Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Ked ma GP klimu tak je tam len jedna vrtula ktora chladi aj vodny chladič aj klimovy?

Či je to zvla?t ako u niektorych aut... ?
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »


cotton napsal:

cotton píše:Ahoj. Dneska mi nejak podivne zacalo piskat z motoru - teda nejsem si jisty jestli je to z motoru. Kdyz otevru predni kapotu, tak to moc poznat neni, spis zevnitr. Dela to pri otackach vyssich nez cca 2000 a ton se zvysuje. Tipnul bych na turbo, ale doufam ze to bude neco jednodussiho (a levnejsiho ...). Niz je link na youtube, kde je nahrany vicemene ten samy zvuk z BMW ... je to skoro to same ... Diky za rady.
http://www.youtube.com/watch?v=6dZZeryK7BI


Mjet 1.3, 55kw.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Jak to popisuje? tak nejspí? to bude turbo, asi se ti tam dostala nečistota která proběhla po turbíně a poničila lopatky.
Sundej sací hadici a podívej se tam, nebo to vyfo? a foto sem hoď a? se podívám.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
cotton
kolemjdoucí
Příspěvky: 19
Registrován: pát dub 23, 2010 11:16

Příspěvek od cotton »

Jirka píše:Jak to popisuje? tak nejspí? to bude turbo, asi se ti tam dostala nečistota která proběhla po turbíně a poničila lopatky.
Sundej sací hadici a podívej se tam, nebo to vyfo? a foto sem hoď a? se podívám.
Dik za odpoved, ale radsi se v tom hrabat nebudu. V pondeli to odvezu do servisu, tak uvidim ... Diky.
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Oprava po?kozené turbíny počítej tak 8tis.kč , nová skoro 15tis.
Jinak se je?tě nechá výměnným způsobem ve fiatu a to je kolem 12tis.
Alespoň to tak bylo asi tak rok nazpátek co jsem to dělal kámo?ovi.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
cotton
kolemjdoucí
Příspěvky: 19
Registrován: pát dub 23, 2010 11:16

Příspěvek od cotton »

Jirka píše:Oprava po?kozené turbíny počítej tak 8tis.kč , nová skoro 15tis.
Jinak se je?tě nechá výměnným způsobem ve fiatu a to je kolem 12tis.
Alespoň to tak bylo asi tak rok nazpátek co jsem to dělal kámo?ovi.
Diky za info! S tou cenou jsem tak nejak pocital, tak si mi to alespon potvrdil. Diky!
cotton
kolemjdoucí
Příspěvky: 19
Registrován: pát dub 23, 2010 11:16

turbo - long story ...

Příspěvek od cotton »

Tak moje zku?enosti s výměnou turba a se servisem RegioAuto v Hradci.

Pondělí:
Přijel jsem do servisu, technik nastartoval auto, se?lápnul plyn a hned měl jasno - turbo v tahu. Turbo musí objednat a ne-expres do čtvrtka (včetně opravy). Dá se objednat pouze repas, nové se nedodává. Odhadovaná (a pak i reálná) cena cca 15 000 (repas. turbo + práce + filtry atd.).

Čtvrtek:
Volám do servisu (měli volat oni) - turbo sice vyměněné, ale píská i to nové. Mám si to přijet poslechnout, jestli si to chci vzít, ne? objednají nové.

Pátek:
Turbo fakt píská pořád, domlouvám se servisem a? ho na vlastní náklady objednají expres. Musejí se poradit s technikem z Fiatu, který tam přijede, proto?e se jim to nestalo poprvé. V pondělí bude opravené. Jinak mi ukazují to původní turbo a lopatky jsou fakt úplně osekané. Prý zmrzlá ledová tří?? (u? se to tady někde ře?ilo).

Pondělí:
Volají ze servisu - dal?í turbo opět píská, tentokrát to ře?í u? majitel s Fiatem - domluvený expres úplně nového turba z Itálie přímo z výrobní linky. Oprava domluvena na úterý (doprava z Itálie za míň ne? 12 hodin ... ??)

Úterý:
Telefon ze servisu. Konečně v?echno v pořádku. Mám se stavit pro auto. Po vyjetí ze servisu jsem je?tě ve městě zjistil, ?e při men?ích rychlostech ale vy??í otáčkách (prostě kdy? je je?tě sly?et motor a ne jen odpor vzduchu) je pořád sly?et takové men?í pískání - ale u? rozdílné od toho "houkání" před tím. Říkám si OK, to by mohlo být normální.

