Stránka 4 z 11
Napsal: pát led 22, 2010 8:14
od toki55
ved ono to riadi kompresor,prečitaj si u?ivatelsky NAVOD
Napsal: pát led 22, 2010 14:33
od Honza°
u?ivatelský NÁVOD samozřejmě čtu.. Jarou? tady kdysi psal ?e v re?imu auto umí klima vypnout kompresor pokud je venkovní teplota schopna zchladit interiér na po?adovanou hodnotu(nějak to u? ale nemů?u najít). V návodu to myslim neni nijak specifikováno a je tam prostě ?e řídí teplotu a kompresor. S jedinnou schopností řídit kompresor jsem se setkal akorát v zimě kdy se prostě kompresor nezapne.
Modelová situace..venku 10°C, zaml?ený okna, vevnitř nastaveno 21°C. Zmačknu auto -> kompresor se zapne, odml?í okna.(ačkoliv by 10°C venku stačilo bohatě na namíchání vzduchu o teplotě 21°C) A okna se neml?í...jakmile vypnu manuálně kompresor okna se začínají ml?it.. ?e by byl kompresor řízen i v závislosti na vlhkosti v interiéru (a proto se v této situaci zapínal) se mi nechce věřit.. Osvětlí nám to někdo?
Napsal: pát led 22, 2010 18:00
od Jarouš
Já psal o automatické klimatizaci, v případě manuálu buď kompresor bě?í naplno nebo nebě?í vůbec.
Napsal: pát led 22, 2010 18:16
od Honza°
Jarou? píše:Já psal o automatické klimatizaci, v případě manuálu buď kompresor bě?í naplno nebo nebě?í vůbec.
Jasně, my se o autoklimě taky bavíme. Pí?u proto?e se mi to s tim automatickym vypínáním/zapínání kompresoru při "full auto" moc nezdá. (to jak pí?u o odml?ování oken při nízké teplotě)
Napsal: pát led 22, 2010 18:35
od Jarouš
zdroj: E-learn Grande Punto (servisní manuál) - kapitola:
Popisy > 50 VEDLEJ?Í AGREGÁTY > 5040 SKŘÍŇ A SOUČÁSTI KLIMATIZ... > 5040 SKŘÍŇ A KOMPONENTY KLIMATIZACE
Vybral jsem jen to klíčové, popis regulace pracovního objemu kompresoru pomocí expanzního ventilu přes řídící jednotku klimatizace je asi na 3 stránky...
AUTOMATICKÁ KLIMATIZACE
Automatická klimatizační jednotka je řízena jednotkou, která je schopna - díky vytříbené funkční logice - řídit teplotu prostoru pro cestující ve dvou zónách tím, ?e ohřívá nebo chladí vzduch podle přání u?ivatele
Klimatizační systém automaticky reguluje následující parametry a funkce:
- teploty vzduchu ve vývodech u řidiče / spolucestujícího;
- rychlost ventilátoru;
- rozvod vzduchu u řidiče / spolucestujícího;
- spu?tění kompresoru;
- recirkulaci.
Dále připojuji info pro ty, kterým bě?í klima i za mrazu...
Obsluha kompresoru
Stisk tlačítka kompresoru (18) vyvolá jeho zapnutí do pohotovostního stavu a rozsvícení příslu?né kontrolky.
Od této chvíle, pokud existují předpoklady související s venkovní teplotou, generuje systém chlad potřebný pro řízení úpravy vzduchu v interiéru vozidla, jeho? účinkem dochází k vysou?ení vzduchu na výparníku
Tento stav je udr?ován i po vypnutí klíčku v zapalování.
Podle hodnoty venkovní teploty se řídí několik parametrů práce kompresoru:
- pokud je venkovní teplota <3> 5°C, je kompresor zapnut do pohotovostního stavu (a symbol rampouchu na displeji se rozsvítí).
Zapnutím do pohotovostního stavu se rozumí po?adavek aktivace určený řízení motoru.
Tak?e pokud jede klima v plně automatické re?imu, tak rozsvícením kontrolky klimatizace se uvede kompresor do pohotovostního stavu, ale jeho práci (a z toho vyplývající zátě? motoru a spotřba paliva) u? řídí automatika.
Napsal: pát led 22, 2010 18:50
od Honza°
Tak to jsem se zase něčemu přiučil, díky! Ale s tim odml?ováním za nízkých teplot (ne pod oněh 5°C; ne defog - pouze zapnutí "*") bych přísahal ?e kompresor jede-okna se odml?ují rychleji (ačkoliv by aby vyhověla venkovní teplota vnitřní teplotně bě?et nemusel..). Pří?tě a? se mi to bude zdát zastavim a vypnu "*" a budu koukat jestli spadnou otáčky a dám vědět..
Napsal: pát led 22, 2010 19:26
od g-lobby
Honza° píše:Tak to jsem se zase něčemu přiučil, díky! Ale s tim odml?ováním za nízkých teplot (ne pod oněh 5°C; ne defog - pouze zapnutí "*") bych přísahal ?e kompresor jede-okna se odml?ují rychleji (ačkoliv by aby vyhověla venkovní teplota vnitřní teplotně bě?et nemusel..). Pří?tě a? se mi to bude zdát zastavim a vypnu "*" a budu koukat jestli spadnou otáčky a dám vědět..
no asi ses moc nepřiučil, proto?e kdyby si četl pořádně, tak tam Jarou? jasně pí?e, cituji:" Od této chvíle, pokud existují předpoklady související s venkovní teplotou, generuje systém chlad potřebný pro řízení úpravy vzduchu v interiéru vozidla, jeho? účinkem dochází k vysou?ení vzduchu na výparníku" konec citátu
a pro
Honzu° Toki55 vůbec nepí?e o automatické klimě, on pí?e o manuální... ke které uva?uje o koupi nějaké řídící jednotky, jen? má nahradit ukazovák pravé ruky na základě zadaných teplotních parametrů bude
zapínat a vypínat kompresor manuální klimatizace
bo?e lidi...
a dotaz pro
Jarou?e je ten e-lerningový program někde zdarma dostupný?
Napsal: pát led 22, 2010 19:37
od Honza°
g-lobby píše:
a pro
Honzu° Toki55 vůbec nepí?e o automatické klimě, on pí?e o manuální... ke které uva?uje o koupi nějaké řídící jednotky, jen? má nahradit ukazovák pravé ruky na základě zadaných teplotních parametrů bude
zapínat a vypínat kompresor manuální klimatizace
bo?e lidi...
a dotaz pro
Jarou?e je ten e-lerningový program někde zdarma dostupný?
Bo?e člověče

