Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Pepa B.
Profík
Příspěvky: 1090
Registrován: stř kvě 23, 2007 20:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa B. »

dony píše:... odvoz do práce,hmmm :D ... jak daleko?
jde o ochotu :lol: (3km od Fiatu:) )
bývalé auto - Fiat Bravo 1.6 Mjet, Dynamic 2008 - Techno Grey

bývalé auto - Fiat Grande Punto 5D 1.2 Dynamic 2007 - Underground Grey
Pepik
kolemjdoucí
Příspěvky: 5
Registrován: čtv dub 15, 2010 20:38
Bydliště: Úpice

Příspěvek od Pepik »

1nekros1 píše:sory ze budem rypat ale da sa autobaterka zapojit zle?
Dá,např.kdy? si nev?imne zoxidovaných svorek a neočistí je.Takový ten bílý povlak uvnitř svorky.
Punto 2 - 8V,r.v.2OOO
Pepik
kolemjdoucí
Příspěvky: 5
Registrován: čtv dub 15, 2010 20:38
Bydliště: Úpice

Příspěvek od Pepik »

brasci píše:mne technik v servise hovoril, ?e prúd nejde na ?tartér priamo ale cez 3 relátka... a keď vyhodnotia, ?e je málo ??avy tak sa to k ?tartéru ani nedostane, tak?e to kžudne mô?e by? baterka....
Tak ty relátka bych chtěl vidět.Kdy? se podívá? kam vede ten silný + kabel,tak v?dy přímo ke startéru.
Punto 2 - 8V,r.v.2OOO
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Pepik píše:
brasci píše:mne technik v servise hovoril, ?e prúd nejde na ?tartér priamo ale cez 3 relátka... a keď vyhodnotia, ?e je málo ??avy tak sa to k ?tartéru ani nedostane, tak?e to kžudne mô?e by? baterka....
Tak ty relátka bych chtěl vidět.Kdy? se podívá? kam vede ten silný + kabel,tak v?dy přímo ke startéru.
To má? sice pravdu, ale ve startéru je elektromagnet, který jednak zasouvá pastorek do věnce a hlavně spíná ten silový + přímo z baterky. Elektromagnet je určitě řízen přes nějaká relé, signál z řídící jednotky a primárně od spínací skřínky. To je ta klíčová cesta k sepnutí startéru - pokud je málo ??ávy, tak ŘJ nepustí impuls na ovládací cívku startéru :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

Pepik píše:
1nekros1 píše:sory ze budem rypat ale da sa autobaterka zapojit zle?
Dá,např.kdy? si nev?imne zoxidovaných svorek a neočistí je.Takový ten bílý povlak uvnitř svorky.
myslel som polaritou
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
brasci
Návštěvník
Příspěvky: 183
Registrován: pát říj 26, 2007 18:16

Příspěvek od brasci »

no u? som dopadol tak, ?e mám novú baterku... dal som tam e?te väč?iu ako tam bola, teraz mám 60Ah
dualogic
tirosk
Návštěvník
Příspěvky: 66
Registrován: sob říj 25, 2008 12:25
Bydliště: Pre?ov, SR

Příspěvek od tirosk »

Dnesna neprijemnost.
Siel som na nakupy do KE . Pred obchodakom som normalne zaparkoval. Ked som sa vratol otocim klucikom pockam kym zhasne kontrolka zhavenia a skusam startovat no auto ani tuk. Zostala mi svietit zlta kontrolka z vyobrazenoim motora a vzapeti sa rozsvietil zlty trojuholnik z vykricnikom a tiez cervena kontrolka dobijania zostala svitit. Skusim som na chvilku odpojit baterku , skontroloval som remen k alternatoru v?etko OK. Ani poviacerych pokusoch starter nereagoval. Vonku pekne prsalo. Dal som sa roztlacit a auto nastartovalo no stale mi svietila kontrolka zlta motor a dobijanie /_ cervena baterka_/ a nefungoval mi posilovac riadenia . Odsoferoval som to k servisu nechal im to tam na parkovisku. Uvidime v pondelok po diagnostike co to bude.
Grande Punto 1.3 MultiJet 16v 75k Dynamic, čierna met. , 5dv., rok vyroby 2007
tirosk
Návštěvník
Příspěvky: 66
Registrován: sob říj 25, 2008 12:25
Bydliště: Pre?ov, SR

Příspěvek od tirosk »

tirosk píše:Dnesna neprijemnost.
Siel som na nakupy do KE . Pred obchodakom som normalne zaparkoval. Ked som sa vratol otocim klucikom pockam kym zhasne kontrolka zhavenia a skusam startovat no auto ani tuk. Zostala mi svietit zlta kontrolka z vyobrazenoim motora a vzapeti sa rozsvietil zlty trojuholnik z vykricnikom a tiez cervena kontrolka dobijania zostala svitit. Skusim som na chvilku odpojit baterku , skontroloval som remen k alternatoru v?etko OK. Ani poviacerych pokusoch starter nereagoval. Vonku pekne prsalo. Dal som sa roztlacit a auto nastartovalo no stale mi svietila kontrolka zlta motor a dobijanie /_ cervena baterka_/ a nefungoval mi posilovac riadenia . Odsoferoval som to k servisu nechal im to tam na parkovisku. Uvidime v pondelok po diagnostike co to bude.

