Stránka 3 z 16
Napsal: stř říj 10, 2007 8:23
od Colin
Měl bych je?tě jeden dotaz: koukám, ?e má spousta lidí zimní pneu 185/65 r15, já mám takový rozměr na letních pneu a zdá se mi, ?e to auto na nich moc plave, tak bych zkusil zimní 185/60 r15. Nebude to vadit? Vím, ?e to není skoro ?ádný rozdíl, ale rad?i se zeptám.
Nebo je?tě jestli by nebylo lep?í zkusit rozměr 195/55 r15?
Napsal: stř říj 10, 2007 18:00
od Jarouš
Ty ostatní rozměry problémy dělat určitě nebudou. Jde jen o to, ?e nejsou napsané ve velkém TP, ale ne z hlediska bezpečnosti nebo konstrukčních zále?itostí, ale proto, ?e pokud vedle sebe postaví? obutou 185/65R15 a 185/60R15, tak se budou li?it průměrem kola. Nic moc, ale tachometr bude ukazovat nepřesně. 195/55R15 by mo?ná mohlo pasovat, je kolo, které je na hromadě aut (oktávka apod.) a tím pádem bude dobrá cena.
Zkus se podívat na nějaký konfigurátor, který pracuje s konkrétním typem auta a zjistit jaké rozměry jsou na 6´ ráfek pro GP mo?né.
Napsal: stř říj 10, 2007 18:02
od Márty
Colin píše:Měl bych je?tě jeden dotaz: koukám, ?e má spousta lidí zimní pneu 185/65 r15, já mám takový rozměr na letních pneu a zdá se mi, ?e to auto na nich moc plave, tak bych zkusil zimní 185/60 r15. Nebude to vadit? Vím, ?e to není skoro ?ádný rozdíl, ale rad?i se zeptám.
Nebo je?tě jestli by nebylo lep?í zkusit rozměr 195/55 r15?
Zimní pneu bych spí?e volil u??í, nebo? se u??í penumatika lépe zařezává do břečky, sněhu, apod. ?ir?í pneu na léto je jen s výhodou (co do stability), ov?em za cenu zvý?ené spotřeby paliva z důvodu zvý?eného valivého odporu.
Napsal: stř říj 10, 2007 18:09
od Jarouš
to Márty: ten mýtus s úzkýma gumama na zimu je u? dávno minulostí

. Dneska je to o počtu a typu lamel, členitosti gumy, směsi a hromady dal?ích věcí. A platí to samé jak na suchu: vět?í adhezní plocha tě podr?í.
Napsal: stř říj 10, 2007 18:10
od bob
Jarou? píše:to Márty: ten mýtus s úzkýma gumama na zimu je u? dávno minulostí

. Dneska je to o počtu a typu lamel, členitosti gumy, směsi a hromady dal?ích věcí. A platí to samé jak na suchu: vět?í adhezní plocha tě podr?í.
jojo e souhlasím
Napsal: stř říj 10, 2007 18:23
od Dušan
Colin píše:... tak bych zkusil zimní 185/60 r15. Nebude to vadit?
60 profil Ti změní průměr kola = chyba rychloměru
Napsal: stř říj 10, 2007 18:56
od excaliber
Jarou? píše:to Márty: ten mýtus s úzkýma gumama na zimu je u? dávno minulostí

. Dneska je to o počtu a typu lamel, členitosti gumy, směsi a hromady dal?ích věcí. A platí to samé jak na suchu: vět?í adhezní plocha tě podr?í.
Skor suhlasim s Martym, nie je to minulost. Je pravda ze dolezite su lamely a clenitost, ale vacsia adhezna plocha neznamena automaticky lepsie drzanie, to by sa umerne musela zvysit aj zataz na tuto vacsiu plochu, teda by muselo byt auto tazsie.
Napsal: stř říj 10, 2007 20:27
od Tommy
Jarou? píše:to Márty: ten mýtus s úzkýma gumama na zimu je u? dávno minulostí

