Napsal: sob úno 26, 2011 16:24
jinak na normu se mam vykaslat jo??? Koupit castrol 5w40 a nicim jinym se nemusim zaobirat
Oficiální fórum majitelů Fiatů Grande Punto, Punto Evo a Punto 2012/2013 v České a Slovenské republice
https://forum.gpfans.cz/
to vubec neres dneska uz jsou ty oleje na takove urovni, ze jsou skoro vsechny na stejne urovni samozrejmne nemyslim ty z hypermarketu a olej starlineMara87 píše:jinak na normu se mam vykaslat jo??? Koupit castrol 5w40 a nicim jinym se nemusim zaobirat
Odpoledna jsem se byl podívat u nás na čerpačce Shell - to samé za 545 KčDu?an píše:Zmíněný Shell Helix Ultra se dá sehnat na netu kolem 170 Kč/l a zrovinka jednoto prodejce mám kousek od bydli?tě.
To je zcela normalni jev. Na pumpe je vsechno drahe.Du?an píše:Odpoledna jsem se byl podívat u nás na čerpačce Shell - to samé za 545 KčDu?an píše:Zmíněný Shell Helix Ultra se dá sehnat na netu kolem 170 Kč/l a zrovinka jednoto prodejce mám kousek od bydli?tě.
jedne je vhodněj?í pro diesel a druhý pro benzín. Tak jako u Selenie K pro benzín a WR pro naftuDu?an píše:Je?tě jsem zjistuil, ?e jsou 2 Helixy:
API SL se ?lutým nápisem Helix
API SM s červeným nápisem Helix
Nevím jak jsi k tomuto do?el. Oba Helixy jsou pro zá?ehové i vznětové motory bez rozdílu, jen ten s červeným nápisem splňuje vy??í výkonové normyJarou? píše:jedne je vhodněj?í pro diesel a druhý pro benzín. Tak jako u Selenie K pro benzín a WR pro naftuDu?an píše:Je?tě jsem zjistuil, ?e jsou 2 Helixy:
API SL se ?lutým nápisem Helix
API SM s červeným nápisem Helix
Jednodu?e. Je to známá věc. Oleje se stejnou vyskozitní třídou se vět?inou vyrábějí ve více výkonostních specifikacích. Oleje ni??í výkonostní třídy (např. API - norma podle American petroleum institut) jsou doporučovány pro atmosférické benzínové motory a bě?né zatí?ení, oleje s vy??í výkonostní třídu jsou bě?ně doporučovány (či výrobci auto po?adovány) do vysoce výkonných benzínových motorů (a? u? s turbem nebo bez) a moderních naftových motorů v?eobecně.Du?an píše:Nevím jak jsi k tomuto do?el. Oba Helixy jsou pro zá?ehové i vznětové motory bez rozdílu, jen ten s červeným nápisem splňuje vy??í výkonové normyJarou? píše:jedne je vhodněj?í pro diesel a druhý pro benzín. Tak jako u Selenie K pro benzín a WR pro naftuDu?an píše:Je?tě jsem zjistuil, ?e jsou 2 Helixy:
API SL se ?lutým nápisem Helix
API SM s červeným nápisem Helix
To platí v?eobecně a nemusím při tom rozdělovat motory na zá?ehové a vznětovéJarou? píše:Tak?e klidně mů?e? lít 5W40 o vy??í výkonostní specifikaci do obyčejné atmo 1.2ky, ale olej s ni??í výkonostní specifikací, který je pro tu 1.2-ku dostačující, bych asi nelil do naftové 1.3 MJET. Asi tak.
Také diesel bude mít v po?adavcích na olej v dokumentaci auta po?adavek na specifikaci vy??íJarou? píše:olej který je pro tu 1.2-ku dostačující, bych asi nelil do naftové 1.3 MJET. Asi tak.