Stránka 5 z 16

Napsal: pát úno 04, 2011 9:59
od .bany
to sou ale hrozne smesny diskuze panove ... :lol: :lol: :lol:

Napsal: pát úno 04, 2011 10:36
od Jarouš
tkupilik píše:Si myslite ze u toho auta ty dva dny sedim nebo co? Auto stoji v garazi a je jedno jestli pri tom ma otevrenej vypustni sroub....
nekros: najezdim 30k za rok, je to 1,4 ktera je upravena na 155koni a motor potazmo olej dostava cocku, nejezdim jak klobouk. Zeptej se servisaku od skodovky jak vypadaj ventily na HTP motoru po 100k kdyz majitel jezdil po dalnici a menil olej v doporucenem servisnim intervalu....
dusan: budes se divit, ale po hodine z toho olej furt normalne kape
Jestli má? vy?roubovanou turbínu na 155 k, a sype? tomu pořádně, tak měň olej nejpozději po 10 tkm, auto bude rad?i a nemusí? ?dímat olejovou vanu 2 dny.

Srovnání fia?áckého turba (a atmosfér taky) s tím nepodařeným tříhrnkem ve Fabii je naprosto mimo mísu. V?eobecně se ví, ?e u toho polomotoru je hlavní olejový kanál přímo za parohama s katem, tak?e se tam hezky peče. Navíc z těchto mootrizací vět?ina bezmozků po?aduje dynamické parametry dvoulitru a lítá s tím městkým vozítkem po dálnici na krev. :wink:

O tom, ?e výrobcem doporučené servisní intervaly výměny oleje jsou nata?ené přes míru (marketingový tlak) ví taky vět?ina lidí, co aspoň trochu rozumí autům. Jezdím taky kolem 30 ročně a olej měním po 15 tkm.

Napsal: pát úno 04, 2011 12:52
od JardaK.
Jarou? píše:O tom, ?e výrobcem doporučené servisní intervaly výměny oleje jsou nata?ené přes míru (marketingový tlak) ví taky vět?ina lidí, co aspoň trochu rozumí autům. Jezdím taky kolem 30 ročně a olej měním po 15 tkm.
Nejsem si jistý, jestli se díky marketingovému tahu Fiatu zvedly prodeje! Osobně si tipuju, ?e výsledek je nula nula nic a myslím, ?e si v Itálii taky doká?ou spočítat, jestli je výhodněj?í napsat "pravdivý" interval výměny, ne? pak po nadhodnoceném intervalu počítat poklesy prodejů pro ztrátu důvěry zákazníků kvůli následné vysoké poruchovosti! Obecně vzato ka?dý výrobce ka?dého výrobku má určitou rezervu v parametrech, ne? jak deklaruje konečnému spotřebiteli. Příkladem jsou např. potraviny, které vydr?í o nějaký ten den nebo i týden déle, ne? je napsáno na obalu, faktická nosnost výtahu je taky vět?í, ne? ta deklarovaná, to samé platí pro olej. Při zkou?kách je motor stejně jako výtah podrobován vět?í zátě?i, ne? jaké je pak vystavován v bě?ném provozu, tak?e pokud jsme bě?nými u?ivateli, nemů?eme se dočkat krat?í, ne? deklarované ?ivotnosti výrobku! A? bude Fiat stavět motory pro F1, bude je taky měnit po ka?dém závodě kvůli nadměrné zátě?i stejně, jako ka?dá jiná stáj! Můj tchán mění preventivně brzdové válečky a man?ety a je?tě plno dal?ích věcí po určité době, nikomu, kromě své peně?enky, tím neublí?í a Wartburg z roku 1973 jezdí absolutně bez problémů. Je to snad důkazem kvality výrobků od soudruhů z NDR? Tím chci říct, ?e podle úsloví "proti gustu ?ádný di?putát" je mo?né měnit i olej, ?árovky a svíčky v dřívěj?ích intervalech, auto rozhodně prostestovat nebude a s velkou pravděpodobností se do?ije del?ího věku. Auto ale je, podobně jako ka?dý jiný výrobek, konstruováno na určitý počet kilometrů, jeho dal?í udr?ování je pak ekonomicky naprostou blbostí (pokud se nezačne jednat o veterána). Tak?e shrnuto - olej nemusí? nechat kapat z motoru dva dny, dnes u? ho nemusí? ani proplachovat, dodr?uj intervaly výměn, nezapomínej na filtry, kupuj Selenii, nejezdi s autem erzety a motor vydr?í. Já osobně jsem najel za svůj motoristický ?ivot asi 400 - 500 tis. km, oleje jsem měnil v Avii i ve Fiatech, lily se tam různé "sračky", ?ádné Selenie, kolikrát se interval výměny drobátko pře?vihnul a v?echny motory to vydr?ely. Pravda, s ?ádným autem jsem nenajel v kuse 300 tis. km, ale to tady s GP nenajede nikdo, proto?e si po pěti letech rád koupí nový krásný Fiat a pokud na to nebude mít, bude pak ?etřit i na oleji!

