Stránka 17 z 22
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát bře 27, 2015 12:52
od tkupilik
taky me prijde ze tam je problem v elektrice, jak napeti baterie, tak i hodnoty z cidel (tlak vzduchu 6 baru...) dost haprujou.
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát bře 27, 2015 15:05
od Werbatiim
Je to nějaký dovoz, bůhví odkud. A stočené je to 100% to už vím celkem dlouho... Že je problém v elektronice mi je celkem jasné. Snažím se dozvědět co by to mohlo být. Ale asi nic jiného než nějakému auto elektrikáři to hodit mě nečeká... Nevíte o někom v okolí Ostravy co je dobrý? Mám svého servisáka ale co se týče elektriky tak nevím nevím

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát bře 27, 2015 16:30
od tkupilik
No elektrika znamena prolizt zemnici body a ocistit je a pak zkontrolovat pojistkovou skniku, prej do ni zatyka voda, uz to tu nekdo resil. Nemusis byt elektrikar aby jsi poznal ze ta pojistkova skrin bude cela mokra a schnila

Taky muzes sundat a zkontrolovat konektor na ECU (== vevnitr to bude ciste), muze pomoct jen to ze se to rozpoji a zase spoji... experti co mejou motor wapkou na tohle dojednou, wapka je schopna dostat vodu i dovnitr konektoru zkrz tesneni a pak to schnije.
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát bře 27, 2015 16:54
od Werbatiim
ok vyzkouším to všecko projít a vystříkat čističem kontaktů, do těch pojistek jsem nedávno koukal a vypadalo to čistě bez vody a rzi... vapku na motor bych nikdy nevzal přijde mi to ujetý

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát bře 27, 2015 18:54
od Jirka
Koukni se na ukostření zepředu na převodovce, uhnívá tam kabel v očku.
Jinak jak jsem psal dříve při nájezdu 250tis. km může být na palivové soustavě cokoli opotřebené,to že hodnoty na diag na vstřikovačích jsou v normě nic nemusí znamenat, chtělo by změřit kolik nafty jde do přepadu ze vstřiků.
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát bře 27, 2015 23:28
od Werbatiim
Jirka píše:Koukni se na ukostření zepředu na převodovce, uhnívá tam kabel v očku.
Jinak jak jsem psal dříve při nájezdu 250tis. km může být na palivové soustavě cokoli opotřebené,to že hodnoty na diag na vstřikovačích jsou v normě nic nemusí znamenat, chtělo by změřit kolik nafty jde do přepadu ze vstřiků.
zvládnu to nějak sám? já umím tak měnit díl za díl

víc se v autech nevyznám co se týká elektra a motoru

zkusím všechny rady... bohužel mechoš od fiatu nejsem, takže se s tím celkem biju

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pon kvě 18, 2015 17:30
od peta
Jirka píše:Nenechávat dlouho, ten žhavič co nejde se postupně zapíká.
A hlavně měnit na teplém motoru, popřípadě ohřát okolí svíčky horkovzduškou.
Jednu žhavičku jsem měnil loni, trochu se hnula, takže doprava/doleva a po delším hraní šla ven. Teď mám vadnou další, ale ta se ani nehne. Má někdo nějakou radu/fígl jak na to ? Zastříkávat nějakým povolovačem asi stejně nemá moc význam, asi se to k závitu moc nedostane, prostudoval jsem s touto tématikou více for, někdo doporučoval ochlazovací uvolňovací spej .. Přece jen to nemám až tak v ruce, tak nevím co vydrží, nicméně jsem to konzultoval se zkušeným mechanikem a ten řekl spíše zabrat a bud se zapečený závit utrhne a povolí nebo prostě povolí ta svíčka

že bych kvůli tomu musel nechat sundavat hlavu, to se mi tedy moc nechce .. A co na to autorizovaný servis Fiat ? Taky jí prostě utrhnou a pane máte smůlu, bude to stát xxx tisíc ... Fakt nevím, co s tím

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pon kvě 18, 2015 22:22
od 1nekros1
peta píše:Jirka píše:Nenechávat dlouho, ten žhavič co nejde se postupně zapíká.
A hlavně měnit na teplém motoru, popřípadě ohřát okolí svíčky horkovzduškou.
Jednu žhavičku jsem měnil loni, trochu se hnula, takže doprava/doleva a po delším hraní šla ven. Teď mám vadnou další, ale ta se ani nehne. Má někdo nějakou radu/fígl jak na to ? Zastříkávat nějakým povolovačem asi stejně nemá moc význam, asi se to k závitu moc nedostane, prostudoval jsem s touto tématikou více for, někdo doporučoval ochlazovací uvolňovací spej .. Přece jen to nemám až tak v ruce, tak nevím co vydrží, nicméně jsem to konzultoval se zkušeným mechanikem a ten řekl spíše zabrat a bud se zapečený závit utrhne a povolí nebo prostě povolí ta svíčka

