Stránka 34 z 84
Napsal: čtv srp 09, 2007 20:43
od Majty
to Colin, čau psal jsi ?e ti tvoje GP 1.4 8V nejede, mám stejný motor a jsem opačného názoru. Mám najeto 14000km, a ty 8500km, a zatím motor moc nevytáčí????

Já jsem dostal hned radu ve Fiatu, ?e od 3000 km by to auto mělo dostat pořádně pokouřit. Tak jsem tak udělal a mů?u se přiznat ?e při rozjezdech a zrychleních mi otáčkoměr točí 5000 a? 6000 otáček. Opravdu tomu teď dávám , sice spotřeba 6.8l / 100km ale ze začátku to je?tě snesu. nebo sem tam zajedu za moje město si dát takovou malou rychlostní zkou?ku. 12% stoupání celých deset kilometrů a motor vytáčený a? k 6000 tisícům. A musím se přiznat ?e do těch zatáček musím hodně často brzdit

i kdy? je to stoupák. Ale je to ka?dého názor, já si na dynamiku vůbec nestě?uji ale motor se mi rozjel úplně fantasticky sice na základních 175 ALE JEDE JAK PRASE. Tak se zatím měj . Ahoj
GP 1.4 8V
Napsal: čtv srp 09, 2007 20:50
od Jarouš
Přesně tak jak pí?e Majty. Mě taky prodejce poučil, ?e zpočátku ?ádné řazení dal?ího kvaltu při 2000-3000. Hned chodit klidně do 4000 a po 3000-5000 tkm a? si motor sedne, točit bez obav i do 6000. Podepíral to doporučením FIATU. Tak já si na dynamiku auta taky nemů?u stě?ovat. Jede jak pila a ne?etřím ho. Co je to spotřeba 6,8 na 100. Kdo chce jezdit za 4,5 a? si koupí naftu.
Napsal: čtv srp 09, 2007 21:26
od Colin
Majty píše:to Colin, čau psal jsi ?e ti tvoje GP 1.4 8V nejede, mám stejný motor a jsem opačného názoru. Mám najeto 14000km, a ty 8500km, a zatím motor moc nevytáčí????

Já jsem dostal hned radu ve Fiatu, ?e od 3000 km by to auto mělo dostat pořádně pokouřit. Tak jsem tak udělal a mů?u se přiznat ?e při rozjezdech a zrychleních mi otáčkoměr točí 5000 a? 6000 otáček. Opravdu tomu teď dávám , sice spotřeba 6.8l / 100km ale ze začátku to je?tě snesu. nebo sem tam zajedu za moje město si dát takovou malou rychlostní zkou?ku. 12% stoupání celých deset kilometrů a motor vytáčený a? k 6000 tisícům. A musím se přiznat ?e do těch zatáček musím hodně často brzdit

i kdy? je to stoupák. Ale je to ka?dého názor, já si na dynamiku vůbec nestě?uji ale motor se mi rozjel úplně fantasticky sice na základních 175 ALE JEDE JAK PRASE. Tak se zatím měj . Ahoj
GP 1.4 8V
já mám kombi za 8600km 7,1l/100. Měl jsem tady na fóru snad nej. spotřebu, teď u? nevím kolik to bylo přesně, ale kdy? jsem to protáhl, tak to bylo myslím kombi přes 11l mimo obec. Jinak já to taky dost točím, ale zas někdy jedu těch 3tis. otáček, ale jindy to zas vytočím k omezovači. Jel jsem nedávno za bráchou, on ve fabce a já puntem, ují?děl mi, a? za del?í dobu jsem ho začal dohánět, ale to u? nevím, jestli na to přestal ?lapat, proto?e jsme se blí?ili domu, ale ze začátku mi ují?děl, né o moc, ale malinko se vzdaloval.
Napsal: čtv srp 09, 2007 21:37
od Jarouš
To Colin: Třeba to chce je?tě čas. Mo?ná pořebuje trochu víc najet, aby o?il, napráskal to Fabce

