Zajímavosti ze světa motorismu

sekce na pokec o čemkoli a k odreagování se...

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

kuta33 píše:?koda, ?e u? nemám metrdvacet. :cry:
Kdybys tomu urezal strechu flexou tak se svezes. :lol:
Obrázek
Uživatelský avatar
kuta33
Štamgast
Příspěvky: 440
Registrován: stř lis 05, 2008 10:34
Bydliště: Český Tě?ín CZ

Příspěvek od kuta33 »

Někoho to mo?ná nepřekvapí, ale já jsem celkem koukal. Prohlí?el jsem si prototypy starých ?kodovek a narazil na toto:

Obrázek

Je to ?kodovka z roku 1969 a v?imněte si, kdo navrhl kastli.
Celkem chápu rusáky, ?e to nepustili v té době do výroby. :lol:
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (?edá Chemical)
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Přesně, přední část je designově vypůjčena z Fiatu 128 coupe
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
dall
Štamgast
Příspěvky: 421
Registrován: pon čer 18, 2007 13:38
Bydliště: Staré Město
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dall »

o tom, ?e by to "rusaci nepustili do vyroby" nemuze byt rec, k vyrobe nedoslo kvuli spatne financni situaci statu, rozjeti vyroby by znamenalo obrovske investice nejen v AZNP, ale hlavne v dodavatelskych zavodech, ktere nebyly na moderni technologie vyroby pripravene, oproti tomu stala moznost dale "modernizovat" typ 1000 MB za minimum vynalozenych prostredku, navic o odbyt bylo postarano, takze volba byla tehdy jasna...
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

dall píše:o tom, ?e by to "rusaci nepustili do vyroby" nemuze byt rec, k vyrobe nedoslo kvuli spatne financni situaci statu, rozjeti vyroby by znamenalo obrovske investice nejen v AZNP, ale hlavne v dodavatelskych zavodech, ktere nebyly na moderni technologie vyroby pripravene, oproti tomu stala moznost dale "modernizovat" typ 1000 MB za minimum vynalozenych prostredku, navic o odbyt bylo postarano, takze volba byla tehdy jasna...
Ja jsem ale taky nekde cetl ze tu vyrobu zakazali Rusove kvuli konkurenci. :(
Obrázek
Uživatelský avatar
kuta33
Štamgast
Příspěvky: 440
Registrován: stř lis 05, 2008 10:34
Bydliště: Český Tě?ín CZ

Příspěvek od kuta33 »

Tě?ko říct jestli něco zakazovali, jestli ano, určitě to nikdo neprohlásil veřejně. Co se psalo po revoluci u? bych nebral vá?ně. Spí?e bych věřil těm úsporám. ?koda 1000 a? ? 120 měla v podstatě toto?ný motor, a? na malé úpravy. Kastle ?1000 - ? 100 a potom i 120-ky měli taky pouze kosmetické změny.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (?edá Chemical)
dall
Štamgast
Příspěvky: 421
Registrován: pon čer 18, 2007 13:38
Bydliště: Staré Město
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dall »

Teddy86 píše:
dall píše:o tom, ?e by to "rusaci nepustili do vyroby" nemuze byt rec, k vyrobe nedoslo kvuli spatne financni situaci statu, rozjeti vyroby by znamenalo obrovske investice nejen v AZNP, ale hlavne v dodavatelskych zavodech, ktere nebyly na moderni technologie vyroby pripravene, oproti tomu stala moznost dale "modernizovat" typ 1000 MB za minimum vynalozenych prostredku, navic o odbyt bylo postarano, takze volba byla tehdy jasna...
Ja jsem ale taky nekde cetl ze tu vyrobu zakazali Rusove kvuli konkurenci. :(
no, sluvko konkurence je, vztazeno k tehdejsim realiim, vcelku usmevne, kdyby AZLK, VAZ, AZNP i FSO v tu dobu vyrabeli trojnasobek, tak by to na trhu uplne klidne udali, zadne konkurencni prostredi tam vubec nepanovalo, spis obracene, hrozilo riziko, ze nabeh zcela noveho typu zpusobi dlouhou odstavku a auta proste nebudou vubec zadna
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Kdy? u? jsme se dostali k těm prototypům - Tatra 613 Coupé Vignale:

Obrázek
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Uživatelský avatar
kuta33
Štamgast
Příspěvky: 440
Registrován: stř lis 05, 2008 10:34
Bydliště: Český Tě?ín CZ

Příspěvek od kuta33 »

613-ka se mi hodně líbila, ani ne jako auto, ale kvalitou zpracování. Pokud se o auta zajímáte a budete mít příle?itost, pořádně nakoukněte pod kapotu. Mně osobně se zdálo, ?e více ne? luxusní limuzína, to byla chu?ovka pro mechaniky, a to myslím v dobrém. V?ude výborný přístup, jednoduché a hlavně účelné provedení, vzhledem k datu výroby spousta zajímavých ře?ení, např. čtyřpístkové brzdy a kotouče s vnitřním chlazením.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (?edá Chemical)
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Deset nejexotičtěj?ích aut na na?ich silnicích - zdroj tyden.cz

Bugatti EB 16,4 Veyron
Obrázek
Bugatti Veyron, nejdra??í auto v Česku.Dodnes nejdra??í a donedávna také nejrychlej?í auto planety. I kdy?, v reálných podmínkách bude stále nejspí? rychlej?í, ne? projekty malých firem, které překonaly toto Bugatti v měřené maximální rychlosti s profesionálními závodníky za volantem. Veyron je jiný. Jeho kouzlo nespočívá jen v drtivých výkonech, ale také jejich přístupnosti pro normální smrtelníky. V?ichni, kdo jej řídili, se shodují na tom, jak je snadné s ním jezdit. I rychle. Navíc toto auto v dohledné době jen tě?ko někdo překoná. Jeho komplikovaný vývoj stál tolik, ?e se tehdy ambicióznímu koncernu VW do Veyronu vlo?ené peníze nejspí? nikdy nevrátí. O schopnostech supersportu poháněného osmilitrovým ?estnáctiválcem přeplňovaným čtyřmi turbodmychadly nejlépe vypoví parametry: výkon 1001 koní/736 kW, točivý moment 1250 Nm, maximální rychlost 407 km/h a sprint na 100 km/h za 2,5 sekundy. Mnohem více o potenciálu Bugatti Veyron vypoví dal?í dvě mety, které se u vět?iny automobilů bě?ně neuvádějí. Na rychlost 200 km/h se rozjede za 7,3 sekundy a ?třístovku? pokoří 16,7 sekund od startu. Bez komentáře...Bugatti Veyron jezdí na na?ich silnicích ji? zhruba dva roky od té doby, kdy si jej jeho majitel pořídil za v přepočtu 37 milionů korun.

Ferrari Enzo
Obrázek
Ferrari Enzo jezdí na na?ich silnicích jediné.Ferrari Vrcholný model značky Ferrari, o kterém se říká, ?e má formuli 1 blí?e, ne? jakékoliv jiné auto na světě. Supersport s karoserií z uhlíkových kompozitů je? doká?e v třísetkilometrové rychlosti vyprodukovat přítlak 775 kilogramů, extrémně rychlou sekvenční převodovkou a karbon-keramickými brzdami, jeho? ?estilitrový dvanáctiválec produkuje výkon 660 koní/485 kW při 7800 otáčkách. Enzo zrychlí na 100 km/h za 3,65 sekundy a rozjede se a? na 350 km/h. Při svém představení v roce 2003 stálo v přepočtu zhruba pětadvacet milionů korun, ceny ojetých vozů dodnes nejsou o moc ni??í. V letech 2003-2004 se vyrobilo toti? jen 399 kusů, které Ferrari prodalo jen svým vybraným věrným zákazníkům. Jedno Enzo zde jezdilo ji? dříve ne? jej jeho majitel prodal, nedávno si dal?í Čech dovezl jiný kus.

Maserati MC12
Obrázek
Vzácných Maserati MC12 se vyrobilo jen padesát.Toto je je?tě vět?í rarita. V podstatě nepatrně slab?í klon Ferrari Enzo se stejnou technikou, av?ak mnohem vzácněj?í. Výkon 632 koní/465 kW, zrychlení na stovku za 3,8 sekundy a maximum 330 km/h ho i tak řadí mezi nejrychlej?í auta světa. Supersport s více ne? pět metrů dlouhou a dva metry ?irokou kompozitovou karoserií vznikl kvůli homologaci závodního speciálu pro ?ampionát FIA GT, vy?adující postavit pětadvacet silničních verzí. Maserati jich nakonec postavilo padesát. Nejspí? proto má MC12 dnes vět?í cenu, ne? původních 600 000 eur bez daně, tehdy asi 22 milionů korun. Snad nejexotičtěj?í v Česku provozovaný moderní automobil lze vidět na mnoha okruhových akcích, kterých se jeho majitel zúčastňuje.

