Stránka 6 z 22

Napsal: čtv čer 30, 2011 17:41
od Lipi
Ked ma GP klimu tak je tam len jedna vrtula ktora chladi aj vodny chladič aj klimovy?

Či je to zvla?t ako u niektorych aut... ?

Napsal: pát črc 22, 2011 20:55
od Dušan

cotton napsal:

cotton píše:Ahoj. Dneska mi nejak podivne zacalo piskat z motoru - teda nejsem si jisty jestli je to z motoru. Kdyz otevru predni kapotu, tak to moc poznat neni, spis zevnitr. Dela to pri otackach vyssich nez cca 2000 a ton se zvysuje. Tipnul bych na turbo, ale doufam ze to bude neco jednodussiho (a levnejsiho ...). Niz je link na youtube, kde je nahrany vicemene ten samy zvuk z BMW ... je to skoro to same ... Diky za rady.
http://www.youtube.com/watch?v=6dZZeryK7BI


Mjet 1.3, 55kw.

Napsal: pát črc 22, 2011 21:03
od Jirka
Jak to popisuje? tak nejspí? to bude turbo, asi se ti tam dostala nečistota která proběhla po turbíně a poničila lopatky.
Sundej sací hadici a podívej se tam, nebo to vyfo? a foto sem hoď a? se podívám.

Napsal: sob črc 23, 2011 13:37
od cotton
Jirka píše:Jak to popisuje? tak nejspí? to bude turbo, asi se ti tam dostala nečistota která proběhla po turbíně a poničila lopatky.
Sundej sací hadici a podívej se tam, nebo to vyfo? a foto sem hoď a? se podívám.
Dik za odpoved, ale radsi se v tom hrabat nebudu. V pondeli to odvezu do servisu, tak uvidim ... Diky.

Napsal: sob črc 23, 2011 19:30
od Jirka
Oprava po?kozené turbíny počítej tak 8tis.kč , nová skoro 15tis.
Jinak se je?tě nechá výměnným způsobem ve fiatu a to je kolem 12tis.
Alespoň to tak bylo asi tak rok nazpátek co jsem to dělal kámo?ovi.

Napsal: sob črc 23, 2011 19:47
od cotton
Jirka píše:Oprava po?kozené turbíny počítej tak 8tis.kč , nová skoro 15tis.
Jinak se je?tě nechá výměnným způsobem ve fiatu a to je kolem 12tis.
Alespoň to tak bylo asi tak rok nazpátek co jsem to dělal kámo?ovi.
Diky za info! S tou cenou jsem tak nejak pocital, tak si mi to alespon potvrdil. Diky!

turbo - long story ...

Napsal: sob zář 10, 2011 13:43
od cotton
Tak moje zku?enosti s výměnou turba a se servisem RegioAuto v Hradci.

Pondělí:
Přijel jsem do servisu, technik nastartoval auto, se?lápnul plyn a hned měl jasno - turbo v tahu. Turbo musí objednat a ne-expres do čtvrtka (včetně opravy). Dá se objednat pouze repas, nové se nedodává. Odhadovaná (a pak i reálná) cena cca 15 000 (repas. turbo + práce + filtry atd.).

Čtvrtek:
Volám do servisu (měli volat oni) - turbo sice vyměněné, ale píská i to nové. Mám si to přijet poslechnout, jestli si to chci vzít, ne? objednají nové.

Pátek:
Turbo fakt píská pořád, domlouvám se servisem a? ho na vlastní náklady objednají expres. Musejí se poradit s technikem z Fiatu, který tam přijede, proto?e se jim to nestalo poprvé. V pondělí bude opravené. Jinak mi ukazují to původní turbo a lopatky jsou fakt úplně osekané. Prý zmrzlá ledová tří?? (u? se to tady někde ře?ilo).

Pondělí:
Volají ze servisu - dal?í turbo opět píská, tentokrát to ře?í u? majitel s Fiatem - domluvený expres úplně nového turba z Itálie přímo z výrobní linky. Oprava domluvena na úterý (doprava z Itálie za míň ne? 12 hodin ... ??)

Úterý:
Telefon ze servisu. Konečně v?echno v pořádku. Mám se stavit pro auto. Po vyjetí ze servisu jsem je?tě ve městě zjistil, ?e při men?ích rychlostech ale vy??í otáčkách (prostě kdy? je je?tě sly?et motor a ne jen odpor vzduchu) je pořád sly?et takové men?í pískání - ale u? rozdílné od toho "houkání" před tím. Říkám si OK, to by mohlo být normální.

