Stránka 4 z 6

Napsal: úte zář 22, 2009 11:22
od Macek
krissi kde to kupuje??

Re: 100 oktanový benzín a jíný? Ano či Ne?

Napsal: stř zář 23, 2009 10:08
od motodědek
Kriss píše:Ahoj

Docela by mne zajimalo jake mate zku?enosti s benzinem s vy??ím oktanovým číslem.

OMV 100 ok.
Shell W-Power 95ok
Shell W-Power Racing 99ok
Lukoil nebo Agip 98 ok.

Zajímalo by mne jestli nekdo při načerpání těchto paliv zaznamenal :

Zlep?ení tahu, vět?í pru?nost motoru, men?í spotřeba atd.

Taky pokud se najde nejaký odborník a bude schopen napsat zda jsou pro na?e motory dobré? Jetsli to nebude dělat problem aby si řídící jednotka poradila s vy??ím oktanem atd.

Díky
Nemusí? mít strach řídící jednotka si stím poradí.Dávej tam takovej benzín jakej předepisuje výrobce. 100 oktan jsou vyhozený prachy.Nezdvihne ti to výkon ani o 1ho poníka nato? koníka. Čavec.

Napsal: pát zář 25, 2009 9:55
od misha
Jarou? píše:
misha píše:Také přispěju kouskem do mlýna....

přijde mi, ?e moje auto vyráběli určitě jinde ne? v Itálii. Mám ji? třetí nádr? 100oct Carrery a spotřeba fyzicky i dle PP leze stále nahoru. Nyní jsem v průměru na 7,7l dle PP, po dotankování třetí nádr?e mi vy?la spotřeba na 480km/40litrů = 8,333L/100km(stejný stojan, stejná hadice, v?dy do vycvaknutí) Auto rozhodně ?ivěj?í není, spí?e naopak.

Jsem přesvědčen, ?e při přechodu zpět na 95oct od benziny nebo shell se situace výrazně zlep?í - spotřeba a dynamika.

Have a nice day :D
a nenapadlo tě, ?e jsi na tom svém motoru pravděpodobně v minulosti něco odpáral tím tankováním sraček místo benzínu?
no to mě teda nenapadlo, nemyslím si, ?e ten benzín byl a? taková megasračka... navíc max 20 nádr?í.

Zkou?el jsem 4x maximálku na 100 oktan od carrery a 3x maximálku na 95 od benziny výsledek 4x190 a 3x 195, vet?inou za stejných podmínek na tom samém úseku dálnice.

Jezdím přes rok ka?dý den tu samou trasu do práce a mám odpozorované, na kterém úseku mám jakou aktuální spotřebu. s 95kou mám při stále jízdě 100km/h 4,8 litrů, s carrerou mám 6L.

Tak?e buďto je ta carrera na té konkrétní benzince nahovno nebo ji moje auto prostě nebere.(shell V-power racing jsem zkou?el jednou, motor jde lépe do otáček, ale spotřeba je rovně? vy??í).

Napsal: pát zář 25, 2009 12:48
od Jarouš
misha píše:
Jarou? píše:
misha píše:Také přispěju kouskem do mlýna....

přijde mi, ?e moje auto vyráběli určitě jinde ne? v Itálii. Mám ji? třetí nádr? 100oct Carrery a spotřeba fyzicky i dle PP leze stále nahoru. Nyní jsem v průměru na 7,7l dle PP, po dotankování třetí nádr?e mi vy?la spotřeba na 480km/40litrů = 8,333L/100km(stejný stojan, stejná hadice, v?dy do vycvaknutí) Auto rozhodně ?ivěj?í není, spí?e naopak.

Jsem přesvědčen, ?e při přechodu zpět na 95oct od benziny nebo shell se situace výrazně zlep?í - spotřeba a dynamika.

Have a nice day :D
a nenapadlo tě, ?e jsi na tom svém motoru pravděpodobně v minulosti něco odpáral tím tankováním sraček místo benzínu?
no to mě teda nenapadlo, nemyslím si, ?e ten benzín byl a? taková megasračka... navíc max 20 nádr?í.

Zkou?el jsem 4x maximálku na 100 oktan od carrery a 3x maximálku na 95 od benziny výsledek 4x190 a 3x 195, vet?inou za stejných podmínek na tom samém úseku dálnice.

Jezdím přes rok ka?dý den tu samou trasu do práce a mám odpozorované, na kterém úseku mám jakou aktuální spotřebu. s 95kou mám při stále jízdě 100km/h 4,8 litrů, s carrerou mám 6L.

Tak?e buďto je ta carrera na té konkrétní benzince nahovno nebo ji moje auto prostě nebere.(shell V-power racing jsem zkou?el jednou, motor jde lépe do otáček, ale spotřeba je rovně? vy??í).
Tak nevím, teď pí?e? ?e jsi na sračku benzín jezdil chvilku (max 20 nádr?í) . Ve svém příspěvku z 30.6.2009 pí?e? následující:

"Vcera jsem byl v servisu u kamose, diagnostika vsech ridicih jednotek naprosto v poradku, jak jinak ze? Pazvuky vychazeji od spojky klimatizace, prej to neni nic kritickyho, jen to neni uplne odhlucneny. Vybrace motoru ustaly, jak jsem natankoval SHELL V-POWER, obcas zavrni vic, ale neni to nic hroznyho. V podstate to vypada, jako by autu nebylo absolutne nic, jen piskani brzd se nemohu zbavit. Bylo mi doporuceno, abych jezdil aspon pul roku na 100oktan a treba se motor zveti (benzinka, kde jsem doposud tankoval, ma udajne nekvalitni benzin)"


Měření "maximálky" za "vět?inou stejných podmínek" je fakt "objektivní" test. :lol:

A tu spotřeba při N95 a N100 snad nejde brát vá?ně.... A? najede? na "čisté" nádr?e N95 třeba 1000 km pořád za stejných podmínek, stejným stylem a stejnou trasou jako dal?ích 1000 km s "čistým" N 100 a průměrná spotřeba se bude li?it o 1-2 litry ve prospěch N95, tak to bude zajímavé téma k diskuzi o ne/výhodách 100 oktanového benzínu.

Za stávající situace má vý?e uvedená informace vypovídací hodnotu článku v bulvárním časopise... :D

PS: jestli u? jsi pře?el zpátky na N95, klesla ti spotřeba?

Napsal: pát zář 25, 2009 14:48
od misha
Jarou? píše: Tak nevím, teď pí?e? ?e jsi na sračku benzín jezdil chvilku (max 20 nádr?í) . Ve svém příspěvku z 30.6.2009 pí?e? následující:

"Vcera jsem byl v servisu u kamose, diagnostika vsech ridicih jednotek naprosto v poradku, jak jinak ze? Pazvuky vychazeji od spojky klimatizace, prej to neni nic kritickyho, jen to neni uplne odhlucneny. Vybrace motoru ustaly, jak jsem natankoval SHELL V-POWER, obcas zavrni vic, ale neni to nic hroznyho. V podstate to vypada, jako by autu nebylo absolutne nic, jen piskani brzd se nemohu zbavit. Bylo mi doporuceno, abych jezdil aspon pul roku na 100oktan a treba se motor zveti (benzinka, kde jsem doposud tankoval, ma udajne nekvalitni benzin)"


Měření "maximálky" za "vět?inou stejných podmínek" je fakt "objektivní" test. :lol:

A tu spotřeba při N95 a N100 snad nejde brát vá?ně.... A? najede? na "čisté" nádr?e N95 třeba 1000 km pořád za stejných podmínek, stejným stylem a stejnou trasou jako dal?ích 1000 km s "čistým" N 100 a průměrná spotřeba se bude li?it o 1-2 litry ve prospěch N95, tak to bude zajímavé téma k diskuzi o ne/výhodách 100 oktanového benzínu.

Za stávající situace má vý?e uvedená informace vypovídací hodnotu článku v bulvárním časopise... :D

PS: jestli u? jsi pře?el zpátky na N95, klesla ti spotřeba?


Ano, při přechodu zpět na N95 mi klesla spotreba a vyrazne vzrostla dynamika vozu, oboji spolu zrejme uzce souvisi... neni treba motor tolik vytacet a proste jede....