Porsche Carrera GT
Obrázek
Nejrychlej?í Porsche Carrera GT jezdí v Česku minimálně čtyři.Nejrychlej?í silniční Porsche má také mnoho společného se závody. Karbonový supersport vznikl na základech vyvíjeného speciálu pro čtyřiadvacetihodinovku Le Mans, který značka v roce 1999 opustila, aby měla k dispozici konstruktéry pro SUV Cayenne. Podle některých spekulací program zru?il ?éf koncernu VW Ferdinand Piëch, aby v Le Mans historicky nejúspě?něj?í značka Porsche nekonkurovala jeho novému ?koni? Audi. A? je to jak chce, v roce 2004 se zrodil vynikající supersport s desetiválcovým motorem o objemu 5,7 litru, odvozeným od vývoje motoru pro Formuli 1. Tu nápadně připomíná svým typickým zvukem. Zde má výkon 612 koní/450 kW a na zadní kola se přená?í skrze ?estistupňovou manuální převodovku s náročnou keramickou spojkou. Carrera GT sprintuje na stokilometrovou rychlost za 3,9 sekundy, dvojnásobek překoná za 9,9 s a rozjede se na 330 km/h. V Česku by nyní měly jezdit minimálně čtyři Carrery GT z 1270 vyrobených kusů.

Pagani Zonda S
Obrázek
Pagani Zonda S není jen automobilem, ale také tak trochu uměleckým dílem. Velmi rychlým. O tomto vozu jeden časopis svého času napsal, ?e vypadá jako supersport, které stvořili klenotníci. Ji? na první pohled toto umělecké dílo toti? ohromí nádherným zpracováním a pou?itím u moderních automobilů neobvyklých detailů, jako třeba ko?enými pásky jistícími karbonovou kapotu. Zonda je splněným snem v Itálii ?ijícího Argentince jménem Horacio Pagani, jeho? malá italská značka se nezvykle rychle stala respektovaným výrobcem supersportů. Tato Zonda S kombinuje spolehlivost 7,3 litrového dvanáctiválce Mercedes-Benz (který lze opravovat v servisech Mercedesu) s nízkou hmotností zhruba 1,2 tuny a vynikajícími jízdními vlastnostmi. Výkon 555 koní/408 kW jí stačí ke sprintu na stokilometrovou rychlost za 3,7 sekundy a maximu 340 km/h. Vyrábí se v?ak také je?tě silněj?í verze. V době pořízení se tato Zonda S prodávala za ekvivalent patnácti milionů korun. Značka Pagani má v Česku překvapivě své zastoupení, přesto?e se její produkce počítá pouze na desítky.

Mercedes-Benz SLR
Obrázek
Originální Mercedes-Benz McLaren SLR navazuje na svého předchůdce 300 SL, který byl v padesátých letech předchůdcem dne?ních supersportů.Nejdra??í moderní Mercedes, pomyslný nástupce kupé 300 SL, které v padesátých letech předběhlo dobu. SLR ji? tak převratný není, spí?e jde o velmi rychlé dvoumístné kupé či roadster na překonávání celých kontinentů v relativním pohodlí. Ani řadit není třeba, o přenos síly se stará pětistupňový automat. Nejde o derivát závodního vozu, přesto?e vznikl ve spolupráci firmou McLaren. SLR pohání kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,4 litru s výkonem 626 koní/460 kW, se kterým zrychlí na 100 km/h za 3,8 sekundy rozjede se na 334 km/h. Silněj?í verze 722 o výkonu 650 koní je na stovce o dvě desetinky dříve a jede o tři km/h více. Za minimálně třináctimilionovou cenu SLR v?ak lze pořídit dvě Ferrari 430 Scuderia a jedno luxusní rodinné auto navíc.

