Stránka 14 z 22
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: stř bře 20, 2013 19:31
od Studynka
tak se k vam taky pridavam dneska se mi rozsvitila kontrolka motoru...sam jsem zvedavy co se mu nelibi

protoze auto jede porad skvele...
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: stř bře 20, 2013 19:55
od 1nekros1
zrovna predvcerom aj mne vyhodilu chybu zmesi 1 a 2 valci tak som to resetol a bolo fajn... zas som neaky smejdovy plyn natankoval...
no sak uvidis bud to das na pc alebo nic nezistis uz som to pisal....
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát bře 22, 2013 8:14
od Studynka
zrovna jsem dojel z fiatu, zavada byla v EGR ventilu ktery byl zarezly...takze spokojeny sice o 500Kc chudsi

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát bře 22, 2013 8:47
od 1nekros1
ved to ti niec nespravili iba resetli chybu!!!
Motor 1,3 Multijet - vstřikování
Napsal: pát dub 12, 2013 7:37
od peta
V poslední době jsem se setkal se čtyřmi případy závady vstřikování - přidřené vysokotlaké čerpadlo u tohoto motoru. Pamalu mi to přijde jako epidemie

Mě to potkalo v 90 tis km, další motor 117 a 130tkm. Je tu samozřejmě otázka kvality paliva, ale myslel jsem že čerpadlo CP od Bosche má větší výdrž. Dvě další čerpadla měly únik paliva mikrotrhlinou tělesa čerpadla. Skoro přestávám být fandou tohoto motoru
Pro ilustraci, jak vypadá sítko se šponami regulátoru tlaku paliva
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát dub 12, 2013 7:45
od Jarouš
Někde už jsem tu psal, že díly od Bosch do italského auta nepatří

.
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: pát dub 12, 2013 20:27
od Jirka
Je to pořád o kvalitě nafty a filtrů paliva.
Tyhle motory kanystr prostě nesnesou.
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 25, 2013 20:29
od kayo
Tak uz ma ta chyba stvala, lebo sa zacala objavovat opakovane a naposledy ostala na trvalo svietit aj na pristrojovke. Objednal som kabel dnes prisiel, tak som sa napojil a nasiel 3 chyby. Moj predpoklad sa potrvdil, je to EGR, tie 2 zvysne voda vo filtri a posledna vyzera ako regulator tlaku paliva? No po vymazani nenaskocili ziadne nove, ale uvidime po prejdeni par km...
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv dub 25, 2013 21:16
od Jirka
Přepni si to do češtiny, budeš chytřejší.
DPF
Napsal: úte črc 09, 2013 21:49
od peta
Koukal jste někdo prosím na diagnostiku, jak vypadají data ohledně DPF ? Když sem dám scan z diagnostiky, vyjádří se někdo ? Po připojení na diag ukazovalo 0 km od poslední regenerace, data jsou bez zátěže cca 3000 ot, při jízdě pod zátěží při přidání na max ukazovalo tlak 185-200. Trochu nerozumím interpretaci % zanešení, u některých značek ukazuje až 200%. Díky
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: stř říj 16, 2013 11:20
od kayo
Moze voda v palivovom filtri sposobovat, ze za studena auto chyti na 2 sekundy a potom sa zadusi? Minule sa mi to stalo, na druhykrat som uz nastartoval ale az s pomocou plynu som ho "rozdychal" dusilo sa ajtak. Ale dnes startujem polhodku a zakazdym sa zadusi. Dokonca mi zacala svietit kontrolka teploty a vypisovat "fluid temperature exceeded". Ked som ho hodil na diag, tak najprv ziadna chyba, az po nejakych 3 nastartovaniach sa tam objavila ta voda vo filtri. Da sa ten filter nejako odkalit, alebo existuje nejaka prevencia? Lebo mi to zacina robit pri nizsich teplotach a vacsinou ked je vlhkejsie. Inak palivovy filter som menil niekedy pred 4mes.
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: stř říj 16, 2013 18:11
od Kolacok
Zanesenie DPF je dost specificka tema, lepsie je zavolat do sevisu. Vo vacsine poradia, pytal som sa uz neraz.
RJ sa snazi regenerovat DPF uz pri naplneni na 2/3 alebo tak nejak som cital. Ak sa nepodari, skusa to po par km dalej, stale ked je motor zohriaty.
To moze sposobovat znacku "obecna chyba".
Regeneracia by mala prebehnut predpokladam z 0 na 100%, aby bola RJ spokojna.
Voda vo filtri moze sposobovat problem, ale je divne, ked si to menil pred 4 mes. Je mozne, ze voda bude aj v nadrzi, ked ju ma filter, mozno zle palivo alebo problem s nadrzou (chyta vzduch a kondenzuje?).
Pokial viem, filter je nerozoberatelny, ale cez spodok by sa mala dat vyliat voda, kam ide snimaci kabel, kde sa to vytiahne.
Dusenie motora na volnobehu robi aj uplne otvoreny EGR ventil. Ja som s nim raz experimentoval a ked som ho zatisol dnu (zatuhoval, tak drzal sam od seba), auto nechcelo nastartovat a ledva sa hybalo, bolo nutne stale tlacit plyn. Az ked sa ventil zavrel, zacalo jazdit normalne.
Skus odpojit kabel od EGR, co to spravi (vyhlasi chybu, s tym treba ratat).
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: stř říj 16, 2013 18:34
od Jirka
Nebo oddělej z EGR tu ovládací cívku a ventil zavři mechanicky,měl by se vrátit nahoru proti cívce, zvedá ho jenom pružina.
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: stř říj 16, 2013 21:17
od kayo
EGR to nebude, skor ta voda, z vyfuku ide pri startovani biely dym. Skor sa obavam, ci uz nebude po tych neuspesnych startoch ta voda aj dalej v palivovom systeme.
//update
Takze auto sa mi ani na 3 pokus nepodarilo rozchodit. Naposledy uz ani nenastartovalo a pri toceni blikala a pipala zlta kontrolka motora. Napada ma ci to nebude cerpadlo.
Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)
Napsal: čtv říj 17, 2013 11:53
od Kolacok
Cerpadlo ktore?
Palivove v nadrzi pocut, ked zapnes elektriku. To poznas hned.
CommonRail cerpadlo uz nepocut, ale ked isiel biely dym, je mozne, ze spalovalo vodu a na vodu to nejazdi, tak ani nestartuje.
Treba dat hned dole filter, co z neho vylezie.
Ak voda, treba dat vycistit palivovu sustavu.
Kde si naposledy tankoval?