Stránka 14 z 25
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: sob bře 16, 2013 11:48
od punta14
Nastartuji bez problémů, ale až po nastartování něco na cca 2 sekundy zachrčí a je klid.
Jde to jako kdyby od zadu.
Jinak auto chytne vždy bez problémů a jízda taky O.K.
Nevíte někdo co by to mohlo být ?
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: ned bře 17, 2013 21:16
od Tatranec
Hladina oleja je v poriadku, nie je oleja málo?
Aký motor - benzín, diesel?
Je to kovový zvuk, ako keď sa radí rýchlosť "cez zuby" ?
(Potom sa možno dobre nevracia pastorok na štartéri.)
Výfuk o niečo neklepne, keď zakmitá pri štarte?
Remene v poriadku?
Ťažko povedať...
Keď zistíš, napíš aj pre ostatných, díky.
Tatranec, P 2012, 1,2 3 dv., biele
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: úte bře 26, 2013 20:25
od FRIMICO
Tak jsem odnesl MAP čidlo zpátky do prodejny na rekamaci,tak jsem zvědavej jak dlouho to potrvá.Prodavač říkal že když mám potvrzení že to montoval servis,a je v háji,tak ho bez keců vymění.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 11, 2013 0:05
od RTR
zdravím mám prosbu o informáciu čo som čítal problémi so štartovaním ,je to aj môj problem , že naštartujem motor beží cca 5 sec. a zhasne takto sa to opakuje 3 až 5 krát potom ide v normále.Takto to je vždy ked stojí auto nejakých 12 hod. Po naštartovaní potom v priebehu dňa ďalšie štarty na prvý krát !Diagnostika nič neukazala a povedali mi že mám kupiť novú baterku. Menil som už baterku za novú žiadna zmena,ohľadom map čidla čo som čítal príspevky a knim podobné :pozrel som ho a mám ho ako od oleja žltohneda mazlavina (poutieral som ho ),potom túto mazlavinu som našiel aj v hadice odvetrania z motora do vzduch. filtra ,ktorá je mierne popraskaná a po nahliadnutí do škrtiacej klapky a vyčistení od oleja som zistil že je nedovretá. a stupla mi priemerná spotreba o 2L

čo skôr riešiť GP 1,2 r.v 2006
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 11, 2013 1:43
od 1nekros1
Ta spotreba sa ti zdvihla preto lebo auto si mysli ze ma mixovat bohatu (alebo chudobnu)zmes a zato to skapina ze sa to prechlasta.(alebo nema co odpalit) Neskapeto vsak zvycajnym sposobom ale tak divne. Jak na 3-2valce.
Ja neviem ale mohli by ste niekto doniest zly ten snimac na zraz. Lebo si myslim ze sa to da krasne diagnostikovat. Co vy nato?klapka by mala mat len povlak cierny.(a inak krasne lahko chodit) Ja sa zas cudujem ze moja je akosik cista este len teraz chyta taky tmavozlty odtien(ale to asi lpg)
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 11, 2013 8:40
od RTR
a tá klapka pri vypnutom motore má byť pootvorená ? na odvetranie ? ten olej v map čidle nie je asi v poriadku ak odišlo pre ten olej može sa to stať znova
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 11, 2013 9:36
od 1nekros1
daj kluc do polohy 1 (nie startovanie) a pridavaj plyn mala by sa krasne bez sklbania hybat. a mala by sa zavriet uplne. nemala by byt pootvorena... jarous ked tak opravi ...
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 11, 2013 15:32
od RTR
ďakujem za radu odskúšam ako prídem z práce po 12h šichte ak naštartujem