já v prvopočátku reagoval na Tokiho příspěvek: "dgitalom vyrie?i? akurat to ?e ti nepôjde klima v kuse a le sem tam aj vypne ked je dobra teplota a tým ?etrí? benz."..
S dotazem na e-learn se přidávám.. Zatim jsem na?el něco na rapidu ale asi to nebude česky..
http://rs71.rapidshare.com/files/285105 ... _Punto.rar ..přesunul bych se ale do jiného vlákna

Napsal: pát led 22, 2010 19:54
od g-lobby
Honza° píše:g-lobby píše:
a pro
Honzu° Toki55 vůbec nepí?e o automatické klimě, on pí?e o manuální... ke které uva?uje o koupi nějaké řídící jednotky, jen? má nahradit ukazovák pravé ruky na základě zadaných teplotních parametrů bude
zapínat a vypínat kompresor manuální klimatizace
bo?e lidi...
a dotaz pro
Jarou?e je ten e-lerningový program někde zdarma dostupný?
Bo?e člověče

já v prvopočátku reagoval na Tokiho příspěvek: "dgitalom vyrie?i? akurat to ?e ti nepôjde klima v kuse a le sem tam aj vypne ked je dobra teplota a tým ?etrí? benz."..
S dotazem na e-learn se přidávám.. Zatim jsem na?el něco na rapidu ale asi to nebude česky..
http://rs71.rapidshare.com/files/285105 ... _Punto.rar ..přesunul bych se ale do jiného vlákna

toki55 píše:kto má záujem o digitálne ovladanie manualnej klimatizacie nech si určite pozrie tuto stranku
http://www.alarmshop.sk/teplomery-pre-klimu-c-114.html ja nadtým rozmí?lam u? davno ale neviem kam mam namontova? ten displej aby to aj neako vyzeralo
GP 1,2 Dynamic
co k tomu dodat? je potřeba číst v?e, nejen poslední zprávu

Napsal: pát led 22, 2010 20:01
od Honza°
g-lobby píše:co k tomu dodat? je potřeba číst v?e, nejen poslední zprávu

Já nevim jak ty, ale já to tak dělám

..a pokud se mi něco nezdá tak reaguju.
Napsal: pát led 22, 2010 20:14
od g-lobby
Honza° píše:g-lobby píše:co k tomu dodat? je potřeba číst v?e, nejen poslední zprávu

Já nevim jak ty, ale já to tak dělám

..a pokud se mi něco nezdá tak reaguju.

tak vidí?...
Napsal: pát led 22, 2010 20:22
od Jarouš
to g-lobby: kdysi tady na foru byl odkaz na ulo?to - někdo tam ten servisní manuál "pověsil" Ten v če?tině nebyl. Pak jsem někde na rapidu na?el ruský link - tam u? byla i če?tina a pak jsem objevil
http://www.digital-kaos.co.uk/ a tam je v?emo?ného softu k autům různých značek hafo. A tam jsem objevil dal?í verzi GP manuálu, v če?tině a na více motorizací.
Napsal: pát led 22, 2010 20:41
od g-lobby

děkuji
Napsal: ned úno 28, 2010 13:17
od Davids
nevi nekdo na kolik vyjde vymena naplne klimatizace u fiatu v Ostrave

Napsal: ned úno 28, 2010 16:25
od Jirka
Nevím kolik v Ostravě, ale bě?ně do 1tis. kč