Zvuk brzd při brždění
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
DOT 4dony píše:... ano,je to v příručce,tam jsem také vyčetl info o minerální a syntetické brzdovce.
... ov?em já se ptám na alternativu,proto?e jdu teď brzdovku měnit,mů?u koupit na pumpě nějakou DOT-4 a bez problému ji vyměnit![]()
... Jarou?i reaguj,nebo Tě naprá?ím,?e si se na mě vy.... s odpočívadlem![]()
![]()

GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Alternativa k originál brzdové kapalině pou?ité pro GP je dle servisní příručky jakákoliv splňující normu DOT4.milhaus píše:Tak tak.DOT 4 je kapalina určená pro vozidla kde se předpokládá vět?í zátě? na brzdy( sportovní auta )Pro bě?ná auta je DOT 3
TUTELA TOP 4 - FMVSS n°116 DOT 4, ISO 4925 SAE J1704, CUNA NC 956-01.
Tečka!

GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
a za tečkou tři tečky a pokračujuJarou? píše:Alternativa k originál brzdové kapalině pou?ité pro GP je dle servisní příručky jakákoliv splňující normu DOT4.milhaus píše:Tak tak.DOT 4 je kapalina určená pro vozidla kde se předpokládá vět?í zátě? na brzdy( sportovní auta )Pro bě?ná auta je DOT 3
TUTELA TOP 4 - FMVSS n°116 DOT 4, ISO 4925 SAE J1704, CUNA NC 956-01.
Tečka!


GP 1.4 16V Dynamic 5D, šedá Chemical, 16"
Nějak nechápu smysl tvého příspěvku... Já odpovídal na donyho dotaz jaká brzdovka se leje do GP. Nikdo tu nesrovnával kapaliny o různých DOT, nedejbo?e "jízdní" rozdíl mezi nima. Tím méně při pou?ití v brzdách na bicyklu..Honza° píše:a za tečkou tři tečky a pokračujuJarou? píše:Alternativa k originál brzdové kapalině pou?ité pro GP je dle servisní příručky jakákoliv splňující normu DOT4.milhaus píše:Tak tak.DOT 4 je kapalina určená pro vozidla kde se předpokládá vět?í zátě? na brzdy( sportovní auta )Pro bě?ná auta je DOT 3
TUTELA TOP 4 - FMVSS n°116 DOT 4, ISO 4925 SAE J1704, CUNA NC 956-01.
Tečka!Měl jsem je?tě tu čest s DOT 5.1 (která má oproti čtyřce o asi 50°C vy??í bod varu)..osobně jsem rozdíl mezi DOT 4 a DOT 5.1 nezaznamenal.. Zkou?el jsem to na cyklo brzdách.. Sice kolo neni auto ale..
Jo a nedoporučuje se to prý míchat..sly?el jsem to tak to posílám dám..nějakej hlub?í praktickej význam nemíchání nevim..

Tak?e moje odpověď před "tečkou" je prostou citací norem, které vy?aduje výrobce vozu ve vztahu k náplni brzd.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jenom jsem chtěl Donymu dodat ?e pokud by chtěl něco lep?ího ne? DOT 3 nebo 4 o co mu pravděpodobně ?lo (nevim?) tak ?e nemá cenu si nad tim lámat hlavu. Teď u? taky tečka.Jarou? píše: Nějak nechápu smysl tvého příspěvku... Já odpovídal na donyho dotaz jaká brzdovka se leje do GP. Nikdo tu nesrovnával kapaliny o různých DOT, nedejbo?e "jízdní" rozdíl mezi nima. Tím méně při pou?ití v brzdách na bicyklu..![]()
Tak?e moje odpověď před "tečkou" je prostou citací norem, které vy?aduje výrobce vozu ve vztahu k náplni brzd.

GP 1.4 16V Dynamic 5D, šedá Chemical, 16"
Tak mi při br?dění stra?ně piskali zadní brzdy, nedalo mi to tak jsem to rozhodil ?e to vyčistim a k mému překvapení jedna brzdová čelist na plech a je?tě na lévém zadním kole trochu teče brzdový vále?ek.
Chtěl jsem se zeptat jestli u? jste to někdo měnil , já mám najeto 38500 a to mi připadá dost brzy
Chtěl jsem se zeptat jestli u? jste to někdo měnil , já mám najeto 38500 a to mi připadá dost brzy

Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
38 tkm je dost brzo. Čekal bych to někde kolem 90 - 100 tkm. Pokud je jedna z čelistí zhoblovaná a? na plech, tak asi do?lo k poru?e mechanizmu automatického vymezování vůle nebo k přidření válečku - brzdila jen jedna čelist.
Pravdou je, ?e u této konstrukce bubnových brzd se v?dy více opotřebovává nábě?né čelisti (ty víc směrem k předku auta
)
Pravdou je, ?e u této konstrukce bubnových brzd se v?dy více opotřebovává nábě?né čelisti (ty víc směrem k předku auta

GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jak pí?e? nábě?ná čelist je sjetá více na obou stranách, na pravý skoro na plech neni tam ani 1mm a na levé u? začal vykukovat plech.Jarou? píše:38 tkm je dost brzo. Čekal bych to někde kolem 90 - 100 tkm. Pokud je jedna z čelistí zhoblovaná a? na plech, tak asi do?lo k poru?e mechanizmu automatického vymezování vůle nebo k přidření válečku - brzdila jen jedna čelist.
Pravdou je, ?e u této konstrukce bubnových brzd se v?dy více opotřebovává nábě?né čelisti (ty víc směrem k předku auta)
Co se týká toho mechanismu tak to jsem měl venku , chodí krásně, jediné co mě napadlo tak jestli tam není zátě?ový regulátor a není moc posunutý a pak by brzdil zadek moc, ale je?tě jsem tam nekoukal.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
....?ádný zátě?ový regulátor tam není. V?echno si hlídá elektronika EBD (electronic brake distribution) v rámci systému ABS.Jirka píše:Jak pí?e? nábě?ná čelist je sjetá více na obou stranách, na pravý skoro na plech neni tam ani 1mm a na levé u? začal vykukovat plech.Jarou? píše:38 tkm je dost brzo. Čekal bych to někde kolem 90 - 100 tkm. Pokud je jedna z čelistí zhoblovaná a? na plech, tak asi do?lo k poru?e mechanizmu automatického vymezování vůle nebo k přidření válečku - brzdila jen jedna čelist.
Pravdou je, ?e u této konstrukce bubnových brzd se v?dy více opotřebovává nábě?né čelisti (ty víc směrem k předku auta)
Co se týká toho mechanismu tak to jsem měl venku , chodí krásně, jediné co mě napadlo tak jestli tam není zátě?ový regulátor a není moc posunutý a pak by brzdil zadek moc, ale je?tě jsem tam nekoukal.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV