Dokonce mám v pořádku horní uložení tlumičů a gufera o kterých se tady psalo že odejdou po 40 tisících. Motor je zespodu suchý, nikdy nic neteče. Žádné podezřelé zvuky od kol nevycházejí...pořád jako nové. Dokonce přestala vrzat palubní deska..asi si sedla Tak doufám, že stejné napíšu i při 100 tisících.
Je ale fakt, že díky radě Jarouše jsem přikryl víčkem levé uložení tlumiče, na které kape voda z čelného skla. Jinak by možná již také odešlo.
jeník1 píše:To snad vím přesně. GP má krátké převody včetně pětky, takže při dálniční 130 km/h točí motor asi 4100 ot/min. Při 120 km/h to je asi 3800 ot/min a asi 7 litrů spotřeba při této rychlosti (120). Ale pochopitelně, že dálnice není rovina, takže z kopce a při rychlosti 120 to může být mnohem méně. Jo a při předpisové 90 km/hod točí motor na pětku přesně 3000 ot/min, kdy působí nejvyšší točivý moment. Jízda vyšší rychlostí jak 130 možná je, ale spotřeba pak roste téměř geometrickou řadou. V Německu jsem jel na dálnici po rovině asi 20 minut mezi Rostockem a Berlínem 155 km/h a aktuální spotřeba byla téměř pořád 12 litrů, motor točil 5100 ot/m. Ještě by to jelo víc, snad až 170 Km/h ale spotřeba by byla min. 15 litrů.
Někde jsem četl, že nová Mazda 2 točí 3000 ot/min a jede 130 km/h. Ale zase ty krátké převody mají něco do sebe ne?
Když jsem GP měl nové, tak jsem zkoušel co se dá vytočit, na rovince po dálnici 170 km, na 180 km/h by to ještě navrtět šlo, ale už jsem nechtěl přetáčet motor, mám dojem že jsem měl nějakých 5500 ot/min. Spotřebu si nepamatuju, ale nad 12l/100km to bylo určitě.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!