Princip činnosti sportovního vzduchového filtru:Re?im spalování motoru je závislé na mno?ství nasátého vzduchu, z něho? se odvíjí nastavení mno?ství vstřikovaného paliva. Čím více vzduchu má motor, tím více má paliva a vět?í výkon. Proto byl vyvinut filtr sportovní, jeho? struktura nám umo?ňuje nasát více vzduchu (a? o 40 %).
Slo?ení a struktura filtru:Filtr je tvořen skládanou bavlnou a ocelovou mří?kou. Bavlna zaručuje lep?í propustnost nasávaného vzduchu (a? o 40 %) a pomocí oleje, který je vyvinut výrobcem, filtruje jemný prach. Ocelová mří?ka zachycuje vět?í nečistoty např. hmyz, listí, kamínky a udr?uje tvar filtru, dle normy DIN ISO 9001. Mří?ka je spolu s bavlnou zalisována do gumy, která zabezpečuje utěsnění sání vozu. Filtrační schopnost je tímto toto?ná se sériovým filtrem od výrobce.
Výhody sportovního vzduchového filtru:Sportovní vzduchový filtr umo?ní vozu lep?í akceleraci a pru?nost motoru pomocí zvý?ení dosavadního výkonu a krouticího momentu (o 3 a? 7 %), ni??í spotřebu paliva (a? 8 %) a lep?í tzv. vytáčení do vy??ích otáček. ?ivotnost filtru je stanovena výrobcem na 500.000 km při dodr?ení po?adavků na údr?bu filtru. Filtr pomocí speciální mycí sady dodávané výrobcem se pouze vymývá.
Rozdíl mezi vlo?kou a Kitem:Vlo?ka:
Je ji? výrobcem přizpůsobená typu vozu, montá? spočívá pouze ve výměně stávajícího vzduchového filtru za filtr sportovní. Filtr poskytuje nárůst výkonu o 3%. Interval údr?by - 15.000 km. Filtry nutno předem objednat - dodací doba 3-6 dní.
Kit neboli kónický filtr:
Je nabízen pouze na vybrané typy vozů, u kterých je z technického hlediska mo?né filtr namontovat zpravidla přímo na měřící jednotku mno?ství nasávaného vzduchu. Tímto se odstraní turbulence nasávaného vzduchu a zkrátí se cesta sání. Filtr poskytuje nárůst výkonu dle typu a obsahu motoru o 5 a? 7%.
Zaniká tak nepříjemná prodleva na akcelerátoru, vůz se lépe vytáčí do maximálních povolených otáček. Interval údr?by - 20.000 km. Doba montá?e - max. 30 minut. Filtr se dodává včetně návodu a upevňovacích dílů (dr?ák, pásky, matice, ?rouby).
Či?tění sportovních vzduchových filtrů:1.Filtr vyjmeme z vozu.
2.Mírným oklepáním, popřípadě ?tětcem očistíme hrubé nečistoty.
3.Připravíme roztok (čistící sada) určený výrobcem rozředěný vodou do nádoby přiměřené velikosti filtru (nejlépe kbelík) a filtr do něho ponoříme.
4.Necháme cca. 20 minut roztok působit.
5.Filtr vyjmeme z roztoku a vyplavíme nečistoty pod proudem vody.
6.Filtr necháme vyschnout.
7.Filtr - naná?íme olejem ve spreji určený výrobcem (také součástí čistící sady), dokud filtr nezbarvíme dle barvy oleje.
8.Necháme zaschnout cca. 2 hodiny a namontujeme nazpět do vozu.
Upozornění - filtr nikdy neprofukujeme vzduchem
.