Ultima GTR
Obrázek
Nejsilněj?í verze britského supersportu Ultima GTR v některých disciplínách překonají i Bugatti Veyron. A mů?ete si je postavit sami doma.Extrémně rychlý supersport nemusí stát minimálně deset milionů. Britská firma Ultima prodává relativně jednoduchý vůz postavený na prostorovém rámu z ocelových trubek a s laminátovou karoserií, který vypadá jako by právě přijel z nějakého okruhového závodu. Ani ne tunu vá?ící Ultimu pohánějí americké motory Chevrolet, přená?ející svou sílu na zadní kola skrze převodovku Porsche. Osmiválce mohou mít výkon a? 720 koní/537 kW, co? znamená lep?í poměr výkonu a hmotnosti ne? má tisícikoňové Bugatti Veyron. Verze s výkonem 650 koňských sil zvládne sprint na stovku za 2,6 sekundy a maximální rychlost 370 km/h, je?tě ohromněji působí čas, který ji stačí ke zrychlení na 160 km/h a opětovnému zastavení: pouhých 9,4 sekundy. V Česku jezdí čtyři Ultimy včetně verze bez střechy CanAm. A také jedna v USA upravená Ultima GTR s výkonem 1011 koní, vhodná spí?e na okruh ne? na silnici. Ultimu lze pořídit nejen takzvaně ?vcelku?, ale také jako levněj?í stavebnici a postavit si ji. Proto se cena u ka?dého kusu li?í, méně náročným by měly stačit zhruba dva a? tři miliony korun.

Ariel Atom
Obrázek
Puristický Ariel Atom je postaven jako závodní auto. Obejde se bez panelů karoserie, čelního skla, topení a dal?ích zbytečností, které by jen přidávaly hmotnost.?ádné dveře, střecha, čelní sklo, koberce ani topení. Ariel Atom s sebou nevozí nic, co se přímo netýká jízdy a co by zbytečně přidávalo ne?ádoucí gramy nadváhy. Nemá panely karoserie, jeho trubkový rám je vidět zvenku a řidič se mů?e za jízdy podívat, jak před ním pracuje přední náprava. Lehkost bývá důle?itěj?í, ne? samotný výkon motoru. Ostatně na tomto poznatku stojí kariéra slavné značky Lotus. Co nejjednodu??í Ariel Atom poháněný dvoulitrovým čtyřválcem Honda s výkonem 245 koní/182 kW se tak vyrovná mnohem silněj?ím a dra??ím autům, jeho výkony jsou srovnatelné spí?e s motocykly kategorie superbike. Základní verze toti? vá?í jen 456 kilogramů. Za příplatek dodávaný kompresor zvý?í výkon na rovné tři stovky koní/224 kW a zrychlení na 60 mil v hodině (97 km/h) za 2,7 sekundy. To v?e ani ne za milion, ov?em s volantem na ?patné straně. Licenční americká verze vyjde na zhruba 1,2 milionu bez daně. I to je slu?ná nabídka. Po českých silnicích jezdí minimálně tři Atomy.

Ford GT
Obrázek
Ford GT je novodobou interpretací závodního GT40, se kterým značka dvakrát vyhrála čtyřiadvacetihodinovku Le Mans.Před pěti lety se značka Ford opět rozhodla soupeřit s Ferrari. Ji? ne ve vytrvalostním závodu LeMans, ale na bě?ných silnicích. Kvůli slavné čtyřiadvacetihodinovce nejrychlej?í Fordy vznikly. Ford chtěl v ?edesátých letech stáj Ferrari koupit, ale nedala se, a tak se Američané rozhodli postavit vlastní závodní auto. Uspěli, Ford GT40 na dva roky opanoval Le Mans. Novodobý Ford GT měl být jen studií se kterou značka objí?děla autosalony, ale nad?ené reakce zapříčinily výrobu alespoň men?í série silničních vozů, vyráběných v letech 2003 ? 2006. Klasické tvary ale skrývají moderní techniku. GT pohání kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,4 litru s výkonem 550 koní/410 kW, díky kterému se dostane na stovku za 3,8 sekundy a překoná rychlost 330 km/h. Ve své době se dala evropská verze Fordu GT v sousedním Německu pořídit za zhruba pět a půl milionu korun, nyní v Česku aktivně jezdí dva kusy. Ale mo?ná jich je tu víc...

