Stránka 24 z 32

Napsal: ned čer 10, 2012 11:35
od abi
něco k tomuto topicu jsem dohledal

http://translate.googleusercontent.com/ ... 5iomrsj-fw

kdo nepochopí z obrázku , pokusím se vysvětlit - vadně pájené kontakty

zde extrakce servomotorku

http://www.youtube.com/watch?v=-gF8A4LF ... re=related

zde foto
http://www.pst.ua/en/maintkit/fiat/grande%20punto/2470
kde se vymezuje vůle hřebenového řízení v ulo?ení otáčením toho ?estihranu
croma i kappa to mají prakticky stejný

Napsal: ned čer 10, 2012 12:02
od SpiritWolker
.

Napsal: úte čer 26, 2012 13:01
od SpiritWolker
.

Napsal: stř čer 27, 2012 8:31
od 1nekros1
cau jedna otazocka treba to servo aj neako preventivne vycistit popripade namazat aby sa nepokazilo ci nie? ci ked uz sa pokazi tak az vtedy:-)

Napsal: pát čer 29, 2012 8:29
od SpiritWolker
.

Napsal: pát čer 29, 2012 9:34
od 1nekros1
na diagnostike to pise aj NM kolko ma byt v v normale ked vsetko je OK. mne najskorej klikaju nebuchaju spodne gulove capy cap na riadeni volu nema a tycky stabilizatora su nove. horne ulozenie neviem som to nemal rozobrate. takze ked je nieco zadrene tak to musi byt vidiet na tom ze posilovac sa viacej namaha. cize ma vecsie NM

ja len zato aby sa mi to v buducnu nepokazilo!!!

Napsal: úte črc 17, 2012 12:06
od SpiritWolker
.

Napsal: úte črc 17, 2012 13:09
od lolek
SpiritWolker píše:1nekros1:
NM - ak neposobis na volant rukov ma byt nula :D
ak zapôsobys do prava niekolko NM tak podla toho vie kolko ma posilovač posilovat vpravo , ak pustis volant - prestanes nanho pôsobit tak bude zase nula, keby ti tam pisalo neake NM tak by sa ti volant sam vytocil do krajnej polohy alebo by sa ti do jednej strany lahsie tocilo volantom
zmen?i si ten avatar !

Napsal: úte črc 17, 2012 13:15
od 1nekros1
diky moc za info ukazuje to 0 a zbytok funguje ako vravis.

Re: "vrzgajuce" riadenie

Napsal: sob pro 29, 2012 15:02
od Tatranec
[quote="Jarouš"][quote="matus"][quote="Jarou?"]
Mohl by jsi se tu trochu rozepsat o tom, jak se to "vrzganie" projevuje?

Vadné servo jsem u GP za?il a projevovalo se proměnlivým účinkem při otáčení volantem, vibracemi do volantu a celého auta a silným drnčením, ikdy? se na volant nesahalo. Nevím, jestli jsou to i tvé problémy, ale jak čtu o tom, ?e servis neúspě?ně dlouhodobě hledal příčinu zvuků z řízení, tak se neubráním dojmu, ?e ta neschopná banda stejně neví čím to je a začíná jednodu?e systematicky měnit díly.

PS: vadné servo uká?e i diagnostika.[/quote]
Premenlivy ucinok nepocitujem. Pri otacani mi to ale vibruje, drnci cele auto a v poslednej dobe to zavibruje sem tam aj ked na volant nesaham. To hladanie chyby som nemyslel na servis ale mna. Skusal som tie loziska ulozenia tlmicov, tycky stabilizatora, poloosi, atd. V servise mi hned povedali to coho som sa obaval najviac - je to servo. Co sa tyka diagnostiky tak ukaze to vtedy ak sa jedna o elektricku chybu ak sa nemylim. Pokial je to ale mechanicka chyba, tak to bude len zaznam chyboveho hlasenia, ze sa servo vyplo. Alebo sa mylim?[/quote]

No tak to fakt vypadá na servo. S ohledem na to, ?e je to elektromotor a řídící elektronika, tak by měla diagnostika ukázat chybu. Mechanicky se tam nemá skoro co zkazit. Jedna z mo?ností jsou opotřebené uhlíky, dal?í je vadná řídící elektronika, snímač polohy volantu a podobně.[/quote]

Zdravím, pozrite si e-learn pre GP, kapitola Riadenie. Píšu tam, že servomotor je trojfázový synchrónny, a že rotor tvorí permanentný magnet. Čiže žiadne uhlíky ani komutátor.
Motor je napájaný elektronickým meničom - ten mení 14 Voltov jednosmerných na trojfázový striedavý prúd s frekvenciou, výkonom a smerom otáčania podľa požiadavky na posilňovací účinok. Ak niečo zmätkuje, najskôr to môže byť menič (napájací zdroj) pre servomotor.

Punto 2012, 1,2, 3dv, biela - Divino

Re: Řízení a elektrický posilovač řízení

Napsal: ned pro 30, 2012 1:30
od SpiritWolker
.

Re: Řízení a elektrický posilovač řízení

Napsal: ned pro 30, 2012 14:03
od Tatranec
Zdravím, zatiaľ nemám problém so servom, auto je v záruke (vyrobené 07/2012). Dúfam, že posledné ročníky už majú vychytané všetky detské choroby.
Predtým som mal P II Classic, 7 rokov, 120 tisíc km.
Nijaké problémy so servom ani s elektronikou.
Podvozok bez jedinej výmeny tlmiča, ložiska, silentbloku.
Veď aj preto som ostal pri Fiate. (Ale aj pre neodolateľný šarm Gépéčka!).
Ale je dobre vedieť, že aj nečakaná jama na ceste dokáže poškodiť servoriadenie. Budem si dávať pozor (na slovenských tankodromoch...!)
Vážim si ľudí, čo dokážu pohnúť rozumom a majú šikovné ruky. Keď dokážeš opraviť servo, si majster!
Díky za upozornenie , mnoho šťastných km v r. 2013.

Tatranec, P 2012, 1,2 3dv., biela-Divino

Re: Řízení a elektrický posilovač řízení

Napsal: pát úno 08, 2013 12:45
od SpiritWolker
som teraz na 3dni v CZ a Prahe a v nedelu alebo v pondelok cestujem naspet na SK ak niekto potrebuje opravit servo na Grande moze mi zavolat +421 949 115 048

Re: Řízení a elektrický posilovač řízení

Napsal: pát dub 12, 2013 23:32
od rehy.11
Sice mi pri otaceni volantu auto nevydava zadny zvuk, nicmene kdyz auto stoji a otacim volantem, treba pri parkovani, jde to hodne ztuha, za jizdy - i hodne pomale - to jde v pohode. Mam se obavat, ze jde posilovac do rite? Palubak ani diagnostika zadnou chybu neukazuje...diky

Re: Řízení a elektrický posilovač řízení

Napsal: sob dub 13, 2013 1:12
od 1nekros1
Skontroluj aj horne ulozenie tlmicov dost casto to byva zadrete
Aj ked sa to nezda.