Stránka 5 z 19

Napsal: pát bře 04, 2011 15:15
od Kolacok
Mne to olej napodiv nezerie, ale aj to je vraj vada. Ked sa olej nemina, je to castym startovanim a jazdou so studenym motorom, pricom sa olej riedi naftou. To tvrdil chlapik od Fiatu v jednom casopise.
To bolo na margo toho, ze v JTD sa stalo, ze praskla rozvodova retaz. Problem vsak bol aj v tom, ze experti s danym problemom prvykrat menili olej po 40-50tis. km.

EDIT>
No trochu mierna zmena :) Asi to bude zimou a roztaznostou materialov, lebo stratu oleja som badal az teraz, v lete vobec nic. Naposledy som ho kontroloval v septembri, teraz uz bol velky rozdiel. Pri miernom naklone auta dolava olej ledva lizol spodnu rysku, po doliati 2dcl to uz na rovine stuplo do 1/3 od spodku, po doliati dalsich 2.5dcl to stuplo k 3/4 horneho rozsahu mierky.
Motor az tichsie slape pri studenom starte :)

Napsal: pát čer 10, 2011 10:18
od Mara87
g-lobby píše:
1nekros1 píše:
g-lobby píše:přijde mi ?e beruna začala dost papat olej... od poslední výměny někdy v dubnu/květnu jsem dolil minimálně litr a to s tím autem nenajeli snad ani 8.000 km... navíc jak se zmiňuju jinde je tam na víčku bílá emulze :(
ked jazsis velmi kratke trasy tak teraz cez zimu sa to tam moze objavit ale samozrejme moze to byt aj nieco ine zavaznejsie. a olej to papalo aj mne aspon som si myslel a ked som teraz sam doma menil olej som zistil ze mi to papalo olej cez filter kedze v origos fiat servise to nedotiahli dobre tak mam cil cely motor zajebany od oleja
děkuji... i kdy? tou zimou to asi nebude proto?e první půllitr se tam lil asi v říjnu a teď druhej... a nikde není vidět, ?e by to sáklo... :roll: je?tě jednou díky...
Ja mam to same, taky motor cisty, nikde nic nakape ale olej se strácí.

olej

Napsal: ned čer 19, 2011 21:18
od Mara87
Problem,
ve středu du svoje GP odvest do servisu kde me montovali LPG. To jsem si nechal v lednu namontovat. V březnu jsem měnil olej a včera jsem ho dolíval. Tak?e se za 2 měsíce a pár dní stratili 2 litry oleje (asi 2500 km).
Hruza, ´tak me zajma jestli tam pri montazi LPG neco ne´pokazli. Pac tato spotreba oleje me prijde teda dost drsna. Motor totiz zacal nejak divne startovat tak jsem see mrkl na olej a nestacil jsem se divit kdyz jsem na tom dratku nikde olej nevidel. Nevite kudma vsude to muze unikat. Motor je cisty ani pod sebou nezanechavam mastne fleky takze olej musi se spalovat. Ale kudme vsude se muze dostat do motoru??? Vim ze prez pistni krouzky a dalsi moznosti nevim. Nevite nahodou cca kolik muze stat oprava i s materialem kdyby to slo prez pistni krouzky???

Napsal: úte čer 21, 2011 17:03
od milhaus
6 000Km .....to já dolévám tak po 2 tis cca půllitru, ale to mo?ná ani ne.Mám najeto 108 000 .U? jsem si na to zvykl, pun?a jezdí bez problémů, spotřeba zhruba 6l/100, kouř z výfuku ?ádný, hold má ?ízeň no. :mrgreen:

problem

Napsal: stř čer 22, 2011 8:08
od Mara87
No ale já mám najeto jen 41000km. Ale za dva či tři tisíce km spotrebovat 2litry oleje, to je mazec,. Jsem zvedav co me reknou. Ale musim to resit pac s takovou bych neudelal v unoru emise na první STK.