Po asi 3 dnech provozu:
Na dálnici jsem najednou začal sly?et hodně silné pískání, které tam před tím nebylo a přehlu?ilo i ten proud vzduchu. Na?tvaně volám do servisu, ?e to turbo píská zase. Nevěří, ale ?e se mám stavit. Pro jistotu je?tě volám do Fíatu a asi přes 3 lidi jsem se dostal na člověka, který to s nimi ře?il. Ten mi řekl, ?e ta jejich teorie o zmrzlé vodě se mu moc nelíbí, proto?e je tam filtr, který by to zachytil. Spí? to tipuje na něco velkého, co pro?lo přes lopatky - mo?ná ?patně uchycený/přidelaný filtr (nevím přesně který, ale 3 měsíce zpátky jsem tam byl na garanče, kde filtry měnili).

V servisu to technik projí?dí, ale tvrdí, ?e to je naprosto normální. Problém je, ?e v ten den to turbo pískalo celkem normálně a nikoliv tou "pí?talou" jak na dálnici. Ale slíbí, ?e to celé rad?i přetěsní. Odpoledne se mám stavit.

Odpoledne volám do servisu a dostávám odpověď, ?e to celé přetěsnili a teď u? je to fakt úplně tiché. Na moji otázku, proč ráno tvrdil, ?e je to normální mi jen zopakoval, ?e teď to fakt u? vůbec nepíská. V servisu jsem si vyzvedl akorát klíčky a bylo to (?ádné papírování ... vůbec nic ... ??).

Po 4 týdnech mů?u říct, ?e turbo je skutečně krásně tiché, tak jak bylo před tím akorát se zas objevilo něco jiného - u? jsem dvakrát dolíval kapalinu do chladiče! Nejdřív jsem si myslel (po návratu ze servisu), ?e jsem si toho předtím nev?iml, tak jsem dolill (z min na max), jen?e teď je to zase na min! To by mě zajímalo, co v?echno v tom servisu zmr?ili!

Uff, no prostě značkový servis. Kdy? pominu tu anabázi s výměnou repasovaného turba (dle potvrzení z Fiatu to skutečně byla ?patná série) tak tohle u? me fakt začíná pěkně ?tvát. Ale zmr?ili to, tak a? si to opraví ... :-((((

Napsal: sob zář 10, 2011 19:08
od Jirka
Turbo jsi měl poslat sem: http://www.turbopower.cz/
Jedno konkrétně z tohodle motoru jsme tam měli a bez problémů a cena 8tis.
Jinak to turbo ti na 100procent zničil led který ti tam vlítnul přes oddech motoru tam ?ádný filtr není.
Jinak koukni do mého deníčku je tam úprava aby se to u? nikdy nestalo.

Napsal: sob zář 10, 2011 19:23
od cotton
Jirka píše:Turbo jsi měl poslat sem: http://www.turbopower.cz/
Jedno konkrétně z tohodle motoru jsme tam měli a bez problémů a cena 8tis.
Jinak to turbo ti na 100procent zničil led který ti tam vlítnul přes oddech motoru tam ?ádný filtr není.
Jinak koukni do mého deníčku je tam úprava aby se to u? nikdy nestalo.
Jezdim do aut. servisu (teda spis jezdil jsem ... :-(( ), protoze predpokladam, ze to zvladnou opravit nejlip a nejrychleji. Tenhle repas by musel namontovat nejaky jiny servis ... A vzhledem ke zkusenostem, kdyz jsem chtel nechat vymenit spinac zapalovani, ktery jsem si musel sehnat sam a porad jsem slysel - "Tohle auto jsem nikdy nedelal ... nemam na to diagnostiku ... atd. - tak jsem se tomu chtel vyhnout. No, nevyhnul ... :-((

Napsal: sob zář 10, 2011 20:38
od cotton
Jirka píše:Turbo jsi měl poslat sem: http://www.turbopower.cz/
Jedno konkrétně z tohodle motoru jsme tam měli a bez problémů a cena 8tis.
Jinak to turbo ti na 100procent zničil led který ti tam vlítnul přes oddech motoru tam ?ádný filtr není.
Jinak koukni do mého deníčku je tam úprava aby se to u? nikdy nestalo.
A jeste jedna vec. Kde by se vzal led pri okolni teplote 30 stupnu nad nulou? Stalo se mi to v cervenci a po hodine jizdy ... Takze o studenym motoru nemuze byt rec.

Re: turbo - long story ...

