Stránka 3 z 5

Napsal: sob led 17, 2009 18:19
od benja
ka?dopádně.... i mě občas pistole vypíá.... na OMW ne ale na shellce kde tankuji vět?inou mi pistole vycvakává.... jednou mi takhle vycvakla.. já ?el platit a říkám si ?e nějak málo za plnou... ale nějak jsem to pře?el.. a ouha při startu koukám slabá půlka.... :D

:)

Napsal: stř led 21, 2009 9:07
od AGiNiGA
To jsem čekal.....

Pokud je to "zlodějská benz.", tak se teď červenají u OMV a Shell-u :). Při prvním pípnutí oznamující nízkou hladinu :), jedu natankovat. A kdo nevěří, a? zkusí dotankovat GP po okraj :).

Re: :)

Napsal: stř led 21, 2009 11:06
od Jarouš
AGiNiGA píše:To jsem čekal.....

Pokud je to "zlodějská benz.", tak se teď červenají u OMV a Shell-u :). Při prvním pípnutí oznamující nízkou hladinu :), jedu natankovat. A kdo nevěří, a? zkusí dotankovat GP po okraj :).
Vyzkou?eno včera, po rantl to bylo 42,6 l :wink:

Re: :)

Napsal: stř led 21, 2009 19:43
od 1nekros1
AGiNiGA píše:To jsem čekal.....

Pokud je to "zlodějská benz.", tak se teď červenají u OMV a Shell-u :). Při prvním pípnutí oznamující nízkou hladinu :), jedu natankovat. A kdo nevěří, a? zkusí dotankovat GP po okraj :).
no zajtra alebo piatok pojdem tankovat smedne ocko mi uz svieti 15KM a DAM to po hrdlo a ukazem vam aj fotky ze kolko sa tam voslo.... a uvidis ze ta okradaju na benzinke.-.--

Napsal: stř led 21, 2009 21:04
od J.B.
nedivím se ?e se ka?dému vejde do nádr?e jiné mno?ství,známému s opelem zafira
se tam ve?lo o 10 l.méně ne? psali v manuálu,ty plastové nádr?e jsou prostě ka?dá jinak zkroucená.jemu jí teda vyměnili...

:)

Napsal: pát led 23, 2009 10:25
od AGiNiGA
Na hladové oko jsem dojel z Olomouce do Brna :). Jak říkám, a? ukazatel padne na nulu a GP upozorňuje na nízký stav paliva (dal?í nepříjemné pípnutí :)), jedu natankovat.
Ale mám z FIAT-y podobnou zku?enost, tak?e je to OK. A mít GP v naftě, byl bych spokojený je?tě víc, najel bych o dal?ích 100 km víc :) (můj typ 800-850 km). Ale na benzín je 750 km/nádr? - slu?ný výsledek (ale jezdím jako "důchodce" či "slečna po auto?kole" :)).

Je?tě poznámka.....

Napsal: pát led 23, 2009 10:27
od AGiNiGA
Pro mechaniky a dal?í technicky zdatné.
A tzv. "do sucha", nejezdím :).

Napsal: pát led 23, 2009 10:50
od benja
pokud se nepletu taky by se do sucha jezdit nemělo.... ono jára to tady u? psal.. ?e kdy? svítí ?ebravé oko.. tak s e vlastně čerpadlo nadře víc.. páč můsí kajsi ten benzín vysát... :D za skoro rok co puntu mám mi svítl ?ebrák jednou...

Napsal: pát led 23, 2009 11:28
od kuta33
Bývalé auto mělo jeden men?í problém, byl ?patně nastavený plovák, tak?e těsně před "?ebravým okem" mi auto v?dycky v del?í pravé zatáčce chcíplo. Bral jsem to jako pozvánku na benzinu a vytahovat čerpadlo s plovákem se mi nechtělo. Nakonec jsem musel vypláznout 1500,- za nové. Tak?e dojí?dět rezervu opravdu nedoporučuji.

Napsal: pát led 23, 2009 14:52
od Dušan
benja píše:pokud se nepletu taky by se do sucha jezdit nemělo.... ono jára to tady u? psal.. ?e kdy? svítí ?ebravé oko.. tak s e vlastně čerpadlo nadře víc.. páč můsí kajsi ten benzín vysát...
:D myslím, ?e tomu čerpadlu, co se týká "námahy", je to úplně jedno.
Jinak já na ?ebravé oko skoro nejezdím, tankuju poměrně často, kdy? je to finančně výhodné, cca kolem 1/2 nádr?e.