Rolls-Royce Phantom
Obrázek
Nejmajestátněj?í limuzínu současnosti Rolls-Royce Phantom lze spatřit i na na?ich silnicích.Není to tak dávno, co v?ichni na otázku ?Co je nejdra??í auto na světě?? Odpovídali Rolls-Royce. Cenami ho ji? dávno překonala sportovní auta, symbolem největ?ího luxusu v?ak stále zůstává britský aristokrat Rolls-Royce Phantom. Respekt vzbudí tato majestátní limuzína ji? svými rozměry, na délku měří 5,8 metru a svou vý?kou se mů?e měřit s některými terénními auty. Komu by ani toto nestačilo, mů?e si objednat prodlou?enou verzi dlouhou 6,1 metru a s rozvorem 382 centimetrů. Dokonalé zpracování je samozřejmostí, myslelo se i na sebemen?í detaily. Například středy kol s logy značky jsou ve svislé pozici, i kdy? se kola točí. Phantom pohání nesly?ný dvanáctiválec 6,75 litru s výkonem 460 koní/338 kW, který této dva a půl tuny vá?ící limuzíně umo?ňuje zrychlení překonat stovku pod ?est sekund a kdyby ji v rychlosti 240 km/h neumravnil omezovač, zrychlovala by dále. Říká se, ?e se ptá na cenu, na Rolls-Royce nemá. Ka?dopádně dovozce si řekne o zhruba devět milionů za základní verzi, oficiální zastoupení v Česku firma nemá. Nicméně minimálně dva Phantomy tu jezdí.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
dall
Štamgast
Příspěvky: 421
Registrován: pon čer 18, 2007 13:38
Bydliště: Staré Město
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dall »

kuta33 píše:613-ka se mi hodně líbila, ani ne jako auto, ale kvalitou zpracování. Pokud se o auta zajímáte a budete mít příle?itost, pořádně nakoukněte pod kapotu. Mně osobně se zdálo, ?e více ne? luxusní limuzína, to byla chu?ovka pro mechaniky, a to myslím v dobrém. V?ude výborný přístup, jednoduché a hlavně účelné provedení, vzhledem k datu výroby spousta zajímavých ře?ení, např. čtyřpístkové brzdy a kotouče s vnitřním chlazením.
cece, tak to radsi zadnemu tatrovackemu mechanikovi ani nerikej, nebo te uskrti :lol: :lol: ten motor musel jit skoro pro kazdou kravinu ven z auta...
shiver
Návštěvník
Příspěvky: 77
Registrován: sob říj 25, 2008 22:09
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shiver »

Mezi těmi exoty ti chybí Du?ane GP!!!! :D :D
www.shiver.blog.cz Aktuálně Fiat GP 1.3 MultiJet 95CV-230Nm Chip. Arancio Capriccioso Metallizzato + ko?ený paket, loketku a el. bederní opěrku. Doporučuji :-)
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

shiver píše:Mezi těmi exoty ti chybí Du?ane GP!!!! :D :D
To občas nějaké potkám, ale ani jedno ze zmíněných 10 jsem u nás na silnici je?tě neviděl.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Uživatelský avatar
kuta33
Štamgast
Příspěvky: 440
Registrován: stř lis 05, 2008 10:34
Bydliště: Český Tě?ín CZ

Příspěvek od kuta33 »

dall píše: cece, tak to radsi zadnemu tatrovackemu mechanikovi ani nerikej, nebo te uskrti :lol: :lol: ten motor musel jit skoro pro kazdou kravinu ven z auta...
Nevím co myslí? kravinou, rozvody, víka ventilů, saní, karburátory, v?echno přístupné. A kdy? bylo třeba vytáhnout motor, s vozíkem to byla otázka 20-ti minut pro jednoho a měl si venku komplet motor, s převodovkou i výfukem, motor jsi mohl na tom vozíku v pohodě i nastartovat.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (?edá Chemical)
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Příspěvek od Davids »

kuta33 píše:
dall píše: cece, tak to radsi zadnemu tatrovackemu mechanikovi ani nerikej, nebo te uskrti :lol: :lol: ten motor musel jit skoro pro kazdou kravinu ven z auta...
Nevím co myslí? kravinou, rozvody, víka ventilů, saní, karburátory, v?echno přístupné. A kdy? bylo třeba vytáhnout motor, s vozíkem to byla otázka 20-ti minut pro jednoho a měl si venku komplet motor, s převodovkou i výfukem, motor jsi mohl na tom vozíku v pohodě i nastartovat.
Je pravda, ze pristup byl dobry ke vsemu a z pistu jsme delali popelniky :-)
Odpovědět