a míň ?ral. Já mám teď najeto kolem 2000 a přes 6,8 jsem se ani s klimou nedostal (pravda, jezdím 70% dálnice, ale zase kolem 130 - 140) Kdy? to nehoním, tak mi jde spotřeba hned na 6,7-6,5.
Napsal: čtv srp 09, 2007 21:44
od Pepa B.
to Colin: ..u? jsem to psal v rubrice spotřeba. Jsem na tom podobně jako Ty, spotřeba přes 7 litrů, ale jezdím 90% město..jsem zvědavej, jak se motor zajede. Před koupí jsem projí?děl 3 auta s 1.2kovým motorem, to moje mi při?lo nej?ivěj?í, to první bylo doslova mrtvé. A proti vůli některých musím potvrdit, ?e 1.2HTP 47kw jede o poznání lépe, hlavně co se dynamiky týká, nemyslím tím maximální rychlost..
Napsal: čtv srp 09, 2007 22:02
od Colin
To Jarou?: Já jezdím ka?dý den do práce 25km tam a 25 km zpět dá se říct ?e je tam men?í stoupání/klesání a rovinky, tak?e to zas nejsou takový malý kousky. Kdy? jedu 90-95km/h, tak nejmíň za 5,3l/100 a to je bez klimatizace. Pokud dám klimu a dodr?uju předpisy, tak se do 6l nevejdu. Zkou?el jsem jet eco. jízdu liberec praha 100-110 ve dvou lidech a klima ka?dou chvilku zaplá, spotřebu si u? nepamatuju, ale klima přídala 1l, kdy? jsem ji zapl a pak zase vypl při stejný rychlosti.
Fabku jsem nakonec doháněl, ale ze začátku byla určitě pru?něj?í.
Napsal: čtv srp 09, 2007 22:28
od Robo1.2
Majty píše:to Colin, čau psal jsi ?e ti tvoje GP 1.4 8V nejede, mám stejný motor a jsem opačného názoru. Mám najeto 14000km, a ty 8500km, a zatím motor moc nevytáčí????

Já jsem dostal hned radu ve Fiatu, ?e od 3000 km by to auto mělo dostat pořádně pokouřit. Tak jsem tak udělal a mů?u se přiznat ?e při rozjezdech a zrychleních mi otáčkoměr točí 5000 a? 6000 otáček. Opravdu tomu teď dávám , sice spotřeba 6.8l / 100km ale ze začátku to je?tě snesu. nebo sem tam zajedu za moje město si dát takovou malou rychlostní zkou?ku. 12% stoupání celých deset kilometrů a motor vytáčený a? k 6000 tisícům. A musím se přiznat ?e do těch zatáček musím hodně často brzdit

i kdy? je to stoupák. Ale je to ka?dého názor, já si na dynamiku vůbec nestě?uji ale motor se mi rozjel úplně fantasticky sice na základních 175 ALE JEDE JAK PRASE. Tak se zatím měj . Ahoj
GP 1.4 8V
Hmm to by som chcel vidiet na testovaciej brzde aky rozdiel v kW je v mojom motore a motore zabiehanom takymto sposobom. Tipujem ze ziadny, iba ak by mi niekto vedel fyzikalne vysvetlit co je take prospesne tocit ho na 6000otacok nejak casto [PRI ROZJEZDECH???,naco???] Otvorte si kufor a zamyslite sa aku dynamiku vam da ten maly motorcek 1.2 ci 1.4[8V].
Ale ano aj ja motor potiahnem na 3ke k 5500 ak treba. Teoria vravi ze vacsie RPM=vacsie opotrebenie komponentov a vyssia moznost poruchy.
Jasne predajci toho nakecaju [rada vo Fiate

] , ale ked sa ich opytate ake su najcastejsie zavady na GP tak Vam pravdu nepovedia aj keby ich mucili. Cest vynimkam.
Ja to beriem rezervovane, vacsinou ani nevedia ake su servisne intervaly auta. V nemenovam autoriz.servise prijimaci technik ani nevedel ze interval je 30tkm