Napsal: pát led 23, 2009 15:31
od kuta33
Ono ani tak ne?lo o námahu, ale o to, ?e nádr? byla kovová a 20-ti letá. Asi si dovede? představit co to čerpadlo muselo pře?výkat, kdy? se rozvířil ten bo...l na dně. :X

Napsal: pát led 23, 2009 15:55
od Dušan
Já jsem reagoval na Benju :D

Napsal: pát led 23, 2009 18:39
od Jarouš
Du?an píše:
benja píše:pokud se nepletu taky by se do sucha jezdit nemělo.... ono jára to tady u? psal.. ?e kdy? svítí ?ebravé oko.. tak s e vlastně čerpadlo nadře víc.. páč můsí kajsi ten benzín vysát...
:D myslím, ?e tomu čerpadlu, co se týká "námahy", je to úplně jedno.
Jinak já na ?ebravé oko skoro nejezdím, tankuju poměrně často, kdy? je to finančně výhodné, cca kolem 1/2 nádr?e.
Du?ane, přemý?lej trochu, myslí?, ?e motorku od ostřikovačů je taky jedno, kdy? točí bez vody? To bezínové čerpadlo musí udr?ovat stálý tlak ve vstřikovacím potrubí. Při plné nádr?i mu stačí čerpat jen krat?í čas, proto?e je celé utopené v benzínu. Kdy? ti v nádr?i ?plouchá pár litrů, tak čerpadlo místy saje naprázdno a zcela logicky mu dá vět?í práci natlačit potřebné palivo bez bublin ke vstřikovačům. Co je asi lep?í pro jeho ?ivotnost z hlediska mechaniky???
A jeden z důvodů, proč nejezdit na doraz, je i ten, ?e v okam?iku kdy ti ten benzín dojde, tak se zavzdu?ní celý systém a start motoru je pak komplikovaněj?í.

Napsal: pát led 23, 2009 20:38
od Dušan
Jarou? píše:To bezínové čerpadlo musí udr?ovat stálý tlak ve vstřikovacím potrubí. Při plné nádr?i mu stačí čerpat jen krat?í čas, proto?e je celé utopené v benzínu. Kdy? ti v nádr?i ?plouchá pár litrů, tak čerpadlo místy saje naprázdno a zcela logicky mu dá vět?í práci natlačit potřebné palivo bez bublin ke vstřikovačům. Co je asi lep?í pro jeho ?ivotnost z hlediska mechaniky???
Nejsem sice stájový mechanik, ale myslím ?e u zá?ehového motoru je palivové čerpadlo umístěno na dr?áku snímače mno?ství paliva, tudí? s klesající hladinou paliva klesá i sací "potrubí" čerpadla, které je tudí? stále zahlceno. Pokud nasaje vzduch,nastane ji? fáze, do které bychom se neměli dostat, tj. nedostatečná dodávka paliva = nerovnoměrný chod motoru = zastavení motoru = případné po?kození katalyzátoru.
Při normálním provozu vozidla je tudí? jedno, zda máme plnou či poloprázdnou nádr?, nebo rezervu.
Jarou? píše: A jeden z důvodů, proč nejezdit na doraz, je i ten, ?e v okam?iku kdy ti ten benzín dojde, tak se zavzdu?ní celý systém a start motoru je pak komplikovaněj?í.
Řekl bych, ?e v tomto případě je hlavním důvodem fakt, ?e mů?e dojít ke znehodnocení katalyzátoru.

Napsal: pát led 23, 2009 20:59
od Jarouš
Du?an píše:
Jarou? píše:To bezínové čerpadlo musí udr?ovat stálý tlak ve vstřikovacím potrubí. Při plné nádr?i mu stačí čerpat jen krat?í čas, proto?e je celé utopené v benzínu. Kdy? ti v nádr?i ?plouchá pár litrů, tak čerpadlo místy saje naprázdno a zcela logicky mu dá vět?í práci natlačit potřebné palivo bez bublin ke vstřikovačům. Co je asi lep?í pro jeho ?ivotnost z hlediska mechaniky???
Nejsem sice stájový mechanik, ale myslím ?e u zá?ehového motoru je palivové čerpadlo umístěno na dr?áku snímače mno?ství paliva, tudí? s klesající hladinou paliva klesá i sací "potrubí" čerpadla, které je tudí? stále zahlceno. Pokud nasaje vzduch,nastane ji? fáze, do které bychom se neměli dostat, tj. nedostatečná dodávka paliva = nerovnoměrný chod motoru = zastavení motoru = případné po?kození katalyzátoru.
Při normálním provozu vozidla je tudí? jedno, zda máme plnou či poloprázdnou nádr?, nebo rezervu.
Jarou? píše: A jeden z důvodů, proč nejezdit na doraz, je i ten, ?e v okam?iku kdy ti ten benzín dojde, tak se zavzdu?ní celý systém a start motoru je pak komplikovaněj?í.
Řekl bych, ?e v tomto případě je hlavním důvodem fakt, ?e mů?e dojít ke znehodnocení katalyzátoru.
Palivové čerpadlo saje pořád z nejni??ího místa. Snímač hladiny paliva je jen součástí celého čerpadla, které vypadá jak ponorné čerpadlo ma vodu. (velmi hrubý příměr) :) Pokud má? v nádr?i třeba 3 liry benzínu, tak v zatáčce mů?e být čerpadlo prostě okam?ik "na suchu" Vzduch nasává normálně, ale v palivovém systému je tzv "vracečka", která odvádí přebytek paliva zpět do nádr?e. To u? ke vstřikovačům přichází odplyněné.

Tím, ?e ti dojde benzín, nezničí? kat. Ten se mů?e po?kodit pouze při roztahování vozu s poruchou zapalování, kdy do něj jde nespálený benzín a ten potom hoří v katu. Tím, ?e startuje? "suché" auto, si zničí? tak maximálně baterku :D

Ov?em, nejsem si jist, jestli dne?ní řídící jednotky při nedostatečném tlaku paliva, neodstaví start motoru úplně.