Po asi 3 dnech provozu:
Na dálnici jsem najednou začal sly?et hodně silné pískání, které tam před tím nebylo a přehlu?ilo i ten proud vzduchu. Na?tvaně volám do servisu, ?e to turbo píská zase. Nevěří, ale ?e se mám stavit. Pro jistotu je?tě volám do Fíatu a asi přes 3 lidi jsem se dostal na člověka, který to s nimi ře?il. Ten mi řekl, ?e ta jejich teorie o zmrzlé vodě se mu moc nelíbí, proto?e je tam filtr, který by to zachytil. Spí? to tipuje na něco velkého, co pro?lo přes lopatky - mo?ná ?patně uchycený/přidelaný filtr (nevím přesně který, ale 3 měsíce zpátky jsem tam byl na garanče, kde filtry měnili).

V servisu to technik projí?dí, ale tvrdí, ?e to je naprosto normální. Problém je, ?e v ten den to turbo pískalo celkem normálně a nikoliv tou "pí?talou" jak na dálnici. Ale slíbí, ?e to celé rad?i přetěsní. Odpoledne se mám stavit.

Odpoledne volám do servisu a dostávám odpověď, ?e to celé přetěsnili a teď u? je to fakt úplně tiché. Na moji otázku, proč ráno tvrdil, ?e je to normální mi jen zopakoval, ?e teď to fakt u? vůbec nepíská. V servisu jsem si vyzvedl akorát klíčky a bylo to (?ádné papírování ... vůbec nic ... ??).

Po 4 týdnech mů?u říct, ?e turbo je skutečně krásně tiché, tak jak bylo před tím akorát se zas objevilo něco jiného - u? jsem dvakrát dolíval kapalinu do chladiče! Nejdřív jsem si myslel (po návratu ze servisu), ?e jsem si toho předtím nev?iml, tak jsem dolill (z min na max), jen?e teď je to zase na min! To by mě zajímalo, co v?echno v tom servisu zmr?ili!

Uff, no prostě značkový servis. Kdy? pominu tu anabázi s výměnou repasovaného turba (dle potvrzení z Fiatu to skutečně byla ?patná série) tak tohle u? me fakt začíná pěkně ?tvát. Ale zmr?ili to, tak a? si to opraví ... :-((((
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Turbo jsi měl poslat sem: http://www.turbopower.cz/
Jedno konkrétně z tohodle motoru jsme tam měli a bez problémů a cena 8tis.
Jinak to turbo ti na 100procent zničil led který ti tam vlítnul přes oddech motoru tam ?ádný filtr není.
Jinak koukni do mého deníčku je tam úprava aby se to u? nikdy nestalo.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
cotton
kolemjdoucí
Příspěvky: 19
Registrován: pát dub 23, 2010 11:16

Příspěvek od cotton »

Jirka píše:Turbo jsi měl poslat sem: http://www.turbopower.cz/
Jedno konkrétně z tohodle motoru jsme tam měli a bez problémů a cena 8tis.
Jinak to turbo ti na 100procent zničil led který ti tam vlítnul přes oddech motoru tam ?ádný filtr není.
Jinak koukni do mého deníčku je tam úprava aby se to u? nikdy nestalo.
Jezdim do aut. servisu (teda spis jezdil jsem ... :-(( ), protoze predpokladam, ze to zvladnou opravit nejlip a nejrychleji. Tenhle repas by musel namontovat nejaky jiny servis ... A vzhledem ke zkusenostem, kdyz jsem chtel nechat vymenit spinac zapalovani, ktery jsem si musel sehnat sam a porad jsem slysel - "Tohle auto jsem nikdy nedelal ... nemam na to diagnostiku ... atd. - tak jsem se tomu chtel vyhnout. No, nevyhnul ... :-((
cotton
kolemjdoucí
Příspěvky: 19
Registrován: pát dub 23, 2010 11:16

Příspěvek od cotton »

Jirka píše:Turbo jsi měl poslat sem: http://www.turbopower.cz/
Jedno konkrétně z tohodle motoru jsme tam měli a bez problémů a cena 8tis.
Jinak to turbo ti na 100procent zničil led který ti tam vlítnul přes oddech motoru tam ?ádný filtr není.
Jinak koukni do mého deníčku je tam úprava aby se to u? nikdy nestalo.
A jeste jedna vec. Kde by se vzal led pri okolni teplote 30 stupnu nad nulou? Stalo se mi to v cervenci a po hodine jizdy ... Takze o studenym motoru nemuze byt rec.
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo - long story ...

Příspěvek od jeník1 »

cotton píše:Tak moje zku?enosti s výměnou turba a se servisem RegioAuto v Hradci.

