Abych shrnul svých 5,5 let s GPčkem tak:
1) měl jsem třídvířko, takže tohle jsem neřešil. Na druhou stranu u něj nejdou odklopit zadní okénka (ale zase vypadá pěkněji než 5DV)
2) tomuhle údaji jsem nikdy nevěřil, prostě jsem jezdil okolo 6-6.5 litrů v zásadě ať jsem dělal, co jsem dělal a pokud jsem na to čas od času víc šlápnul, spotřeba se nijak neměnila
3) ano je určitě tvrdší, tedy hlavně na kostkách to je znát a slyšet. Ale zase jak se tu píše, auto je stabilní v zatáčkách, podvozek je naddimenzovaný. Na 16" kolech o tom už nemůžu vůbec nic říct, auto pěkně drželo a z toho jsem byl o to radši. Ono asi dost také záleží na tom, že po přejetí nerovností se ozývají všemožné pazvuky a nejvíc ty zámky dveří v B sloupku, přitom taková prkotina k namazání
4) u třídvířka jsou ty dveře jen velké a těžké a hůř se vylézá, ale to je obecně vada všech aut s dlouhými dveřmi. Jinak pazvuky zámku viz 3), hanba fiatu že s tím ani v servisech nic nedělal (ano 1x to přitáhli aby to za 20 km začlo zas)
5) interiér krom těch dveří se také časem drobet rozvrzal, hlavně v zimě před zahřátím, ale s tím prostě žiju (a drnčí i bravo, které má být už zase lépe zpracované). Designově se mi líbil naopak víc ten původní interiér GP ne z verze Evo, prostě se ten styl k tomu celku hodil, vkusné logo pajduláka a hlavně ten interiér je vzdušný. Možná není větší než u fabie, ale přesednout si z GP do fabie (ať fabie 1 nebo 2) vždycky znamenalo pocit klaustrofobie.
6) s odstupem času proti motoru nemůžu mít nic. Jasně, není to raketa, ale ve městě byl svižný (na rozjezdu), relativně málo žral, nenáročný na údržbu a prostě byl do města jako dělaný. Na dálnici při 130 to je samozřejmě méně pohodlné, v kombinaci s naší D1čkou a tvrdším podvozkem jen s dávkou sebezapření. Pidimotor se ale zase rychle zahříval i v zimě (s krytem motoru v podstatě okamžitě) a tak auto i rychle topilo. To bravo ani náhodou
Jinak já měl za celou dobu výměnu jedné zadní žárovky (cca po 3 letech), přední (po 5 letech). Dělaly se bublinky na spodní hraně dalších dveří, v záruce přelakováno. Jediný větší průšvih byl, že tekl chladič (v záruce vyřešeno - v prodloužené, bylo to tak po 3 letech), pak také auto mělo od začátku poddimenzovanou baterku. Takže prapodivné starty v okamžicích, kdy bych to nejméně čekal (jaro/podzim) a naopak start na první ťuknutí v při -20C po týdenní odstávce na mrazech.
Jo a taky od začátku byl za slunečními clonami v interiéru trochu "špinavý" strop. Jakoby od hnědého lepidla, nebo to možná prosakovala rez, ale protože to tam bylo při nákupu a nešířilo se to, tak jsem vydedukoval, že to nejspíš taloši na lince zmatlali :>
Většina problémů ale prostě plynula ze servisu a faktu, že auto bylo nové. Takže zpočátku nikdo nevěděl nic, ale ani potom se už to s úspěchem neřešilo. Vždyť rámusy od zámků, neostřikující ostřikovače, zadní kliky.. to jsou všechno prkotiny. S poddimenzovanou baterkou také nejsem sám, přitom jsem jim říkal, ať ji vymění za větší (no vyměnili až to v servisu nemohli nastartovat, ale bohužel za kapacitně stejnou bídu) a za rok jsem tam byl znova se zázračně chybujícím ukazatelem dojezdu. Po výměně za pořádnou baterku to bylo jak má být, ale po 4 letech