Napsal: čtv srp 09, 2007 23:15
od Colin
Mě někam do papíru napsali kontrolu po 20tis. km a přitom v servisní kní?ce je normálně vyti?těno 30tis. km, mo?ná se sekli, ale kdy? nejsem jediný. Jedný z nejčastěj?ích závad jsou určitě: otevírání zadních dvěří, nejsem sám, komu to jde ?patně otvírat. Mám to sice opravené, ale stejně to zas pořádně nefunguje. A pak taky ve spolujezdcových dveří, kdy? najedu na nějaký nerovnosti, tak tam něco vr?e, je to celkem nepříjemný, holt italský auto.
Napsal: pát srp 10, 2007 13:02
od Tommy
Colin píše:Mě někam do papíru napsali kontrolu po 20tis. km a přitom v servisní kní?ce je normálně vyti?těno 30tis. km, mo?ná se sekli, ale kdy? nejsem jediný. Jedný z nejčastěj?ích závad jsou určitě: otevírání zadních dvěří, nejsem sám, komu to jde ?patně otvírat. Mám to sice opravené, ale stejně to zas pořádně nefunguje. A pak taky ve spolujezdcových dveří, kdy? najedu na nějaký nerovnosti, tak tam něco vr?e, je to celkem nepříjemný, holt italský auto.
Nech si se?telovat skluzy zámku dveří.
Ad. motor, vy??í otáčky motoru nevadí, ba naopak. Řídící jednotka je programovatelná, čili, kdy? motor nevytáčim jedu eco, motor bude línej a naopak. Ale nemyslete si, ?e se řídící jednotka takto přeprogramuje za pár stovek kilometrů. Ono existuje více druhů, některé se přegprogramovávají sami, dle stylu jízdy(trvá několik tisíc kilometrů) a některé se dají resetovat na počáteční stav, neboli, ?e se jim vyma?e pamě?, to ale mus dělat servis přes PC. Tak?e z tohoto vyplývá jedno jedinné

Pokud motor vytáčíme, je pru?něj?í, pokud jezdíme na spotřebu, motor se nám odmění nízkou spotřebou, ale je lenivěj?í
A 1,2HonemToProdej má točivý moment posazený relativně nízko, kde?do motor u GP o?ívá a? okolo 3000ot. Do kopce by s ním neměl ?anci. Občas se najde i chudák, kterej chce závodit a vět?inou nemá ?anci.
Napsal: pát srp 10, 2007 14:16
od ironlionzion

Industriální grandiózní profil

jak se vám líbí
Napsal: pát srp 10, 2007 17:21
od Robo1.2
Colin píše:Mě někam do papíru napsali kontrolu po 20tis. km a přitom v servisní kní?ce je normálně vyti?těno 30tis. km, mo?ná se sekli, ale kdy? nejsem jediný. Jedný z nejčastěj?ích závad jsou určitě: otevírání zadních dvěří, nejsem sám, komu to jde ?patně otvírat. Mám to sice opravené, ale stejně to zas pořádně nefunguje. A pak taky ve spolujezdcových dveří, kdy? najedu na nějaký nerovnosti, tak tam něco vr?e, je to celkem nepříjemný, holt italský auto.
Colin aj mne nieco vrzga v spolujazdcovych dverach, a neviem co. Neviem co su skluzy ale ak myslis zamky tak to je kovove klepanie. Ale ja mam plastove skripanie, a nie som sam jak tak pozorujem
Napsal: pát srp 10, 2007 17:33
od Jarouš
Ad. motor, vy??í otáčky motoru nevadí, ba naopak. Řídící jednotka je programovatelná, čili, kdy? motor nevytáčim jedu eco, motor bude línej a naopak. Ale nemyslete si, ?e se řídící jednotka takto přeprogramuje za pár stovek kilometrů. Ono existuje více druhů, některé se přegprogramovávají sami, dle stylu jízdy(trvá několik tisíc kilometrů) a některé se dají resetovat na počáteční stav, neboli, ?e se jim vyma?e pamě?, to ale mus dělat servis přes PC. Tak?e z tohoto vyplývá jedno jedinné Pokud motor vytáčíme, je pru?něj?í, pokud jezdíme na spotřebu, motor se nám odmění nízkou spotřebou, ale je lenivěj?í
Přesně tak to bylo řečeno i mě. Jsem rád, ?e jsi to tu napsal. A co se týče servisního intervalu, tak je opravdu 30 000 km. Ptal jsem se dnes servisáka ve Fiatu. Jako blb co neví kolik má auto kol mi rozhodně nepřipadal

Ale je pravda, ?e je to maximum a doporučuje se jezdit po 20000km. Pro mě je to u?itečné info, najedu tak 25000 za rok.
Napsal: pát srp 10, 2007 17:34
od Jarouš
To Iron: líbí se mě přímo GRANDIÓZNĚ

Pěkné foto!
Napsal: pát srp 10, 2007 17:42
od Robo1.2
Jarou? píše:Ad. motor, vy??í otáčky motoru nevadí, ba naopak. Řídící jednotka je programovatelná, čili, kdy? motor nevytáčim jedu eco, motor bude línej a naopak. Ale nemyslete si, ?e se řídící jednotka takto přeprogramuje za pár stovek kilometrů. Ono existuje více druhů, některé se přegprogramovávají sami, dle stylu jízdy(trvá několik tisíc kilometrů) a některé se dají resetovat na počáteční stav, neboli, ?e se jim vyma?e pamě?, to ale mus dělat servis přes PC. Tak?e z tohoto vyplývá jedno jedinné Pokud motor vytáčíme, je pru?něj?í, pokud jezdíme na spotřebu, motor se nám odmění nízkou spotřebou, ale je lenivěj?í
No tak to aby som isiel odpojit baterku a vymazal data. A potom hned na prvej krizovatke to vytacal na 6000
Som zvedavy jaka pruznost sa dostavi, mozno tak pri 40tkm budem menit spojku. Raz darmo 1.2 dynamikou neoslovi, zatial sa na tom zhoduju vsetci co ho maju. Myslim ze jeho benefit je spolahlivost a spotreba
Napsal: pát srp 10, 2007 17:53
od Robo1.2
Aby sme tu len neteoretizovali tu je opis RJ z Citroenu
Elektronická řídicí jednotka ECU (6) Na nových motorech se vstřikováním je "samo učící se" typ ECU, který kdy? pracuje, rovně? monitoruje a ukládá nastavovací hodnoty, které dávají optimální výkon motoru v celých pracovních podmínkách. Kdy? je baterie odpojená, tyto nastavovací hodnoty jsou vymazané a ECU se vrátí na základní nastavovací hodnoty naprogramované do její paměti v továrně. Při novém uvedení do chodu, to mů?e vést k chvilkovému nerovnoměrnému chodu motoru dokud se ECU nedozví optimální nastavovací hodnoty. Tento postup je nejlépe provést během jízdy (asi 15 minut), pokrývající v?echny otáčky motoru a zatí?ení, hlavně obohacování v oblasti 2500 a? 3500 ot/min. U citroënu BX je ECU umístěna pod pravým předním sedadlem a podle údajů dodávaných prostřednictvím elektrických signálů různými snímači a čidly ovládá vstřikovací ventily u nich? řídí délku vstřiku, palivové čerpadlo, reguluje předstih a volnobě?né otáčky. Kromě toho je?tě omezuje maximální otáčky na hodnotě 7 200 1/min. Vstřikovací soustava je také vybavena zařízením pro startování za studena. Při startování studeného motoru musí být palivová směs bohat?í, aby se kompenzoval vliv kondenzované vody na chladných stěnách válců a sacího potrubí. Současně musí do motoru přicházet vět?í mno?ství palivové směsi, aby motor mohl překonat zvý?ené tření způsobené ztuhlým olejem. Míru obohacení palivové směsi při startování za studena určuje řídicí jednotka na základě těchto údajů: teplota motoru, doba spou?tění otáčky motoru. Při startování za studena vysílá řídicí jednotka do vstřikovacích ventilů dva druhy signálů. Obohacování palivové směsi je v první fázi zahřívání motoru funkcí času (po dobu asi 30 s), v druhé fázi pak funkcí teploty. Jestli?e je v jakémkoliv udají obdr?eném buď ze snímače teploty motoru, snímače vstupní teploty vzduchu nebo lambda sondy nepravidelnost, spustí ECU svůj zálo?ní re?im. V tomto případě ignoruje nesprávný signál snímače a napodobuje naprogramovanou hodnotu, která dovolí motoru pokračovat v činnosti (i kdy? v zmen?ené výkonnosti). Jestli?e ECU pou?ije tento zálo?ní re?im, budete upozornění světlem na přístrojovém panelu a v paměti ECU bude ulo?ený příslu?ný kód chyby.