Pondělí:
Přijel jsem do servisu, technik nastartoval auto, se?lápnul plyn a hned měl jasno - turbo v tahu. Turbo musí objednat a ne-expres do čtvrtka (včetně opravy). Dá se objednat pouze repas, nové se nedodává. Odhadovaná (a pak i reálná) cena cca 15 000 (repas. turbo + práce + filtry atd.).

Čtvrtek:
Volám do servisu (měli volat oni) - turbo sice vyměněné, ale píská i to nové. Mám si to přijet poslechnout, jestli si to chci vzít, ne? objednají nové.

Pátek:
Turbo fakt píská pořád, domlouvám se servisem a? ho na vlastní náklady objednají expres. Musejí se poradit s technikem z Fiatu, který tam přijede, proto?e se jim to nestalo poprvé. V pondělí bude opravené. Jinak mi ukazují to původní turbo a lopatky jsou fakt úplně osekané. Prý zmrzlá ledová tří?? (u? se to tady někde ře?ilo).

Pondělí:
Volají ze servisu - dal?í turbo opět píská, tentokrát to ře?í u? majitel s Fiatem - domluvený expres úplně nového turba z Itálie přímo z výrobní linky. Oprava domluvena na úterý (doprava z Itálie za míň ne? 12 hodin ... ??)

Úterý:
Telefon ze servisu. Konečně v?echno v pořádku. Mám se stavit pro auto. Po vyjetí ze servisu jsem je?tě ve městě zjistil, ?e při men?ích rychlostech ale vy??í otáčkách (prostě kdy? je je?tě sly?et motor a ne jen odpor vzduchu) je pořád sly?et takové men?í pískání - ale u? rozdílné od toho "houkání" před tím. Říkám si OK, to by mohlo být normální.

Po asi 3 dnech provozu:
Na dálnici jsem najednou začal sly?et hodně silné pískání, které tam před tím nebylo a přehlu?ilo i ten proud vzduchu. Na?tvaně volám do servisu, ?e to turbo píská zase. Nevěří, ale ?e se mám stavit. Pro jistotu je?tě volám do Fíatu a asi přes 3 lidi jsem se dostal na člověka, který to s nimi ře?il. Ten mi řekl, ?e ta jejich teorie o zmrzlé vodě se mu moc nelíbí, proto?e je tam filtr, který by to zachytil. Spí? to tipuje na něco velkého, co pro?lo přes lopatky - mo?ná ?patně uchycený/přidelaný filtr (nevím přesně který, ale 3 měsíce zpátky jsem tam byl na garanče, kde filtry měnili).

V servisu to technik projí?dí, ale tvrdí, ?e to je naprosto normální. Problém je, ?e v ten den to turbo pískalo celkem normálně a nikoliv tou "pí?talou" jak na dálnici. Ale slíbí, ?e to celé rad?i přetěsní. Odpoledne se mám stavit.

Odpoledne volám do servisu a dostávám odpověď, ?e to celé přetěsnili a teď u? je to fakt úplně tiché. Na moji otázku, proč ráno tvrdil, ?e je to normální mi jen zopakoval, ?e teď to fakt u? vůbec nepíská. V servisu jsem si vyzvedl akorát klíčky a bylo to (?ádné papírování ... vůbec nic ... ??).

Po 4 týdnech mů?u říct, ?e turbo je skutečně krásně tiché, tak jak bylo před tím akorát se zas objevilo něco jiného - u? jsem dvakrát dolíval kapalinu do chladiče! Nejdřív jsem si myslel (po návratu ze servisu), ?e jsem si toho předtím nev?iml, tak jsem dolill (z min na max), jen?e teď je to zase na min! To by mě zajímalo, co v?echno v tom servisu zmr?ili!

Uff, no prostě značkový servis. Kdy? pominu tu anabázi s výměnou repasovaného turba (dle potvrzení z Fiatu to skutečně byla ?patná série) tak tohle u? me fakt začíná pěkně ?tvát. Ale zmr?ili to, tak a? si to opraví ... :-((((
A není lep?í koupit auto bez turba?
cotton
kolemjdoucí
Příspěvky: 19
Registrován: pát dub 23, 2010 11:16

Re: turbo - long story ...

Příspěvek od cotton »

jeník1 píše:
cotton píše:Tak moje zku?enosti s výměnou turba a se servisem RegioAuto v Hradci.

Pondělí:
Přijel jsem do servisu, technik nastartoval auto, se?lápnul plyn a hned měl jasno - turbo v tahu. Turbo musí objednat a ne-expres do čtvrtka (včetně opravy). Dá se objednat pouze repas, nové se nedodává. Odhadovaná (a pak i reálná) cena cca 15 000 (repas. turbo + práce + filtry atd.).