Napsal: sob zář 10, 2011 20:40
od jeník1
cotton píše:Tak moje zku?enosti s výměnou turba a se servisem RegioAuto v Hradci.

Pondělí:
Přijel jsem do servisu, technik nastartoval auto, se?lápnul plyn a hned měl jasno - turbo v tahu. Turbo musí objednat a ne-expres do čtvrtka (včetně opravy). Dá se objednat pouze repas, nové se nedodává. Odhadovaná (a pak i reálná) cena cca 15 000 (repas. turbo + práce + filtry atd.).

Čtvrtek:
Volám do servisu (měli volat oni) - turbo sice vyměněné, ale píská i to nové. Mám si to přijet poslechnout, jestli si to chci vzít, ne? objednají nové.

Pátek:
Turbo fakt píská pořád, domlouvám se servisem a? ho na vlastní náklady objednají expres. Musejí se poradit s technikem z Fiatu, který tam přijede, proto?e se jim to nestalo poprvé. V pondělí bude opravené. Jinak mi ukazují to původní turbo a lopatky jsou fakt úplně osekané. Prý zmrzlá ledová tří?? (u? se to tady někde ře?ilo).

Pondělí:
Volají ze servisu - dal?í turbo opět píská, tentokrát to ře?í u? majitel s Fiatem - domluvený expres úplně nového turba z Itálie přímo z výrobní linky. Oprava domluvena na úterý (doprava z Itálie za míň ne? 12 hodin ... ??)

Úterý:
Telefon ze servisu. Konečně v?echno v pořádku. Mám se stavit pro auto. Po vyjetí ze servisu jsem je?tě ve městě zjistil, ?e při men?ích rychlostech ale vy??í otáčkách (prostě kdy? je je?tě sly?et motor a ne jen odpor vzduchu) je pořád sly?et takové men?í pískání - ale u? rozdílné od toho "houkání" před tím. Říkám si OK, to by mohlo být normální.

Po asi 3 dnech provozu:
Na dálnici jsem najednou začal sly?et hodně silné pískání, které tam před tím nebylo a přehlu?ilo i ten proud vzduchu. Na?tvaně volám do servisu, ?e to turbo píská zase. Nevěří, ale ?e se mám stavit. Pro jistotu je?tě volám do Fíatu a asi přes 3 lidi jsem se dostal na člověka, který to s nimi ře?il. Ten mi řekl, ?e ta jejich teorie o zmrzlé vodě se mu moc nelíbí, proto?e je tam filtr, který by to zachytil. Spí? to tipuje na něco velkého, co pro?lo přes lopatky - mo?ná ?patně uchycený/přidelaný filtr (nevím přesně který, ale 3 měsíce zpátky jsem tam byl na garanče, kde filtry měnili).

V servisu to technik projí?dí, ale tvrdí, ?e to je naprosto normální. Problém je, ?e v ten den to turbo pískalo celkem normálně a nikoliv tou "pí?talou" jak na dálnici. Ale slíbí, ?e to celé rad?i přetěsní. Odpoledne se mám stavit.

Odpoledne volám do servisu a dostávám odpověď, ?e to celé přetěsnili a teď u? je to fakt úplně tiché. Na moji otázku, proč ráno tvrdil, ?e je to normální mi jen zopakoval, ?e teď to fakt u? vůbec nepíská. V servisu jsem si vyzvedl akorát klíčky a bylo to (?ádné papírování ... vůbec nic ... ??).

Po 4 týdnech mů?u říct, ?e turbo je skutečně krásně tiché, tak jak bylo před tím akorát se zas objevilo něco jiného - u? jsem dvakrát dolíval kapalinu do chladiče! Nejdřív jsem si myslel (po návratu ze servisu), ?e jsem si toho předtím nev?iml, tak jsem dolill (z min na max), jen?e teď je to zase na min! To by mě zajímalo, co v?echno v tom servisu zmr?ili!

Uff, no prostě značkový servis. Kdy? pominu tu anabázi s výměnou repasovaného turba (dle potvrzení z Fiatu to skutečně byla ?patná série) tak tohle u? me fakt začíná pěkně ?tvát. Ale zmr?ili to, tak a? si to opraví ... :-((((
A není lep?í koupit auto bez turba?

Re: turbo - long story ...

Napsal: sob zář 10, 2011 20:45
od cotton
jeník1 píše:
cotton píše:Tak moje zku?enosti s výměnou turba a se servisem RegioAuto v Hradci.

