Stránka 50 z 56
Napsal: sob zář 11, 2010 11:11
od Jarouš
Du?an píše:Jarou? píše:
osobně bych nikdy nenechal stát auto jen na "kvalt")
... nevím proč. Max. udr?ování hybnosti lanovodů a proto snad nemusím ručku zatahovat 10x denně. Proto nepou?ívám ručku na rovině. A rovinek je u nás dost.
Mů?e? mi teda vysvětlit, čemu prospěje? a co u?etří?, kdy? nebude? zatahovat na rovince lehce ručku a nechá? tam jenom kvalt?

Napsal: sob zář 11, 2010 11:24
od Dušan
Nic neu?etřím. Ale auto je na rovině zabezpečeno proti samovolnému pohybu i na zpátečku. Jedním slovem POHODLNOST

Je?tě bych mohl kola podkládat klínem, ne?

Napsal: sob zář 11, 2010 11:40
od Jarouš
Du?an píše:Nic neu?etřím. Ale auto je na rovině zabezpečeno proti samovolnému pohybu i na zpátečku. Jedním slovem POHODLNOST

Je?tě bych mohl kola podkládat klínem, ne?

Jasně, ?e pohodlnost

...časem vykoupená zatuhlým mechanismem ruční brzdy. Vím o čem mluvím, kdysi jsem byl taky "pohodlný" a vymstilo se mi to v?dycky.

Napsal: sob zář 11, 2010 13:38
od JardaK.
Jarou? píše:Du?an píše:Nic neu?etřím. Ale auto je na rovině zabezpečeno proti samovolnému pohybu i na zpátečku. Jedním slovem POHODLNOST

Je?tě bych mohl kola podkládat klínem, ne?

Jasně, ?e pohodlnost

...časem vykoupená zatuhlým mechanismem ruční brzdy. Vím o čem mluvím, kdysi jsem byl taky "pohodlný" a vymstilo se mi to v?dycky.

Zajímavé názory! Přiznávám se, ?e na rovině taky ruční brzdu nedávám, v kopci v?dycky a v prud?ím i ten kámen pod kolo.
Napsal: sob zář 11, 2010 17:10
od kuta33
Ruční brzda se pou?ívá k parkování???
Já maslel, ?e je jenom na blbnutí v zimě.

Napsal: sob zář 11, 2010 17:54
od Dušan
Du?an píše:V pondělí volám a domluvím servis. Jeliko? prakticky nepou?ívám ruční brzdu, dnes jsem zjistil (kdy? jsem ji chtěl zatáhnout), ?e ji sotva zatahnu na první zub.
V pondělí volám servis a domluvím přistavení GP-čka. Celou věc budu
po?adovat ře?it jako reklamaci provedené prohlídky a seřízení.

Dnes jsem zjistil 1. viditelné prosakování brzdovky z bubnu. Tak?e je to v?e jasné. Jen nevím, jestli při té servisní prohlídce ?lo zjistit ?patný stav nějakých těsnění, nebo ne - no a nyní po 6. týdnech .........
Tak?e ?ádná reklamace, ale servisní úkon (oprava).
P.S. Pro ostatní: na který zub zatahnete u svého GP-čka ručku? Není na 1. zub přespříli? uta?ená?
Napsal: sob zář 11, 2010 18:13
od Jarouš
Du?an píše:Du?an píše:V pondělí volám a domluvím servis. Jeliko? prakticky nepou?ívám ruční brzdu, dnes jsem zjistil (kdy? jsem ji chtěl zatáhnout), ?e ji sotva zatahnu na první zub.
V pondělí volám servis a domluvím přistavení GP-čka. Celou věc budu
po?adovat ře?it jako reklamaci provedené prohlídky a seřízení.

Dnes jsem zjistil 1. viditelné prosakování brzdovky z bubnu. Tak?e je to v?e jasné. Jen nevím, jestli při té servisní prohlídce ?lo zjistit ?patný stav nějakých těsnění, nebo ne - no a nyní po 6. týdnech .........
Tak?e ?ádná reklamace, ale servisní úkon (oprava).
P.S. Pro ostatní: na který zub zatahnete u svého GP-čka ručku? Není na 1. zub přespříli? uta?ená?
1. zub??? na 2.-3. musí začít přibr?dovat, na 5.-6. u? by mělo být bezpečně zabr?děno. Toto platí pro bubnovou brzdu. Kotoučovka se zatahuje míň.
Du?ane, myslím, ?e servis to odrbal tím, ?e ve snaze kompenzovat sní?ený účinek zadního oblo?ení nacucaného brzdovkou, prostě přitáhl lana a dál to neře?ili. Navíc asi neměli bubny ani dole, jinak by zjistili, ?e to teče.
Druhá mo?nost je, ?e to nikde neteklo a jak na?ponovali ty lana a začaly trvale přibr?ďovat kola, tak se po?kodilo těsnění a man?ety brzdového válečku.
Napsal: sob zář 11, 2010 18:31
od Dušan
Jarou? píše:
1. zub??? na 2.-3. musí začít přibr?dovat, na 5.-6. u? by mělo být bezpečně zabr?děno. Toto platí pro bubnovou brzdu. Kotoučovka se zatahuje míň.
V?eobecně se tradovalo o ručce na 3. zub. Toto je určitě moc přita?ené
Jarou? píše:
Du?ane, myslím, ?e servis to odrbal tím, ?e ve snaze kompenzovat sní?ený účinek zadního oblo?ení nacucaného brzdovkou, prostě přitáhl lana a dál to neře?ili. Navíc asi neměli bubny ani dole, jinak by zjistili, ?e to teče..
Já si nemyslím ?e by to udělali. Spí? to bylo v době prohlídky bez úniku - od té doby jsem najel 3500 km
Jarou? píše:
Druhá mo?nost je, ?e to nikde neteklo a jak na?ponovali ty lana a začaly trvale přibr?ďovat kola, tak se po?kodilo těsnění a man?ety brzdového válečku.
To je mo?né a nebo to ruplo i bez toho. To u? se nedopátrám
Napsal: sob zář 11, 2010 18:40
od Jarouš
Du?an píše:Jarou? píše:
1. zub??? na 2.-3. musí začít přibr?dovat, na 5.-6. u? by mělo být bezpečně zabr?děno. Toto platí pro bubnovou brzdu. Kotoučovka se zatahuje míň.
V?eobecně se tradovalo o ručce na 3. zub. Toto je určitě moc přita?ené
No nevím, kde jsi k těmto tradičním číslum při?el, ale kdy? u? jsem tu diskuzi otevřeli, tak jsi se mohl aspoň podívat do manuálu k autu.
citace: "Pro zabrzdění parkovací brzdou zatáhněte páku nahoru na po?adované zabrzdění vozu. Normálně stačí zata?ení o čtyři nebo
pět zubů na rovině a o devět či deset zubů v prudkém svahu a nalo?eným vozem."
"UPOZORNĚNÍ Pokud tomu tak není, vyhledejte autorizovaný servis Fiat a nechte parkovací brzdu seřídit."
...druhou část citovaného textu se rad?i neber moc k srdci....