Čtvrtek:
Volám do servisu (měli volat oni) - turbo sice vyměněné, ale píská i to nové. Mám si to přijet poslechnout, jestli si to chci vzít, ne? objednají nové.

Pátek:
Turbo fakt píská pořád, domlouvám se servisem a? ho na vlastní náklady objednají expres. Musejí se poradit s technikem z Fiatu, který tam přijede, proto?e se jim to nestalo poprvé. V pondělí bude opravené. Jinak mi ukazují to původní turbo a lopatky jsou fakt úplně osekané. Prý zmrzlá ledová tří?? (u? se to tady někde ře?ilo).

Pondělí:
Volají ze servisu - dal?í turbo opět píská, tentokrát to ře?í u? majitel s Fiatem - domluvený expres úplně nového turba z Itálie přímo z výrobní linky. Oprava domluvena na úterý (doprava z Itálie za míň ne? 12 hodin ... ??)

Úterý:
Telefon ze servisu. Konečně v?echno v pořádku. Mám se stavit pro auto. Po vyjetí ze servisu jsem je?tě ve městě zjistil, ?e při men?ích rychlostech ale vy??í otáčkách (prostě kdy? je je?tě sly?et motor a ne jen odpor vzduchu) je pořád sly?et takové men?í pískání - ale u? rozdílné od toho "houkání" před tím. Říkám si OK, to by mohlo být normální.

Po asi 3 dnech provozu:
Na dálnici jsem najednou začal sly?et hodně silné pískání, které tam před tím nebylo a přehlu?ilo i ten proud vzduchu. Na?tvaně volám do servisu, ?e to turbo píská zase. Nevěří, ale ?e se mám stavit. Pro jistotu je?tě volám do Fíatu a asi přes 3 lidi jsem se dostal na člověka, který to s nimi ře?il. Ten mi řekl, ?e ta jejich teorie o zmrzlé vodě se mu moc nelíbí, proto?e je tam filtr, který by to zachytil. Spí? to tipuje na něco velkého, co pro?lo přes lopatky - mo?ná ?patně uchycený/přidelaný filtr (nevím přesně který, ale 3 měsíce zpátky jsem tam byl na garanče, kde filtry měnili).

V servisu to technik projí?dí, ale tvrdí, ?e to je naprosto normální. Problém je, ?e v ten den to turbo pískalo celkem normálně a nikoliv tou "pí?talou" jak na dálnici. Ale slíbí, ?e to celé rad?i přetěsní. Odpoledne se mám stavit.

Odpoledne volám do servisu a dostávám odpověď, ?e to celé přetěsnili a teď u? je to fakt úplně tiché. Na moji otázku, proč ráno tvrdil, ?e je to normální mi jen zopakoval, ?e teď to fakt u? vůbec nepíská. V servisu jsem si vyzvedl akorát klíčky a bylo to (?ádné papírování ... vůbec nic ... ??).

Po 4 týdnech mů?u říct, ?e turbo je skutečně krásně tiché, tak jak bylo před tím akorát se zas objevilo něco jiného - u? jsem dvakrát dolíval kapalinu do chladiče! Nejdřív jsem si myslel (po návratu ze servisu), ?e jsem si toho předtím nev?iml, tak jsem dolill (z min na max), jen?e teď je to zase na min! To by mě zajímalo, co v?echno v tom servisu zmr?ili!

Uff, no prostě značkový servis. Kdy? pominu tu anabázi s výměnou repasovaného turba (dle potvrzení z Fiatu to skutečně byla ?patná série) tak tohle u? me fakt začíná pěkně ?tvát. Ale zmr?ili to, tak a? si to opraví ... :-((((
A není lep?í koupit auto bez turba?
No jo, ale dieselu bez turba uz se dneska moc nedela :-( a ono vlastne i benzinu bez turba ubyva ...
Snoopy
Návštěvník
Příspěvky: 141
Registrován: pát kvě 01, 2009 23:59

1.3 jtd

Příspěvek od Snoopy »

No teďka v ČR u? nekoupí? ?ádnou naftu co nemá turbo.. 1 turbo je v?ude a čím dál víc se začínaj davat 2..A BMW prej do roka začne prodávat motor se 3 ...
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo - long story ...

Příspěvek od jeník1 »

cotton píše:
jeník1 píše:
cotton píše:Tak moje zku?enosti s výměnou turba a se servisem RegioAuto v Hradci.