Pondělí:
Přijel jsem do servisu, technik nastartoval auto, se?lápnul plyn a hned měl jasno - turbo v tahu. Turbo musí objednat a ne-expres do čtvrtka (včetně opravy). Dá se objednat pouze repas, nové se nedodává. Odhadovaná (a pak i reálná) cena cca 15 000 (repas. turbo + práce + filtry atd.).

Čtvrtek:
Volám do servisu (měli volat oni) - turbo sice vyměněné, ale píská i to nové. Mám si to přijet poslechnout, jestli si to chci vzít, ne? objednají nové.

Pátek:
Turbo fakt píská pořád, domlouvám se servisem a? ho na vlastní náklady objednají expres. Musejí se poradit s technikem z Fiatu, který tam přijede, proto?e se jim to nestalo poprvé. V pondělí bude opravené. Jinak mi ukazují to původní turbo a lopatky jsou fakt úplně osekané. Prý zmrzlá ledová tří?? (u? se to tady někde ře?ilo).

Pondělí:
Volají ze servisu - dal?í turbo opět píská, tentokrát to ře?í u? majitel s Fiatem - domluvený expres úplně nového turba z Itálie přímo z výrobní linky. Oprava domluvena na úterý (doprava z Itálie za míň ne? 12 hodin ... ??)

Úterý:
Telefon ze servisu. Konečně v?echno v pořádku. Mám se stavit pro auto. Po vyjetí ze servisu jsem je?tě ve městě zjistil, ?e při men?ích rychlostech ale vy??í otáčkách (prostě kdy? je je?tě sly?et motor a ne jen odpor vzduchu) je pořád sly?et takové men?í pískání - ale u? rozdílné od toho "houkání" před tím. Říkám si OK, to by mohlo být normální.

Po asi 3 dnech provozu:
Na dálnici jsem najednou začal sly?et hodně silné pískání, které tam před tím nebylo a přehlu?ilo i ten proud vzduchu. Na?tvaně volám do servisu, ?e to turbo píská zase. Nevěří, ale ?e se mám stavit. Pro jistotu je?tě volám do Fíatu a asi přes 3 lidi jsem se dostal na člověka, který to s nimi ře?il. Ten mi řekl, ?e ta jejich teorie o zmrzlé vodě se mu moc nelíbí, proto?e je tam filtr, který by to zachytil. Spí? to tipuje na něco velkého, co pro?lo přes lopatky - mo?ná ?patně uchycený/přidelaný filtr (nevím přesně který, ale 3 měsíce zpátky jsem tam byl na garanče, kde filtry měnili).

V servisu to technik projí?dí, ale tvrdí, ?e to je naprosto normální. Problém je, ?e v ten den to turbo pískalo celkem normálně a nikoliv tou "pí?talou" jak na dálnici. Ale slíbí, ?e to celé rad?i přetěsní. Odpoledne se mám stavit.

Odpoledne volám do servisu a dostávám odpověď, ?e to celé přetěsnili a teď u? je to fakt úplně tiché. Na moji otázku, proč ráno tvrdil, ?e je to normální mi jen zopakoval, ?e teď to fakt u? vůbec nepíská. V servisu jsem si vyzvedl akorát klíčky a bylo to (?ádné papírování ... vůbec nic ... ??).

Po 4 týdnech mů?u říct, ?e turbo je skutečně krásně tiché, tak jak bylo před tím akorát se zas objevilo něco jiného - u? jsem dvakrát dolíval kapalinu do chladiče! Nejdřív jsem si myslel (po návratu ze servisu), ?e jsem si toho předtím nev?iml, tak jsem dolill (z min na max), jen?e teď je to zase na min! To by mě zajímalo, co v?echno v tom servisu zmr?ili!

Uff, no prostě značkový servis. Kdy? pominu tu anabázi s výměnou repasovaného turba (dle potvrzení z Fiatu to skutečně byla ?patná série) tak tohle u? me fakt začíná pěkně ?tvát. Ale zmr?ili to, tak a? si to opraví ... :-((((
A není lep?í koupit auto bez turba?
No jo, ale dieselu bez turba uz se dneska moc nedela :-( a ono vlastne i benzinu bez turba ubyva ...

1.3 jtd

Napsal: sob zář 10, 2011 21:41
od Snoopy
No teďka v ČR u? nekoupí? ?ádnou naftu co nemá turbo.. 1 turbo je v?ude a čím dál víc se začínaj davat 2..A BMW prej do roka začne prodávat motor se 3 ...

Re: turbo - long story ...

Napsal: ned zář 11, 2011 17:36
od jeník1
cotton píše:
jeník1 píše:
cotton píše:Tak moje zku?enosti s výměnou turba a se servisem RegioAuto v Hradci.