Napsal: sob zář 11, 2010 18:44
od Dušan
Budu muset asi manuál oprá?it
Napsal: sob zář 11, 2010 19:23
od Jirka
Tak to ti asi při tý servisní prohlídce ty zadní brzdy moc nekontrolovali, proto?e by to muselo být vidět kdy? trochu nadzvedne? prachovku tak to pozná?.
Jestli to chce? dávat v originále tak to bude ranec sada oblo?ení plus oba válečky.
Já to vyře?il výměnou gumiček a prachovek ve válečcích, cena na jedno kolo 105kč a novou sadou oblo?ení Fri-Tech za necelých 1tis. kč.
Lana jsem vůbec ?telovat nemusel na zadních čelistích je samostav a ruční brzda u? brzdí na 1zubu.
Napsal: sob zář 11, 2010 19:31
od Jirka
Du?an píše:Jarou? píše:
1. zub??? na 2.-3. musí začít přibr?dovat, na 5.-6. u? by mělo být bezpečně zabr?děno. Toto platí pro bubnovou brzdu. Kotoučovka se zatahuje míň.
V?eobecně se tradovalo o ručce na 3. zub. Toto je určitě moc přita?ené
Jarou? píše:
To co uvádí? o těch počtech zubů je sice pravda, jenom?e dneska má páka ruční brzdy nejdříve kus volného chodu bez mo?ností zaji?tění zuby, kde?to dříve byli zuby hned od spoda.
Proto se uváděl ten 3-4 zub jako začátek účinku u GP to mů?e? pova?ovat za 1zub.
Napsal: pon zář 13, 2010 9:22
od Dušan
Du?an píše:
Dnes jsem zjistil 1. viditelné prosakování brzdovky z bubnu.
Sna?il jsem se zadat opravu ve Fiatu, ale mají volno a? za týden v úterý.
Obrátik jsem se na servis sítě Auto_kelly, oprava bude ve středu s výměnou válečku, cena za váleček 526,- Kč (výměnu těsnění neře?í a já sám si to neudělám), celkem by to mělo stát asi 1000 Kč, co? akceptuji.
Napsal: pon zář 13, 2010 19:19
od Jirka
Du?an píše:Du?an píše:
Dnes jsem zjistil 1. viditelné prosakování brzdovky z bubnu.
Sna?il jsem se zadat opravu ve Fiatu, ale mají volno a? za týden v úterý.
Obrátik jsem se na servis sítě Auto_kelly, oprava bude ve středu s výměnou válečku, cena za váleček 526,- Kč (výměnu těsnění neře?í a já sám si to neudělám), celkem by to mělo stát asi 1000 Kč, co? akceptuji.
To ale bude cena bez nového oblo?ení.
Osobně si myslim , ?e to oblo?ení bude taky potřeba vyměnit proto?e bude nasáklé kapalinou.
Napsal: pon zář 13, 2010 22:11
od Jarouš
Jirka píše:Du?an píše:Du?an píše:
Dnes jsem zjistil 1. viditelné prosakování brzdovky z bubnu.
Sna?il jsem se zadat opravu ve Fiatu, ale mají volno a? za týden v úterý.
Obrátik jsem se na servis sítě Auto_kelly, oprava bude ve středu s výměnou válečku, cena za váleček 526,- Kč (výměnu těsnění neře?í a já sám si to neudělám), celkem by to mělo stát asi 1000 Kč, co? akceptuji.
To ale bude cena bez nového oblo?ení.
Osobně si myslim , ?e to oblo?ení bude taky potřeba vyměnit proto?e bude nasáklé kapalinou.
Přesně tak, oblo?ení určitě nové.
V?eobecně mi přijde divné, ?e po 60 tkm začnou téct zadní brzdy. Jirko, ty jsi ten stejný problém ře?il při obdobném nájezdu, jestli se nepletu. Nevím, jestli to je náhoda nebo dal?í bolest počátečních roků výroby, případně nekvalitní série těsnění.