Jinak prvnich cca 10.000km sem tankoval u shell, pak jsem tankoval u te blbe benzinky a ted jsem zkousel na doporuceni servisaka 100oktan - carrera (4 nadrze) a kazda dalsi nadrz=auto lenivjesi, je treba motor vic tocit a i pri ustalene rychlosti zere vic... vracim se zpet na KVALITNI 95oktan, proste tomu motoru sedi lip.

Jinak chtel jsem se jen podelit o informace, ne se porad dohadovat a slovickarit. Jestli sem mam psat jen vety typu vsechno OK, slape jak ma, naprosta spokojenost ... tak to sem nemusim vubec prispivat.

Napsal: pát zář 25, 2009 15:46
od dmbiker
Ahojte,

myslim, ze admin by mal tutu temu ukoncit. Je to na nekonecnu diskusiu a aj tak sa v podstate stale budeme bavit len o POCITOCH. Zodpovedne to neotestuje nikto z nas. Cize je to presno ako povedal moj kamarat, AKO S NABOZENSTVOM.

Myslim, ze je len malo ludi na tomto fore, ak vobec nejaki su, ktori mali moznost vidiet a este dokonca aj rozumeli obsahu pamate riadiacej jednotky motora a toho "isteho adaptacneho mechanizmu" (alebo ako to tu niekto napisal) ktory by bol schopny upravovat procesy podla toho aky mate benzin.

Davajme si do auta co len chceme.

Ja zo svojho mam pocit, ze so 100 oktanom nefici inak ako s 95. Ale vyskusal som. Bol som zvedavy. Ale tomu, kto halda cestu ako dosiahnut vyssiu dynamiku vyssi oktan odporucat nebudem.

Napsal: pát zář 25, 2009 18:18
od Jarouš
dmbiker píše:Ahojte,

myslim, ze admin by mal tutu temu ukoncit. Je to na nekonecnu diskusiu a aj tak sa v podstate stale budeme bavit len o POCITOCH. Zodpovedne to neotestuje nikto z nas. Cize je to presno ako povedal moj kamarat, AKO S NABOZENSTVOM.

Myslim, ze je len malo ludi na tomto fore, ak vobec nejaki su, ktori mali moznost vidiet a este dokonca aj rozumeli obsahu pamate riadiacej jednotky motora a toho "isteho adaptacneho mechanizmu" (alebo ako to tu niekto napisal) ktory by bol schopny upravovat procesy podla toho aky mate benzin.

Davajme si do auta co len chceme.

Ja zo svojho mam pocit, ze so 100 oktanom nefici inak ako s 95. Ale vyskusal som. Bol som zvedavy. Ale tomu, kto halda cestu ako dosiahnut vyssiu dynamiku vyssi oktan odporucat nebudem.
Já s tebou souhlasím, ale toto téma je přeci o zku?enostech se 100 oktanovým benzínem. :D Ka?dý tu přeci pí?e, co si o tom myslí, někomu přijde, ?e to jede líp, je to mo?ná jen o pocitu, ale extrém, který potkal mishu při tankování takového benzínu, je přinejmen?ím k zamy?lení, nemyslí????

Pokud jsem si v?imnul, tak ostatní buďto nezaznamenali ?ádný rozdíl (mimo cenu za litr) nebo mají pocit, ?e motor auta je ?ivěj?í v určitém spektru otáček, popřípadě zaznamenali mírný (mo?ná nevýznamný) pokles spotřeby.

Nikde jsem v?ak nečetl nic o brutálním nárustu výkonu, či velkém poklesu spotřeby, co? by byl adekvátní protipól zku?eností, které má misha (auto jede se 100 OCT hůř a je?tě o dost víc chlastá).....

Tak?e závěrem asi tolik: nechápu proč zamykat toto téma, k ?ádné vyhrocené dikuzi nebo urá?kám zde nedochází...