Pondělí:
Přijel jsem do servisu, technik nastartoval auto, se?lápnul plyn a hned měl jasno - turbo v tahu. Turbo musí objednat a ne-expres do čtvrtka (včetně opravy). Dá se objednat pouze repas, nové se nedodává. Odhadovaná (a pak i reálná) cena cca 15 000 (repas. turbo + práce + filtry atd.).

Čtvrtek:
Volám do servisu (měli volat oni) - turbo sice vyměněné, ale píská i to nové. Mám si to přijet poslechnout, jestli si to chci vzít, ne? objednají nové.

Pátek:
Turbo fakt píská pořád, domlouvám se servisem a? ho na vlastní náklady objednají expres. Musejí se poradit s technikem z Fiatu, který tam přijede, proto?e se jim to nestalo poprvé. V pondělí bude opravené. Jinak mi ukazují to původní turbo a lopatky jsou fakt úplně osekané. Prý zmrzlá ledová tří?? (u? se to tady někde ře?ilo).

Pondělí:
Volají ze servisu - dal?í turbo opět píská, tentokrát to ře?í u? majitel s Fiatem - domluvený expres úplně nového turba z Itálie přímo z výrobní linky. Oprava domluvena na úterý (doprava z Itálie za míň ne? 12 hodin ... ??)

Úterý:
Telefon ze servisu. Konečně v?echno v pořádku. Mám se stavit pro auto. Po vyjetí ze servisu jsem je?tě ve městě zjistil, ?e při men?ích rychlostech ale vy??í otáčkách (prostě kdy? je je?tě sly?et motor a ne jen odpor vzduchu) je pořád sly?et takové men?í pískání - ale u? rozdílné od toho "houkání" před tím. Říkám si OK, to by mohlo být normální.

Po asi 3 dnech provozu:
Na dálnici jsem najednou začal sly?et hodně silné pískání, které tam před tím nebylo a přehlu?ilo i ten proud vzduchu. Na?tvaně volám do servisu, ?e to turbo píská zase. Nevěří, ale ?e se mám stavit. Pro jistotu je?tě volám do Fíatu a asi přes 3 lidi jsem se dostal na člověka, který to s nimi ře?il. Ten mi řekl, ?e ta jejich teorie o zmrzlé vodě se mu moc nelíbí, proto?e je tam filtr, který by to zachytil. Spí? to tipuje na něco velkého, co pro?lo přes lopatky - mo?ná ?patně uchycený/přidelaný filtr (nevím přesně který, ale 3 měsíce zpátky jsem tam byl na garanče, kde filtry měnili).

V servisu to technik projí?dí, ale tvrdí, ?e to je naprosto normální. Problém je, ?e v ten den to turbo pískalo celkem normálně a nikoliv tou "pí?talou" jak na dálnici. Ale slíbí, ?e to celé rad?i přetěsní. Odpoledne se mám stavit.

Odpoledne volám do servisu a dostávám odpověď, ?e to celé přetěsnili a teď u? je to fakt úplně tiché. Na moji otázku, proč ráno tvrdil, ?e je to normální mi jen zopakoval, ?e teď to fakt u? vůbec nepíská. V servisu jsem si vyzvedl akorát klíčky a bylo to (?ádné papírování ... vůbec nic ... ??).

Po 4 týdnech mů?u říct, ?e turbo je skutečně krásně tiché, tak jak bylo před tím akorát se zas objevilo něco jiného - u? jsem dvakrát dolíval kapalinu do chladiče! Nejdřív jsem si myslel (po návratu ze servisu), ?e jsem si toho předtím nev?iml, tak jsem dolill (z min na max), jen?e teď je to zase na min! To by mě zajímalo, co v?echno v tom servisu zmr?ili!

Uff, no prostě značkový servis. Kdy? pominu tu anabázi s výměnou repasovaného turba (dle potvrzení z Fiatu to skutečně byla ?patná série) tak tohle u? me fakt začíná pěkně ?tvát. Ale zmr?ili to, tak a? si to opraví ... :-((((
A není lep?í koupit auto bez turba?
No jo, ale dieselu bez turba uz se dneska moc nedela :-( a ono vlastne i benzinu bez turba ubyva ...
Benzínových aut bez turba je zatím drtivá vět?ina.

Napsal: ned zář 11, 2011 19:54
od Bongo-Bong
o tom pochybuj...ty co sjizdi z linky uz vetsinou turba maji.. :wink: