tomko píše:To Honzus: Gratulujem Ti k tvojej praci kde mozes dostatocne dokladne zhodnotit kvalitu 300 aut z dlhodobeho hladiska za jediny rok a to este k tomu sam a tvrdit ze ich kvalita je rovnaka. To potom vlastne predstavujes samojedineho objektivneho sudcu kvality automobilov pre celu europu a zaroven si sa stal absolutne legitimnym dovodom pre zrusenie statistik TUV, ADAC, Top Gear Survey... pretoze tie su vsetky poznacene rovnakou chybou merania, ktora nahodou alebo zamerne Fiat radi na spodok spolahlivosti. Je to sice trochu nadnesene, ale v principe toto tvrdis. Este mi ale prezrad aka je to praca, ze toto umoznuje a pritom zaroven opovrhujes automobilovymi zurnalistami, ktori nerozumeju auam, lebo rocne taky pocet aut nevyskusaju (lebo keby skusili 300 aut rocne, tak by to mali priemerne 1 auto na pracovny den).
Ad moje práce, donedávna jsem dělal redaktora v automobilovém časopise, v průměru je na testovací týden cca 7 vozů, to je asi 371 různých aut (samozřejmě se některá opakují, některá li?í jen motorem), ale praxe je taková, ?e přes týden je rotace mezi redaktory a víkend je určen k testu, najetí minimálně 300 km, zkou?ení na známých trasách, měření a podobně. Jeliko? jsem ale odmítl být dále spojován s tím, čemu se říká český motoristický novinář (čest výjimkám) na?el jsem si práci jinou, nicméně denně se vidím s kolegy a mám mo?nost zkou?et i nejnověj?í auta, pravda, počet se trochu omezí, ale pořád je to nadstandard a hlavně mám SROVNÁNÍ a to je to co mnohým (nejen zde) chybí. A na základě tohoto srovnání tvrdím, ?e kvalita NOVÝCH vozů je +/- stejná. Ohledně statistik, udělal jsi hezký rozbor, také mám státnici ze statistiky, neboj, ale jistě zná? dopodrobna metodfiku a velikosti vzorků zmíněných statistik: TÜV příprava na STK, ADAC výjezdy ?lutých andělů, velmi nevyrovnaný statistický vzorek (kdy? pominu pověst společnosti ADAC), JD Power hlasování veřejnosti dle stanovených kritérií, něco jako nejkrásněj?í auto atd. Jediné statistiky, které uznávám, jsou statistiky poji??oven, které vedou proto, ?e jim jde o jejich peníze, tak?e asi tak. Nikde se nestavím do role "samojedineho objektivneho sudcu kvality", připadá mi to jako nedostatek argumentů.
tomko píše: K statistikam: to ze ty vies zadefinovat nejake priklady, kde statistika robi chybu je irelevantne (proste tych co maju vlastnu asistencnu sluzbu si zo zoznamu ADAC vyciarknes a je to, mimochodom Fiat ju ma tiez..), pretoze ked pracujes so znacne velkym suborom analyzovanych prvkov, blizis sa k opisu skutocneho stavu objektivnej reality. Navyse ak 2 a viac roznych, dokonca geograficky oddelenych metodik poskytuje rovnaky statisticky vysledok, signifikantnost vysledkov sa zvyraznuje a pravdepodobnost ze to tak nie je sa priblizuje k nule. Pre zmenu ale ty poskytni nejaky padny argument k tvrdeniu ze kazde europske auto je rovnako spolahlive.
Toto je opravdu poněkud překrucování ve stylu dejte mi čísla, zfal?uju si je sám... Jeden pádný, řekl bych nejpádněj?ím argumentem je velmi malý rozdíl ve výsledcích, obvykle se nejlep?í a nejhor?í neli?í o zásadní rozdíl. To dává samozřejmě za pravdu tvrzení, ?e kvalita je srovnatelná.
tomko píše: K funkcnosti: Funkcnost nedefinujem tak ze nieco funguje alebo nefunguje. Funkcnost je taka stav, ked veci funguju tak ako im to kaze obciansky zakonnik, teda v standardnej kvalite a so standardnymi uzitkovymi vlastnostami. Ked reprak nevypadava, ked palubovka nevrzga, ked volant nekope, ked motor reaguje na stlacenie plynoveho pedalu, ked sa da cuvat aj bez pouzitia plynu, ked izolacia motora neodstava, ked ostrekovac ostrekuje cele sklo aj pri pohynbe automobilu a nielen spodok stieraca, ked sa v svetlomete nekondenzuje vlkost, atd. No a co sa tyka toho, ze ma auto odvezie z bodu A do bodu B, to teda nepovazujem za uspech ale normalny stav veci. Nakoniec ked to dokazala pocas celej doby vlastnictva pred casom nasa 18 rocna Skoda 120, nepovazujem za ziadny svetaborny vykon to, ked ma 1,5 rocne auto nenechalo zatial v stichu. (Zato sused, ktory ma F Punto a neda nanho dopustit, hovoril ze sa mu to stalo "len" 3 x

). Ale uznavam ze to dnes pravidlom nie je, a ze sa stavaju pripady ked treba asistencnu sluzbu alebo aj odtahovku a to aj u premiovych znaciek (sucasna generacia Mercedesu E je tym povestna). Ale to uz je hruba technicka chyba.
Prosím jak ká?e stěračům občanský zákoník, aby fungovaly? A nemá to být náhodou obchodní zákoník? Nebo snad báňský zákoník? Probůh jsme lidé, pokud na tyto závady přijde? při přebírání, nepřebere? zbo?í dokud tam ty chyby jsou, pokud na chyby přijde? později, nechá? je v rámci záruky odstranit. Má? s tím nějaký problém? Takto si představuji funkční obchodní stav nebo si myslí?, ?e je to nějak jinak?? V?e cos popsal jsou detaily, které jdou zvládnout jednou garanční prohlídkou a do ní to lze bez velkého utrpení vydr?et. Pak ov?em zále?í na kvalitě servisu a zde je jádro pudla řekl bych, nediv se, ?e mají u Fiat servisu narváno, kdy? musejí odstraňovat prasečiny, které při svých "odborných opravách" napá?ou, ale to jsem opět u zastoupení a jinde....
tomko píše: K rozjazdu: Ubezpecujem ta, ze s mojim GP sa ani na rovine rozbehnut pri 1200 ot. neda bez rezonacie (1500 je uplne minimum). Mozno je nakoniec problem v konkretnom mojom motore, ked vravis ze Tebe to ide. Opat opakujem ze s inymi autami s ktorymi jazdim tento problem nemam a rozbehnem sa s nimi aj od 1000-1500 ot.
Já ti to milerád věřím, nicméně ty tu vehementně tvrdí?, ?e motor je "nepodarok" na základě jedné zku?enosti..... Jinak ano, GP chce citlivou nohu na spojce, ale není problém se to naučit...
tomko píše: K spotrebe: Ja som sa raz precizne snazil ist na spotrebu, driftoval som za kamionmi, neprekrocil rychlost 110, cca 3/4 bola mimestska jazda, vacsinou v 2 osobach. Vysledok bol 6,7L. Naproti tomu na P306 som isiel nalozeny do chorvatska, letel som fakt dost brutalne, 130-150 mimo mesta v Madarsku, jazdy v serpentinach (este nebola dialnica), neustale predbiehanie, plyn velmi casto na podlahe. Vysledok bol 7,5L. Zato Fiat nema problem pytat 9L.
Vzhledem k mé "novinářské" noze na plynu patřím spí?e k lidem s vy??í spotřebou, klidně ti sem po?lu txt s výpisem v?ech tankování do GP včetně vypočítaného průměru, ten je doposud 7,5 l (je to tak 40 % město, 40 % dálnice, 20 % okresky). Ta spotřeba 6,7 při eko rallye je také podivná, já coby ne eko jezdec jsem se dostal i na 5,9.....
tomko píše: Aby som stale len nekritizoval, mozem konstatovat ze auto ma naozaj dobre sedacky, vhodne na dlhe trasy, motor je tichy, priestrannost je dobra, vybava velmi slusna, dizajn dobry dobre sedi na kvalitnej ceste. V mojom pripade to ale nevyvazi popisane nedostatky a poruchy. Proste je toho prilis a citim sa byt Fiatom podvedeny pretoze nedodrzali deklarovane vlastnosti noveho GP. A na zaklade mojich zlych skusenosti a tiez tomu co hovoria statistiky budem silno neodporucat kupu aut tejto znacky.
Tak samozřejmě v rámci B segmentu má GP velmi mnoho výhod a v globále patří mezi 3 nejlep?í současná malá auta. Ty si myslí?, ?e bych po mých zku?enostech jen tak vzal 400 000 a koupil něco, o čem nejsem přesvědčen, ?e je dobré? Zas takový fanda nejsem... Bohu?el tvá poslední věta je dosti smutná..... koupil jsem jedno auto dané značky, bohu?el nepovedený kus, zahořknul jsem a teď u? je to nav?dy ?mejd.... zajímavé, ?e ?kodovkám to lidé tolerují.... prozraď, čím to je?