Napsal: stř čer 22, 2011 9:32
od Jarous1
Man?elka má Punto Classic 1,2 (rv 12/2005)a olej dolévat nemusím. Najeto 61t.km a je?děno na krátké trasy - 7km do práce a to samé zpět. Předepsaný olej má Selenia 20k(10w40). Díval jsem se,?e u GP je doporučen 5w40, zřejmě z důvodů del?ích servisních intervalů. Mo?ná proto bere trochu oleje....

Napsal: stř čer 22, 2011 11:09
od Grande EVO
tak ja jsem zatim nedolil najeto 2500km

Je pravda ze ve starem puntu 1,2 44kw jsem za 130 tisic km nedolival :-) opravdu!!!

problem

Napsal: stř čer 22, 2011 13:46
od Mara87
Tak je to vyře?ené, byl jsem v servisu a kdy? se nechalo odmontovat sání vzduchu tak u? byl vidět olej na motoru. Do saní vede přepad motorového oleje a ta hadica byla praskla, takze to uteklo tama. To vysvetluje proc podemnou nikdy na parkovi?ti nebyla lou?a kdy? tama teče olej jen při nastartovaném motoru. Podle stavu hadice která byla silně steřelá a celá popraskaná tak ?e kdy? se ohla tak bylo vidět dovnitř. Tak?e vám v?em doporučuji odmontovat vzduchové sání (dr?í jen na dvou ?roubech) a podívat se zda nemáte taky ?patnou hadici.

Re: problem

Napsal: stř čer 22, 2011 13:50
od Dušan
Mara87 píše: Podle stavu hadice která byla silně steřelá a celá popraskaná tak ?e kdy? se ohla tak bylo vidět dovnitř. Tak?e vám v?em doporučuji odmontovat vzduchové sání (dr?í jen na dvou ?roubech) a podívat se zda nemáte taky ?patnou hadici.
Ta hadice a její praskání se u? zde ře?ilo: http://www.tomashrdlicka.phorum.cz/view ... 5&start=90

problem

Napsal: stř čer 22, 2011 15:03
od Mara87
OK, díky, nemám čas pročítat uplne vse

Napsal: stř čer 22, 2011 18:51
od Zdenda
To je právě ta chyba :) Zdenda
Ps : Mě na to při?el Lukín ?e je v pr... :D

Napsal: úte srp 02, 2011 21:55
od Kolacok
Mne milacik dako zacal zrat olej, za poslednych 5000km som dolial pol litra.


Cim to moze byt, ze to zacalo tolko pozierat?

Znepokojuje ma to, ako vyzera turbicko. Inde olej nevidiet, mlacky nerobim.
http://makovnik.radio9.sk/02082011476.jpg

Vdaka za tip[/url]

Napsal: stř srp 03, 2011 11:01
od Mara87
nic si z toho nedelej, me to za 3000km sezralo neco kolem 1,5l. Nikde neprisli na zavadu. Bylo me receno ze auto muselo mit nejakej spatnej den.

Napsal: stř srp 03, 2011 20:01
od Jirka
Kolacok píše:Mne milacik dako zacal zrat olej, za poslednych 5000km som dolial pol litra.


Cim to moze byt, ze to zacalo tolko pozierat?

Znepokojuje ma to, ako vyzera turbicko. Inde olej nevidiet, mlacky nerobim.
http://makovnik.radio9.sk/02082011476.jpg

Vdaka za tip[/url]
Tu mastnotu co tam vidí? způsobuje oddech sání motoru který je pravě napojen do sání před turbo, to ale není místo kudy by to spotřebovávalo olej.

Napsal: čtv srp 18, 2011 18:42
od jeník1
J.B. píše:já doplnoval po prvních 6000.km půlitřík zrovna min.týden...
To se tam ve?lo? Mám najeto 3800 a úbytek oleje ?ádný.