


Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Jestli má? vy?roubovanou turbínu na 155 k, a sype? tomu pořádně, tak měň olej nejpozději po 10 tkm, auto bude rad?i a nemusí? ?dímat olejovou vanu 2 dny.tkupilik píše:Si myslite ze u toho auta ty dva dny sedim nebo co? Auto stoji v garazi a je jedno jestli pri tom ma otevrenej vypustni sroub....
nekros: najezdim 30k za rok, je to 1,4 ktera je upravena na 155koni a motor potazmo olej dostava cocku, nejezdim jak klobouk. Zeptej se servisaku od skodovky jak vypadaj ventily na HTP motoru po 100k kdyz majitel jezdil po dalnici a menil olej v doporucenem servisnim intervalu....
dusan: budes se divit, ale po hodine z toho olej furt normalne kape
Nejsem si jistý, jestli se díky marketingovému tahu Fiatu zvedly prodeje! Osobně si tipuju, ?e výsledek je nula nula nic a myslím, ?e si v Itálii taky doká?ou spočítat, jestli je výhodněj?í napsat "pravdivý" interval výměny, ne? pak po nadhodnoceném intervalu počítat poklesy prodejů pro ztrátu důvěry zákazníků kvůli následné vysoké poruchovosti! Obecně vzato ka?dý výrobce ka?dého výrobku má určitou rezervu v parametrech, ne? jak deklaruje konečnému spotřebiteli. Příkladem jsou např. potraviny, které vydr?í o nějaký ten den nebo i týden déle, ne? je napsáno na obalu, faktická nosnost výtahu je taky vět?í, ne? ta deklarovaná, to samé platí pro olej. Při zkou?kách je motor stejně jako výtah podrobován vět?í zátě?i, ne? jaké je pak vystavován v bě?ném provozu, tak?e pokud jsme bě?nými u?ivateli, nemů?eme se dočkat krat?í, ne? deklarované ?ivotnosti výrobku! A? bude Fiat stavět motory pro F1, bude je taky měnit po ka?dém závodě kvůli nadměrné zátě?i stejně, jako ka?dá jiná stáj! Můj tchán mění preventivně brzdové válečky a man?ety a je?tě plno dal?ích věcí po určité době, nikomu, kromě své peně?enky, tím neublí?í a Wartburg z roku 1973 jezdí absolutně bez problémů. Je to snad důkazem kvality výrobků od soudruhů z NDR? Tím chci říct, ?e podle úsloví "proti gustu ?ádný di?putát" je mo?né měnit i olej, ?árovky a svíčky v dřívěj?ích intervalech, auto rozhodně prostestovat nebude a s velkou pravděpodobností se do?ije del?ího věku. Auto ale je, podobně jako ka?dý jiný výrobek, konstruováno na určitý počet kilometrů, jeho dal?í udr?ování je pak ekonomicky naprostou blbostí (pokud se nezačne jednat o veterána). Tak?e shrnuto - olej nemusí? nechat kapat z motoru dva dny, dnes u? ho nemusí? ani proplachovat, dodr?uj intervaly výměn, nezapomínej na filtry, kupuj Selenii, nejezdi s autem erzety a motor vydr?í. Já osobně jsem najel za svůj motoristický ?ivot asi 400 - 500 tis. km, oleje jsem měnil v Avii i ve Fiatech, lily se tam různé "sračky", ?ádné Selenie, kolikrát se interval výměny drobátko pře?vihnul a v?echny motory to vydr?ely. Pravda, s ?ádným autem jsem nenajel v kuse 300 tis. km, ale to tady s GP nenajede nikdo, proto?e si po pěti letech rád koupí nový krásný Fiat a pokud na to nebude mít, bude pak ?etřit i na oleji!Jarou? píše:O tom, ?e výrobcem doporučené servisní intervaly výměny oleje jsou nata?ené přes míru (marketingový tlak) ví taky vět?ina lidí, co aspoň trochu rozumí autům. Jezdím taky kolem 30 ročně a olej měním po 15 tkm.
tak tedy proč to nemá i Karel, který stojí o metr vedle?Du?an píše:Přesně tak, bě?ný jev.milhaus píše:Ta bílá emulzé je tím, ?e je venku zima ( nebo vlhko) to je zkondenzovaná voda.Vět?inou kdy? stojí? venku a né v gará?i.