že bych kvůli tomu musel nechat sundavat hlavu, to se mi tedy moc nechce .. A co na to autorizovaný servis Fiat ? Taky jí prostě utrhnou a pane máte smůlu, bude to stát xxx tisíc ... Fakt nevím, co s tím

Na ochladzovanie je dobry sprej od loctite alebo uplne jednoduchy stlaceny vzduch ktory kupis v pc obchode. V navode je neotacat dole hlavou ale ked ho otocis dolu hlavou okamzite ta tekutina zamrza.

A urcite by som to povoloval razovou utahovackou nie obyc klucom
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte kvě 19, 2015 19:24
od Jirka
Rázovou utahovačkou asi ne , vždyť je to na 8mm klíček, to utrhneš i tu co by šla normálně klíčem.
Ještě to zkusit na ohřátém motoru.
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte kvě 26, 2015 19:23
od Kolacok
Ahojte
Skusal niekto na 1.3 JTD 55kW postelovat wastegate ventil? co by to mohlo spravit, ked turbo prifukne napr. o 0.1atmo viac?
Dakto tvrdi, ze to hodi motor do nudzaku. Avsak podla toho, co lezie zo snimacov v ECUscan, ukazuje zelanu velicinu 2.23bar (samozrejme plny kotol)a tu pozaduje motor pri cca 2200-2400ot., potom od cca 3200-3300 ta velicina zacina pomaly padat.
Avsak realna hodnota je 2.14 na 2500ot. a pada uz od 2800ot., na 3300ot. je 2.07bar.
Asi je uz dakde uzke hrdlo alebo uz turbo tolko netlaci.
Ma wastegate vplyv napr. na rychlost nabehu tlaku?
Ked pozeram vystup merania, chyba mi asi prave 0.1bar, pri 4000ot,, uz 0.14bar voci zelanej hodnote.
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte pro 29, 2015 21:13
od Paja314
Zdravím, trápí mě studené starty a dalo by se říct že i když je motor vlažný tak ihned po nastartování skáčou otácky od 800 do 1000. po minutě to přestane a drží těch 800 cca, na diagnostice na nic nepřišly jelikož to motor neudělal...už párkrát se to tu řešilo ale nějak jsem nepostřehl řešení. Máte někdo prosím rady na co se podívat zkusit vyměnit atd...
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte pro 29, 2015 21:31
od Jirka
A co EGR?
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte pro 29, 2015 23:56
od Kolacok
Mne robi obcas taku srandu, ked je studeny/vlazny, ze po vyradeni na neutral zrazu zacnu same otacky 2-3x poskakovat z volnobehu asi na 1200ot. a potom uz viac nic. Robi to vcelku pravidelne.
Predokladam, ze to bude MAF, MAP alebo nejaky iny senzor. Po precisteni senzora MAP mi zacal motor cukat na 5ku a cca 1400-1600ot a mierne pridany plyn, predtym to robil len pri cca 1150-1250ot.
Ak mozes, najlepsie keby si dal auto na diagnostiku a sledoval parametre pocas jazdy, pripadne skontroloval alebo pokusne (s niekym) vymenil rovnake senzory ako chaosia mne a budes vediet, v com je a v com nie je chyba.
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: stř pro 30, 2015 17:01
od Paja314
Zítra se na to musím podívat podrobněji ten EGR vyčistím a podívám se v jaké je poloze před startem, dnes ráno zase pro změnu motor točil 10 vteřin než chytl a otáčky se krásně držely tak doufám že si ten motor ze mě nedělá šoufky, jinak jsem dnes zjistil že mi něco spíš hvízdá při jízdě, cca až od 20 km v hodině a i když vyřadím tak to lehce slyším pořád, napadá mi bud podvozek (ložiska, nebo mohly by to být i brzdy když jsou nové?) nebo by to mohla dělat převodovka? Meluzína to snad nebude

Koukal jsem na olej do převodovky origo 300Kč/L cca ale koukal jsem jak tele že v příručce je 2,8 kg nápln převodovky

kde sháníte ten olej tutela car matryx?
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pon led 18, 2016 19:40
od Paja314
Hezký večer, tak právě sem se vracel domů a auto si řeklo o výměnu oleje, dle signalizace kontrolky a příručky sem zjistil že už je horší olej, a je třeba ho vyměnit. Stalo se vám to někomu? tuším že je na něm 10000km mám obavu aby to nebyla nafta v oleji