Nakoniec to bolo odlomene ocko kablu uzemnenia startra. Kabel asi 1 cm hruby z minimalne dvaciatich medných kablov.
Popri tom mi v "ramci zaruky" dotiahli skrutku na tici riadenia. Zaujimave je ze ma nevolali na ziadnu zvolavacku a auto je uz asi rok po zaruke.
Grande Punto 1.3 MultiJet 16v 75k Dynamic, čierna met. , 5dv., rok vyroby 2007
milhaus
Štamgast
Příspěvky: 296
Registrován: pát črc 24, 2009 17:01
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od milhaus »

Tak byl dlouho klid a u? zase mám problém.Nastartoval jsem a zůstala mi svítit ?lutá kontrolka motoru ( to čerpadlo )a pak se objevilo hlá?ení CHECK ENGINE a začlo mi to pípat, kdy? jsem ale chtěl vypnout motor tak nic...bě?el pořád i kdy? u? jsem vyndal klíček ze spínačky, a? tak po 5 sekundách se vypnul.A kdy? otočím klíčem do první polohy tak je sly?et palivové čerpadlo jak tak nějak cuká.........Myslíte ?e to je čerpadlo nebo něco s elektrikou?Zkou?el jsem startovat asi 12x a pořád to samé, a? dneska ráno u? to zas funguje tak jak má..........

Nevíte kolik stojí diagnostika.Chtěl jsem vyu?ít nějaký levněj?í servis, ale v?ude mi řekli ?e nemají na grande autorizaci.jejich program končí puntem 2003.Tak?e budu muset do FIATu..Jo a kde najdu palivový filtr?myslíte ?e bych ho byl schopný sám vyměnit??
EX - GP 1.2 Dynamic 2006
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

Diagnostika ve fiatu v Ostrave stoji tusim 500,-Kc.
Obrázek
milhaus
Štamgast
Příspěvky: 296
Registrován: pát črc 24, 2009 17:01
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od milhaus »

Aha tak to jo.Já čekal tak 800 - 1200Kč... :shock: .Nevím no palivový filtr stojí 2 700Kč a čerpadlo 5 400Kč...tak doufám ?e to bude jen ten filtr...zítra jedu na diagnostiku na BOSH tak doufám ?e mi to něco zjistí.Kdybych věděl ?e je to ve fiatu tak levné tak jedu přímo tam... :?
EX - GP 1.2 Dynamic 2006
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

milhaus píše:Kdybych věděl ?e je to ve fiatu tak levné tak jedu přímo tam... :?
Tak jed primo tam.
Obrázek
maty
Návštěvník
Příspěvky: 62
Registrován: pát srp 03, 2007 8:03
Bydliště: ji?ní čechy

Příspěvek od maty »

zdravím,mě asi 2 roky po sobě v?dy pouze v zimě lítala ručička teploty také při nastartovaní a? na max,k tomu se rozsvitila i červená kontrolka,po cca 3sec. se vratilo do normáluo,jen?e letos u? mi to skákalo na max i při plus 10´C v říjnu, tak?e jsem zajel do servisu a tam mi přehráli řj a je to o.k,ale nyní kdy? jsou mrazy,tak se mi stává, ?e auto nechytne napoprvé,poslední 2 dny pozoruju ?e kdy? nastartuju,tak během několika málo sekund mi zhasnou v?echny kontrolky i ukazatel ujetých KM(a to motor bě?í) a za cca 2 sec.zase to co má svitit (ukazatel KM,hodiny atd,mám jednoduchy displej) svití normálně.Kde by mohla být vada? Baterka? přehraná ŘJ? a kdy? nastartuji po druhé,nebo kdy? je motor zahřáty a nestojí del?í dobu an mrazu,tak v?e je jak má být a nastartuju ihned.
a zeptam se blbě,baterku si mů?u vyměnit sám,nebo je zapotřebí servis
I Love Italians Cars//Made in Italy//Made in Fiat

Grande Punto 5d.Dynamic-Sole.black color.aircondition.
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

to maty: prehrani softu v RJ se odstranila chyba RJ s vylitavanim ruciciky. taky mi to prehrali a taky mi to prestalo delat. Taky mi obcas stava ze auto nastartuje az na druhy pokus a taky nevim cim to je ale osobne si myslim ze to bude baterka. Nemuzu to rict ale s jistotou. To co pises ze ti poshasina displey a kotrolky a pak s zase zapnou tak to se mi nestalo. Jinak samozrejmne baterku si vymenis sam.
Obrázek
mosto
Štamgast
Příspěvky: 346
Registrován: ned říj 25, 2009 19:47
Bydliště: Banská Bystrica,SK

Příspěvek od mosto »

Teddy86 píše:to maty: prehrani softu v RJ se odstranila chyba RJ s vylitavanim ruciciky. taky mi to prehrali a taky mi to prestalo delat. Taky mi obcas stava ze auto nastartuje az na druhy pokus a taky nevim cim to je ale osobne si myslim ze to bude baterka. Nemuzu to rict ale s jistotou. To co pises ze ti poshasina displey a kotrolky a pak s zase zapnou tak to se mi nestalo. Jinak samozrejmne baterku si vymenis sam.
nielen GP čko ma s tým problémy,ale aj Punto classic...kolegovi to lieta tak isto a vzdy,ked dobije baterku ma potom mesiac klud...ale robieva to iba v zime...hlavne ked behá? krátke trasy...mne osobne to nerobi,tak soft mam asi nahrany uz novy...
Fiat GP 1,2 active.....hnedá Fago
Odpovědět