Pondělí:
Přijel jsem do servisu, technik nastartoval auto, se?lápnul plyn a hned měl jasno - turbo v tahu. Turbo musí objednat a ne-expres do čtvrtka (včetně opravy). Dá se objednat pouze repas, nové se nedodává. Odhadovaná (a pak i reálná) cena cca 15 000 (repas. turbo + práce + filtry atd.).

Čtvrtek:
Volám do servisu (měli volat oni) - turbo sice vyměněné, ale píská i to nové. Mám si to přijet poslechnout, jestli si to chci vzít, ne? objednají nové.

Pátek:
Turbo fakt píská pořád, domlouvám se servisem a? ho na vlastní náklady objednají expres. Musejí se poradit s technikem z Fiatu, který tam přijede, proto?e se jim to nestalo poprvé. V pondělí bude opravené. Jinak mi ukazují to původní turbo a lopatky jsou fakt úplně osekané. Prý zmrzlá ledová tří?? (u? se to tady někde ře?ilo).

Pondělí:
Volají ze servisu - dal?í turbo opět píská, tentokrát to ře?í u? majitel s Fiatem - domluvený expres úplně nového turba z Itálie přímo z výrobní linky. Oprava domluvena na úterý (doprava z Itálie za míň ne? 12 hodin ... ??)

Úterý:
Telefon ze servisu. Konečně v?echno v pořádku. Mám se stavit pro auto. Po vyjetí ze servisu jsem je?tě ve městě zjistil, ?e při men?ích rychlostech ale vy??í otáčkách (prostě kdy? je je?tě sly?et motor a ne jen odpor vzduchu) je pořád sly?et takové men?í pískání - ale u? rozdílné od toho "houkání" před tím. Říkám si OK, to by mohlo být normální.

Po asi 3 dnech provozu:
Na dálnici jsem najednou začal sly?et hodně silné pískání, které tam před tím nebylo a přehlu?ilo i ten proud vzduchu. Na?tvaně volám do servisu, ?e to turbo píská zase. Nevěří, ale ?e se mám stavit. Pro jistotu je?tě volám do Fíatu a asi přes 3 lidi jsem se dostal na člověka, který to s nimi ře?il. Ten mi řekl, ?e ta jejich teorie o zmrzlé vodě se mu moc nelíbí, proto?e je tam filtr, který by to zachytil. Spí? to tipuje na něco velkého, co pro?lo přes lopatky - mo?ná ?patně uchycený/přidelaný filtr (nevím přesně který, ale 3 měsíce zpátky jsem tam byl na garanče, kde filtry měnili).

V servisu to technik projí?dí, ale tvrdí, ?e to je naprosto normální. Problém je, ?e v ten den to turbo pískalo celkem normálně a nikoliv tou "pí?talou" jak na dálnici. Ale slíbí, ?e to celé rad?i přetěsní. Odpoledne se mám stavit.

Odpoledne volám do servisu a dostávám odpověď, ?e to celé přetěsnili a teď u? je to fakt úplně tiché. Na moji otázku, proč ráno tvrdil, ?e je to normální mi jen zopakoval, ?e teď to fakt u? vůbec nepíská. V servisu jsem si vyzvedl akorát klíčky a bylo to (?ádné papírování ... vůbec nic ... ??).

Po 4 týdnech mů?u říct, ?e turbo je skutečně krásně tiché, tak jak bylo před tím akorát se zas objevilo něco jiného - u? jsem dvakrát dolíval kapalinu do chladiče! Nejdřív jsem si myslel (po návratu ze servisu), ?e jsem si toho předtím nev?iml, tak jsem dolill (z min na max), jen?e teď je to zase na min! To by mě zajímalo, co v?echno v tom servisu zmr?ili!

Uff, no prostě značkový servis. Kdy? pominu tu anabázi s výměnou repasovaného turba (dle potvrzení z Fiatu to skutečně byla ?patná série) tak tohle u? me fakt začíná pěkně ?tvát. Ale zmr?ili to, tak a? si to opraví ... :-((((
A není lep?í koupit auto bez turba?
No jo, ale dieselu bez turba uz se dneska moc nedela :-( a ono vlastne i benzinu bez turba ubyva ...
Benzínových aut bez turba je zatím drtivá vět?ina.
Bongo-Bong
Návštěvník
Příspěvky: 106
Registrován: sob úno 19, 2011 12:25
Bydliště: Prosečné

Příspěvek od Bongo-Bong »

o tom pochybuj...ty co sjizdi z linky uz vetsinou turba maji.. :wink:
1.3jtd 74kw 25O N.m
Odpovědět