. Dneska je to o počtu a typu lamel, členitosti gumy, směsi a hromady dal?ích věcí. A platí to samé jak na suchu: vět?í adhezní plocha tě podr?í.
Přesně tak, ale spí?e to jsou dva názorové proudy, jako diesel/benzín.
Zde je něco k tématu
http://www.itest.cz/automobily/nokian.htm
Napsal: stř říj 10, 2007 20:28
od Colin
Du?an píše:Colin píše:... tak bych zkusil zimní 185/60 r15. Nebude to vadit?
60 profil Ti změní průměr kola = chyba rychloměru
já vím, ?e různý profily maj odchylku na tachometru, mě ?lo jen o to, abych měl zimní pneu, který budou normálně pasovat na auto, aby to pak nebylo malý a aby to sedělo na silnici a neplavalo. Ono stejně ta moje 1.4 8v není ?ádnej trhač asfaltu, tak?e si tachometr mů?e ukazovat co chce

. Po víkendu s audi a5 jsme s tím málem neuměl odjet

Napsal: čtv říj 11, 2007 8:41
od Drtikol
Tak jsem celkem dlouho zva?oval, jaké zimní pneu pořídím na svého čtyřkolového miláčka. Věděl jsem, ?e to nebudou 17" jako mé letní, ale 15" rozměru 185/65 R15 (rád jezdím na hory a potřebuji se tam i dostat). Taky jsem nechtěl dát do 1ks pneu více, ne? 2tis. - musím koupit je?tě plechy. Ze v?ech nabízených pneumatik se mi nejvíce líbil tvar dezénu na Good Year UG7+ . Pak jsem si přečetl nějaké testy a pro tuto pneu se rozhodl.
Sada 4ks pneu + plechových disků mě přijde na 12.750 Kč.
Napsal: čtv říj 11, 2007 9:21
od Honza
Ře?il jsem a asi i vyře?il stejný problém - letní mám 16" na originálních hliníkových discích a pneu 195/55 R16 a na zimu jsem objednal plecháče 15" ( 1.180 CZK/ks) a na ně pneu Bridgestone LM 20 185/65 R15 (1.550 CZK/ks ).
Jediný, u koho jsem na?el plecháče GP je AAA Pe?íček Třeboň
(
www.pneu-servis.cz ).
Napsal: čtv říj 11, 2007 16:53
od Dušan
Honza píše:Ře?il jsem a asi i vyře?il stejný problém - letní mám 16" na originálních hliníkových discích a pneu 195/55 R16 a na zimu jsem objednal plecháče 15" ( 1.180 CZK/ks) a na ně pneu Bridgestone LM 20 185/65 R15 (1.550 CZK/ks ).
Jediný, u koho jsem na?el plecháče GP je AAA Pe?íček Třeboň
(
www.pneu-servis.cz ).
Kdy? dá? vyhledat na internetu, určitě Pe?íček není jediný.
Napsal: čtv říj 11, 2007 20:25
od Mira
Honza píše:Ře?il jsem a asi i vyře?il stejný problém - letní mám 16" na originálních hliníkových discích a pneu 195/55 R16 a na zimu jsem objednal plecháče 15" ( 1.180 CZK/ks) a na ně pneu Bridgestone LM 20 185/65 R15 (1.550 CZK/ks ).
Jediný, u koho jsem na?el plecháče GP je AAA Pe?íček Třeboň
(
www.pneu-servis.cz ).
Hmmm, cena dobrá, asi do nich půjdu, dnes jsem se ptal kolik stoji ve Fiatu a chtějí za jeden přes 2000
chvilku jsem ře?il nabídku plechů+zimní Pirelli za 13000, ale to je pořád moc
a taky přemý?lím o nabídce na prodej plechů+zimní Kumho, najeto cca 2000 km za 7000
no uvidím

Napsal: čtv říj 11, 2007 21:18
od Jarouš
Plecháče mi zbyly po původních letních a do sněhu a mrazu obuju DUNLOP WINTERSPORT 3D za 1600,- ks

Napsal: čtv říj 11, 2007 21:56
od Drtikol
Jarou? píše:Plecháče mi zbyly po původních letních a do sněhu a mrazu obuju DUNLOP WINTERSPORT 3D za 1600,- ks

Ty budou potřeba na nějaké zimní setkání
