Stránka 5 z 6
Napsal: čtv kvě 06, 2010 18:53
od Dušan
Napsal: sob kvě 29, 2010 12:07
od Roman
Čau borci,
já bych se chtěl zeptat,jestli někdo z vás nezkou?el míchat do benzínu Ethanol E85? Kamo? to tankuje do starýho Seatu a míchá to cca 2:3 u? půl roku a motor mu furt ?lape.
A proto?e u nás na benzince je za 22,50 tak se cena benzínu dohromady sní?í o pěkných pár korun. Jen?e mám strach abych si nezničil motor nebo katalyzátor nebo je?tě neco jinýho.
Tak se ptám vás jestli s tím nemáte nějaký zku?enosti

Jestli se mě sní?í výkon o 5 - 10% mě je fuk. Není mě 18náct abych měl potřebu jezdit jako prase a předjí?dět ka?dó Oktáfku 1.9TDI

Napsal: sob kvě 29, 2010 12:10
od Dušan
Já bych to tedy nemíchal. Na E85 jsou specielně upravené motory.
Stačí kdy? nám u? nyní do obyčejné 95-tky míchají a? moc lihu
Napsal: sob kvě 29, 2010 12:13
od Dušan
Du?an píše:Já bych to tedy nemíchal. Na E85 jsou specielně upravené motory.
Stačí kdy? nám u? nyní do obyčejné 95-tky míchají a? moc lihu
Pohonná jednotka je odvozena z existujícího motoru a upravena pro spalování benzinu i bioetanolu E85. Hlavní rozdíly jsou v palivovém systému, upraveno musí být vstřikování, válce, ventily a ventilová sedla, tak aby odolávaly korozně působící směsi etanolu a benzinu E85.
Napsal: sob kvě 29, 2010 12:31
od Roman
díky za rychlou odpověď

kamo? to teď začal lit do Brava,tak su zvědavé i na jeho názor

Napsal: pon srp 23, 2010 16:35
od Dušan
Po del?ím čase jsem zkusil natankovat BA-98 (v Chorvatsku za stejnou cenu jako BA-95).
Ujistil jsem se ve výsledku, ?e min. u maloobjemových motorů nemá víceoktanový benzín tankovat (navíc v Česku za vy??í cenu)
Napsal: pon srp 23, 2010 19:38
od benja
a čímpak ses ujistil du?ko?..?já teda ?e assi co třetí a? pátou nádr? tankuji víceoktan..a řekl bych ?e v pohodě
Napsal: pon srp 23, 2010 22:26
od Dušan
Měl jsem na mysli mou dvanáctistovku - u ní rozdíl v jízdě na oba benzíny ?ádný
Napsal: sob říj 22, 2011 15:18
od jeník1
Roman píše:Čau borci,
já bych se chtěl zeptat,jestli někdo z vás nezkou?el míchat do benzínu Ethanol E85? Kamo? to tankuje do starýho Seatu a míchá to cca 2:3 u? půl roku a motor mu furt ?lape.
A proto?e u nás na benzince je za 22,50 tak se cena benzínu dohromady sní?í o pěkných pár korun. Jen?e mám strach abych si nezničil motor nebo katalyzátor nebo je?tě neco jinýho.
Tak se ptám vás jestli s tím nemáte nějaký zku?enosti

Jestli se mě sní?í výkon o 5 - 10% mě je fuk. Není mě 18náct abych měl potřebu jezdit jako prase a předjí?dět ka?dó Oktáfku 1.9TDI