Napsal: pát úno 04, 2011 18:44
od tkupilik
Jarous: s tim jen souhlasim, menil jsem po necelych 20k, ted po uprave jsem planoval tak po 15. HTP je jen zivouci ukazka jak je dobry olej pro motor dulezity.
Puvodni post mel udelat "reklamu" autorizovanemu servisu, nevim ze tolik lidi rozrusuje predstava jak z toho dva dny kape olej... Nikomu muj zpusob nenutim, kdyz nekomu nevadi ze mu tam zbyde pulitr stareho oleje, at jezdi k dojackovi, kdyz to chce na pockani a nevadi mu dve decky stareho oleje, at jezdi do normalniho sevisu, je me to burt. Ja mam fajn pocit kdyz se po vymene a prvnim nastartovani novy olej okamzite nezmeni na cernou kasi.

Napsal: čtv úno 24, 2011 13:48
od g-lobby
pánovémám na vás dotaz, dnes jsem kontoloval Berunu, měla olej na minimu a tak chci dolejt, otevřu víčko a ze spodu je "bílé", prostě tam byla vodní emulze s olejem... nevíte čím by to mohlo být? chladící kapalina je pořád na max u? od výroby...

poseldní dobou taky dost papá olej...

Napsal: čtv úno 24, 2011 14:08
od milhaus
Ta bílá emulzé je tím, ?e je venku zima ( nebo vlhko) to je zkondenzovaná voda.Vět?inou kdy? stojí? venku a né v gará?i.

Napsal: čtv úno 24, 2011 14:21
od Dušan
milhaus píše:Ta bílá emulzé je tím, ?e je venku zima ( nebo vlhko) to je zkondenzovaná voda.Vět?inou kdy? stojí? venku a né v gará?i.
Přesně tak, bě?ný jev.

Napsal: čtv úno 24, 2011 15:39
od g-lobby
Du?an píše:
milhaus píše:Ta bílá emulzé je tím, ?e je venku zima ( nebo vlhko) to je zkondenzovaná voda.Vět?inou kdy? stojí? venku a né v gará?i.
Přesně tak, bě?ný jev.
tak tedy proč to nemá i Karel, který stojí o metr vedle? :shock:

Napsal: čtv úno 24, 2011 17:55
od Dušan
g-lobby píše:Tak tedy proč to nemá i Karel, který stojí o metr vedle? :shock:
Se ho zeptej :D

Napsal: čtv úno 24, 2011 18:36
od g-lobby
Du?an píše:
g-lobby píše:Tak tedy proč to nemá i Karel, který stojí o metr vedle? :shock:
Se ho zeptej :D
jen?e za něj mluví jen nějaká ?enská a je?tě k tomu italsky :roll:

Napsal: čtv úno 24, 2011 20:28
od milhaus
já to mám i na náklaďáku a mám jej od novoty.Na měrce je olej čistý jak by to sjelo zrovna z pásu a na víčku je emulze.

Napsal: sob úno 26, 2011 15:39
od Mara87
Panové
Lijete někdo do benzínového GP jinej olej nez Selenia??? Mě se zdá Selenia zbytecne draha. Tak hledám nějakou náhradu. Byl bych rád kdyby jste napsali co do toho lijete nebo co se do toho jeste dá nalít za olej. Myslím konkrétní typ. Pac kdyz si dám vyhledat normu Fiat tak me to vzdy najde akorad Seleniu. Nebo stací kdyz pouziju jakejkoliv olej 5W40 treba od Mogulu, OMV ci Mobil. Co by ste doporucili???
Díky

Napsal: sob úno 26, 2011 16:00
od milhaus
Já mu dávám CASTROL 10W40 a výměna mě vyjde na polovinu ne? s Selenii...

Napsal: sob úno 26, 2011 16:04
od Dušan
milhaus píše:Já mu dávám CASTROL 10W40 a výměna mě vyjde na polovinu ne? s Selenii...
Samozřejmě ?e polosyntetika je levněj?í ne? syntetika :idea:

Napsal: sob úno 26, 2011 16:08
od Davids
já sice pou?ívám plnou syntetiku od Selenie, ale u? jsem uva?oval nad Castrolem 5W40 je o dost levněj?í a kvalita bude podobná.