Napsal: sob zář 26, 2009 9:16
od TomasUL
Ahoj! Tohle pí?e OMW o svym benzínu :

?pičkový benzín OMV Carrera 100 má díky svému slo?ení a vy??ímu oktanovému číslu jedinečné vlastnosti. Vy??í točivý moment motoru zlep?uje akceleraci vozidla, čím? zvy?uje bezpečnost posádky vozidla při předjí?dějí, optimalizuje výkon motoru při stoupání a zlep?uje jízdní vlastnosti při jízdě ve městě ve stylu ?brzda ? plyn?. Sní?ením tření a omezím vzniku usazeni se také sni?uje spotřeba paliva. Vliv vy??ího oktanové čísla benzínu se na jízdních vlastnostech automobilu projevuje ji? po prvním natankování.

Mo?ná to jsou keci a nebo pravda, tak si vyberte :D

Napsal: sob říj 03, 2009 14:55
od Dušan
Víceoktanový benzín má mo?ná vliv na výkon motorů u výkoněj?ích variant. U mé 1,2-ky by to bylo jistě vyhazování peněz :kuk
Tak?e max. občas zkusit nějakou variantu BA-95 s čistícími přísadami ala Shell

Napsal: sob říj 03, 2009 23:07
od lukin
Du?an píše:Víceoktanový benzín má mo?ná vliv na výkon motorů u výkoněj?ích variant. U mé 1,2-ky by to bylo jistě vyhazování peněz :kuk
Tak?e max. občas zkusit nějakou variantu BA-95 s čistícími přísadami ala Shell
ja to zkousel a malinko to znat bylo :D ale zadnej zazrak a musis tak alespon dve nadrze :twisted:

Napsal: ned říj 04, 2009 9:13
od TomasUL
Přesně tak...Po 2-3 nádr?ích pozná? rozdíl. Mů?u potvrdit třeba i na sprintu a nebo jízdou do kopce. Fabie 1,2 HTP a ani 1,4 16V se nechytala...Jednička u Grande není nic moc, ale dvojka je oproti Fobiím a koncernu "brutální" :twisted:
V?dycky jsem se divil, proč italský motory vy?adujou jeden z nejkvalitněj?ích olejů a kvalitní benzín. Teď u? to vím. Do koncernu VW mů?ete místo oleje lejt minerálku a místo benzínu nachcat a mů?ete jet..
Teď bych tady začal pomlouvat VW, ale to byste to tady museli zavřít :twisted: :D :D

Napsal: stř říj 14, 2009 14:01
od ycuzo
Uz od novoty tankujem zasadne 100 oktanovy benzim,povatsinou carrera 100.
Mozem len doporucit a v kombinacii so sportovym filtrom je to citelnejsie,nez klasika 95 oktan a papierovy filter.
100 oktan,pripadne 98ok som tankoval uz do stareho Punta 1.1 +sportovy filter ,ale zalezi aj to ako je auto zabehnute.
Rozhodne aj spotreba moze byt o nieco nizsia.
Dobry benzin byval este kedysi na pumpach Avanti...

Napsal: pon lis 02, 2009 9:49
od motodědek
Ahoj.Vy kteří si myslíte ?e vám to na 100 vku jezdí líp tak to je jen psichycký pocit musíte s tím jít na brzdu a budete se divit. Viz motorkáři.cz ,dnes tam je test benzinů. Tak a? vám to ?lape.

Napsal: pon lis 02, 2009 12:55
od benja
jde o pocitu...já mám u carrery 100kterou tankuji pravidelně.. pocit ?e je vět?í dr?ák co se týče kopců..jinak rozdíl v dynamice jsem ani moc nepozoroval..ale opravdu v kopci tak rychle neztrácí otáčky... ale je to můj názor

Napsal: úte lis 03, 2009 8:10
od misha
benja píše:jde o pocitu...já mám u carrery 100kterou tankuji pravidelně.. pocit ?e je vět?í dr?ák co se týče kopců..jinak rozdíl v dynamice jsem ani moc nepozoroval..ale opravdu v kopci tak rychle neztrácí otáčky... ale je to můj názor
Ano, u 100vky take pozoruju, ze je lepsi drzak v kopcich. Bohuzel tech kopcu moc nenajezdim a naopak citim horsi dynamiku v rozjezdech a vubec v reakcni dobe na plyn a ochotu motoru jit do otacek(carrera, verva) V-power racing netankuju... vyhozeny prachy.
Naopak musim pochvalit Shell V-Power 95, s timto benzinem je motor opravdu zivejsi, i spotřeba je o par deci nizsi...