Kdy? jsem měl Pandu, dával jsem tam téměř rok E85 v poměru 1:1 a bylo to dělo, jezdilo to výborně.
Re: Víceoktanový benzín (98 a 100) Ano či Ne?
Napsal: sob říj 22, 2011 15:22
od jeník1
Kriss píše:Ahoj
Docela by mne zajimalo jake mate zku?enosti s benzinem s vy??ím oktanovým číslem.
OMV 100 ok.
Shell W-Power 95ok
Shell W-Power Racing 99ok
Lukoil nebo Agip 98 ok.
Zajímalo by mne jestli nekdo při načerpání těchto paliv zaznamenal :
Zlep?ení tahu, vět?í pru?nost motoru, men?í spotřeba atd.
Taky pokud se najde nejaký odborník a bude schopen napsat zda jsou pro na?e motory dobré? Jetsli to nebude dělat problem aby si řídící jednotka poradila s vy??ím oktanem atd.
Díky
Někde jsem četl, od kompresního poměru 11:1 by se měl pou?ívat 100 oktanový benzín (případně 98) Je o tom hodně článků na netu a v?ude doporučují od 11:1 více ne? 95 oktanů. GP má dokonce 11,1 : 1.
Zvět?ení oktanového čísla
Napsal: sob říj 06, 2012 13:05
od jeník1
Zdravím,
zkou?el někdo v GP 1,2 přidávat do benzínu tzv. Zvy?ovač oktanového čísla? Jsou různé druhy, třeba tento:
http://www.oleje-mazivo.cz/?34,zvyseni- ... 0ml-baleni
Re: Zvět?ení oktanového čísla
Napsal: sob říj 06, 2012 21:35
od Dušan
A to se vyplatí

Nechápu jak někdo něco takového mů?e vyrábět. Za 154 Kč mín 50 l 99 oktanového benzínu

,to si ho mů?u zrovna koupit.
Jinak lít do slabé 1,2-ky víceoktanový BA nemá vůbec smysl
Napsal: ned říj 07, 2012 8:14
od tkupilik
Lit vysoceoktanovy benzin ma smysl do jakehokoliv objemu, pokud motor klepe. Pokud motor na normalni benzin nema samozapaly, je to vyhazovani penez a efekt je nula.
Jinak silne pochybuju, ze 150 ml jakehokoliv zvysovace v 45litrech benzinu bude mit znatelny efekt. Napr 100 oktanovy benzin obsahuje ~14% ETBE, coz je
- 6 littru zvysovace ve 40 litrech paliva
- slozitej alkohol vyrabenej z etanolu. Tzn je levnejsi to rovnou namichat z e85, efekt stejnej a usetri se.
Napsal: stř říj 10, 2012 16:57
od jeník1
Tak jsem dnes koupil 250 ml Zvy?ovače oktanového čísla značky Sonax a celých 250 ml jsem smíchal s 10 litry benzínu. A je to bomba! Motor má hrubý zvuk jako Ferrari, reakce na plyn je fantastická, raději jsem vubec nezkou?el maximálku ale 150 je tak za okam?ik. Fakt je to bomba a přitom spotřeba je stejná, mo?ná je?tě ni??í. Při klidné jízdě je ov?em spotřeba zcela minimální snad srovnatelná s nízkoobjemovým dieslem. Doporučuji v?em zkusit, je to ov?em návykové pak to tam budete lít pořád. Asi jako jízda s benzínovým turbomotorem 1,4 T-Jet
Problém je ov?em cena toho zvy?ovače, stál 150 koun

Napsal: stř říj 10, 2012 17:28
od Dušan
jeník1 píše:Tak jsem dnes koupil 250 ml Zvy?ovače oktanového čísla značky Sonax a celých 250 ml jsem smíchal s 10 litry benzínu. A je to bomba! Motor má hrubý zvuk jako Ferrari, reakce na plyn je fantastická, raději jsem vubec nezkou?el maximálku ale 150 je tak za okam?ik. Fakt je to bomba a přitom spotřeba je stejná, mo?ná je?tě ni??í. Při klidné jízdě je ov?em spotřeba zcela minimální snad srovnatelná s nízkoobjemovým dieslem. Doporučuji v?em zkusit, je to ov?em návykové pak to tam budete lít pořád. Asi jako jízda s benzínovým turbomotorem 1,4 T-Jet
Problém je ov?em cena toho zvy?ovače, stál 150 koun


Tak a? slou?í .... ale jezdit na benzín za skoro 55 Kč za litr, to mi nehrozí