Stránka 19 z 43

Napsal: pát bře 20, 2009 20:39
od kubenko
no páni, ja vôbec nekontrolujem tlak v pneumatikách, musím zača? :(

Napsal: pát bře 20, 2009 21:16
od Jarouš
Du?an píše:Monitorování tlaku v pneumatikách bude povinné:
http://www.prekon.cz/full_story.php?sub ... 473&ucat=1
Jde o to, ?e foukat je, bude pořád nepovinné :lol: :lol: :lol: kokoti z Bruselu....

Jinak foukám tak jednou za 3 měsíce, spadne to o 0,1 - 0,2

Napsal: pát bře 20, 2009 21:31
od kubenko
Mne to foukají v?dycky v pneuservise, nejako to nekontrolujem, ale rozmý?lam, ?e si necham do letných pneumatík v pneuservise nafúka? tzv inertný plyn. Je stabilnej?í ako vzduch. Pneumatiky nie je potrebné tak často dofukova?. Inertný plyn zlep?uje odvod tepla a zni?uje zahrievanie pneumatík čím výrazne prispieva k zvý?eniu ich ?ivotnosti. (to som sa dočítal, tak to vyskú?am)

Napsal: pát bře 20, 2009 21:58
od Jarouš
kubenko píše:Mne to foukají v?dycky v pneuservise, nejako to nekontrolujem, ale rozmý?lam, ?e si necham do letných pneumatík v pneuservise nafúka? tzv inertný plyn. Je stabilnej?í ako vzduch. Pneumatiky nie je potrebné tak často dofukova?. Inertný plyn zlep?uje odvod tepla a zni?uje zahrievanie pneumatík čím výrazne prispieva k zvý?eniu ich ?ivotnosti. (to som sa dočítal, tak to vyskú?am)
:D Inertní plyn, co se fouká do gum je dusík. Ve vzduchu je ho 78 %... Těch 20 u? nic moc nezlep?í :wink: Nějaký čas jsem dělal v pneuservise, jsou to jen reklamní kecy a vyhozené prachy.

Napsal: sob bře 21, 2009 7:01
od Dušan
:D Asi tak

Napsal: sob bře 21, 2009 9:52
od kubenko
dobre vedie?, tak nič nebudem skú?a?. Pneumix je to isté??? Lebo raz som mal stilo nafúkané pneumixom a celú sezónu som nemusel vôbec dofukova? pneumatiky. A to som najazdil za leto mo?no aj 40 tis. km.

Napsal: sob bře 21, 2009 15:01
od Tommy
Dusík mám vet?í molekuly jako "vzduch" tak tolik neutíká, prý. My ho v práci pou?íváme do pneumatik letadel(a akumulátory), no myslím, ?e má men?í rozta?nost jak obyčejný vzduch, proto se pou?ívá u nás, kvůli jeho ne tak velké objemové závislosti na teplotě.

Napsal: sob bře 21, 2009 17:49
od Jarouš
Tommy píše:Dusík mám vet?í molekuly jako "vzduch" tak tolik neutíká, prý. My ho v práci pou?íváme do pneumatik letadel(a akumulátory), no myslím, ?e má men?í rozta?nost jak obyčejný vzduch, proto se pou?ívá u nás, kvůli jeho ne tak velké objemové závislosti na teplotě.
..jak je uvedeno vý?e, vzduch obsahuje 78% dusíku. Co se týče velikosti molekul, tak molekula dusíku je jen o 7% vet?í ne? molekula kyslíku... :wink: Závislost objemu na teplotě téměř stejná pro dusík i vzduch. Teplotní součinitel objemové rozta?nosti: vzduch - 3671,1 Dusík - 3671..... Tak?e "přínos" gumy nafoukané dusíkem u bě?ného auta je velmi pochybný a hu?tění dusíkem má opravdu smysl jen v extrémích případech, jako jsou gumy letadel (vysoké teploty a objemy) a velkých strojů (velké objemy).

Napsal: sob bře 21, 2009 18:04
od Dušan
:shock: Jarou?i, to nosí? v hlavě, nebo jsi ty čísla nastudoval? :D

Napsal: sob bře 21, 2009 18:08
od Jarouš
Du?an píše::shock: Jarou?i, to nosí? v hlavě, nebo jsi ty čísla nastudoval? :D
Du?ane, já jsem vzděláním chemik, tak?e mi je?tě něco v hlavě zůstalo a zbytek je z kní?ek.. :wink:

Napsal: ned bře 22, 2009 16:05
od Tommy
Tak to jsem mysle, ?e tam budou trochu vět?í rozdíli, a hlavně je nehořlavý, také! Tzn, kdyby se třeba přehřála guma, tak by jí ten dusík měl zchladit a zadusit..:) Ale u auta je to asi opravu zbytečnost..

Napsal: ned bře 22, 2009 17:15
od kuta33
V kolech u? je celkem jedno co tam má?, kdyby chtělo hořet, v pátek jsem jel na zapálený Renault Espace. Kola zůstaly, ale ten zbytek!! Plech střechy zhořel úplně, ze dveří zůstaly jenom obvodové výztuhy a i ty uhořely a le?ely vedle auta na zemi o zbytku ano nemluvím. Prostě hrůza. A vyrozumět majitele bylo hor?í ne? úmrtí v rodině. :X
Samozřejmě off

Napsal: ned bře 22, 2009 18:41
od jardakaw
No kdy? je skoro celej z plastu tak to muselo docela dobře hořet.Ale zas to nehnije. :D

Napsal: ned bře 22, 2009 18:59
od Dušan
Tommy píše:Tak to jsem mysle, ?e tam budou trochu vět?í rozdíli, a hlavně je nehořlavý, také! Tzn, kdyby se třeba přehřála guma, tak by jí ten dusík měl zchladit a zadusit..:) Ale u auta je to asi opravu zbytečnost..
Uvnitř Ti guma hořet nebude a okolo auta je kyslíku habakuk :)

Napsal: ned bře 22, 2009 20:17
od Tommy
My máme takové odpou?těcí ventily, které při nárustu teploty a tlaku vypustí obsah dusíku do brzd, které se tím schladí..Ale u auta to opravdu nemá cenu!