovky..
Oficiální fórum majitelů Fiatů Grande Punto, Punto Evo a Punto 2012/2013 v České a Slovenské republice
https://forum.gpfans.cz/
Tak jak jsem to namíchal měla směs 110 oktanů.benja píše:u nás za 30.90zítra jde plná...dneska mu pro?enu faldy je?tě zbytkem pětadevadesátky a zítra hurá do stovky..
Hmmm...., spotřeba jako dehet, zvuk jako Ferrari, 150 na budíku hned, výkonově kolem 120 koní (T-jet)....To v?e s chcíplou 1.2 48 kW a "opičíma kapkama" do benzínu za 150,-.jeník1 píše:Tak jsem dnes koupil 250 ml Zvy?ovače oktanového čísla značky Sonax a celých 250 ml jsem smíchal s 10 litry benzínu. A je to bomba! Motor má hrubý zvuk jako Ferrari, reakce na plyn je fantastická, raději jsem vubec nezkou?el maximálku ale 150 je tak za okam?ik. Fakt je to bomba a přitom spotřeba je stejná, mo?ná je?tě ni??í. Při klidné jízdě je ov?em spotřeba zcela minimální snad srovnatelná s nízkoobjemovým dieslem. Doporučuji v?em zkusit, je to ov?em návykové pak to tam budete lít pořád. Asi jako jízda s benzínovým turbomotorem 1,4 T-Jet
Problém je ov?em cena toho zvy?ovače, stál 150 koun
Koukl jsem na net a na?el toto:1nekros1 píše:jarousek ked si uz chemik tak si mohol aj trosku faktov priniest do tejto zaujimavej temy. ze ci vobec spravil 110oktanov
Jo, to kdy? to smíchá? s 50 litry benzínu, tak uděla? z Naturalu 95 Natural 98. Ale kdy? ten obsah naleje? do 10 litrů, tak je z toho 110 oktanů. Roste to lineárně. E85 má sice také skoro 110, ale men?í výhřevnost. 110 oktanu nijak motoru ne?kodí, právě naopak.Jarou? píše:Koukl jsem na net a na?el toto:1nekros1 píše:jarousek ked si uz chemik tak si mohol aj trosku faktov priniest do tejto zaujimavej temy. ze ci vobec spravil 110oktanov
http://www.allshop.cz/sonax-zvyseni-okt ... 50-ml.html
Výrobce udává zvý?ení OČ o 2-3 jednotky. Tak?e jestli dobře počítám, tak výsledné OČ při mixu s N95 je 97-98.....![]()
E85 má udávané OČ kolem 106-109.
Myslí?, ?e to ředění opravdu tak funguje? Pí?e o tom výrobce? Nebo je to jen selská matematika přímou úměrou?jeník1 píše:Jo, to kdy? to smíchá? s 50 litry benzínu, tak uděla? z Naturalu 95 Natural 98. Ale kdy? ten obsah naleje? do 10 litrů, tak je z toho 110 oktanů. Roste to lineárně. E85 má sice také skoro 110, ale men?í výhřevnost. 110 oktanu nijak motoru ne?kodí, právě naopak.Jarou? píše:Koukl jsem na net a na?el toto:1nekros1 píše:jarousek ked si uz chemik tak si mohol aj trosku faktov priniest do tejto zaujimavej temy. ze ci vobec spravil 110oktanov
http://www.allshop.cz/sonax-zvyseni-okt ... 50-ml.html
Výrobce udává zvý?ení OČ o 2-3 jednotky. Tak?e jestli dobře počítám, tak výsledné OČ při mixu s N95 je 97-98.....![]()
E85 má udávané OČ kolem 106-109.
jeník1 píše:Myslí?, ?e to ředění opravdu tak funguje? Pí?e o tom výrobce? Nebo je to jen selská matematika přímou úměrou?
Řekl bych, ?e Tvůj úsudek je ?patný. Oktanové číslo neudává přímo kvalitu benzínu, ale je jen z jedním z mnoha parametrů. Oktanové číslo udává schopnost benzínu odolávat detonačnímu spalování. Dne?ní motory jsou vybaveny čidlem detonačního spalování (klepání) a na základě toho doká?ou bez problému jezdit i na benzín s ni??ím OČ. (jednotka reguluje předstih zá?ehu tak, aby bylo potlačeno detonační spalování.) Pokud je atmo motor stavěný na bě?ný N95, tak vysokooktanové palivo nedoká?e skoro vyu?ít. U turbobenzínu je to něco jiného.jeník1 píše:Četl jsem to na obalu jiného, podobného přípravku od jiné firmy. Tam bylo napsáno, ?e "60 litrů benzínu s oktanovým číslem 95 zvý?í 300 ml přípravku o 2 a? 3 oktany. Při men?ím ředění se kvalita benzínu je?tě zvý?í." Z toho jsem usoudil, ?e jestli?e se kvalita benzínu uvádí hlavně podle vý?e oktanového čísla, tak?e i to by se mělo men?ím ředěním zvy?ovat.
Dnes ráno jsem pozoroval s tímto přípravkem dal?í zajímavou věc. V?dy po nastartování a jízdě na obyčejný benzín se studeným motorem se průměrná spotřeba pohybovala mezi 6 a 7 litry.
S tímto přípravkem byla průměrná spotřeba při studeném motoru (asi do 20 km jízdy) mezi 5 a 6 litry, co? jsem vůbec nečekal. Pak při dodr?ování silničních limitů nepřesáhla průměrná spotřeba 5 litrů. To je fantastický výsledek!