a prídem domov
a ešte ma napadlo dá sa ta klapka nastaviť ,aby ju dovieralo ,či potom len výmena .Lebo 6. rokov bezakej koľvek investície do GP okrem oleja a filtrov a zrazu sa to sype a neviem čo prv čidlo,klapka
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 11, 2013 19:09
od FRIMICO
Ahoj.S klapkou bych asi nic nedělal.Po dlouhěm stání jak píšeš než nastartuješ, odpoj z čidla ten káblík co k němu vede.(čidlo nech na místě)pak normálně nastartuj ,mělo by to chytnout napoprvé,a pak za běžícího motoru vrať ten káblík zpátky.Taky nepíšeš,jestli se ti rozsvítila nějaká kontrolka.Mě svítí porucha motoru,ale jen když je to studený.Pak sama zhasne.
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 11, 2013 19:17
od RTR
Takže poznatok pri odchode z práce som po otčení kluča zapalovania 1.poloha zošliapol plyn. pedál ,chvíľu počkal a ejha štart na prvý pokus bez dusenia motora .Po príchode domov som pozrel na tu klapku čo robí v polohe 1.a zošliapnutí plynu prvé tri razi ju akosi priseklo v cca 30° a až potom otvlilo na plno dalšie razy plynulo na plno a dovretie klapky ,že by tam bola plná tesnosť sa nedá povedať.prstom trocha citiť vôlu ked som skušal či plne dovretá možno 1mm.Zajtra skúsim dať v robote zmerať odpor map čidla čo som čítal na fore. ďakujem za užitočné rady budem sledovať a písať ako sa to chová pri ďalších štartoch
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 11, 2013 19:25
od RTR
ahoj stalo sa mi ,že mal som všetky kontrolky v poruche neukazoval palivomer ,teplota motora posilovač,svetlá ....ale po kontrole vonkajšej auta svetla svietili posilovač fungoval všetko išlo ,žltá kontrolka motora mi nesvietila . po príchode domov som vypol motor znova štart kontrolky to isté ,odpojil som na hodinu baterku potom všetko ok

a to všetko sa deje teraz nejaké tri týždne čo začali problémy so štartovanim
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 11, 2013 19:30
od tkupilik
Nevim co si kde cetl za nesmysly na foru, ale MAP senzor zadnej odpor nema. Je to slozita soucastka ktera je napajena a ma napetovej vystup 0-5V. Je celkem jedno kolik oleje je na MAP senzoru, dulezite je kolik bordelu je uvnitr. To na co koukas je integrovany teplomer v senzoru.
Nevim to jiste, ale predpokladam, ze fiat nema obtokovy volnobezny ventil, takze bude prirozene, ze skrtici klapka neni uplne zavrena.
To nejjednodussi, odpojit senzor a nastartovat si zjevne nezkusil, obdobne diagnostika.. takze tady je kazda rada draha

Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 11, 2013 20:20
od kumi
tkupilik píše:Nevim co si kde cetl za nesmysly na foru, ale MAP senzor zadnej odpor nema. Je to slozita soucastka ktera je napajena a ma napetovej vystup 0-5V. Je celkem jedno kolik oleje je na MAP senzoru, dulezite je kolik bordelu je uvnitr. To na co koukas je integrovany teplomer v senzoru.

nesúhlas, pozri tuto (ide o snímač 7.18222.03.0 čo je Pierburg ekvivalent BOSCH 0261 230 030 MAP senzoru)
Kód: Vybrat vše
http://art.rexbo.net/pierburg/pdf/pg-si-0102-en-web.pdf
na 2 strane máš kontakty, na 3 strane máš hodnoty a na 4 postup zmerania mulitmetrom
btw. s tým olejom máš pravdu
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 11, 2013 21:21
od 1nekros1
RTR píše:ahoj stalo sa mi ,že mal som všetky kontrolky v poruche neukazoval palivomer ,teplota motora posilovač,svetlá ....ale po kontrole vonkajšej auta svetla svietili posilovač fungoval všetko išlo ,žltá kontrolka motora mi nesvietila . po príchode domov som vypol motor znova štart kontrolky to isté ,odpojil som na hodinu baterku potom všetko ok

a to všetko sa deje teraz nejaké tri týždne čo začali problémy so štartovanim
stale si si nenapisal ze aky motor a gp konkeretne mas ale na grande a obzvlast na 1,2 sa takto prejavuje slaba bateria....
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 11, 2013 22:09
od RTR
písal som ,že mám GP 1,2 r.v. 2006 (48kW) baterku mám novú nakoľko na diagnostike mi nič nezistili a odporučili mi novú ,že problém môže byť tam, tak som ju kupil no zbytočne nič sa nezmenilo.Tie kontrolky mi zblbli už pri novej baterke,a štart motora to iste ako pred výmenou baterky.Tu klapku som odskúšal ako si mi poradil (písal som už to výššie),zajtra ráno skusim znova pred štartom v polohe 1. zošliapnuť pl.pedál či naštartujem zas na prvý krát ako domov z práce ,či to nebola len náhoda dík za odpovde tipy